Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 477
  • 19 022

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minusta olisi hyvä, jos aamuruuhka-ajoa kommentoiva olisi joskus aamuruuhkassa itsenäisesti ajanut.

Toki tiedän, että juuri kortin saamisen kynnyksellä olevan ihmisen mielipiteet ja käsitykset ovat henkilön itsensä mielestä kovin oikeita ja hyviä.
Toiset iän myötä oppivat ymmärtämään, että ei se ajatusmaailma silloin ollutkaan kovin järkevä. Toiset tuskin koskaan oppivat ymmärtämään myös toisia ihmisiä liikenteessä.

Itse olen tyytyväinen, että aikoinani en niin kovin tehokkaita ja kovaa kulkevia autoja omistanut. Olisin saattanut paljonkin enemmän aiheuttaa vahinkoa. Vanhoilla ja alitehoisillakin autoilla saa kortin hyllylle.
 
Viestin lähetti Violaattori
Onhan se ny mukavampi päästä vaikkapa 3 minuuttia aikaisemmin pieneen väliin joltain sivutieltä ilman kiihdytyskaistaa (mitä nuo vehkeet tarviikin) kuin sen sijaan odottaa isoa väliä mihin uskaltaa mennä.

Kyllähän tuo liittymästä liikenteen sekaan kiihdyttäminen riippuu huomattavasti paljon enemmän enemmän kuskista kuin autosta. Alla voi olla vaikka 400-heppainen menopeli, mutta ei silläkään sinne väliin pääse, jos ei osaa käyttää peilejä, vaihteita, kaasupoljinta, jarruja, vilkkua sekä tervettä järkeä. Uskallusta, harkintaa ja pelisilmää siinä vaaditaan, ei niinkään moottoritehoa.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Nännimäinen
Uskallusta, harkintaa ja pelisilmää siinä vaaditaan, ei niinkään moottoritehoa.

Nimenomaan, ja vielä mielellään yhteispeliä kaikilta autoilijoilta.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti msg
Minusta olisi hyvä, jos aamuruuhka-ajoa kommentoiva olisi joskus aamuruuhkassa itsenäisesti ajanut.

Isäni kuitenkin sattuu käymään töissä Helsingissä eikä ole mikään huono koski ollenkaan ja on usein sanonut että kyllä siellä keskustassa ois pinna kireellä jollain pikkupörriäisellä, valot monessa paikassa kun ei pala 3-5 sekuntia pitempään vihreinä. Väitän että takana tulisi aika ripeästi tööttiö jos rauhassa köröttelisit siellä. Mutta katsotaan sitten kuinka monta kolaria olen ajanut sanotaan vaikka kahden kuukauden päästä, kun kerran niin paska kuski olen. On se muuten hassua myös kun kuskin ikä tulee esim. auto keskusteluissa esiin, niin automaattisesti nuorempaa vähätellään tietojensa perusteella....
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Violaattori
8.5 sekuntia onkin ihan hyvä kiihtyvyys ja se nyt melkein on jo ripeä, mutta kun alkuperäinen aihe eli Yaris kiihtyy siinä 13 sek, niin sillä ei paljoa juhlita.

Eri autoja, eri tarpeisiin eri ihmisille. Mitä ihmettä kaupunki ajossa tekee autolla mikä kiihtyy vaikka esim 6,5 sec 0-100? Siihen vielä lisätään ihminen keitä ei kiinosta autot mitkä kiihtyy ripeästi. Näitä ihmisiä kiinostaa enemmän esim. taloudellisuus,auton edullinen hinta, pienet vakuutukset jne... Kyllä kaupunki ajossa pärjää vallan hyvin pienemmälläkin koneella. Mistäs muuten olet hommannut nuo Yariksen arvot? Ajattelin vaan kun ei kukaan ole missään maininnut minkä kokoinen kone tuossa Toyotassa on.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kukaan ei ole käsittääkseni moittinut ajotaitojasi? Lähinnä ihmetellyt asennettasi. Ja se, että tuollaisella isäsi asenteella niitä pikkuskidejä jää auton alle. Mutta no, Siperia toivottavasti opettanee. Ainii, ja kaupungeissahan alkaa olemaan jo useasti 40 km/h rajoitukset imho. Köröttele siinä sitten tuplaturbo-audillas ;-)
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti Violaattori
Ite en ikinä suostuis ajamaan 1.6:ta (mieluiten väh. 1.8) pienemmällä koneella.

Kyllä sen täytyy lähemmäs kolmea litraa olla ;) Tosin on sitten sitä painoakin etupäässä pikkuisen enemmän, jotta liukkahilla saa oikein jännittää pysähtymisen kanssa.

Mitä tulee tuohon pieneen väliin tunkemiseen, niin ei kannata tunkea vaikka olisi minkälainen ohjus alla. Huonosti käy niin isommille kuin hieman pienemmillekkin menopeleille, kun edellä olevan takapuskuria haistellaan.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Violaattori
Väitän että takana tulisi aika ripeästi tööttiö jos rauhassa köröttelisit siellä.

Ei pikkuautotkaan sentäs mitää polkupyöriä ole. Mikään auto ei ole niin hidas etteikö sillä kaupungissa pärjäisi.

edit

Viestin lähetti Violaattori
Ite en ikinä suostuis ajamaan 1.6:ta (mieluiten väh. 1.8) pienemmällä koneella.

Tässä sinulle 1.6 koneella varustettu auto mikä pieksee viivalta muutaman 2.0 litraisenkin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti hermosillo
Kyllä sen täytyy lähemmäs kolmea litraa olla ;)
Mut hei, eikös jossain rata-autosarjassa ollut ahdetuille joku "kerroin" jolla ne laitettiin samalle viivalle vapareiden kanssa? Voisin saada ns. pakollisen kokoisen omastani näin 8-)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ainoa, joka keskustassa taitaa tarvita kiihtyvyyttä 0 - 100 km/h on Jussi Salonoja. Itse toki tyydyn ko. Uudenmaankadun tunnelissa vaatimattompaan vauhtiin ja kiihtyvyyteen.

Eikös muuten formulatkin ole mopoja kun niissä on vain joku 1.5 kone?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti MetalMac
No vähintäänkin. Tässäkin tavan mopo 1.3 koneella.

Huh, huh. Onneksi ei tartte tuollaisilla alle 1.5 litraisilla ajaa.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti pasil
http://www.toyota.fi/showroom/yaris_2003/tekniset.html

Pysyn vankkumattomana kannassani, että ~13 sekkaa paikaltaan sataseen riittää aivan mainiosti.

Ja violator, ei se sun sierra paljoa tuota nopeampi ole ^_________^

En yritäkään käännyttää sinua. Sierra vetää tällä hetkellä 0-100 km/h sellaiset 10 sekkaa, mutta jos rahat riittää niin ei enää vuoden päästä. Eikä se tällä hetkellä olekaan mikään hirmu nopea...

Viestin lähetti MetalMac

Tässä sinulle 1.6 koneella varustettu auto mikä pieksee viivalta muutaman 2.0 litraisenkin.

Johan valitsit ällöttävän auton vertailukohteeksi (Citroen=paska). Onhan niitä tottakai muutamia 1.6 vakioita, jotka kiihtyvät uusia iso litraisempiakin nopeammin. Kyllä minullekin joku 1.6 litran hieno sportti kelpaisi, mutta tuota kommentiani koneen koosta ei nyt kannata ottaakaan aivan tosissaan. Tiedän vain, että mitä isompi kone sitä helpompi sen tehoa on yhä kasvattaa.


Viestin lähetti msg

Eikös muuten formulatkin ole mopoja kun niissä on vain joku 1.5 kone?

LOL säälittävää vedota tuollaisiin.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti pasil
Mut hei, eikös jossain rata-autosarjassa ollut ahdetuille joku "kerroin" jolla ne laitettiin samalle viivalle vapareiden kanssa? Voisin saada ns. pakollisen kokoisen omastani näin 8-)

Näinhän se menee :)

Eikä tuo omani vajaalla kolmella litralla mikään ohjus ole, päinvastoin tasaisen rauhallinen eteenpäin puskija. Mutta mukava sillä on ajella, jos sattuu tilaa olemaan tien päällä.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Violaattori

Johan valitsit ällöttävän auton vertailukohteeksi (Citroen=paska).

En malta odottaa kun kuulen perustelusi tähän. Kokemuksiahan sinulla Citroenista on enemmänkin?

Lisätään vielä:

Paska ajaa?
Paska tekniikka?
Paska mikä?
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti MetalMac
No vähintäänkin. Tässäkin tavan mopo 1.3 koneella.

edit
muotuoiltu uusiksi


Kiertomäntämoottori eli wankel. Siinä on vain kaksi sylinteriä mikä selittää pienen tilavuuden.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti MetalMac
En malta odottaa kun kuulen perustelusi tähän. Kokemuksiahan sinulla Citroenista on enemmänkin?

Oma mielipiteeni automerkistä, ensinnäkin ne ovat rumia silmiini. En liiemmin pidä ranskalaisista autoista muutenkaan, eikä niitä ole ensisijaisesti tarkoitettuu Suomen olosuhteisiin (ulkonäöllisesti uudet Peugeotit ja jotkut Renaultit kylläkin ovat hienoja). En juuri nyt muista mitään testituloksia Citroenilta, mutta epäilen menestymistä. Ainut hyvä mitä tuosta brändistä on, on aivan mahtava TV-mainos. Ikinä ei muuten tuosta autosta tule olemaan kokemusta!
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se muutaman viikon takainen kerjukolari (ketjukolarit) aiheutui juuri näistä kiihdyttelijöistä ja pieniin väliin tunkijoista (= liian lyhyet turvavälit ja liian suuret tilannenopeudet).

Violaattori: järki käteen, ettei se jossain vaiheessa lennä sieltä otsalohkosta oikeasti käteen. Esim. kehällä aamuruuhkassa ajaminen ei todellakaan ole mitään pelleilyä ja yksi virhe saattaa aiheuttaa mittavat vahingot todella monelle ihmiselle. Jopa moottoritie on ajoittain todella vaarallinen.

Raahassa vaan. Autoilusta pitää nauttia. Tereot täysille ja kaasujalka löysälle. Ajellaan OMASSA rytmissä ja jos joku tööttäilee, näytetään vaikka keskaria, jos pinnaa kiristää. Mutta ei aleta kaahailemaan. Harva muistaa ajatella, että liikenteessä on vastuussa MUIDENKIN ihmisten hengestä, kuin omansa.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Violaattori
Oma mielipiteeni automerkistä, ensinnäkin ne ovat rumia silmiini.

Pakko olla paska auto!
Viestin lähetti Violaattori
En liiemmin pidä ranskalaisista autoista muutenkaan,

Paska mikä paska.

Viestin lähetti Violaattori
eikä niitä ole ensisijaisesti tarkoitettuu Suomen olosuhteisiin

Kerro lisää.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Viestin lähetti Violaattori
Oma mielipiteeni automerkistä, ensinnäkin ne ovat rumia silmiini. En liiemmin pidä ranskalaisista autoista muutenkaan, eikä niitä ole ensisijaisesti tarkoitettuu Suomen olosuhteisiin (ulkonäöllisesti uudet Peugeotit ja jotkut Renaultit kylläkin ovat hienoja). En juuri nyt muista mitään testituloksia Citroenilta, mutta epäilen menestymistä. Ainut hyvä mitä tuosta brändistä on, on aivan mahtava TV-mainos. Ikinä ei muuten tuosta autosta tule olemaan kokemusta!

Ei helvetti. Ei kai oikeesti joku ole sitä mieltä, että Citikan C2 VTS on rumempi kuin Sierra. Ei helvetti, ei nyt voi muuta sanoa.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti mikse
Ei helvetti. Ei kai oikeesti joku ole sitä mieltä, että Citikan C2 VTS on rumempi kuin Sierra. Ei helvetti, ei nyt voi muuta sanoa.

Omasta mielestäni nämä uudet autot ovat järjestään kaikki samasta muotista, eli tylsän näköisiä. Tosin ei se sierrakaan mikään kedon kaunein kukka ole. Taunuksessa sentään oli sitä jotain ;)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Vieläkö jollakulla on omin avuin liikkuva Seirra? Tai onhan varmaan se Nykäsen kaveri Sierra.

Täällä kuulemma kaivattaisiin Sierraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös