Ovechkinin prosentti on täysin linjassa tämän kauden luvun kanssa, ~12%. Yhdellä kaudella on alkanut kasilla. Hyvin se Auston pärjää ensi kaudellakin.Aikamoinen pomppumaali siitä heti kärkeen, mitenhän seuraavalla kaudella onnistuu tuon 13,8% prosentin pitämään yllä kun Ovechkinin prosentit ovat jotain 8%. Taitaa aikamoinen lasku tulla seuraavalla kaudella maaleissa.
Laine pelaa nyt potentiaalinsa ylärajoilla ja tilastojen valossa tuuria on ollut paljon mukana. Matthews pelaa jopa huonosti odotuksiin nähden, mutta pelityylissä on hyviä elementtejä tähtipelaajaksi.
Voisitkos hieman avata mitä ne odotukset ovat olleet meinaan aika uskomatonta tulokaskautta se Matthews pelaa ja aika yllättynyt olen jos joku oikeasti odotti yli 30 maalin kautta. Itse olisin kuvitellut, että semmoinen Eichelin tai MacKinnon veroinen kausi olisi ihan nappisuoritus. En nyt ihan vielä rupeaisi edes kirkossa kuuluttamaan etteikö Austonillakin voisi vielä mennä kausi tai pari harjoitellessa kun vastuuta tuosta aletaan taas nostamaan ja tulee entistä kovempia matchuppeja.
Matthewsilla edelliset kuusi peliä 0+0. Kun tilastoja katsoi, niin hänellä on 32 ottelua 68:sta, missä hän on jäänyt pisteittä
Ihan nyt yhtään tilastoja enempää kaivamatta väittäisin tulevaisuudessa peluutuksen olevan vaativampaa ja matchuppien kovempia. Jos olet eri mieltä niin ok.
Toki on ihan hyvin mahdollista että Matthews pelaa tulevaisuudessa 19-22 minuuttia ottelussa ja voi jossain vaiheessa myös pelata nuo tärkeimmät matchupit kärkisenttereitä vastaan, joka tietysti lisää miehen kuormaa. Toisaalta kuten sanottua ei Matthews ole missään vaiheessa päässyt mellastamaan kolmoskenttiä vastaan helpolla peluutuksella. Pääosin Matthewsin kenttä aloittaa hyökkäysalueella, koska Bozak on parempi aloittaja ja vastustajan kärkiketjun perässä myös Kadri aloittaa paljon omissa.
4 peliä jäljellä ja 1. maalin päässä 40. maalin rajasta (Crosby teki tämän saman 39. tulokaskaudellaan) ja 3 pistettä enää matkaa 70. tehopisteen rajaankin. Toivotaan, että molemmat rajat paukkuvat yli!Ja taas maali. On se ihme mies. Tulokas #1.
Dotchin collides with Matthews knee-on-knee - YouTube
Marchandilta mailasta minulle saanut Jake Dotchin kunnostautui taklaamalla Matthewsia polveen. Näistäkö ei kuulu viheltää jäähyä?
Kuulemma juniori Kapastakin taklannut polveen AHL:ssä.
Dotchin collides with Matthews knee-on-knee - YouTube
Marchandilta mailasta minulle saanut Jake Dotchin kunnostautui taklaamalla Matthewsia polveen. Näistäkö ei kuulu viheltää jäähyä?
Kuulemma juniori Kapastakin taklannut polveen AHL:ssä.
Ei kai tuossa tosiaan mitään pahempaa sattunut kun Matthews pelasi ottelussa aivan normaalit minuutit (17:43).