Prof. Puck
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ***HIFK*** & Norristolainen
Asuntokaupoissa ennakkomaksu/varausmaksu on kai ihan arkipäivää tilanteessa, jossa suoraan ei pysty/ehdi kauppoja tehdä? Yhden aivan loistavan asunnon olen myös menettänyt, kun en laiskuuttani viitsinyt maksaa lähes muodollista varausmaksua vaan luotin, että asunto on vielä vapaana työmatkalta palatessani. Lentokentällä boardingia odotellessani sain soiton välittäjältä, että joku oli maksanut varausmaksun ja lopulta myöskin osti kämpän. Kyllä korpesi oma tyhmyys/laiskuus/epäluuloisuus, kun olin reilun vuoden aktiivisesti metsästänyt sopivaa kohdetta. En pitäisi ollenkaan mahdottomana, että maksaisin jossain järjen rajoissa olevan varausmaksun myöskään käytetystä autosta, jos kyseessä olisi erittäin hyvä ja/tai harvinainen yksilö sopivaan hintaan.
Kumpi Suomessa on vahvemmassa asemassa näissä yksityisten välisissä kaupoissa, myyjä vaiko ostaja? Jonkin verran olen kuullut perusteluja ihmisten haluttomuudelle tehdä kauppaa suoraan yksityisten kanssa, että muutaman viikon jälkeen kaupoista ollaan oveen kolkuttamassa ja vaatimassa hinnanalennusta tai kaupan purkua enemmän tai vähemmän todellisiin syihin vedoten. En tiedä, onko tuo todellinen ongelma? Kiinnostaisi tietää, kun olen yhtä hiukan arvokkaampaa irtainta omaisuutta (vene) Suomessa myyntiin laittamassa? Tarjottu on myös mahdollilsuutta vaihtoa autoon (ei liikettä välissä), mutta edellä kirjoitetuista syistä johtuen se hiukan arveluttaa?
Kumpi Suomessa on vahvemmassa asemassa näissä yksityisten välisissä kaupoissa, myyjä vaiko ostaja? Jonkin verran olen kuullut perusteluja ihmisten haluttomuudelle tehdä kauppaa suoraan yksityisten kanssa, että muutaman viikon jälkeen kaupoista ollaan oveen kolkuttamassa ja vaatimassa hinnanalennusta tai kaupan purkua enemmän tai vähemmän todellisiin syihin vedoten. En tiedä, onko tuo todellinen ongelma? Kiinnostaisi tietää, kun olen yhtä hiukan arvokkaampaa irtainta omaisuutta (vene) Suomessa myyntiin laittamassa? Tarjottu on myös mahdollilsuutta vaihtoa autoon (ei liikettä välissä), mutta edellä kirjoitetuista syistä johtuen se hiukan arveluttaa?