Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 249 105
  • 7 357

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos valtio on niin huolissaan tupakoinnista ja tupakoivien ihmisten hoitokuluista, miksi tupakan myyntiä ei vain lopeteta? Tai sitten miksi ei laiteta tupakoivia ihmisiä itse maksamaan omia hoitokulujaan, jotka johtuu tupakoinnista? Mulle passais kumpikin, vaikka olenkin polttanut jotain 12 vuotta.
Myynnin lopettaminen auttaisi varmaan yhtä paljon kuin nuuskan kanssa. Eli ei.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tupakkaa olisi vaikeampi tosin tuoda kuin nuuskaa.
Siis meinaatko tupakan tekemistä kokonaan laittomaksi? Joka tapauksessa kiellot harvoin auttavat mitään tilannetta. Lähinnä tuo aiheuttaisi vitutusta ja harmaan talouden kasvua. Kerätään tupakasta veroeurot talteen ja nostetaan hintaa ajan kanssa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kerätään tupakasta veroeurot talteen ja nostetaan hintaa ajan kanssa.

Jep. Jonkun verran riittäisi varmaan valtion kasööreillä miettimistä, että mistä saataisiin kaivettua puuttuva noin miljardi euroa vuosittain. Ainakin alvin kanssa isompi summa kuin ajoneuvoveroista tulee ja noin 1% koko valtion vuotuisista tuloista.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos valtio on niin huolissaan tupakoinnista ja tupakoivien ihmisten hoitokuluista, miksi tupakan myyntiä ei vain lopeteta? Tai sitten miksi ei laiteta tupakoivia ihmisiä itse maksamaan omia hoitokulujaan, jotka johtuu tupakoinnista? Mulle passais kumpikin, vaikka olenkin polttanut jotain 12 vuotta.

Pätisikö tämä omien hoitokulujen maksaminen muihinkin itse aiheutettuihin sairauksiin/onnettomuuksiin? Nopeasti tulee nyt mieleen esim. ylipainosta johtuvat sairaudet, sukupuolitaudit, liikenteessä koheltamisesta joutuvat vammautumiset ym. ym.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pätisikö tämä omien hoitokulujen maksaminen muihinkin itse aiheutettuihin sairauksiin/onnettomuuksiin? Nopeasti tulee nyt mieleen esim. ylipainosta johtuvat sairaudet, sukupuolitaudit, liikenteessä koheltamisesta joutuvat vammautumiset ym. ym.
Ei tietenkään pätisi. Eikös Suomi jää koko ajan pakkaselle tupakasta? Tupakka tuottaa vähemmän rahaa, mitä se vie hoitokuluina. Tupakkahan se on nyt kaikkialla se paha asia, eikä sipsipussit.

Enkä väitä, että mulla ja näissä mun jutuissa ois mitään järkeä. Kunhan aina siveltelen, mikä sielussani mietityttää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei avaudu se miten esim. jääkiekkojoukkueen fanit kantaa huolta siitä miten jollekin pelaajalle on tarjottu mottipäinen sopimus. Jos seuran kohtalo ei ole vaakalaudalla yksittäisen sopimuksen vuoksi niin ainakaan minua ei pahemmin stressaa yksittäiset sopimukset. Jos kokee että jollain pelaajalla on paska diili ja ei halua tukea tuollaista toimintaa niin jokainen voi olla itse antamatta rahaa seuralle TV-pakettien tai pääsylippujen muodossa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei avaudu se miten esim. jääkiekkojoukkueen fanit kantaa huolta siitä miten jollekin pelaajalle on tarjottu mottipäinen sopimus. Jos seuran kohtalo ei ole vaakalaudalla yksittäisen sopimuksen vuoksi niin ainakaan minua ei pahemmin stressaa yksittäiset sopimukset. Jos kokee että jollain pelaajalla on paska diili ja ei halua tukea tuollaista toimintaa niin jokainen voi olla itse antamatta rahaa seuralle TV-pakettien tai pääsylippujen muodossa.

Niille on tärkeitä niiden kannattamien joukkueiden asiat.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei avaudu se miten esim. jääkiekkojoukkueen fanit kantaa huolta siitä miten jollekin pelaajalle on tarjottu mottipäinen sopimus. Jos seuran kohtalo ei ole vaakalaudalla yksittäisen sopimuksen vuoksi niin ainakaan minua ei pahemmin stressaa yksittäiset sopimukset. Jos kokee että jollain pelaajalla on paska diili ja ei halua tukea tuollaista toimintaa niin jokainen voi olla itse antamatta rahaa seuralle TV-pakettien tai pääsylippujen muodossa.

Riippuen seuran taloudellisista resursseista ja palkkakaton olemassaolosta yksittäinenkin sopimus voi tuhota menestymismahdollisuudet useiksi vuodeksi. Fanit janoavat menestystä.
 

hege

Jäsen
Ei aukea miksi urheilujalkineliikkeen nimi on jalkasilsa, seuraavaksi tulee varmaan silmälasiliike nimeltä The Kaihi ja kuulokekauppa The Tinnitys sekä seksivälinekauppa The Her-pees (tämä voisi jopa toimia)…
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos valtio on niin huolissaan tupakoinnista ja tupakoivien ihmisten hoitokuluista, miksi tupakan myyntiä ei vain lopeteta? Tai sitten miksi ei laiteta tupakoivia ihmisiä itse maksamaan omia hoitokulujaan, jotka johtuu tupakoinnista? Mulle passais kumpikin, vaikka olenkin polttanut jotain 12 vuotta.
Tupakkaveroa maksamalla olet osallistunut tupakasta suoraan ja välillisesti aiheutuvien kansanterveydellisten kustannusten kattamiseen.

Esimerkiksi vuonna 2017 tupakkavero tuotti Suomen valtiolle noin miljardin euron tulokertymän, josta laskennallisesti merkittävä osa on kohdentunut julkisten sosiaali- ja terveyspalvelujen rahoitukseen.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tupakkaveroa maksamalla olet osallistunut tupakasta suoraan ja välillisesti aiheutuvien kansanterveydellisten kustannusten kattamiseen.

Puhumattakaan siitä, miten hyviä tupakoitsijat ovat kansantaloudelle. Ensin ne maksavat reilusti ylimääräistä veroa tupakeistaan ja sitten ne kuolevat ajoissa pois kuluttamasta vanhustenhoidon varoja. Miettikääpä, miten paljon halvempi on kuolla parin vuoden keuhkosyövän jälkeen kuin se, että ensin nostat eläkettä kymmeniä vuosia ja sen jälkeen olet pahimmillaan vielä vuosikausia vaipoissa käänneltävänä. Niihin kuluihin verrattuna muutama kemoterapia ei maksa vielä mitään.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vilman koskemattomuusamuletin käyttäminen Selviytyjät Suomi kilpailussa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Twitter-feedissä tulee välillä vastaan viestejä, joissa on "piilotettu sisältö, joka saattaa olla sopimatonta/häiritsevää" (tms.), ja sitten niissä on ihan vain kuvia ja videoita luontomaisemista, esim. metsistä ja puroista. Millähän logiikalla jokin algoritmi nuo määritykset laatii?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Twitter-feedissä tulee välillä vastaan viestejä, joissa on "piilotettu sisältö, joka saattaa olla sopimatonta/häiritsevää" (tms.), ja sitten niissä on ihan vain kuvia ja videoita luontomaisemista, esim. metsistä ja puroista. Millähän logiikalla jokin algoritmi nuo määritykset laatii?
Algoritmi vihaa luontoa. On sääskiä, luppakonnia, anakondia ja tappajasusia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vanha asia, mutta mainittiin iltapulun rikoksista kertovassa jutussa:
Ei aukea minulle miten "mies"ystävän tai lukuisten viranomaisten epäilyksiä ei herättänyt "ranskalais-algerialainen", suomea sujuvasti puhunut, umpisavolainen, yli vuoden raskaana ollut (nelosia odottanut) "lääkäri", joka esiintyi nimellä Nadja Berough, ja viikkokausia sadistisesti pahoinpiteli pikkutyttöä ja lopulta murhasi tämän.
Miten v**un hyväuskoisen tyhmiä ihmiset voivat olla?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei aukea minulle miten "mies"ystävän tai lukuisten viranomaisten epäilyksiä ei herättänyt "ranskalais-algerialainen", suomea sujuvasti puhunut, umpisavolainen, yli vuoden raskaana ollut (nelosia odottanut) "lääkäri", joka esiintyi nimellä Nadja Berough, ja viikkokausia sadistisesti pahoinpiteli pikkutyttöä ja lopulta murhasi tämän.
Miten v**un hyväuskoisen tyhmiä ihmiset voivat olla?
Hetken kesti että avautui minulle tämä vuodatus mutta se liittyy siis Vilja Eerikaan... Kamala tapaus kyllä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Miksei tuota Ruisrockin nimeä voi jo muuttaa? Provinssikin on Provinssi, vaikka rokimpaa musiikkia tuolla taitaa kuulla.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ei avaudu, miten niin monelle aikuiselle ihmiselle on niin hankala kirjoittaa tekstiä, josta asia kävisi selkeästi ilmi. Enkä edes puhu Jatkoajasta, vaan aivan työsähköposteista.

Kyllä vituttaa kysellä takaisin, että saisiko saman suomen kielellä. (alkuperäinen viesti yleensä vain jäljittelee suomen kieltä)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei avaudu, miten niin monelle aikuiselle ihmiselle on niin hankala kirjoittaa tekstiä, josta asia kävisi selkeästi ilmi. Enkä edes puhu Jatkoajasta, vaan aivan työsähköposteista.

Kyllä vituttaa kysellä takaisin, että saisiko saman suomen kielellä. (alkuperäinen viesti yleensä vain jäljittelee suomen kieltä)
Sama. Jatkoajan kirjoittajathan on kirjailijoita verrattuna joihinkin sankareihin työpaikalla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei avaudu, miten niin monelle aikuiselle ihmiselle on niin hankala kirjoittaa tekstiä, josta asia kävisi selkeästi ilmi. Enkä edes puhu Jatkoajasta, vaan aivan työsähköposteista.

Kyllä vituttaa kysellä takaisin, että saisiko saman suomen kielellä. (alkuperäinen viesti yleensä vain jäljittelee suomen kieltä)

Työasia tämäkin, mutta ei avaudu ihmisten osaamattomuus reklamoida. Viimei aikoina olen törmännyt sellaisiin tapauksiin joista ei ota mitään selvää, että mitä on ylipäätään tapahtunut. Ja pari vittusaatanaa perään.
Jos reklamoit, niin kerro nyt ensin mistä tuotteesta/palvelusta on kyse sekä se, että milloin ja mistä ostit kyseisen tuotteen tai palvelun. Sen jälkeen slität, että mikä siinä ei vastannut odotuksia. Eikä mukaan tarvitse yhtään vittusaatanaa. Se ei helpota valmiiksi jo kryptisen viestin tulkintaa yhtään.

Virheitä sattuu jokaiselle firmalle ja jokaiselle työntekijälle joskus. Ja jos virhe sattuu, niin 99% firmoista jollakin tavoin hyvittää sen jos tekee asiallisen reklamaation.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös