Asuinalueesi

  • 49 250
  • 302

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tammikuussa muutetaan sitten pois matinkylästä, jossa olen asustellut vuodesta 1982 asti ja uutena alueena tulee olemaan Vantaan puolella kuninkaanmäki. Vantaa on mitä on mutta rivari on aina rivari ja työmatkakin lyhenee 15km.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässähän näitä järjestyksessä:

Pieksämäki, keskusta
Pieksämäki, Kontiopuisto
Pieksämäki, Harju
Hankasalmi, Kärkkäälä
Jäppilä (nykyään Pieksänmaa), Kontiomäki
Hankasalmi, aseman kylä
Pieksämäki, taas keskusta
Pieksämäen mlk (nykyään Pieksänmaa), Pyhitty
Võõpsu ja Räpina, Viro
Pieksämäki, jälleen keskustan alue
Lohja, keskusta
Vihti, Nummela
Lohja, en kerro

Tämä en kerro on jakautunut kahteen alueeseen, vanhaan ja uuteen. Uusi on rakennettu 70-luvulla täyteen ahdistavia harmaita kerrostaloja, vanha taas on pääasiassa 40-60-luvulla rakennettua omakotialuetta, jonne viime vuosina on lykätty jonkun verran uudisrakennuksiakin. Onneksi tönömme sijaitsee vanhalla puolella. Moottoritie tulee aikanaan muutaman kilsan päähän, joten todennäköisesti hinnat nousevat aivan törkeästi ja minäpoika piehtaroin kullassa ja mirhamissa. Jee.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
sampio kirjoitti:
Tässähän näitä järjestyksessä:

Pieksämäki, keskusta
Pieksämäki, Kontiopuisto
Pieksämäki, Harju
Hankasalmi, Kärkkäälä
Jäppilä (nykyään Pieksänmaa), Kontiomäki
Hankasalmi, aseman kylä
Pieksämäki, taas keskusta
Pieksämäen mlk (nykyään Pieksänmaa), Pyhitty
Võõpsu ja Räpina, Viro
Pieksämäki, jälleen keskustan alue
Lohja, keskusta
Vihti, Nummela
Lohja, en kerro

Tämä en kerro on jakautunut kahteen alueeseen, vanhaan ja uuteen. Uusi on rakennettu 70-luvulla täyteen ahdistavia harmaita kerrostaloja, vanha taas on pääasiassa 40-60-luvulla rakennettua omakotialuetta, jonne viime vuosina on lykätty jonkun verran uudisrakennuksiakin. Onneksi tönömme sijaitsee vanhalla puolella. Moottoritie tulee aikanaan muutaman kilsan päähän, joten todennäköisesti hinnat nousevat aivan törkeästi ja minäpoika piehtaroin kullassa ja mirhamissa. Jee.

Oho, joku on eksynyt Lohjallekin asumaan :D .

No joo, mutta itse siis asun Lohjalla ja kaupunginosa on Gruotila...omakotitalossa. Rauhallista seutua tämä on, en ole poliiseja, ambulanssia tai paloautoa nähnyt pitkiin aikoihin...vuosi sitten viimeksi poliisiauton näin. Ambulanssin myös vuosi siitten ja paloautosta onkin enemmän kuin 3 vuotta...en tarkkaa vuosimäärää edes muista.

Lohja on ihan ok seutua mielestäni, vaikka saisi hieman enemmän olla elämää täällä mitä nyt on. Dösiä lähtee Helsinkiin päin kyllä ihan hyvin ja baareissa kalja on halpaa :) .
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sistis kirjoitti:
Missäpä sitä teekkari muualla asuisi, kuin Suomen parhaassa lähiössä, Hervannassa. Itselläni ei ole ollut ongelmia paikassa, johtuen pitkälti siitä syystä, että asustelen ihan opiskelija-asuntolassa. Ja toisaalta olen pyrkinyt välttämään noita sivukatuja öiseen aikaan...

Noin kirjoitin reilu 2v. sitten. Päivitetään sen verran, että nykyään asun onnellisesti lähes Tampereen keskustassa, Kalevan kaupunginosassa ja viihdyn mainiosti. Hervantaan ei ole ikävä hetkeäkään.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
tohtori4 kirjoitti:
Lohja on ihan ok seutua mielestäni, vaikka saisi hieman enemmän olla elämää täällä mitä nyt on. Dösiä lähtee Helsinkiin päin kyllä ihan hyvin ja baareissa kalja on halpaa :) .

Missä baarissa Lohjalla on halpaa olutta? Ei ainakaan silloin vielä ollut, kun itte siellä asuin. Monaco oli aivan perskeleen kallis paikka, nythän se on vissiin joku Night Life, mutta eipä ne hinnat varmaan alas oo tullu yhtään. Möljässä oli ihan siedettävät hinnat, mutta paikkana aivan karmea.

Niin ja siis nykyään tietysti Turun Runosmäessä.
Ennen tänne muuttoa Jyväskylän Keljonkankaalla.
 
Viimeksi muokattu:

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Sistis kirjoitti:
Noin kirjoitin reilu 2v. sitten. Päivitetään sen verran, että nykyään asun onnellisesti lähes Tampereen keskustassa, Kalevan kaupunginosassa ja viihdyn mainiosti. Hervantaan ei ole ikävä hetkeäkään.

Sama osoite. Hyvää seutua on, pakko myöntää. Aivan keskustan tuntumassa, yliopistolle lyhyt matka ja vehreää aluetta puistoineen. Olen viihtynyt hyvin. Ainoa harmi oli Unitedin pelien siirto tuosta aivan vierestä sinne kauas Ratinalle. Tai no, toinen huono puoli on tämä vanha kerrostalo, jossa joutuu asumaan. Mutta sitäkään ei kestä enää pitkään...

Asuinlista:

Rovaniemi, keskusta
Rovaniemi mlk, Marraskoski
Rovaniemi, Ounasmetsä
Rovaniemi, Korkalovaara
Tampere, Kaleva

Katsotaan mihin tie vie valmistusen jälkeen. Mielelläni Tampereelle jäisin. Johonkin Rauhaniemeen tjsp. voisi vaihtaa. Saunallinen, moderni kerrostaloasunto. Ja perheenlisäyksen jälkeen rivitalon päätyä katselemaan...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
tohtori4 kirjoitti:
Oho, joku on eksynyt Lohjallekin asumaan :D .
Kyllähän meitä täällä jokunen jatkoaikalainen vaikuttaa, kaksi tunnen peräti naamaltaan ja yhden tiedän nimimerkkinä. Tosin itse poistun Lohjan vahvuudesta tämän kuun viimeinen päivä ja siirryn Jyväskylän veljeskuntaan.

sampio kirjoitti:
Tässähän näitä järjestyksessä:

Pieksämäki, keskusta
Pieksämäki, Kontiopuisto
Pieksämäki, Harju
Hankasalmi, Kärkkäälä
Jäppilä (nykyään Pieksänmaa), Kontiomäki
Hankasalmi, aseman kylä
Pieksämäki, taas keskusta
Pieksämäen mlk (nykyään Pieksänmaa), Pyhitty
Võõpsu ja Räpina, Viro
Pieksämäki, jälleen keskustan alue
Lohja, keskusta
Vihti, Nummela
Lohja, en kerro
Listaan tulee siis elokuun alusta Jyväskylän keskusta. Kämppä on niin keskustassa kuin vain olla ja voi. Tai itse olen ainakin sellaisen kuvan mieleeni luonut, että Kauppakadun ja Asemakadun kulmasta ei paljon lähemmäksi keskustaa voi päästä, saa olla vapaasti eri mieltä.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joe kirjoitti:
Niin ja siis nykyään tietysti Turun Runosmäessä.

Otan osaa. Itse en asuisi mielelläni Runosmäessä, mutta eihän se nyt niin paha lähiö ole kuin esim. Varissuo tai Halinen. Jokaisella alueella kuitenkin asuu lähinnä pelkästään vähemmistöjä, joten voi olla varma siitä, että äksöniä ainakin riittää. Ymmärrän toki sen, että juuri esim. Runosmäessä on halpoja kämppiä, mutta ei siellä kyllä yksin uskalla pimeällä liikkua pahemmin. Riippuu tosin siitä, missä päin siellä asustelee.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Joe kirjoitti:
Missä baarissa Lohjalla on halpaa olutta? Ei ainakaan silloin vielä ollut, kun itte siellä asuin. Monaco oli aivan perskeleen kallis paikka, nythän se on vissiin joku Night Life, mutta eipä ne hinnat varmaan alas oo tullu yhtään. Möljässä oli ihan siedettävät hinnat, mutta paikkana aivan karmea.

Night Lifessa on kyllä kallista, mutta en juuri käy siellä, joten se ei minua haittaa.

Mutta itse viihdyn lähinnä Möljässä ja x-itissä, jossa Happy Hoursin aikaan tuoppi 2€ koko perjantai illan ja yön.

Ja Lauantaina sekä x-itissä ja möljässä hinnat 2,50-3,50€n välillä ajasta riippuen, joten mielestäni mitenkään kovin kallista kalja ole. Ja siis vertailukohde on Helsingin hinnat.

Mutta ymmärrän tosin, mikseivät kaikki Möljässä viihdy, sillä rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että on hieman teini mesta...ja lienet jonkin verran vanhempi, mitä minä...jolloin itse sopeudun oikein hyvin Möljän teini-ilmapiiriin. Myöskään se, että keskusaukiolla teinit juovat v-loppusin ei välttämättä lisää viihtyvyyttä....vaikka tänä kesänä yllättävän vähän keskusaukiolla ovat teinit juoneet. Mutta siis itseäni nämä seikat eivät niinkään haittaa....

X-it on kuitenkin Lohjantähdessä, jolloin keskusaukion teinit eivät ole siinä näkyvillä, mikä tekee kyllä paikasta ehkä hieman siistimmän. Ja jos ei musiikin pauketta jaksa kuunnella, aina voi toriterassille mennä, jonne musiikki ei kuulu häiritsevästi.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Helsinki 1979-1982 ( Marjaniemi )
- Helsinki 1982-1985 (Vartiokylä )
- Helsinki 1985-1998 ( Vuosaari )
- Helsinki 1998-2000 ( Itäkeskus )
- Helsinki 2000-2005 ( Vuosaari )
- Helsinki 2005 --> ( Puotila )

Eli Itä-Helsigissä on tullut koko ikä asuttua, enkä mitään syytä näe täältä poiskaan muuttaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
sampio kirjoitti:
Listaan tulee siis elokuun alusta Jyväskylän keskusta. Kämppä on niin keskustassa kuin vain olla ja voi. Tai itse olen ainakin sellaisen kuvan mieleeni luonut, että Kauppakadun ja Asemakadun kulmasta ei paljon lähemmäksi keskustaa voi päästä, saa olla vapaasti eri mieltä.

No se on kyllä hyvinkin keskustasta. Mikä niistä roskiksista on jatkossa sinun? Lähinnä sillä kyselen, että osaan ainakin yrittää oksentamista siihen toiseen. :)

Itse olen Jyväskylässä käynyt varmaan neljä kertaa, ja aina olen pitänyt kaupungista. Viime viikolla kävin kesälomallani viettämässä siellä yhden yön, ja täytyy kehua kaupungin ilmapiiriä ja yleistä meininkiä. Muutenkin ihmiset siellä tuntuvat olevan aidosti yhstävällisempiä, kuin Etelä-Suomessa.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Kauhava (1977-1997) Ristus oon häjy!
Tampere / Hervanta (1997- ) Nääs!

Lyhyt on lista, oon laiska muuttelemaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sistis kirjoitti:
No se on kyllä hyvinkin keskustasta. Mikä niistä roskiksista on jatkossa sinun? Lähinnä sillä kyselen, että osaan ainakin yrittää oksentamista siihen toiseen. :)
Ei kumpikaan niistä kaupungin kahdesta roskalaatikosta, vaan se ainoa paperinkeräyspiste. Pitää sitä sentään joku roti olla asumisessa, on katsos eristeet omasta takaa talven varalle. Veljeni muuttaa parin korttelin päähän lasinkeräyslaatikkoon.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Espoo, Keilaniemi 83-88
Espoo, Otaniemi 88-90
Espoo, Keilaniemi 90-95
Espoo, Leppävaara 95-03
Helsinki, Kallio 03-05
Helsinki, Pitäjänmäki 05-

Kivaa on ollut kaikkialla, paitsi ajoittain tietenkin Kalliossa, mutta oli silläkin puolensa.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
King kirjoitti:
Espoo, Keilaniemi 83-88
Espoo, Otaniemi 88-90
Espoo, Keilaniemi 90-95
Espoo, Leppävaara 95-03
Helsinki, Kallio 03-05
Helsinki, Pitäjänmäki 05-

Kivaa on ollut kaikkialla, paitsi ajoittain tietenkin Kalliossa, mutta oli silläkin puolensa.

Kalliota jaksaa aikansa, mutta en itsekään jaksaisi kyseisessä kaupunginosassa loputtomiin olla, enkä aiokaan. Pariin otteeseen olen nyt asunut ja tuntuu että riittää.
 

Veijari

Jäsen
Jeihki kirjoitti:
Kalliota jaksaa aikansa, mutta en itsekään jaksaisi kyseisessä kaupunginosassa loputtomiin olla, enkä aiokaan. Pariin otteeseen olen nyt asunut ja tuntuu että riittää.

Oluen ystävälle ja sinkkumiehelle hyvä paikka asustella. Halpoja ja hyviä pubeja löytyy joka korttelista ja jokaiseen makuun, puhumattakaan niissä aikaa viettävistä kissoista. Jokaisen miehen pitäisi sivistää itseään sen verran, että tekee Kallion pubikierroksen vähintään kerran elämässään.

Itse muutaman vuoden Kalliossa asuneena viihdyin kyllä oikeinkin hyvin.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Veijari kirjoitti:
Jokaisen miehen pitäisi sivistää itseään sen verran, että tekee Kallion pubikierroksen vähintään kerran elämässään.

Täytyy olla pelikunto melko kohdillaan että jaksaa kyseisen rundin tehdä.

Halpoja pubeja kyllä löytyy ja niissä näkee sitä todellista elämää..
 

Cube

Jäsen
wilberto kirjoitti:
Otan osaa. Itse en asuisi mielelläni Runosmäessä, mutta eihän se nyt niin paha lähiö ole kuin esim. Varissuo tai Halinen.
Varissuo on ihan liian haukuttu paikka. Yleensä pahinta sanottaa siitä on niillä, jotka eivät ole koko paikassa oikeastaan edes käyneet tai aikaa viettäneet. Asuin itse nuoruusvuoteni aika lähellä Varissuota (Kaarinan puolella) ja paikka tuli tutuksi esim. kavereiden myötä.. Koskaan ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Tietysti Vakke on kaukana mistään unelmalähiöstä, mutta kyllä sielläkin ihan asuu.
 

Favor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Edmonton Oilers.
Meikäläinen asustelee Launeella. Tämä on muuten erinomaisen rauhallinen alue mutta 50 m päässä talostani on joku rakennusfirma tai joku raskaiden ajoneuvojen varikko, joka liitettiin taloni vierestä menevään tiehen. Varsinkin kesäisin herään aina joskus viiden aikoihin kun maa tärisee ja ulkoa tulee karmea meteli kun tuollainen nosturi puskee tuosta ohi. Muuta meteliä/häiriötä täällä ei oikeastaan ole. Mitä nyt jotain amiksia ajelee välillä ohitse. Ainoa sireenit päällä näkyvä ajoneuvo täällä on jäätelöauto. Mutta Laune on toki iso alue joten puhun nyt lähinnä tästä oman taloni piiristä.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Oulu Raksila
Oulu Rajakylä
Kangasala Huutijärvi
Pittsburgh
Kangasala Huutijärvi
Tampere Ruotula
Tampere Hatanpää
Tampere Kaukajärvi
Tampere Ruotula
Tampere Messukylä
Kangasala Kiveliö

Ruotula -> Hatanpää -> Kaukajärvi -> Ruotula -> Messukylä Kierroksessa meni alle kaksi vuotta. Messukylässä viisi ja Kiveliössä ehditty asua reilu kuukausi.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
tohtori4 kirjoitti:
itse viihdyn lähinnä Möljässä ja x-itissä, jossa Happy Hoursin aikaan tuoppi 2€ koko perjantai illan ja yön.

X-itissä en ole ikinä käynytkään, muuten kuin päiväsaikaan, mutta kyllä sitä aika monet on kehunu. Toriterassihan näin kesäaikaan on se ykkösvaihtoehto, jos Lohjalla päin sattuu olemaan.

wilberto kirjoitti:
Otan osaa. Itse en asuisi mielelläni Runosmäessä, mutta eihän se nyt niin paha lähiö ole kuin esim. Varissuo tai Halinen. Jokaisella alueella kuitenkin asuu lähinnä pelkästään vähemmistöjä, joten voi olla varma siitä, että äksöniä ainakin riittää. Ymmärrän toki sen, että juuri esim. Runosmäessä on halpoja kämppiä, mutta ei siellä kyllä yksin uskalla pimeällä liikkua pahemmin. Riippuu tosin siitä, missä päin siellä asustelee.

Ei tarvitse ottaa osaa. Oon viihtyny täällä aivan hemmetin hyvin, eikä mitään valittamista oo ollu.
Halvoista kämpistä nyt en osaa sanoa. Mulla on 56 neliön saunallinen kaksio näissä uusimmissa taloissa ja vuokran hinta on 505€. Kaikki on niin suhteellista.
Ja kyllä täällä uskaltaa liikkua yöllä ja päivällä ihan siinä missä muissakin kaupunginosissa tahi kaupungeissa.
Sijainti on tietysti vähän syrjäinen, mutta vaikkapa Länsikeskuksen palvelut ja Elysee Areena ovat sopivankin lähellä. Fillarilla polkee kätevästi, jos ei satu olemaan ajokunnossa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän näitä:

Vantaa - Rajatorppa
Vantaa - Myyrmäki
Helsinki - Kannelmäki
Helsinki - Kallio
La Paz (Bolivia) - Achumani
Helsinki - Kallio
Helsinki - Kannelmäki
Vantaa - Myyrmäki

Eli aika lailla samaa reittiä on tultu takaisin ja nyt ollaankin sitten melkeinpä takaisin lähtöruudussa eli lapsuuden maisemissa Vantaalla. Henkisesti kynnys oli kova, mutta ihmeen hyvin täällä on viihtynyt.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
En muista ajankohtia mutta tässä nämä järjestyksessä:

Ylöjärvi - syntymäpaikka
Tampere
Kuopio - Petonen
Siilinjärvi - Ahmo
Jyväskylä - Ristonmaa
Jyväskylä - Pupuhuhta (kolme eri asuntoa)
Jyväskylä - Kangasvuori
Jyväskylä - Myllyjärvi
Jyväskylä - Kortepohja (nykyinen)
 

korvakakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
)
Koko lyhyen elämäni oleen asunut Kokkolan Koivuhaassa josta kaverit sanovat että olisi samanlainen kuin New Yorkissa Bronx tai Helsingissä Kallio. En kyllä tiedä miksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös