Autoiluketju

  • 3 203 521
  • 18 532

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti Skeletor

Ranskalaista "merkkiautoa" en tule ostamaan koskaan.

Tuosta stereotypiasta itsekin pidän ja yhdyn siihen täysin. Ei kyl kauaa kestä ku joku taas tulee hehkuttamaan jotain Zitikka C 2:sta....
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Civic jo ihan sen takia ettei niitä tule joka risteyksessä ainakaan vastaan, tosin kun Golfeja ja Corolloja. Golf on niin paljon setä-auto kun vaan auto voi olla.
Ensinnäkin, lauseesi voi saman tien käntää päälaelleen. Type-R kannattaa nykyään hankkia, jos haluaa että joka toisessa risteyksessä tulee vastaava katuhaukka vastaan. Pitkin päivää näkee joko hopeisia, mustia tai punaisia Type-ärriä. Uuden sukupolven GTI-Golfia on sen sijaan vähemmän näkynyt ainakin täällä päin. Ja silloin kun näkee, pistää takulla silmään, toisin kuin väljähtämään päässyt Honda.

Ainakin omasta mielestäni uusi GTI pesee ulkonäkönsä puolesta sportti-Hondan mennen tullen, varsinkin sellaisena ärhäkän punaisena. Lienee tuo folkkari muutenkin käytännöllisempi auto, toki myös reilusti hintavampi.
 
Viestin lähetti Violaattori
Ei kyl kauaa kestä ku joku taas tulee hehkuttamaan jotain Zitikka C 2:sta....

Hmmm. Tarjous on vielä voimassa. Jos pyydät nätisti niin voin tulla sinne Lohjalle asti sinua ajeluttamaan joku kaunis päivä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Skeletor
Ranskalaista "merkkiautoa" en tule ostamaan koskaan. Peugeot, Renault ja Citroen muodostavat ainakin meikäläisen suvussa ja tuttavapiirissä melkoisen pahuuden kolmion.

Amen. Itsellä lähtee tällä viikolla vaihtoon -98 xsara joka oli kaksi vuotta käytössä. Ensimmäinen vuosi meni ihan mukavasti mutta toinen vuosi oli täynnä vikoja. Pientä nitinää ja natinaa siellä täällä, vesipumppu vaihtoon, katalysaattori putken vaihdon yhteydessä uusiki, polttoineen syöttö levisi, kuskin puolen pissapojan letku irti eikä puhallinkaan puhalla kuin pelkääjän puolelta.. Kaksi viimeistä vikaa ilmaantuivat onneksi vasta kauppojen jälkeen. Ranskatar vaihtuu Fabian rs-malliin.
 
Viestin lähetti vision
Ranskatar vaihtuu Fabian rs-malliin.

Kyllähän tuo Fabiakin näyttäisi liikkuvan ihan mukavasti. Ranskattarella suhtsamankokoisella pääsisi vieläkin ripeämmin ja varusteita olisi yllinkyllin. Eikä tarvitsisi maksaa käyttövoimaveroa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti scholl
Folkkari. Nyt kannattaa käydä silmälääkärissä. Ensimmäinen kirjain on FAU (V) eikä W. Eli jos haluaa lyhentää tuttavallisesti Volkswagenin niin se on folkkari (vrt. vaikka fiskari tai folkkariveneet). Volk~folk.
Mutta kun Suomessa olemme, se on volkkari.


Ja ihan yleisesti voisin sanoa, että kyllä niitä sysipaskoja yksilöitä löytyy ihan joka merkistä, jos siitä aletaan keskustella. Imagoilla tässä eniten on vaikutusta, niin uskallan väittää.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti sampio
Mutta kun Suomessa olemme, se on volkkari.



vaikka olisit Kiinassa niin ei ole syytä sanoa päin helvettiä. Jos on muuten liian vaikeata niin korvaa V kirjain ruotsinkielen kirjaimella F. Sama ääntämisasu niin osaat sanoa folkkari.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti scholl
vaikka olisit Kiinassa niin ei ole syytä sanoa päin helvettiä. Jos on muuten liian vaikeata niin korvaa V kirjain ruotsinkielen kirjaimella F. Sama ääntämisasu niin osaat sanoa folkkari.

Hei kansankynttilä! Lempinimi on lempinimi ja sen voi jokainen kirjoittaa tahi lausua, niin kuin itse parhaaksi näkee.

Tai oikeastaan, kerroppa meille tyhmille, että miten lempinimi Mitsu kieliopillisesti tulisi ilmaista? Ihan vaan sivistyksen kannalta. Tuleeko kaksi i-kirjainta? Onko ts:n tilalla z? Mulla ei ole hajuakaan. Har du? Vai onko se vaan Mitsu, minkä kaikki ymmärtää.

Totta! Tyhmistä asioista on tyhmää vääntää järkevää.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Iker
Pitkin päivää näkee joko hopeisia, mustia tai punaisia Type-ärriä. Uuden sukupolven GTI-Golfia on sen sijaan vähemmän näkynyt ainakin täällä päin. Ja silloin kun näkee, pistää takulla silmään, toisin kuin väljähtämään päässyt Honda.


Kovin moni ei tosiaan ole valmis sijoittamaan golffiin 40te.


Ärrä on puhdas kilpuri, kun taas golffissa mukaavuus vahvasti mukana.

http://www.motoring.co.za/index.php?fArticleId=2437908&fSectionId=879&fSetId=381
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Scholl, ehkä jatkamme aiheesta kielipoliisit ketjussa.
 
Viestin lähetti scholl
Pari ekaa sukupolvea eivät antaneet oikeutusta kirjaimille GTI. Nyt on tilanne toinen ja auto on aivan eriluokkaa.

Höpö höpö. Ensimmäisen polven Golf GTi loi kokonaisen autoluokan ja viimeinen oikean GTi-hengen mukainen Folkkari oli Golf II. Sen jälkeen autosta sukupolvi kerrallaan tullut pöhöttynyt läski - kilojen ja kaiken maailman mukitelineitten ja turvallisuushössötysten myötä ollaan menty aika kauas alkuperäisen GTi:n hengestä.

Siinä mielessä TypeR on lähempänä ihanteellista pikkusporttia.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Nännimäinen
Höpö höpö. Ensimmäisen polven Golf GTi loi kokonaisen autoluokan ja viimeinen oikean GTi-hengen mukainen Folkkari oli Golf II. Sen jälkeen autosta sukupolvi kerrallaan tullut pöhöttynyt läski - kilojen ja kaiken maailman mukitelineitten ja turvallisuushössötysten myötä ollaan menty aika kauas alkuperäisen GTi:n hengestä.

Näin juuri. Varsinkin III- ja IV-GTi:t olivat melko säälittäviä virityksiä. Uudessa nyt on vähän edes yritetty, kun heppoja on 200.

Itselläni 1.6-Golf vaihtuu ensi viikolla vähän ajeltuun A4:ään. Veto puuttuu takapyöristä, samoin näkyvyys taakse, mutta turbo on! 150hv ei kyllä liimaa tuossa kärryssä penkkiin, joten pitää käydä vähän tunailemassa.

Kiikarissa oli myös yksi musta guattro, mutta on se hyvä jättää seuraavaankin kuumeiluun resepti.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Bluesbrother
Kyllähän tuo Fabiakin näyttäisi liikkuvan ihan mukavasti. Ranskattarella suhtsamankokoisella pääsisi vieläkin ripeämmin ja varusteita olisi yllinkyllin. Eikä tarvitsisi maksaa käyttövoimaveroa.

Meinasit varmaankin C2 1.6 Vts:ää koska C4 2.0 Vts maksaa jo lähtöhinnaltaan 8000€ enemmän? Nelipaikkaista ei ole mitään järkeä mielestäni ostaa ja dieseliin on pakko vaihtaa ajomäärien kasvaessa aika radikaalisti tulevaisuudessa. Eikä fabiastakaan paljoa varusteita vakionakaan puutu, löytyy luistonestot, ilmasoinnit, cruise, aluvanteet jne. Ainoastaan esp piti ottaa sekä lohkolämppäri sisäpistokkeella. Auton elinikäinen palvelu sille, että jos auto jättää tielle niin sinut hoidetaan sieltä skodan toimesta jatkamaan matkaa missä tahansa euroopassa ilman korvauksia kuulosti kanssa ihan mukavalta. Sekä huokeammat varaosat ja huollot kuin citikoissa.

Eikä se 0-100 arvo meikäläistä hirveästi hetkauta mikäli tähän viittasit vaan maantiellä ajettaessa autosta löytyvä 310 nm vääntö. Ei tarvitse iskeä pienempää sisään rekkoja ohitellessa.

Torstaina klo 15.00 pitäisi mennä autoa noutamaan.
 

Kapo

Jäsen
Viestin lähetti scholl

Nykyinen viidennen korimallin Golf GTI on oikeasti hyvä auto. Pari ekaa sukupolvea eivät antaneet oikeutusta kirjaimille GTI. Nyt on tilanne toinen ja auto on aivan eriluokkaa.

JÄÄTÄVÄÄ asiantuntemusta... siis nimenomaan se ensimmäinen, ja 16v kannen saatuaan kakkoskoppa olivat niitä autoja, jotka antoivat kirjainyhdistelmälle GTI sen legendaarisuuden. Tämä uusi, turboahdettu, ziljoona kiloa painava "GTI" ei millään muotoa ole tuon kirjainyhdistelmän arvoinen. Tai ehkäpä se onkin Gigantic Turbocharged Inhalator tätä nykyä?

Tuota noin, ainakin täällä päin Espoota ne vanhat papat Mersuillaan ja Bemareillaan jättää kyllä 200+ heppaisen takatuupparinkin seisomaan..
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Kapo
JÄÄTÄVÄÄ asiantuntemusta... siis nimenomaan se ensimmäinen, ja 16v kannen saatuaan kakkoskoppa olivat niitä autoja, jotka antoivat kirjainyhdistelmälle GTI sen legendaarisuuden.

Tuli typo. Piti sanoa pari edellistä korimallia eivät tehneet oikeutusta kirjaimille GTI. Ykköskori oli GTI ja vitonen on tehnyt paluun juurilleen. Kolmonen ja nelonen olivat kaukana GTI:stä
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Cosmo
Näin juuri. Varsinkin III- ja IV-GTi:t olivat melko säälittäviä virityksiä. Uudessa nyt on vähän edes yritetty, kun heppoja on 200.

Itselläni 1.6-Golf vaihtuu ensi viikolla vähän ajeltuun A4:ään. Veto puuttuu takapyöristä, samoin näkyvyys taakse, mutta turbo on! 150hv ei kyllä liimaa tuossa kärryssä penkkiin, joten pitää käydä vähän tunailemassa.

Kiikarissa oli myös yksi musta guattro, mutta on se hyvä jättää seuraavaankin kuumeiluun resepti.

No säälittäviä ja säälittäviä. Voisihan se IV:n kori olla tietenkin hieman "pappa" mallista poikkeava. 1.8T on varsin mukava kone. Jos vakio tehot ei riitä, varsin edullisesti voit nostaa ne tuonne 200 tuntumaan. Sitten varmaan alkaa jo piisaamaan. Sama tietenkin pätee tuohon uuteen Audiisi kun samalla koneella ovat varustettuja. IV:n recaro sisusta antaa jo ihan mukavan vaikutelman sisätiloista. Penkit on todella hyvät.

Type-R keskusteluun voisi todeta, että ajettavuus on kyllä todella paska. Kaupunki ajossa auto vetelee miten sattuu. Ja se sisä meteli on aika huimaa. Ei kiitos. Ulkonäkö on varsin sporttinen,etenkin kun vertaa IV Golffiin, mutta ajettavuus on niin toiselta planeetalta.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti MetalMac
No säälittäviä ja säälittäviä. Voisihan se IV:n kori olla tietenkin hieman "pappa" mallista poikkeava. 1.8T on varsin mukava kone. Jos vakio tehot ei riitä, varsin edullisesti voit nostaa ne tuonne 200 tuntumaan. Sitten varmaan alkaa jo piisaamaan. Sama tietenkin pätee tuohon uuteen Audiisi kun samalla koneella ovat varustettuja. IV:n recaro sisusta antaa jo ihan mukavan vaikutelman sisätiloista. Penkit on todella hyvät.

No säälittävä toki oli liioittelua, kun itsekin moisella joskus olen fiilistellyt, mutta onhan se aika möhkökin se kori. Plus että tekniikassa ei juuri mitään muuta ihmeellistä ole vakio-Golfiin verrattuna kuin se waka wanha 1.8T, ja siitäkin vain se 150 hv (eikös 25v-juhlamalleissa ollut vähän enemmän?). I/II-koppaiset taasen olivat muutenkin (silloiseen ajan henkeen ja autokäsitykseen suhteutettuna) melkoisia peltiraketteja. Johan samanlaista IV-GTi:tä saa näyttävämmissä Leonin kuorissa 180 tai jopa 210 hepan kera - ja samalla 1.8T:llä, kun klassikko jämähti 150:een. Hintakin taitaa olla jopa halvempi ja imagokin Seatilla on sporttisempi.

V-korissa on sitten jo tarjolla DSG:tä ja tehotkin viety oitis oikealle sataluvulle. Toivotaan, että klassikko nousee taas omaan arvoonsa. Itse seurailen maltillisesti vierestä - tai perästä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Ouzala
Olisi mielenkiintoista kuulla Herra schollin perustelut siihen, että millä tavalla uudemmat GTI Golfit ovat enemmän urheilullisempia ja GTI- henkisiä kuin mitä nämä vanhemmat.

Kolmos- ja neloskopan GTI:t eivät olleet millään tavalla urheilullisia. Recaron penkit ja turbo eivät mitään auta, jos auto ei muuten ole urheilullinen. Sen sijaan uusi vitossarjan GTI on todella hyvä auto. Moottori, ajo-ominaisuudet, ajofiilikset ... vievät Golfin sen alkuperäisen ykköskoppaisen GTI:n jalanjäljille. Tottakai aika on toinen ja vaatimukset senmukaiset. Nykyinen GTI on paljon parempi kuin 25 v. sitten, mutta samanhenkisyys on nähtävissä.

Eli VW hävitti välillä sen "GTI-idean" ja sen vuoksi nuo vanhemmat eli kolmos- ja neloskopan Golf GTI:t eivät ole mistään kotoisin. Nykyinen on aivan eri planeetalta.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti scholl
Moottori, ajo-ominaisuudet, ajofiilikset ... vievät Golfin sen alkuperäisen ykköskoppaisen GTI:n jalanjäljille.

Osittain makuasoitakin. Omasta mielestäni nämä kaikki kolme kohtaa löytyy myös IV Gti:stä. Alustakin on sopivan urheilulliseksi viritetty. Ei ole mitään muuta valittamista oikeastaan muutakuin se ulkonäkö. Toki V GTI on varmastikkin paljon enemmän sportti kun IV.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Cosmo
Plus että tekniikassa ei juuri mitään muuta ihmeellistä ole vakio-Golfiin verrattuna kuin se waka wanha 1.8T, ja siitäkin vain se 150 hv (eikös 25v-juhlamalleissa ollut vähän enemmän?).

Taisi olla samalla koneella kun Leon turbo. Eli 132 kw.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Viestin lähetti vision

Torstaina klo 15.00 pitäisi mennä autoa noutamaan.

Valmistaudu sitten kertomaan kokemuksistasi ensi keväänä. Silloin on oma HDI-Xsara menossa vaihtoon ja kananpää on ollut tällä hetkellä vakavasti otettavana vaihtoehtona seuraavaa autoa mietittäessä.

Tuntuvat tässä maassa olevat nuo sporttisen oloiset pienehköt dieselautot niin harvassa, että joutuu ilmeisesti väkisinkin siirtymään näihin VAG-konsernin kattiloihin. Viime kesänä elättelin vielä toiveita, että 136-heppainen HDI-koneinen Citroen C4 VTS-varustuksella olisi tullut tännekin myyntiin, mutta turha toivo. Keski-Euroopan markkinat taitavat imeä kaikki valmistettavat yksilöt ja saattaisi se hintakin nousta melko korkeaksi kiitos tämän maan dieseleitä sortavan verotuskäytännön.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti pasil

Niin ja kuume alkaa nousemaan, hakusassa ollut noin kuukauden päivät kakkos/metsästysautoksi Saab 900 matalapaineturbolla. Verkkoja on viritelty, saas nähdä nappaako koskaan :(

hrhrhr, mitäs läksit merta edemmäs kalaan. Viiden kilometrin päästä tärppäsi, juuri halutunlainen laite myynnissä paikallisesti tunnetussa saabistiperheessä. Huomenna tapahtuu sanoi ifk-fäni.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Viestin lähetti Skeletor

Ranskalaista "merkkiautoa" en tule ostamaan koskaan. Peugeot, Renault ja Citroen muodostavat ainakin meikäläisen suvussa ja tuttavapiirissä melkoisen pahuuden kolmion. 20 kilometrin päässä uuden Meganen ostopaikasta tippui moottori, Peugeotissa eivät pyöri välillä edes renkaat. Citroenista ei löydy yhtään isoa vikaa - sitäkin enemmän pientä.

Hieman samat kokemukset osittain itselläni ja ystävilläni.

Kaverini osti v. 2002 2.0 307:n n. vuosi sitten.
Nyt n. puolen vuoden sisällä autosta on hajonnut: katalysaattori, jäähdytin, takaluukun jouset. kaasuttimessa oli myös jotain vikaa jo alusta asti...
Sitikasta tai rellusta en tiedä, mutten enää harkitse 407:n, jota pidin aikaisemmin varteenotettavana vaihtoehtona.

Itselläni oli Golf jonkun aikaa käytössä ja kokemus oli erittäin positiivinen, ei mitään pahaa sanottavaa... hieman tylsähän se yhtä vanhempi korimalli oli, mutta vesipumpun lisäksi mitään suurempaa remonttia ei 97 000km asti tarvinnut tehdä.

Ostin viime kesänä uuden A3:n, joka onkin sitten astetta urheilullisempi kuin Volkswagenin vastaavat, erittäin positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.
Luulenpa että Audista en enää pois vaihda (ellen sitten saa erittäin kilpailukykyistä tarjousta uudesta 320i:stä).
Ennen vuoden vaihdetta olisi tarkoitus A4 1.8T quatro hankkia (mikäli vaimolta tulee hyväksyntä....)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös