Asuinalueesi

  • 49 176
  • 302

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Hopeavarjo
Petäsmäki on muutamassa vuodessa rauhoittunut huomattavasti ja löytyyhän täältä myös paljon omakotitaloja, paikallinen kioski/grilli/pub, kirjasto, päiväkoti sekä ilmeisesti kehitysvammaisten hoitokoti.

Siis kaikki tarvittavat palvelut kehdosta hautaan?

Noh, eipä omassakaan asuinympäristössäni kehumista ole, kaukana ollaan Kaskisaaresta... Ainut hyvä puoli on vallan erinomaiset kulkuyhteydet täältä pois, esim. työmaalleni Helsingin keskustaan aikaa kotiovelta kuluu 15min. Siihen ne plussat jäävätkin. Ainoa mikä täällä pidättelee on Helsingin halvin asumisjärjestelykuvio!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Senior
Minna Canthinkadulla (Töölö) syntyneenä ja ensimmäiset vuodet Linnankoskenkadulla (Töölö) asuneena kysyn: miten niin "tölikan"? Perusmuoto Tölikka? Minusta: tölikän...

Eräs Vantaan Myyr Yorkissa asuva ja vyölaukun omistava IFK-kannattaja kävi neuvomassa. Uskoin, mutta rehellisesti sanottuna (voiko näin sanoa?) minäkin kallistun Tölikän suuntaan.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Jyväskylän Kangasvuori. Parin vuoden aikana olen tällä niin ah, ihanalla, rakkaalla kaupunginosallani saanut todistaa piiritystilannetta erään hemmon riehuttua pommin kanssa sekä liikekeskuksen paloa 200 metrin päässä. Vaikka aluetta sanotaan Jyväskylän huonoimmaksi asuinalueeksi niin olen aina tykännyt asua täällä. Kaikki on lähellä, kaupunkiin pääsee nopeasti ja liikuntamahdollisuuksia on. Ei ainakaan mitään kiirettä ole pois. Alueen kuuluisin nähtävyys lienee Matti Nykänen
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Hasse


Rööperi on kyllä yliarvostettua aluetta. Punavuori, Eira, Ullanlinna aluueesta rööperi olisi se minne muuttaisin koska olisi halvin, mutta näistä aluesta myös "huonoin". Tämä vain välihuomautuksena.

For your information, Rööperi on noista alueista kallein. Koko pk-seudulta Kaivopuisto on kallein neliöhinnaltaan, Punavuori on hyvänä kakkosena.

Mielestäni Punavuori on ehdottomasti parasta aluetta verrattuna Ullanlinnaan ja Eiraan. Punavuoressa on tosin joitan rumia uudempia taloja, mutta suurimmilta osin kauniita taloja ja kaunista aluetta. Eira ja Ullanlinna ovat vähän liian syrjässä. Vanha Eira on se alue mikä on hienointa arkkitehtuuriltaan, uudempi Eira on samaa kuin Punavuori ja Ullanlinnakin.
Punavuori myöskin usein lasketaan väärin. Se alkaa Tehtaankadulta ja loppuu Bulevardiin. (Jotku väittävät Uudenmaankatuun, who knows) Eli esim. viiskulma joka usein mielletään Eiraksi, on täysin Punavuorta.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti girlzilla
For your information, Rööperi on noista alueista kallein. Koko pk-seudulta Kaivopuisto on kallein neliöhinnaltaan, Punavuori on hyvänä kakkosena.

Tästä tuli mieleeni, että olen samperin tyytyväinen omaan asuinalueeseeni. Siitä turkulaisuudesta ollaan varmasti montaa mieltä, mutta kun vertailee pk-seudun ja Turun seudun (tai minkä tahansa muun seudun) hintoja, on varsin mukavaa asua täällä Åbossä. Itse asun edelleen Turun parhaimpiin ja kalleimpiin alueisiin (käsitääkseni) kuuluvalla Uittamolla ja näillä näkymin samalla seudulla tulee majailtua vielä kauan. Ostimme paremman puoliskon kanssa nähkääs juuri kerrostalokolmion, jolle kertyi hintaa kyllä mukavasti. Tuo hinta ei ole kuitenkaan mitään verrattuna siihen, mitä Zillan mainitsemilla alueilla saa maksaa vastaavasta asunnosta.

Tai no, enhän mää mistää mittää tiärä. Sen tiedän, etten Turussa kovin helpolla muuttaisi Varissuolle tai vaikkapa Lausteelle. Ellen sitten ole ennakkoluulojeni sokaisema.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Sparrow
Itse asun edelleen Turun parhaimpiin ja kalleimpiin alueisiin (käsitääkseni) kuuluvalla Uittamolla ja näillä näkymin samalla seudulla tulee majailtua vielä kauan. Ostimme paremman puoliskon kanssa nähkääs juuri kerrostalokolmion, jolle kertyi hintaa kyllä mukavasti.


Tervetuloa Uittamolle, itse olen siellä asunut jo kymmenkunta vuotta.

Ja hintava on suhteellinen käsite, minun 5h+k+sauna asuntoni hinnalla ei pääkaupunkiseudulla saisi kuin korkeintaan kaksion tolkulliselta etäisyydeltä Helsingin keskustasta. Itse Helsingissä 14 vuotta töissä käyneenä kyllä sääliksi käyvät sieltä ensiasuntoa hankkivat. Siinä mielessä me pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat olemme onnellisessa asemassa. Tämän pointin ymmärtänevät ainakin ne, joilla on laillani kokemusta molemmista vaihtoehdoista.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Itselläni tulee kohta viisi kuukautta täyteen Helsingin Kruununhaassa. En voi sanoa, että tässä olisi mitään valittamista. Ongelmia ei ole tullut vastaan.

Aiemmin asuin Järvenpään Pellonkulmassa, jota moni voinee pitää elämättömänä useiden lapsiperheiden asuttamana nukkumalähiökaupungin sivukolkkana. Mikä pitää täysin paikkansa. Täällä on vähän eri meininki.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti girlzilla
For your information, Rööperi on noista alueista kallein. Koko pk-seudulta Kaivopuisto on kallein neliöhinnaltaan, Punavuori on hyvänä kakkosena.

Perustuukohan tämä mihinkään faktaan vai mennäänkö taas perstuntumalla metsään? Käypä joutessasi vilkaisemassa asuntojen hintoja esim. etuovi.comista ja huomaat että asunnot Eirassa ovat keskimäärin noin 10% kallimpia kuin Rööperissä.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Landella

Eikös täällä kukaan maalla-asuva uskalla kertoa asuinpaikkaansa ?
Asustelin tovin Helsingissä lauttasaaressa. Aivan verraton paikka perheellemme. Hyvät ulkoilumahdollisuudet, meri lähellä, työmatka 6 min. autolla, 8 min. polkupyörällä. Keskustaankin pääsee kohtuudella, tosin ei aivan kävelemällä.
Nykyisin asustelen etelä-pohjanmaalla, Ilmajoella. Hyvin viihtyy täälläkin. Omakotitalo, iso tontti, kivat naapurit ja lapsella kavereita. Täällä on siis _ihan_ kaikki kävelymatkan päässä, jopa alko & posti. Uskokaa tai älkää. Ainoa miinus on se, että HIFK:n matseihin on minimissään 160 km, mutta äkkiäkös tuon autolla hurauttaa. Toinen havattava seikka on, että alle 3-vuotias poikamme haluaa painia koko ajan. Ei se Larussa sitä tehnyt...
Asuntoneliön hinnasta en viitsi edes puhua. Totean vain että se on lompakkoystävällinen, eikä mene koko palkka asuntolainaan.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Sparrow
Sen tiedän, etten Turussa kovin helpolla muuttaisi Varissuolle tai vaikkapa Lausteelle. Ellen sitten ole ennakkoluulojeni sokaisema.

Niin, perustuen Reijo Mäen kirjojen antamaan kuvaan em. paikoista, en myöskään olisi kovin innostunut muuttamaan.

Muualla Turussa asumista saattaisin jopa harkita. Jos olisi pakko.

Loppukaneetiksi päädyn vielä sanomaan, että serkkuni on asunut ja tehnyt myyräntyötään Turussa jo vuosikaudet. Puolustukseksi on sanottava, että serkku on naispuoleinen, joten akkojen kotkotuksista tässä vain on kyse.

Täältä tähän
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla
For your information, Rööperi on noista alueista kallein. Koko pk-seudulta Kaivopuisto on kallein neliöhinnaltaan, Punavuori on hyvänä kakkosena.

Viestin lähetti Karamahti
Perustuukohan tämä mihinkään faktaan vai mennäänkö taas perstuntumalla metsään?

Etuovi.comin hintaseurantapalvelu kertoo seuraavaa:
Toteutuneet kaupat aikavälillä 1.9.2003 - 31.10.2004

Keskiarvo neliöhinta Punavuori
3524 € / m2

Keskiarvo neliöhinta Eira
3628 € / m2
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Karamahti
Perustuukohan tämä mihinkään faktaan vai mennäänkö taas perstuntumalla metsään? Käypä joutessasi vilkaisemassa asuntojen hintoja esim. etuovi.comista ja huomaat että asunnot Eirassa ovat keskimäärin noin 10% kallimpia kuin Rööperissä.

Mielenkiintonen juttu, mun tiedot perustui tähän listaan mikä oli ilta-sanomissa vajaa kuukausi taaksepäin. Siellä oli laitettu pk-seutu neliöhinnoittain järjestykseen, alkupää näytti suunnilleen tältä,
1.Kaivopuisto
2.Punavuori
3.Katajanokka
4.Ullanlinna...(tästä en ole varma)

Jos olen väärässä niin anteeksi, mutta tuota listaa minä tarkoitin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Sparrow
Tai no, enhän mää mistää mittää tiärä. Sen tiedän, etten Turussa kovin helpolla muuttaisi Varissuolle tai vaikkapa Lausteelle. Ellen sitten ole ennakkoluulojeni sokaisema.

Varissuo on keskiluokkaisen rauhallinen alue verrattuna esim. Jäkärlään, joka voittaa ghettokisat Turkusessa ylivoimaisesti. Halinenkin punnertaa ohi itä-Turun nykyisellään mitä sosiaalisiin ongelmiin tulee.

Itse asun nykyisellään Kultahammasrannikolla, enkä aio ihan helpolla muuttaa pois. Loistavaa seutua!
 

JanJ

Jäsen
Ilta-Sanomat taisi tehdä otannan pyyntihinnoista, ja tietyn kokoisista asunnoista, mikäli muistan edes lähellekään oikein.

Katsoin neliöhinnat Etuoven hintaseurantapalvelusta (maksullinen, vain yrityksille) ja siinä on toteutuneet kauppahinnat varainsiirtoveroilmoituksista kerättyinä.

Toteutuneet kaupat aikavälillä 1.9.2003 - 31.10.2004
(ei uudistuotanto)

Keskiarvo neliöhinta Punavuori
3524 € / m2

Keskiarvo neliöhinta Eira
3628 € / m2

Keskiarvo neliöhinta Katajannokka
3811 € / m2

Keskiarvo neliöhinta Kaivopuisto
3950 € / m2
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Pressiboxi
Varissuo on keskiluokkaisen rauhallinen alue verrattuna esim. Jäkärlään, joka voittaa ghettokisat Turkusessa ylivoimaisesti. Halinenkin punnertaa ohi itä-Turun nykyisellään mitä sosiaalisiin ongelmiin tulee.

Minä taas olen Jäkärlän tietystä osasta kuullut myös hyvää, vaikka tuollainen vähän negatiivissävytteinen kuva minullakin ko. alueesta kokonaisuutena on. Toisaalta, olen Halisissakin hetken asunut ankeassa solukämpässä ja hyvin tuli pärjättyä. Monet alueet lienevät saaneet totuutta vääristelevän maineen.

Jet-Ace: ai sinä asut myös Uittamolla? Nice to know, törmäilemme ehkä joskus. Minut löytää joskus jopa ulkoilemasta emännän kanssa. Kun seuraava vajaa kaksimetrinen hujoppi näkyy kauniin vaaleaverikön seurassa, heitä lumipallolla. Sitä hujoppia.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Meikäläinen asuu nykyisin Turun Hepokullassa. Tästä on lyhyt matka töihin, tai toiseen niistä kohteista joissa käyn. Seutu on ihan mukavaa, lähimmät palvelut on kaksi baaria, eläinkauppa ja kioski ja pizzeria. Toki lyhyt matka on myös Citymarketiin, Euroon jne. Keskustaan matkaa kertyy noin kolme kilometriä, eli ihan sopiva pätkä. Porin Toejoella pitkään asuneena ei ole ollut vaikeuksia sopeutua uuteen ympäristöön.

Niitä paikkoja joihin täällä päin en muuttaisi, ovat Lauste, Jäkärlä ja Halinen. Nuo ainakin. Toki Halisiin ei tästä pitkä matka ole, mutta tarpeeksi pitkä kuitenkin. Kesällä pyöräillessäni ko. lähiön läpi kävi mielessä että kuka tänne viitsii muuttaa. Väestö on suhteellisen värikästä, josta syystä esim. lähiökuppilaan ei viitsisi mennä ilman asiaankuuluvia varusteita..
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti JanJ
Ilta-Sanomat taisi tehdä otannan pyyntihinnoista, ja tietyn kokoisista asunnoista, mikäli muistan edes lähellekään oikein.

Katsoin neliöhinnat Etuoven hintaseurantapalvelusta (maksullinen, vain yrityksille) ja siinä on toteutuneet kauppahinnat varainsiirtoveroilmoituksista kerättyinä.


Just just, no enpä minä näistä niin paljoa ymmärräkään.
Isä fiilisteli vähän aikaa sitten sitä kun Punavuoren kämpistä saa nykyään enemmän rahaa kuin Eiran samankokoisista kämpistä. Toki tapauskohtaista, ehkä hänen Punavuoren asuntonsa ovat parempikuntoisia...
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vaihtelevaa mielipidettä..

Viestin lähetti Sparrow
Minä taas olen Jäkärlän tietystä osasta kuullut myös hyvää, vaikka tuollainen vähän negatiivissävytteinen kuva minullakin ko. alueesta kokonaisuutena on. Toisaalta, olen Halisissakin hetken asunut ankeassa solukämpässä ja hyvin tuli pärjättyä. Monet alueet lienevät saaneet totuutta vääristelevän maineen.

Jep jep, Halisissa esim. Paavinkatu on ongelmien ydintä monista syistä johtuen. Plus että moni Turussa tapahtunut lahtaus viime vuosina on tainnut osua Halisiin - paitsi tietenkin Puti-vainaan murheelliset systeemit Jäkärlässä. Halinen mokattiin alunperin jo lähdössä kun rakennettiin paljon asuntoja mutta ei yhtään palveluita. Nykyään siellä on ostari sentään ja baari johon ilman Kakolan kanttiinin kanta-asiakaskorttia ei tosin parane mennä.
 

JanJ

Jäsen
Niin joo, sitten vielä asuinalueeni kuten ketjun henki on.
Virallinen osoitteeni on Helsingin Lauttasaari, mutta vietän suurimman osan aikaa nyt Porin Riihikedossa. Tätä kirjoittaessa olen Porissa ja loppuviikko taas Helsingissä.

Olen asunut näiden lisäksi ainakin seuraavissa kaupunginosissa:

- 5. osa
- Keltinmäki
- Varissuo
- Port Arthur
- Mököinen
- Pahkavuori
- Keskusta
- Centromar
- Sao Martinho

Ja muutama muu joiden nimiä en nyt juuri muista.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma asuinpaikkani sijaitsee tällä hetkellä Turussa Aurajoen rannoilla. Ihan kiva paikka ja kävellen pääsee melkein joka paikkaan mihin tarvii mennä.

Työkaveri jutteli Suikkilan kerrostaloissa aiemmin asuneena, että se paikka on perseestä. Omakohtaisia kokemuksia ei sieltä ole.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti girlzilla
Just just, no enpä minä näistä niin paljoa ymmärräkään.
Isä fiilisteli vähän aikaa sitten sitä kun Punavuoren kämpistä saa nykyään enemmän rahaa kuin Eiran samankokoisista kämpistä. Toki tapauskohtaista, ehkä hänen Punavuoren asuntonsa ovat parempikuntoisia...

Asunnon kunto vaikuttaa paljon ja Punavuoren(kin) sisällä sijainti. Asunnot Ullanlinnan-Eiran "kulmassa", Tehtaankadulla ja uudet asunnot Hietalahden torin lähettyvillä ja Sinebrychoffin puiston alueella ovat oleellisesti kallimpia kuin esim Albertinkadun ja Fredan akselilla. Että ei se isukkis välttämättä palturia puhunut.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti teemu73
Työkaveri jutteli Suikkilan kerrostaloissa aiemmin asuneena, että se paikka on perseestä. Omakohtaisia kokemuksia ei sieltä ole.
En tiedä miksi Suikkila olisi perseestä. Toki omiakaan kokemuksia ei ole, mutta tuossa lähellä se on ja pitäisi olla ihan okei seutua. Palveluita nyt ei ole pahemmin, mutta ne eurot ja cittarit ovat sieltäkin katsottuna aika lähellä. Tietysti voi olla että on osunut kerrostaloon, joka on perseestä. Kaksi työkaveria asuu Suikkilassa, eikä niillä ole valittamista.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Karamahti
Asunnot Ullanlinnan-Eiran "kulmassa", Tehtaankadulla ja uudet asunnot Hietalahden torin lähettyvillä ja Sinebrychoffin puiston alueella ovat oleellisesti kallimpia kuin esim Albertinkadun ja Fredan akselilla.

Eikös Ullanlinna ole Stadin "kultahammasrannikkoa", aluetta johon varakkaamman väestönosan seniorikansalaiset mielellään muuttavat? Sikäli olisi helppo uskoa, että kiinteistöjen hinnat ovat paikoin huippulukemissa?
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Viestin lähetti Pressiboxi
Eikös Ullanlinna ole Stadin "kultahammasrannikkoa", aluetta johon varakkaamman väestönosan seniorikansalaiset mielellään muuttavat? Sikäli olisi helppo uskoa, että kiinteistöjen hinnat ovat paikoin huippulukemissa?

Niinhän se onkin, tarkoitin vaan tällä sitä, että se osa Rööperiä joka sijaitsee Ullanlinnan ja Eiran kulmassa on sitä Punavuoren kalleinta osaa. Oman käsitykseni mukaan Ullanlinna on keskimäärin samassa hintaluokassa Eiran kanssa, ehkä karvan verran halvempi. Tosin Ullanlinnassakin on suhteellisen isoja hintaeroja.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Viestin lähetti teemu73
Työkaveri jutteli Suikkilan kerrostaloissa aiemmin asuneena, että se paikka on perseestä. Omakohtaisia kokemuksia ei sieltä ole.

Suikkila on kyllä hyvin rauhallista aluetta Turussa. Siellä olen lapsuuteni asunut. Palveluita siellä ei enää ole kovin paljon, mutta 500 metriä kauempana sijaitsee länsikeskus, jossa kaikki palvelut kyllä ovat. Todella rauhallinen alue, jota voi ainakin lapsiperheille suositella. Elyséekin on kävelymatkan päässä.

Nykyään asustelun itäkeskustassa yliopiston lähellä, joka sekin on ihan mukavaa seutua tuomikirkkomaisemineen. Ydinkeskustaan olisi tarkoitus muuttaa keväällä, kuhan kämppä vaan valmistuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös