Autoiluketju

  • 3 220 850
  • 18 565

Fordél

Jäsen
Onko kellään kokemuksia auton äänieristämisestä ihan vain vaimennusmatoilla? Onko niistä oikeasti hyötyä? Omassa autossa melutaso ei ole mikään ongelma, mutta takapenkillä istuessani huomasin, että siellä kuuluu jonkin verran rengasmelua. Mietin, että jos laittaisi tavaratilan pohjalevyn alle tommosta mattoa niin oiskohan erityistä hyötyä vai oisko yhtä tyhjän kanssa?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tietääkö joku näkeekö jostain nykyautojen sisätilojen mitat kätevästi?
En jaksaisi jokaista käydä koeistumassa/ mittailemassa. Lähinnä takapenkin tilat ja takaboksin koko kiinnostaa.

_

Jos uusimmista malleista on kyse niin merkkien omilta sivuilta löytää kyllä kaikkien mallien tarkat mitat kaavakuvineen. Vanhemmat autot voivatkin olla toinen juttu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko kellään kokemuksia auton äänieristämisestä ihan vain vaimennusmatoilla? Onko niistä oikeasti hyötyä? Omassa autossa melutaso ei ole mikään ongelma, mutta takapenkillä istuessani huomasin, että siellä kuuluu jonkin verran rengasmelua. Mietin, että jos laittaisi tavaratilan pohjalevyn alle tommosta mattoa niin oiskohan erityistä hyötyä vai oisko yhtä tyhjän kanssa?

Riippuu tietty autostakin mutta minä vähän luulen että pelkästään kontin pohjalevyn alle jos laittaa niin ei ole mitään erityistä hyötyä. Mutta jos vuoraa myös pyöränkotelot niin sitten ehkä alkaa jo huomaamaankin eron.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Onko kellään kokemuksia auton äänieristämisestä ihan vain vaimennusmatoilla? Onko niistä oikeasti hyötyä? Omassa autossa melutaso ei ole mikään ongelma, mutta takapenkillä istuessani huomasin, että siellä kuuluu jonkin verran rengasmelua. Mietin, että jos laittaisi tavaratilan pohjalevyn alle tommosta mattoa niin oiskohan erityistä hyötyä vai oisko yhtä tyhjän kanssa?
Takapenkin istuinosa pois ja sen alle äänierityslevyä. Tietenkin sen verta ohuelti, että saa vielä penkin takaisin kiinni. Niitä levyjä saa vaikka motenistä. Ja onhan sitä ruiskutettavaa tavaraakin.
 

Fordél

Jäsen
Riippuu tietty autostakin mutta minä vähän luulen että pelkästään kontin pohjalevyn alle jos laittaa niin ei ole mitään erityistä hyötyä. Mutta jos vuoraa myös pyöränkotelot niin sitten ehkä alkaa jo huomaamaankin eron.

Tätä vähän pohdin itsekin, että onko tosta mitään hyötyä vai tulisiko suurin hyöty juuri koteloiden täyttämisestä. Niin suuri ongelma ei kuitenkaan ole että tommoseen ryhtyisin.

Takapenkin istuinosa pois ja sen alle äänierityslevyä. Tietenkin sen verta ohuelti, että saa vielä penkin takaisin kiinni. Niitä levyjä saa vaikka motenistä. Ja onhan sitä ruiskutettavaa tavaraakin.

Penkin alla taitaa olla kaasusäiliö, joten sinne en viiti sörkkiä. Sitä paitsi se melu tuntuu tulevan selkeesti tavaratilasta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tietääkö joku näkeekö jostain nykyautojen sisätilojen mitat kätevästi?
En jaksaisi jokaista käydä koeistumassa/ mittailemassa. Lähinnä takapenkin tilat ja takaboksin koko kiinnostaa.

_

Jos uusimmista malleista on kyse niin merkkien omilta sivuilta löytää kyllä kaikkien mallien tarkat mitat kaavakuvineen. Vanhemmat autot voivatkin olla toinen juttu.

Tekniikan Maailma on iät ja ajat julkaissut koeajamiensa autojen sisämitat hyvin kattavasti, ja nykyään heidän nettisivuostoilla on joka ikisestä julkaistusta lehdestä sähköinen näköispainos. Sieltä vaan tonkimaan. Kuten arvata saattaa, palvelu on maksullinen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tekniikan Maailma on iät ja ajat julkaissut koeajamiensa autojen sisämitat hyvin kattavasti, ja nykyään heidän nettisivuostoilla on joka ikisestä julkaistusta lehdestä sähköinen näköispainos. Sieltä vaan tonkimaan. Kuten arvata saattaa, palvelu on maksullinen.

Ilmainen Teknarin tilaajille eli lainaa tunnarit joltain tutulta jolle Teknari tulee.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jaahas! Tänä suvena liityn harvaan joukkoon, joka on päässyt koeajamaan uusimman Mustangin. Kyseessä ei ole se veekasilla varustettu huippuversio, vaan 2,3-litrainen nuhapumppu, mutta luultavasti tuollakin pärjää liikenteessä. Olotila on lievästi sanottuna hekumallinen, sillä Mustang on aina Mustang.

Itsen en tätä oikein meinaa ymmärtää. Minulle Mustang on tehokas jenkkiauto vaikka sitä ei alun perin sellaiseki tarkoitettukaan (6 pyttynen Ponycar). Hintaero V8 malliin tosin aivan tolkuton. Nyt ei näytä järkevästi hinnoiteltuja v8 koneisia käytettyjäkään olla markkinoilla (ok vanha malli).
 

Duffman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chelsea, Florida Panthers, Azzurri
Morjesta, nyt olisi palstan autotietäjille kysymystä. Elikkäs tarvitsisi auto ostaa, ja nyt on vakavassa harkinnassa BMW 525d farmari vuosimallia 2005, mittarissa 120.500km ja autossa ilmeisesti täydet herkut. Mitäs mielipiteitä auto herättää, ja mitä pitää tarkistaa, kun käyn autoa tiistaina katsomassa?
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Imusarjan läpät pois jos ei jo ole poistettu. Tarkasta että takalasin pyyhin toimii.Noista farkuista menee helposti johtosarja rikki. Muutenhan tuo on hyvä peli ja varsinkin noin pienillä kilsoilla siinä on autoa moneksi vuodeksi.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Morjesta, nyt olisi palstan autotietäjille kysymystä. Elikkäs tarvitsisi auto ostaa, ja nyt on vakavassa harkinnassa BMW 525d farmari vuosimallia 2005, mittarissa 120.500km ja autossa ilmeisesti täydet herkut. Mitäs mielipiteitä auto herättää, ja mitä pitää tarkistaa, kun käyn autoa tiistaina katsomassa?
Suosittelen myös omistamaan ns. pinkkaa jolla korjata noita vehkeitä. Tosiaan kontin piuhasarja oli 300-sarjalaisessa ja kuulemma osassa 5-sarjalaisissa iso ongelma. Sitten on vielä pa-pumput ja suuttimet.. Noh lähinnä vaan ite voin sanoa omakohtaisesti että ei ikinä BMW:tä enään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
125 tkm ajettu diesel-BMW vielä saattaa olla jonkin aikaa ihan toimiva mutta mitä nyt olen kuullut noiden Bemaristien kokemuksia (valituksia) niin kun sinne 150 tkm päälle mennään niin alkaa ongelmat. Ja niitä tuntuu riittävän. Juurikin sähköjen ja polttoainepuolen kanssa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edellisen sukupolven viitos bimberin kanssa kaverini oppi sen, että vika maksaa aina vähintään tonnin, ihan sama mitä pitää tehdä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jopas tulee negatiivista, oliko E60 bemarit näin eri maata kuin E90/91/92, ei niissä ainakaan mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ole ollut. Paljon myös tuohon huoltojen turhautumiseen vaikuttaa missä sitä koslaansa huoltaa, nykyään saa pk-seudultakin laadukasta bmw-huoltoa jo reilusti alle satasella tunti verraten marmoritiskin 140€/tuntiin.
Bemarin negatiivinen maine keskustelupalstoilla saattaapi johtua myös siitä että alla suurella todennäköisyydella se valmiiksi tuunattu ja poljettu toistasataatuhatta ajettu. Se on saletti että tuollaisesta saa paljonkin kallista osaa hajalle jos räppää kunnolla ja ajelee jäykillä alustoilla isoin vantein. Harva täällä purnaa 2010-luvun bimmereistä. Todennäköisyydet kalliimpiin huoltoihin kasvaa luonnollisesti näissä tälläissä autoissa kun 10v lähestyy ja on ollut jos jonkinlaista omistajaa matkan varrella.

Mä tunnen yhden frendin joka ajanut E60 530d:llä 150tkm ja 10v ilman murheita, vieläpä tuosta 200tkm eteenpäin, muutamia ylläpitohuoltoja tietenkin. Sama pata itselläkin oli 330xd:ssä ja ei mitään ihmeellistä. Tuohon ikä ja hintaluokkaan uskomattoman hieno, kestävä ja vahva moottori, voin suositella.

_
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kuinka paljon liikkeissä yleensä saa neuvoteltua rahoituksen kuluja alaspäin (varsinkin käytetyissä)? Eli lähinnä sitä tarkoitin että kannattaako edes käydä koittamassa vai onko ihan turhaa, kun kuitenkin rahoituksen yleensä myöntää eri yhtiö. Uusiin autoihin on kuulemma saaneet jotkut henkilöt neuvoteltua 0% korolla, 0€ käsittelykuluilla ja 0€ avauskululla. Tähän mennessä autot ovat olleet parin tonnin romuja, joihin ei rahoitusta ole luonnollisesti tarvittu. Olen sen verran pihi että millään 200€ avausmaksuilla, 12€/kk käsittelykuluilla ja 6% koroilla en kyllä kauppoja tee.

Hintaluokkana varmaan ne 10k€ kauppakassit.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@muti Itse pohdiskelen tismalleen samaa asiaa ja olen kartoittanut frendien kokemuksia. Uusissa on tosiaan irronnut useammallekin avauskulut ja kk käsittelykulut nollilla. Olin itse asiassa laittamassa juuri kyselyä liikkeeseen mistä tarjous pöydällä.

Itsellä seuraavan autonvaihto lähellä ja vähän kalliimpi vaihdokki kiikarissa kuin sinulla niin juuri laskeskelin että se kissankokoisin kirjaimin mainostettu matala korko tekee vain kolmanneksen kulusita pitkässä autolainassa ja loput tulee näistä muista kuluista. Yhdessä vaihtoehdoissa lainan hinta olisi ollut 6 vuodelle , koron osuus 500€ mikä on mielestäni hyvin kohtuullinen, mutta loppujen kulujen osuus 1000€!
Tällä hetkellä nuo autokauppojen tarjouksissa pyörivät kulut on 7-12€/kk ja avausmaksu 120€-200€.
Aina kannattaa yrittää, koska sen tiedän että kauppoja tehtäessä on pienentynyt korkoprosentti siitä mitä luki myyntihetkellä nettisivuilla, näin mulla pari vuotta sitten ja käytettyä ostaessa. Mainospuhe meni jotenkin näin "tuu tänne niin kyllä me sulle hyvä rahoitus saadaan sorvattua", silloin tippui korko 4,9% ->2,9% , mutta muita kuluja jäi valitettavasti sen verran ettei kannattanut kovin pitkää lainaa ottaa.

_
 

hege

Jäsen
Onko täällä kellään kokemuksia uudesta Nissan X-Trailistä? Itselle voI tulla mahdollisuus vaihtaa saapikas tuollaiseen ja koeajon perusteella auto tuntui ihan ok laitteelta mutta nykyisin liki kaikki tuntuvat siltä lyhyen ajelin perusteella. Ja Saabiin verrattuna kaikki tuntuvat ihan eri vuosituhannen peleiltä poislukien suorituskyky ja ehkä lämpö talvella.

Hege
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla olisi pari kysymystä autoista enemmän tietäville. Itsellä on nyt VW Passat, vm. 2001, kilometrejä 102 tuhatta takana, siis vuosiin nähden aika maltillisesti (varmat kilsat, olen auton toinen omistaja). Nyt sitten renkaiden vaihtamisen yhteydessä kerrottiin jarrupalojen olevan vaihdon tarpeessa, ja myös etujarrulevyille sama tuomio. Katsastuksessa noista jarrupaloista mainitsikin se katsastusukko, tosin sanoi, ettei mikään hätä ole. Katsastuksessa iskareille annettiin arvot 45/46%, ja vähän mietin pitäisikö nekin vaihtaa. Ja jos vaihdan iskarit, ne kai olisi hyvä vaihtaa sekä eteen että taakse? Mites sitten jouset, pitäisikö nekin vaihtaa samalla? Ajattelin tässä nimittäin viedä auton Tallinnaan huoltoon (normihuolto -öljyt, ilmastointi, jarrunesteet, sytytystulpat, mitä siihen huolto-ohjelmaan kuuluu, samalla voin tietysti harrastaa verosuunnittelua ja ostaa muutaman juhannusoluen), ja ajattelin, jotta jos nämä korjaukset ovat tulossa vuoden parin sisään kuitenkin, niin pitäisikö ne teettää samalla kertaa, jos Tallinnaan asti vaivautuu. Siellä tuo työn hinta on ilmeisesti sen verran halvempaa, että tällainen kannattaisi. Paitsi, jos olen tekemässä jotain mitä voi sanoa "rahan tuhlaukseksi, sillä iskareita (tai jousia iskareidenvaihdon yhteydessä) ei ole syytä vaihtaa tms... Onkos palstalaisilla näkemystä asiaan, vai onko auton vienti Tallinnaan huoltoon vain veruke vaimolle, jotta pääsen viinakauppaan? :)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itsellä seuraavan autonvaihto lähellä ja vähän kalliimpi vaihdokki kiikarissa kuin sinulla niin juuri laskeskelin että se kissankokoisin kirjaimin mainostettu matala korko tekee vain kolmanneksen kulusita pitkässä autolainassa ja loput tulee näistä muista kuluista. Yhdessä vaihtoehdoissa lainan hinta olisi ollut 6 vuodelle , koron osuus 500€ mikä on mielestäni hyvin kohtuullinen, mutta loppujen kulujen osuus 1000€!
Tällä hetkellä nuo autokauppojen tarjouksissa pyörivät kulut on 7-12€/kk ja avausmaksu 120€-200€.
Aina kannattaa yrittää, koska sen tiedän että kauppoja tehtäessä on pienentynyt korkoprosentti siitä mitä luki myyntihetkellä nettisivuilla, näin mulla pari vuotta sitten ja käytettyä ostaessa. Mainospuhe meni jotenkin näin "tuu tänne niin kyllä me sulle hyvä rahoitus saadaan sorvattua", silloin tippui korko 4,9% ->2,9% , mutta muita kuluja jäi valitettavasti sen verran ettei kannattanut kovin pitkää lainaa ottaa.

Kannattaa varmaan katsoa myös ihan sitä auton hintaa eikä vain korkoa. Jos auton hinta on sopivampi korkeamman koron liikkeessä niin ei kai sitä pelkän koron perässä kannata juosta?

Nuo nollakorot on yleensä maahantuontien tukemia korkokampanjoita joita ei saa käytettyihin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsastuksessa iskareille annettiin arvot 45/46%, ja vähän mietin pitäisikö nekin vaihtaa. Ja jos vaihdan iskarit, ne kai olisi hyvä vaihtaa sekä eteen että taakse? Mites sitten jouset, pitäisikö nekin vaihtaa samalla?
Noi lukemat on mun käsittääkseni syvempää avaruustiedettä. Kuhan on lähellä toisiaan, niin pitäis katsurille riittää. Vaihda jos haluut jämäkämpää autoa eli oman tuntuman mukaan. Jos päätät vaihtaa, niin mielellään sitten koko kierros. Jousista: Jos kärry on suorassa ja istuu ryhdikkäästi, niin ei aihetta toimenpiteisiin. Jos vaihdat, niin mielellään vähintään pää kerralla.
edit
Vähän suunta antavaa keskustelua iskareiden prossista. volkkarin merkkifoorumiin linkki
Iskunvaimentimien kunto, katsastuksen % lukemat
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jousi-vaimenninremonttia kannattaa alkaa suunnittelemaan vasta lähempänä 200 tkm. Toki vaimentimista kannattaa tarkkailla säännöllisesti öljyvuotoja. Katsastusaseman prosenteistaei kannata välittää yhtään, jos vaan leima tulee. Ns. jokamiestesti vaimentimille on, kun painaa auton nurkkaa alas, niin takaisin ylös tullessaan sen pitäisi pysähtyä melkolailla paikalleen. Ei siis saisi tehdä enää juuri ollenkaan toista alas-ylös liikettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös