Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 249 105
  • 7 357

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pilvipalvelut. En keksi mitään syytä, miksi minun olisi käytettävä sellaista. Luurissakin on kylkiäisenä tullut muistikortti, jonka tallennustilasta on 96,5 % käyttämättä. Tietokoneeni ulkoinen kovalevy on sentään puolillaan, kun olen siirtänyt sinne kolmen edellisen tietokoneeni sisällöt. Eli paljon ihan turhaa tavaraa on sielläkin.
Joo, OK boomer...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pilvipalvelut. En keksi mitään syytä, miksi minun olisi käytettävä sellaista. Luurissakin on kylkiäisenä tullut muistikortti, jonka tallennustilasta on 96,5 % käyttämättä. Tietokoneeni ulkoinen kovalevy on sentään puolillaan, kun olen siirtänyt sinne kolmen edellisen tietokoneeni sisällöt. Eli paljon ihan turhaa tavaraa on sielläkin.
Joo, OK boomer...
No jos puhelimesi varastetaan, se tippuu järveen tai vastaavaa niin varmaan on kiva jos on back-up automaattisesti pilvipalvelussa. Samoin jos toimii jossain yhteisössä/yrityksessä jossa käytetään pilvipalvelua esim. tiedostojen jaksamiseen, niin on huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse lähettää kaikille sähköpostia, joka kerta kun jotain tiedostoa muutetaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Pilvipalvelut. En keksi mitään syytä, miksi minun olisi käytettävä sellaista. Luurissakin on kylkiäisenä tullut muistikortti, jonka tallennustilasta on 96,5 % käyttämättä. Tietokoneeni ulkoinen kovalevy on sentään puolillaan, kun olen siirtänyt sinne kolmen edellisen tietokoneeni sisällöt. Eli paljon ihan turhaa tavaraa on sielläkin.
Joo, OK boomer...
No jos puhelimesi varastetaan, se tippuu järveen tai vastaavaa niin varmaan on kiva jos on back-up automaattisesti pilvipalvelussa. Samoin jos toimii jossain yhteisössä/yrityksessä jossa käytetään pilvipalvelua esim. tiedostojen jaksamiseen, niin on huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse lähettää kaikille sähköpostia, joka kerta kun jotain tiedostoa muutetaan.
Osa ei tarvi uusia systeemejä. Joko oikeasti ei tarvi tai sitten periaatteen vuoksi ei ole valmis niitä käyttämään. Ja tuon periaatteen vuoksi on sitten valmis toisinaan vielä tekemään itse ihan hitonmoisen duunin, jotta ei tarvi niitä uusia systeemejä käyttää.

Itsekin muistan aikoinaan todenneeni, että en minä tarvitse matkapuhelinta, normaali lankapuhelin kotona riittää. Onpa tuokin mielipide matkan varrella muuttunut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos puhelin lähtee omille teilleen, on aivan mielettömän huono tuuri, jos läppäri putoaa samaan järveen, tuo muistitukku toki USB-portissa kiinni. Tähän mennessä olen jotenkin onnistunut sinnittelemään tuon iTunesin backupin kansssa, kun luurille on tullut sukupolvenvaihdos. No on mulla Dropbox, mutta en käytä sitä varmistuksiin, vaan ihan muuten vaan helpottamaan elämää.

Antero-miesten varmuuskopioihin en osaa ottaa kantaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miksi mäkihyppääjöt ei käytä kintaita? Kai ne antaisi enemmän aerodynaamista hyötyä kuin hanskat, joissa ilma pääsee kulkemaan esimerkiksi sormien välistä.
Itseasiassa muuten hyvä ja mielenkiintoinen pointti.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Täällä jonne ihmettelee sitä että vanhat ovat pihalla nykymaailmasta ja yleissivistymättömiä, kun eivät tiedä kuka on Billie Eilish. Kyllä nuorisokin osaa:


Linkki vie iltaroskan uutiseen, jossa nuoriso ihmettelee mikä on Rage Against The Machine. Voisin väittää että montakymmentä kertaa tärkeämpi bändi, kuin edsheeranit ja billieilishit tulevat ikinä olemaan.
Vuoden naamapalmu-otsikko-kisassa IL olisi vahvoilla:

Brittifestivaali julkaisi tiedon Sanna Marinin suosikkibändin paluukeikasta – nuoriso tyrmistyi: ”Ketä hittoja nämä ovat”
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Miksi mäkihyppääjöt ei käytä kintaita? Kai ne antaisi enemmän aerodynaamista hyötyä kuin hanskat, joissa ilma pääsee kulkemaan esimerkiksi sormien välistä.
Olin jossain mäkihyppylähetyksessä kuulevinani että sormien välissä ei saa olla niitä yhdistäviä osia, kintaat kai laskettaisiin tämmöisiksi. Äkkiä niistä joku tekisi räpylämallisia virityksiä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Miksi mäkihyppääjöt ei käytä kintaita? Kai ne antaisi enemmän aerodynaamista hyötyä kuin hanskat, joissa ilma pääsee kulkemaan esimerkiksi sormien välistä.

Tai miksi puvussa on hiat, turhaa menee kainalon alta ilmaa läpi. Taidetaan tarkastaa asu melkosen tarkasti kumminkin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Samoin jos toimii jossain yhteisössä/yrityksessä jossa käytetään pilvipalvelua esim. tiedostojen jaksamiseen, niin on huomattavasti helpompaa kun ei tarvitse lähettää kaikille sähköpostia, joka kerta kun jotain tiedostoa muutetaan.
No kai se duunin työasema niitä pilvipalveluita käyttää (mitään ei voi tallentaa kovalevylle vaan kaikki ns. henkilökohtaiseen levytilaan), mutta himassa en pilvipalveluita tarvitse.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kobe Bryantin leski haastoi helikopterifirman oikeuteen. Nyt ei motiivit ihan aukene. Surutyössä ollaan ilmeisesti raivovaiheessa?
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Kobe Bryantin leski haastoi helikopterifirman oikeuteen. Nyt ei motiivit ihan aukene. Surutyössä ollaan ilmeisesti raivovaiheessa?
Kyllä tuo varmasti sen verran pahalta tuntuu, että haluaa saada syyllisen, jota voi vihata. Rahaa löytyy enemmän kuin roskaa niin huoletta voi nuo haastaa, ei taskussa tunnu jos häviää
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osa ei tarvi uusia systeemejä. Joko oikeasti ei tarvi tai sitten periaatteen vuoksi ei ole valmis niitä käyttämään. Ja tuon periaatteen vuoksi on sitten valmis toisinaan vielä tekemään itse ihan hitonmoisen duunin, jotta ei tarvi niitä uusia systeemejä käyttää.

Itsekin muistan aikoinaan todenneeni, että en minä tarvitse matkapuhelinta, normaali lankapuhelin kotona riittää. Onpa tuokin mielipide matkan varrella muuttunut.
Näinhän se on. @finnjewel ei keksi yhtään syytä käytää pilvipalvelua ja minä en keksi yhtään syytä olla käyttämättä. Kaiken listäksi, hän luultavasti jo jollain tasolla käyttää pilvipalveluja, mutta ei vain tajua sitä.
 
K

Kiekkokatsoja

Luulen että osa jatkoaikalaisista käyttää "pilvipalvelua". Kovin oli myönteistä kirjoittelelua, mietojen huumeiden vapauttamisen puolesta. Siis siinä sen keskusteluketjussaan.
Ei avaudu miksi pitäisi saada nuorisoa lisää pössyttelemään.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Luulen että osa jatkoaikalaisista käyttää "pilvipalvelua". Kovin oli myönteistä kirjoittelelua, mietojen huumeiden vapauttamisen puolesta. Siis siinä sen keskusteluketjussaan.
Ei avaudu miksi pitäisi saada nuorisoa lisää pössyttelemään.
Kyllähän ne nuoret saa sen pössynsä ilman vapauttamisiakin siinä missä iäkkäämpikin halukas. Laillistamalla vaan saataisiin aika mittavat verotulot ja väistämättäkin se kitkisi kaikkea laittomuuden ympärillä vellovaa.
Eikä tämä tarkoita että itse väijjyisin halukkaana missään kulmilla.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän ne nuoret saa sen pössynsä ilman vapauttamisiakin siinä missä iäkkäämpikin halukas. Laillistamalla vaan saataisiin aika mittavat verotulot ja väistämättäkin se kitkisi kaikkea laittomuuden ympärillä vellovaa.
Eikä tämä tarkoita että itse väijjyisin halukkaana missään kulmilla.
Niin ja parhaassa tapauksessa vähentäisi hiukan alkoholin käyttöä. Silloin alkaisi suoraan säästyä ihmishenkiä.
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Ei avaudu miten joku voi katsoa vaikka jalkapallo tai jääkiekko-ottelua ilman, että on jomman kumman puolella. Aina sen ei toki tarvitse olla kunnollista kannatusta, mutta eihän siitä pelistä jumankeuta saa mitään irti, jos lopputuloksella ei ole sinulle mitään väliä. Itse toki myönnän joskus jalkapallossa kannattaneeni tasapeliä, jos se on ollut suosikilleni suotuisin lopputulos
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei avaudu miten joku voi katsoa vaikka jalkapallo tai jääkiekko-ottelua ilman, että on jomman kumman puolella. Aina sen ei toki tarvitse olla kunnollista kannatusta, mutta eihän siitä pelistä jumankeuta saa mitään irti, jos lopputuloksella ei ole sinulle mitään väliä. Itse toki myönnän joskus jalkapallossa kannattaneeni tasapeliä, jos se on ollut suosikilleni suotuisin lopputulos

Itse katson jalkapallo-ottelun jossa ei ole omaa suosikkia(italia-Juventus) vain arvokisoissa. Eli laji ei itsessään minua kiehdo ellei kyseessä ole arvokisat.

Melkein kaikki em ja mm-kisojen matsit tulee aina katsottua ja lähden otteluun välinpitämättömänä mutta se joukkue joka pelaa suoraviivaista ja energistä jalkapalloa voittaa minut heti puolelleen. Esim saksan(aina) ja viime vuosina myös ranskan matseja on ollut ilo seurata.

Sama juttu lätkän kohdalla. Vain Lukon takia jaksan katsoa matsin ja mm-kisoissa aktivoidun mutta vain koska se on aina grillauskauden avaus mutta muuten kansainvälinen lätkä kiinnostaa vain olympialaisissa. Plus jos Pittsburgh on päässyt finaaleihin niin katson ne kun Lemieux on kaiken alku ja juuri.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei avaudu miten joku voi katsoa vaikka jalkapallo tai jääkiekko-ottelua ilman, että on jomman kumman puolella. Aina sen ei toki tarvitse olla kunnollista kannatusta, mutta eihän siitä pelistä jumankeuta saa mitään irti, jos lopputuloksella ei ole sinulle mitään väliä. Itse toki myönnän joskus jalkapallossa kannattaneeni tasapeliä, jos se on ollut suosikilleni suotuisin lopputulos
No onhan huipputason lätkä niin hienoa, että sitä voi katsoa ihan muuten vain. Usein sitä tosin matsin loppua kohden toivoo jo jomman kumman voittoa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No onhan huipputason lätkä niin hienoa, että sitä voi katsoa ihan muuten vain. Usein sitä tosin matsin loppua kohden toivoo jo jomman kumman voittoa.
Noin siinä useimmiten käy, että pelin edetessä alkaa toivoa jomman kumman voittoa enemmän, vaikka olisi alkanut katsoa peliä ilman mitään ennakko-odotuksia. Usein menen sen puolelle, jota esim. tuomari tuntuu kohtelevan huonommin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös