Mainos

Autoiluketju

  • 3 318 543
  • 19 022

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan noita 2,1 tonnisia jarruttomia peräkärryjä.

Sarkasmia.

Minun mielestä on itse asiassa ihan hyvä jos Vahva tunne ei hanki sähköautoa, koska hän vaikuttaa henkilöltä jolla on ongelmia ajattelun kanssa, ja sähköauton kanssa pitää välillä ajatella asioita kuten "minulla on latausta 60 kilometrille, matkaa sata kilometriä, pitääkö pysähtyä tuossa pikalaturilla viiden kilometrin päässä?" jotka olisivat varmaan vähän vaikeita.
Ei mulla ole ongelmia ajattelun kanssa, perse ei vaan kestä sähköautoilua ;). Se on teidän rikkaiden harrastus vielä pitkään.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt ei muistu missä dokumentissa todettiin että sähköautoa ei kannata ladata 100% täyteen tilaan, vaan n. 90% täydestä. Samoin tyhjäksi ei pitäisi päästää vaan ladata aina viimeistään 10% lataustason kohdalla. Käytännön tasoksi muodostuu siis 80% joka siirrettynä kilometreiksi tarkoittaisi noilla hyvilläkin TM-testaamilla autoilla tuollaista 260km sädettä. Eli käytännössä tällä hetkellä tuolla 42 000-45 000 eurolla saa kätevän Micra-luokan pikkuauton kaupunkikäyttöön. VIhreän liikkeen kannalta on tietenkin kamalaa että kun nämä keskittyvät tuonne pääkaupunkiseudulle niin ne pääasiassa tankataan kivihiilienergialla.

Hieman on taas auringon kilon myötä alkanut poltella kaasujalan kanssa ja vanha sotaratsu alkaa jo näyttää kulahtaneelta. Pitäisi saada alle 2020-luvun pirssi. Ja luonnollisesti sellainen jonka toimintasäde yhdellä "latauksella" on vähintäänkin 700km. On tullut selailtua yksityisleasing tarjouksia aiempaa tarkemmin ja iloksenihan niitä onkin ilmaantunut selvästi aiempaa enemmän. Onko jatkoajalla tarjota kokemuksia liisaussoppareista?
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hommaa sellainen MB 500 GLE hybridi, sadallaviidelläkymmenellätonnilla omaksi vähän parempi malli, vähän toista tonniako se liisaushinta oli? Ja pääset varmasti 700 km kerralla. Ja saat vihreistäkin kaverin, kun se on nollapäästöinen.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tesla pyörsi aiemmat puheensa - sähköautojen hinnat eivät putoa vaan nousevat

Sekavaa viestintää. Teslan hinnat eivät laskekaan vaan nousevat.

Nythän tästä vasta mukavaa sähläystä onkin saatu aikaiseksi? Tässä kun joku on myynyt käytettyä Teslaansa, niin jonkin aikaahan sen hinta oli melkoisen alhaalla tuon aiemman ilmoituksen vuoksi? Nyt sitten uusien hinnat nousevat, eli käytettyjen hinnat "normalisoituvat" aiemmalle tasolle = tyytyväisiä asiakkaita joka suunnalla.

Pitäisiköhän Muskilta ottaa Twitter ja Interweb vähäksi aikaa pois ennen kuin seuraava sähläys saadaan aikaiseksi? Aika harkitsemattomasti tuntuu hommia heittelevän ilmoille - sama oli sen jossain vaiheessa Muskin twiittaaman osakkeiden "buy back" kuvion kanssa josta aiheutui ongelmia SEC:n kanssa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ja näin! Kivi tuulilasiin. Pitäisi noiden kehän rekkojen maksaa, kun heidän autot heittelevät niitä kiviä ympäriinsä. Toivottavasti kestää katsastukseen, johon on tosin kuukausia.

Täytyy katsoa, jos vakuutus olisi kunnossa noiden kiveniskemien osalta, mutta epäilen ettei kasko noita kata.

En voi olla ainoa, jota nuo kiveniskemät vituttavat.
 

teppana

Jäsen
Ja näin! Kivi tuulilasiin. Pitäisi noiden kehän rekkojen maksaa, kun heidän autot heittelevät niitä kiviä ympäriinsä. Toivottavasti kestää katsastukseen, johon on tosin kuukausia.

Täytyy katsoa, jos vakuutus olisi kunnossa noiden kiveniskemien osalta, mutta epäilen ettei kasko noita kata.

En voi olla ainoa, jota nuo kiveniskemät vituttavat.

Meillä ei kata, vaan on erillinen lasivakuutus. Ihan hyvä, koska aiemmasta autosta vaihdettiin kahdesti tuulilasi ja tästä nykyisestä pitää kans ens huollon yhteydessä vaihtaa. Noita kiviä lentelee aivan hemmetin paljon tuolla maanteillä.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ja näin! Kivi tuulilasiin.
En voi olla ainoa, jota nuo kiveniskemät vituttavat.
Sama kävi toissa päivänä kehä kolmosella. Vuoden vanha auto ja tuulilasi menee vaihtoon. Osui sen verran reunaan, että arvasin särön leviävän halkeamaksi. Se tapahtuikin osumasta vain muutaman minuutin ajelun jälkeen.
Eipä siinä, odottelen nyt kevään loputkin kivet ja vaihdatan sitten. Lasivakuutus löytyy, mutta harmittaa se parin sadan omavastuukin.
 

Outsider

Jäsen
Yleensä lasivakuutuksiin kuuluu kiveniskujen korjaus ilman omavastuuta, että mahdollisuuksien mukaan kannattaa käydä korjauttamassa ne heti, niin voi välttyä lasinvaihdolta.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Meillä ei kata, vaan on erillinen lasivakuutus. Ihan hyvä, koska aiemmasta autosta vaihdettiin kahdesti tuulilasi ja tästä nykyisestä pitää kans ens huollon yhteydessä vaihtaa. Noita kiviä lentelee aivan hemmetin paljon tuolla maanteillä.

Täytyypä selvitellä, josko olisi oman vakuutusyhtiön kanssa tällainen sovittavissa, että ei tarvitse ottaa jättimäistä kaskoa, vaan voi valita sieltä ylemmistä turvaluokista mieleisensä. Kehillä, kun ajelee, niin ovat kyllä sellaisia miinakenttiä välillä noiden kiveniskemien kanssa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meinaa talven viimeisillä pakkasilla takajarrut jäätyä pahemman kerran. Nyt on kahtena aamuna toinen takarenkaista jäänyt raahautumaan hetkeksi, ennen kuin on "pamahtanut" auki. Ei kuulosta eikä tunnu hyvälle auton puolesta. Seisontajarrua käytän joo, koska kotona parkkipaikka on viettävä ja kuullut aika monen suosittelevan tuota seisontajarrun käyttöä automaattivaihteisella, ettei auto jää "vaihteen varaan" parkkiin.

Ärsyttää vain aamuisin saada nuo jarrut auki. Ei tuohon jotain vinkkiä olisi miten sais vähennettyä tuota jäätymistä? Eipä tuo toisaalta ole näin pahasti haitannut aikaisemmin koko talvena, mutta jostain syystä nyt tätä ongelmaa on tullut vastaan. Onneksi sentään näyttää ilmat lämpenevän ja ongelma mahtaa taas kadota... kunnes talvi taas koittaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ärsyttää vain aamuisin saada nuo jarrut auki. Ei tuohon jotain vinkkiä olisi miten sais vähennettyä tuota jäätymistä? Eipä tuo toisaalta ole näin pahasti haitannut aikaisemmin koko talvena, mutta jostain syystä nyt tätä ongelmaa on tullut vastaan. Onneksi sentään näyttää ilmat lämpenevän ja ongelma mahtaa taas kadota... kunnes talvi taas koittaa.

Putsauksen ja liukastuksen puutteessa? Tyypillinen ongelma takalevyjarruille, rumpujarrut olisivat paljon paremmat takapyörissä. Itse (nykyään kyllä teetän huollon yhteydessä, ei vanha enää jaksa itse) herkistelen ja rasvaan takajarrujen liukutapit kuparitahnalla kerran vuodessa. Tämä tehdään yleensä merkkihuollossa määräaikaishuollon yhteydessä mutta jos olet vaan vaihtanut öljyjä niin sitten ei.

Voi jollakin merkillä jäätyminenkin toki olla ongelma, mutta ei kyllä normaalisti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tyypillinen ongelma takalevyjarruille, rumpujarrut olisivat paljon paremmat takapyörissä.
Onko näin, luulin että nimenomaan päinvastoin? Minulla oli joskus Corsa, jonka takarumpujarrut jäätyi just samalla tavalla kuin @lasaleiko kertoi. Sitten kun sai jotain pitävää pintaa pyörän alle, niin paukahtivat kovaäänisesti auki. Levyjarrullisissa ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko näin, luulin että nimenomaan päinvastoin? Minulla oli joskus Corsa, jonka takarumpujarrut jäätyi just samalla tavalla kuin @lasaleiko kertoi. Sitten kun sai jotain pitävää pintaa pyörän alle, niin paukahtivat kovaäänisesti auki. Levyjarrullisissa ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa.

Joo totta, varmaan niin. Levyillä ei kyllä paukahtele auki, jos ne jumittuvat niin sitten ne ovat jumissa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Meinaa talven viimeisillä pakkasilla takajarrut jäätyä pahemman kerran. Nyt on kahtena aamuna toinen takarenkaista jäänyt raahautumaan hetkeksi, ennen kuin on "pamahtanut" auki. Ei kuulosta eikä tunnu hyvälle auton puolesta. Seisontajarrua käytän joo, koska kotona parkkipaikka on viettävä ja kuullut aika monen suosittelevan tuota seisontajarrun käyttöä automaattivaihteisella, ettei auto jää "vaihteen varaan" parkkiin.

Ärsyttää vain aamuisin saada nuo jarrut auki. Ei tuohon jotain vinkkiä olisi miten sais vähennettyä tuota jäätymistä? Eipä tuo toisaalta ole näin pahasti haitannut aikaisemmin koko talvena, mutta jostain syystä nyt tätä ongelmaa on tullut vastaan. Onneksi sentään näyttää ilmat lämpenevän ja ongelma mahtaa taas kadota... kunnes talvi taas koittaa.

Ei kai siihen mitään kikkaa ole. Jos lunta paikalla, niin voi hiekkaa heittää takakumien alle, pakitella ja jumppailla käsijarrun kanssa.

Itsellä sama ongelma, niin en talvisin käytä. Kesällä voisi auton nostaa ylös ja katsoa pääseekö neste jostain sisään. Se on, kun ne kerran jäätyvät ja neste päässyt sinne niin helpommin jäätyvät jatkossakin. Itse olen kerran tänä talvena ajanut parkkihalliin ihan reiluksi ajaksi, jotta sai kunnolla auki jarrut sen jälkeen ei ole jäätynyt, kun on pari kertaa vipua vetäissyt.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Oliko täällä ketään Outlander PHEV (mieluiten uuden version) kuskeja? On hirveän vaikea löytää järkevää arviointia siitä, mitä todelliset kulutusluvut ovat suomalaisilla maanteillä. Auto on erityisesti tekniikkansa puolesta erittäin kiinnostava, mutta tuntuu heittelevän kovasti arviot sen todellisista kulutuksista ja jopa sähkörangesta. Typerää myös, ettei esimerkiksi suksiluukkua tai navigaattoria saa edes rahalla, vaikka navin voi toki korvata Android Auton kautta.

Perheelliselle on edelleen kaksi hybridivaihtoehtoa, Outlander ja Kia Optima, ja vertailu on autojen totaalisen erilaisuuden vuoksi hankalaa. Kun ei se VAG saa omiaan myyntiin per ikinä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Perheelliselle on edelleen kaksi hybridivaihtoehtoa, Outlander ja Kia Optima, ja vertailu on autojen totaalisen erilaisuuden vuoksi hankalaa. Kun ei se VAG saa omiaan myyntiin per ikinä.
Mites Passat GTE? Tai Volvot? Bemarin hybridit? Mersu? Kolmea jälkimmäistä saa tilattua uutenakin, Passattia ilmeisesti ei tällä hetkellä, mutta kohta pitäisi tulla se päivitetty versio.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mites Passat GTE? Tai Volvot? Bemarin hybridit? Mersu? Kolmea jälkimmäistä saa tilattua uutenakin, Passattia ilmeisesti ei tällä hetkellä, mutta kohta pitäisi tulla se päivitetty versio.

Passat GTE tulee "oikeasti" myyntiin käytännössä ensi vuonna; ennakkokauppaa tehdään "joskus kesällä", mutta sitäkin on lykätty nyt jo alkuperäisestä yli puoli vuotta. Volvot ja Bemarit ovat millään järkevällä varustelulla täysin älyttömän hintaisia. Kyllä se valikoima on nuo kaksi autoa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun ei tiedä, ensimmäisenä kysytään Jatkoajasta. Ongelma: akku hyytyi. Mitä seuraavaksi? Itse en ajatellut ruveta vaihtelemaan, kun on kuitenkin tämän vuosikymmenen auto. Onko joku palvelu, joka käy ruuvaamassa uuden akun? Vai pitääkö hakea jostain apuvirtaa ja ajaa pajalle? Ford Focus 2010, bensa, jos sillä on merkitystä.

Tuo makaa hallissa suurimman osan vuotta. Ja suurin osa ajosta kesäkauden ulkopuolella Kehä III sisäpuolella. Kesäkaudella reilu satku suuntaansa mökkireissua, harvoin pidempään. Olisko akku kaputt, vai tahtooko vain parempaa latausta? Ei välttämättä meikäläisen ajoprofiili ole akulle se kaikkein optimaalisin.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
@Leon Hommaa apuvirtaa ensimmäiseksi, tai jos saat ladattua akun laturilla. Sen jälkeen kunnon lenkki (50km) ja sitten seuraat, että jatkuuko oikuttelu. Jokaisessa autosähkö-firmassa vaihtavat ja akkuja löytyy hyllystä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Leon Hommaa apuvirtaa ensimmäiseksi, tai jos saat ladattua akun laturilla. Sen jälkeen kunnon lenkki (50km) ja sitten seuraat, että jatkuuko oikuttelu. Jokaisessa autosähkö-firmassa vaihtavat ja akkuja löytyy hyllystä.
Mä lähinnä mietin, että jos ja kun se akku on joka tapauksessa finaalissa, niin ihan turhaa antaa sille tekohengitystä ja jäädä taas seuraavalla kerralla sinne (kylmään) halliin. Oikeastaan vain sitten mietin tuota tekohengitystä, kun pystytte vakuuttamaan mut, ettei ne akut reilussa 8 vuodessa hyydy, kun ajat 75 % ajasta kaupunkiajoa kolmen viikon välein.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jep, finaalissahan tuo sitten on. Kahdeksan vuotta akulle on jo kunnioitettava ikä nykyisin. Aikoinaan harraste-autoni 200e akku kesti 11kk.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Plugin-vertaus oli tuossa siis viimeistä lausetta varten, eli voimansiirrossa tai moottorissa ei ole mitään suurempia esteitä vetokykyä ajatellen. Luultavasti lähiaikoina rupeaa vetokoukkuja ilmenemään sähköautoihin enemmän ja enemmän. Mutta jos sinun tarvitsee säännöllisesti hinata 2500kg traileri Helsingistä Nuorgamiin, juuri silloin kun on -30c pakkasta ja aikarajoitus on 16h, niin sähköauto ei välttämättä ole sopivin vaihtoehto (<- tuo ei ole osoitettu suoraan sinulle, vaan yleiseksi ohjeeksi). Tosin aika harvoin joutuu kenellekkään sanomaan että Smart fortwo ei välttämättä ole paras vaihtoehto perheen ainoaksi autoksi. jos sinulla on seitsemänhenkinen perhe ja asutte korvessa. Sähköautoissa täytyy aina muistaa tälläiset seikat tuoda esille.
Hauskaa sinänsä, että sähköautoja dumataan näillä toimintasädeargumenteilla ja nyt näköjään vetokyvylläkin. Itse en ole ajanut eläessäni ikinä metriäkään mitään kiinni vetokoukussa ja pisin matka minkä olen ajanut viimeisen kymmenen vuoden aikana on jotain 300km, lukuunottamatta yhtä reissua ouluun joku viisi vuotta sitten. 99% ajoistani on alle 15km kerrallaan ja väitänpä, että aika suurella osalla väestöstä on tasan samoin. Vetokärryn vetäminen nuorgamiin on hyvin poikkeuksellista ja sitä ei noin yleisesti voi pitää argumenttina mihinkään.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Hauskaa sinänsä, että sähköautoja dumataan näillä toimintasädeargumenteilla ja nyt näköjään vetokyvylläkin. Itse en ole ajanut eläessäni ikinä metriäkään mitään kiinni vetokoukussa ja pisin matka minkä olen ajanut viimeisen kymmenen vuoden aikana on jotain 300km, lukuunottamatta yhtä reissua ouluun joku viisi vuotta sitten. 99% ajoistani on alle 15km kerrallaan ja väitänpä, että aika suurella osalla väestöstä on tasan samoin. Vetokärryn vetäminen nuorgamiin on hyvin poikkeuksellista ja sitä ei noin yleisesti voi pitää argumenttina mihinkään.
Lähinnä tuolla kai yritetään vähän rauhoittaa näitä vouhottajia, joiden mielestä kaikkien pitäisi hankkia sähköauto, ja jos nyt jostain ihmeen syystä kerran kymmenessä vuodessa on tarvetta johon sähköauto ei sovellu niin sitten voi vuokrata/lainata/varastaa sopivan kulkuvälineen.
Noilla sinun ajoillasi sähköauto varmasti olisikin toimiva vaihtoehto.
Perävaunun vetäminen Nuorgamiin nyt on jo lähtökohtaisesti täysin idioottimainen esimerkki, kun hieman parempi argumentti olisi se että suurella osalla sähköautoista et voi vetää perävaunua metriäkään.
Jos unohdetaan toimintasäde kokonaan, niin siltikin markkinoilla on tasan yksi sähköauto joka täyttäisi tarpeeni. Valitettavasti vaan Tesla Model X on näillä liksoilla vähän turhan kallis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös