Faija ajelee nyt ensimmäistä kertaa pitkään aikaan sedanilla ja vaikka onkin liikkeellä lähes aina yksin, on tolla mökillä ravaavalla eläkeläisellä aina pientä naukumista, kun tuli otettua sedan eikä farmaria ja on sen verran vanhan liiton äijä ettei uutta autoa vaihda aivan samantien toiseen. Peräkärryn tms kanssahan ei kukaan järkevä kertaluontoisia settejä lukuunottamatta jaksa ajella.
Mutsilla ja faijalla oli aikanaan koira. Silloin piti olla sellainen autoja, mihin sai lastattua sen helpommin. Oli farkkua, maasturia jne. Sitten kun koira oli jo aikapäiviä sitten kuollut, niin ostivat edelleen ton mallisia autoja. Yhdessä vaiheessa faija sitten sanoi, että hän ei kyllä enää halua farkkua ikinä. Tuli mitta täyteen.
Itse olen kaiken lisäksi sitä mieltä, että farkulla on huonompi ajaa korkeammissa nopeuksissa.
Vituttaa se silti vuokrata tai lainata suurempaa kärryä, vaikka tarve olisi mainitsemasi kolme kertaa vuodessa. Muutenkin pirusti mukavampi pakata vaikka mökkikamat farkkuun. Tai lätkäkassi ja mailat. Ihmisillä on niin erilaisia tarpeita ja onneksi erilaisia ajatusmaailmojakin.
Mä en tiedä onko se mukavampi pakata. Aina mietin farkuista sitä, että entä jos sieltä putoaa sitä kamaa, kun luukun avaa ja toisaalta pitää kuitenkin yrittää pakata niin, että sen väliosan saa kiinni, että taakse näkeekin jotain. En muutenkaan ymmärrä, miksi niitä erityisesti tarvitsee pakata. Eikö se mökki ole kuitenkin oma, joten siellä voi säilyttää kamoja, joten voi matkustaa ns. kevyesti? Ja mitä tulee lätkäkasseihin niin aika harva suomalainen sellaisia roudaa.
Jos harvoin tarvii niin eikö silloin voi vuokrata tai tilata vaikka kotiinkuljetuksen. Jengi ei osaa käyttää palveluita. En osta roadsteria, vaan bussin, jos joudun kerran kuskaamaan koko kylän väen.
Ja improvisoinnillakin pärjää. Kaveri vei kerran ison viinikaapin Golfilla. Penkit nurin jne. Ja mä hain fillarin kaupasta avoautolla. Se oli isossa pahvilaatikossa. Katto auki ja fillarilaatikko penkkien väliin pystyyn.
Miksi olla kaksi vessaa, kun yhdelläkin pärjää. Joskus voi vaan tulla ripulit housuun.
Toi on huono vertaus. Tuohonhan pitäisi todeta, miksei osta mielummin kaksi tarkoituksiinsa sopivaa autoa kuin yhden epäsopivan?
Niin jotkut ostavat päiväcruisailuun korkean koppiveneen sen takia, jos joskus tulee paskat housuun, vaikkeivat olisi ikinä Helsingin edustalla tai jossain pienellä järvellä cruisaillessaan veneessä vessaa tarvinneet. Heille saattaisi sopia paremmin matalampi, urheilullisempi vene siihen käyttöön, mutta kun ei tosiaan vara venettä kaada niin ostavat vessallisen koppiveneen, jolla on huonot ajo-ominaisuudet. Sama juttu ilmeisesti tässä. Tai sitten se on se, että halutaan kuulua joukkoon. Jos ei osta farmariautoa niin naapurit ajattelevat: mitä toikin itestään luulee.