Mä ite asun Espoon Matinkylässä,jota joskus muinoin Espoon "slummiksikin" kutsuttu.Tiedä sitten tosta paikkaansapitävyydestä,mut kuullu oon että,joskus 70-luvulla muistaakseni (korjatkaa,jos oon väärässä)oli melkosen rauhatontaki aluetta.Niistä ajoista muuttunu kyllä melkosesti.Uutta rakennettu koko ajan,etenki Ison Omenan tulon myötä.Täällä on paljon jäljellä kaunista luontoa,etenkin Matinkylän ranta ympäristöineen,varsinki kesällä aivan ihanaa seutua.Paljon on mun käsityksen mukaan kaikenlaista toimintaa täällä.Ulkoilumahdollisuudetki on tosi hyvät.Pyöräteitä ja kuntoilupolkuja riittää kyllä ihan mihin suuntaan tahansa.Lisäks yhteydet täältä esim.Helsingin keskustaan tosi hyvät.Vaikkei tietty olleen lakon aikana... ;-)Busseja kulkee ihan hyvin väliajoin ja tosiaan esim.Helsinkiin hujauttaa pitkin Länsiväylää n.13 min.Oon ite asunu melkeen koko elämäni Helsingissä,mutta nyt 7 vuotta Matinkylässä.Ja hyvin oon täällä viihtyny,häirikköongelmia yms.ei ainakaan mun kohdalle oo kertaakaan sattunu.Ihan rauhassa on saanu elellä.Se on myönnettävä,et ns.vanhan ostarin seutu edelleen ehkä alueen rauhattominta,kuten monien ostareiden seutu yleensä.Siellä just sijaitsevat nää kaupungin vuokratalot,joissa asustaa hyvin värikästä porukkaa.Huhujen mukaan jotain huumejuttujakin ollut ja muita järjestyshäiriöitä.Siellähän sijaitsevat nää kuuluisat kantakapakatkin,joissa jotkut viettävät päiväkausia,kuka työttömänä (en ymmärrä,miten siihen viinaan sit aina rahaa löytyy)ja kuka karaokessa,bingoilemassa yms.Joillekin ns.toinen olohuone ja ehkä ainoa kosketus ulkomaailmaan.Tunnetustihan niidenkin ympäristö tuppaa olemaan vähän levottomampaa.Mutta kyllä mä näiden 7 vuoden kokemuksella omasta puolestani voin sanoo,että kivaa ja rauhallista tääl on ollu asua.Ja tosiaan ei tarvii välttämättä kaupunkiin asti mennä ostoksille tai esim.elokuviin,ku toi Omppu on ihan kävelymatkan päässä.Ainoo miinuspuoli joka koskee mun mielestä koko Espoota,on kaupungin sisäinen liikenne.Se ei oo musta kovin toimiva kaikenkaikkiaan.Mutta seutuliikenne sitte mun mielestä taas toimii tosi hyvin.Länsiväylää pitkin on yleensä nopee tulla.Ja ties vaikka se länsimetrokin tulis tänne saakka joskus...Niin ja voihan täällä Matinkylässä bongata Ruben Stillerin,ehkä kuuluisimman Matinkyläläisen... :-)Jep,viihtyny oon ja ei täältä mikään hirvee kiire oo pois muuttaa.Mut aikansa tietty kutakin,eihän sitä varmaan kuitenkaan loppuelämäänsä täällä tuu asumaan.Who knows?