Herra mun aikain ties. Ei tarvinnut näemmä vieläkään vaihtaa talvirenkaita. Ensimmäinen rengas ja lukkopultti muljahti pyöreäksi. Tigillä ei tarttunut mutteri päälle. Tai siis tarttui toki, mutta kun kuudeskin yritys päättyi mutterin irtoamiseen, niin luovutettiin. Ei nyt oikein jaksaisi kovin montaa poranterääkään tuonne katkoa ja tylsyttää.
Marmorilla yrittivät, mutta päätyivät vain irrottamaan kaikki muut lukkopultit ja vaihtamaan tavalliset tilalle. Rengasliikkeet veikkailevat useamman tunnin laskutusta.
Vanteella ei sinällään ole merkitystä, menköön vain paskaksi, joskin neljän kappaleen rengasvannesetin myyminen olisi helpompaa kuin kolmen. Eikä tuohon oikein parane kolmea talvirengastakaan nyt vaihtaa, kun ovat ympärysmitaltaan sen verran pienemmät kuin tuo kiinni jäänyt yksilö. Ja luonnollisesti eturengas jäi kiinni.
Onko esim. johonkin Dremeliin sellaista kärkeä, jolla tuon paskeen saisi hiottua edes ajan kanssa irti? Varmaan siis 12.9 kovuusluokan pultti.
Vastakierrehylsy voisi olla ratkaisu ongelmaan, riippuen hieman kuinka ahdas vanteen reikä on.
Vastakierrehylsyn käyttö - mikä se on ja miten se toimii?
Vastakierrehylsy on erikoishylsy, joka irrottaa pyöristyneet mutterit ja lukkomutterit. Lue tästä blogista, mitä se on, miten sitä käytetään.
www.virtasenkauppa.fi