Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 255 049
  • 7 369

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
UFC:n ja sen pikavoittotyrmäysten suosio ei avaudu. Matsien ideana tuntuu olevan mahdollisimman nopea tyrmäys, mutta aika lyhytkestoista sen luulisi olevan katsojan kannalta, jos kallishintainen ottelu kestää vaikkapa 13 sekuntia. Ja tylsäähän tuollainen on: ylinopeat tyrmäykset eivät kerro mistään muusta kuin ottelijoiden epätasaisuudesta ja lajin raakilemaisuudesta. Ei se ole jännittävää, jos ylivertainen ottelija mätkäisee heikompansa ketoon sekunneissa. Se on jännittävää, jos tasavertaiset ottelijat kamppailevat tasaisesti voitosta. Nyrkkeilyssäkin klassisimpia otteluita ovat olleet ne, joissa nyrkkeilijät takovat toisiaan eräkaupalla eivätkä ne, joissa toinen makaa maassa ketarat oikosenaan avauserässä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
UFC:n ja sen pikavoittotyrmäysten suosio ei avaudu. Matsien ideana tuntuu olevan mahdollisimman nopea tyrmäys, mutta aika lyhytkestoista sen luulisi olevan katsojan kannalta, jos kallishintainen ottelu kestää vaikkapa 13 sekuntia. Ja tylsäähän tuollainen on: ylinopeat tyrmäykset eivät kerro mistään muusta kuin ottelijoiden epätasaisuudesta ja lajin raakilemaisuudesta. Ei se ole jännittävää, jos ylivertainen ottelija mätkäisee heikompansa ketoon sekunneissa. Se on jännittävää, jos tasavertaiset ottelijat kamppailevat tasaisesti voitosta. Nyrkkeilyssäkin klassisimpia otteluita ovat olleet ne, joissa nyrkkeilijät takovat toisiaan eräkaupalla eivätkä ne, joissa toinen makaa maassa ketarat oikosenaan avauserässä.
Sama. Ei avaudu ei. Nyrkkeilyn kun nostit esiin niin suuri suosikkini Marvelous Marvin Hagler vs Thomas Hearns, leikkisästi tunnettu myös the war nimellä, on ehkä historian paras ottelu. Kongi kumahta, molemmat lähes juokevat toisiaan vastaan ja heti alkaa iskeminen, vastaaniskeminen ja tätä jatkuu koko ottelun ajan. Jos joku ei ole tätä vielä nähnyt niin:
Marvin Hagler vs. Tommy Hearns - The War - Part 1 - YouTube
 

Baldrick

Jäsen
Vahingonilo. Mikä siinä toisen epäonnistumisessa voikaan niin viehättää? Miksi ei sitäkään energiaa voisi käyttää oman tilanteensa parantamiseen?

Tai jos Ruotsin junnumaajoukkue varaa kakun ja kultaiset kypärät itselleen maailmanmestaruuden kunniaksi ja sitten Ristolainen tulee ja voittaa mestaruuden Suomelle niin kyllä minä vahingoniloa tunnen onnen lisäksi.

Vahingoniloa en muuten ymmärrä, mutta kyllä kieltämättä se välillä naurattaa, jos joku ylimielisyyspäissään epäonnistuu, kuten esim. tämä Ruotsin junnujoukkueen keissi, varsinkin kun kyse on ns. "verivihollisesta". Muuten ei kyllä hirveästi jaksa naurattaa. Esimerkiksi jonkun liukastuessa en näe tilannekomiikkaa ja monesti, kun katson jotain puhujia tai esiintyjiä, joista paistaa jännitys ja sattuu pieni hassi, on yleisössä aina joku, joka nauraa. Itse taas käyn, jos nyt sattuu tilanne tulemaan, heittämässä näissä kohti vain tsempit, sillä toiset edes yrittää. Neumanin kanssa siis päällisin puolin samaa mieltä, mutta poikkeustapauksia on joitakin harvoja, joissa vahingonilo on ansaittu.
 

Tuamas

Jäsen
OK, en edelleenkään ole varma voiko perinteisen anonyymin prepaidin muuttaa erityyppiseksi. Esim. Viestintävirasto sanoo että "Anonyymin pre-paid-palvelun numeroa ei voi siirtää." Eli olisi mahdollista siirtää latausliittymä, niiden numerot taitavat olla eri sarjaa kuin normaalit prepaidit?

Voi muuttaa Elisalla, Soneralla ja DNA:lla. Saunalahden prepaidissa ei onnistu.

Lainaamasi kohta tarkoittaa eri asiaa, se tarkoittaa sitä, että prepaid-numeroa ei voi suoraan siirtää operaattorilta toiselle.

Eli et voi siirtää DNA prepaid-liittymän numeroa Elisan laskutusliittymäksi tai prepaidiksi.
Mutta jos ensin muutat DNA prepaid-liittymän laskutusliittymäksi, voit siirtää numeron aivan normaalisti operaattorilta toiselle.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vahingoniloa en muuten ymmärrä, mutta kyllä kieltämättä se välillä naurattaa, jos joku ylimielisyyspäissään epäonnistuu, kuten esim. tämä Ruotsin junnujoukkueen keissi, varsinkin kun kyse on ns. "verivihollisesta".

No joo, jos ihminen tekee itsestään idiootin, niin siten makaa kuten petaa. Mutta jos naapurin hienompi auto on joutunut ilkivallan kohteeksi tai muuta vastaavaa niin miksi sille pitää hekotella? Kateushan siinä on se suurin syyllinen, luulisin. Tuon tapainen kateus ei sitten avaudu meikäläiselle mitenkään. Jos mulla ei ole niin ei kaverillakaan saa olla.
 

Snagari

Jäsen
Tuon tapainen kateus ei sitten avaudu meikäläiselle mitenkään. Jos mulla ei ole niin ei kaverillakaan saa olla.
Mä olen pirun kateellinen henkilö ja on kyllä vittumainen ominaisuus josta olen pyrkinyt eroon. Ainakin sellaisesta ihan turhasta kateudesta, kaverien onnistumisistakin saatan tuntea kateutta vaikka ei pitäisi enkä haluaisi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kateus kasvaa syödessä (tmsp.), oon huomannut. Tänään viimeksi olin kateellinen, kun en mä vaan X ja Y, vaikka viimeks mä, jolloin prkl oli kans X, muttei Y:tä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muijat jaksaa aina valitella että miksi et taaskaan ole soittanut pariin päivään blaa blaa. No eihän sitä kehtaa sanoa että unohdin olemassaolosi rakas. Siis miettiikö jengi muka joka ikinen päivä toista. No seksihimossa nyt ajattelee naisia, mutta ei kait omaa muijaa sentään. Tai no en tiedä minkälaisten kanssa te seurustelette, mutta vaikka olisi millainen Miss Universum tahansa niin kyllä kait sitä muuta jo tekee mieli jos kymmenenkin edellistä panoa on siihen samaan.

En vaan ymmärrä mitä tässä pitäisi ikävöidä että koko ajan toista miettisi. Yksin saa tehdä mitä haluaa. Vai oonko mä muka joku ihmeen friikki tai luonnonoikku kun tykkään enemmän siitä mikä on kivempaa. Tuskinpa. Joojoo tiedän tiedän, en ole ikinä rakastunut. Sitten tää kaikki muuttuu. Löytyis mullekin jo se oikea. Sen on pakko olla jotain käsittämättömän mahtavaa jos kerta mies suostuu niin moneen skeidajuttuun. Juttelukin naisten kanssa on vaan sellaista vaivaannuttavaa small talkkia, ellei se sitten ole joku poikatyttö. Niille voi monesti puhua kuin miehille eli niin miten oikeasti haluaisi puhua.

On se rakkaus vaan ihmeellinen asia. Tai sitten suurin osa jätkistä on vässyköitä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muijat jaksaa aina valitella että miksi et taaskaan ole soittanut pariin päivään blaa blaa. No eihän sitä kehtaa sanoa että unohdin olemassaolosi rakas. Siis miettiikö jengi muka joka ikinen päivä toista. No seksihimossa nyt ajattelee naisia, mutta ei kait omaa muijaa sentään. Tai no en tiedä minkälaisten kanssa te seurustelette, mutta vaikka olisi millainen Miss Universum tahansa niin kyllä kait sitä muuta jo tekee mieli jos kymmenenkin edellistä panoa on siihen samaan.

En vaan ymmärrä mitä tässä pitäisi ikävöidä että koko ajan toista miettisi. Yksin saa tehdä mitä haluaa. Vai oonko mä muka joku ihmeen friikki tai luonnonoikku kun tykkään enemmän siitä mikä on kivempaa. Tuskinpa. Joojoo tiedän tiedän, en ole ikinä rakastunut. Sitten tää kaikki muuttuu. Löytyis mullekin jo se oikea. Sen on pakko olla jotain käsittämättömän mahtavaa jos kerta mies suostuu niin moneen skeidajuttuun. Juttelukin naisten kanssa on vaan sellaista vaivaannuttavaa small talkkia, ellei se sitten ole joku poikatyttö. Niille voi monesti puhua kuin miehille eli niin miten oikeasti haluaisi puhua.

On se rakkaus vaan ihmeellinen asia. Tai sitten suurin osa jätkistä on vässyköitä.

Jep, rakkaus. Joku ihmettelee, kun joku toinen haluaa hyppiä sängystä toiseen ja sanoo, että kyllä se siitä sitten, kun rakkaus tulee vastaan, niin vakiinnut ja loppuu se "pelleily". Ja tämä sama tyyppi siis on itse löytänyt elämänsä naisen, mennyt naimisiin ja kyllästyy siihen 7 vuoden päästä ja hyppii sängystä toiseen. Jep, kyllä se rakkaus on sitten ihmeellinen asia...

Ja ei, en vietä samanlaista vapaata elämää kuin pettter, olen ollut rakastunut, mutta en jaksa noissa asioissa kenenkään elämänvalintoja arvostella niin kauan, kuin kaikille on peli selvä eikä ketään loukata.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ja ei, en vietä samanlaista vapaata elämää kuin pettter, olen ollut rakastunut, mutta en jaksa noissa asioissa kenenkään elämänvalintoja arvostella niin kauan, kuin kaikille on peli selvä eikä ketään loukata.
Niin siis jotta nyt pysytään raiteilla, niin nimenomaan pettterhän täällä muiden elämäntapoja arvostelee asiassa kuin asiassa huomattavasti enemmän kuin kukaan hänen tapojaan. Melko rasittava hahmo, jonka ainoa tapa keskustella on se, että leikkii tyhmää eikä muka ymmärrä milloin mitäkin asiaa, ja sitten kun joku tulee ja selittää rautalangasta niin vastaus on aina jotain luokkaa jaaniinjoonoinsevarmaanonenvaantajunnutkunenoonörtti.

Tuohon edelliseen helvetinmoiseen hämmästelyynkin ratkaisu voisi olla vaikkapa siinä, että ihmisiä on erilaisia, ja joillekin esim. se naisten kanssa juttelu ei ole yhtä vastenmielistä, ehkä ääritapauksissa jopa ei ollenkaan vastenmielistä. Tai sitten lukitaan vaihtoehto B, eli maailma on tosiasiallisesti täynnä identtisiä petttereitä ja kaikki haluavat täsmälleen samoja asioita, mutta vain hän uskaltaa elää elämäänsä täysillä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin siis jotta nyt pysytään raiteilla, niin nimenomaan pettterhän täällä muiden elämäntapoja arvostelee asiassa kuin asiassa huomattavasti enemmän kuin kukaan hänen tapojaan. Melko rasittava hahmo, jonka ainoa tapa keskustella on se, että leikkii tyhmää eikä muka ymmärrä milloin mitäkin asiaa, ja sitten kun joku tulee ja selittää rautalangasta niin vastaus on aina jotain luokkaa jaaniinjoonoinsevarmaanonenvaantajunnutkunenoonörtti.

Mä en todellakaan ole pettterin kanssa samaa mieltä monestakaan asiasta. Monesta aika jyrkästikin eri mieltä. Mutta sellainen kuva mulle on hänestä tullut, että ei hän tahallaan yritä ärsyttää tai todellakaan leiki tyhmää, mitkä määreet sopii kyllä harvinaisen moneen tämän palstan tallaajaan. Häntä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta vittuakaan mitä muut ajattelee hänestä ja se on mielestäni tiettyyn pisteeseen asti erittäin tervettä ja siitä huolimatta hän antaa muiden olla juuri sellaisia kuin ovat, vaikkei heitä välttämättä ymmärräkään.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mä en todellakaan ole pettterin kanssa samaa mieltä monestakaan asiasta. Monesta aika jyrkästikin eri mieltä. Mutta sellainen kuva mulle on hänestä tullut, että ei hän tahallaan yritä ärsyttää tai todellakaan leiki tyhmää, mitkä määreet sopii kyllä harvinaisen moneen tämän palstan tallaajaan. Häntä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta vittuakaan mitä muut ajattelee hänestä ja se on mielestäni tiettyyn pisteeseen asti erittäin tervettä ja siitä huolimatta hän antaa muiden olla juuri sellaisia kuin ovat, vaikkei heitä välttämättä ymmärräkään.
Olen vahvasti eri mieltä, ja mielestäni siihen on vankat perusteet jos lainkaan tuntee hahmon viestihistoriaa. Ihan nyt tuosta edellisestäkin viestistä, jos oikeasti joutuu kysymään, että mikseivät kaikki tunne vastakkaista sukupuolta kohtaan juuri samanlaisia tunteita kuin hän, niin joko leikkii tyhmää tai sitten on vitun tyhmä.

Mutta sama sen väliä, agree to disagree ja hyvät joulut!
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Jäikö mikron ovi jumiin ja pizza kylmäksi?

Avautui tässä samalla, että minullekaan ei nykytekniikka aina avaudu.
Ei. Koetin jakaa kännykän nettiä mutta ei se pirulainen ei suostunut jakamaan nettiä padiin. Säädin kännykän asetuksia, uudelleenkäynnistin padin, tätä jatkui useita minuutteja. Sitten älyän "Hei, mitä jos uudelleenkäynnistän kännykän?" . Katos vaan se toimi. Mikähän äsken esti jakamasta?

Aikaisemmin tänään editoin muutaman Tappara-aiheisen kuvan Gimpillä. Kuvissa olin haalennellut taustaa, ja yllätys, yllätys haalennus ei toiminut enää videon editorilla. Myöskin teksti hukkui matkalle jonnekin. Siinä meni saatana 2 tunnin homma kankkulan kaivoon. Ai kun oli silloin niin iloinen fiilis! :)

Jaa toki kokemuksesi ryhmäterapiassamme!
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen vahvasti eri mieltä, ja mielestäni siihen on vankat perusteet jos lainkaan tuntee hahmon viestihistoriaa. Ihan nyt tuosta edellisestäkin viestistä, jos oikeasti joutuu kysymään, että mikseivät kaikki tunne vastakkaista sukupuolta kohtaan juuri samanlaisia tunteita kuin hän, niin joko leikkii tyhmää tai sitten on vitun tyhmä.

No täytyy tunnustaa sen verran, että en ole ko. miehen teksteihin mitenkään aktiivisesti tutustunut, mutta mielipiteeni olen muodostanut kun niitä satunnaisesti olen nähnyt.

Mutta sama sen väliä, agree to disagree ja hyvät joulut!

Näin on! Hyvät joulut myös sinne.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
NHL16 ei avaudu minulle. Olen pelannut konsoliänäreitä nyt muutaman vuoden, mutten missään muussa versiossa ole ollut niin paska kun uusimmassa painoksessa. Botin voittaminen tuntuu vaikealta jo sillä toiseksi vaikeimmalla tasolla. Mitähän helvettiä, kun NHL15 pelailin loppuvaiheessa jo vaikeimmalla tasolla bottia vastaan? Jotenkin en vaan ole missään vaiheessa saanut sitä pelituntumaa tuohon. Jotenkin se "mailatatti" on niin pirun hidas, että palaa käpy. Lisäksi syötöt tuntuu menevän pelaajien läpi ja omat pelaajat ei saa edes omia aloitusvoittoja kiinni. Maalivahdin torjuntaprosentti on n. 70.

Ihmetyttää se, että miksi edes yritän? En tosin ole pitkään aikaan edes jaskanut koko peliä pelata, kun ei ole oikeastaan missään vaiheessa ollut edes kivaa.

Niin, se ei avaudu että mikä tässä änärissä on niin erilaista NHL15 verrattuna, että olen yhtäkkiä niin hemmetin paska?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis jotta nyt pysytään raiteilla, niin nimenomaan pettterhän täällä muiden elämäntapoja arvostelee asiassa kuin asiassa huomattavasti enemmän kuin kukaan hänen tapojaan. Melko rasittava hahmo, jonka ainoa tapa keskustella on se, että leikkii tyhmää eikä muka ymmärrä milloin mitäkin asiaa, ja sitten kun joku tulee ja selittää rautalangasta niin vastaus on aina jotain luokkaa jaaniinjoonoinsevarmaanonenvaantajunnutkunenoonörtti.
Missähän joku on vääntänyt rautalangasta jotain? En ole ajatellut. Ehkä niin on käynyt. Tai no varmasti onkin. Kaksi kertaa oon krapula-ahdistuksissa suoraan sanottuna vittuillut ja ne kerrat hävettää. Eikä sitä nyt ehkä muutenkaan välttämättä itse tajua jos on aatteineen jotain tiettyä mieltä. Monestikaan mä en vaan jaksa chattailla täällä kuten jotkut tekee esimerkiksi tossa nakkigrilliketjussa vaan kerron sen mitä on mielessä. Joo kyllä mä tiedän että kirjoitan vähän kärjistetysti tai välillä aika paljonkin kun tunne ottaa vallan, mutta se tunne on ollut jo vuosikausia päällä. Ei mulla mun mielestä ole mitään ketään vastaan ja ainakin mä yritän ymmärtää kaikkia. Ehkä mä en ole onnistunut siinä. En varmastikaan ole. Totta. Ikinä kuitenkaan en ole esittänyt mitään kovaa jätkää tai muutakaan sellaista vaan mun mielestä päinvastoin. En mä kehuskele millään isolla mulkulla vaan enemmänkin valittelen sen pienyyttä, minkä mun mielestä olen monesti kertonut. Ja sitä paitsi mä jumaloin naisia ja palvon niitä. Mun tekee mieli heittäytyä niiden jalkoihin ja nuolla varpaita tai mitä vaan. Siis totta puhuen ja rehellisesti sanottuna mä olen lässytellyt akoille kuin millekin pikkuvauvoille ja joskus ehkä oon sen täällä kännissä tunnustanutkin tai jotain. Ja senkin että mulla on hirveä tarve olla jonkun pienen ja ihanan tytön tukena...

Jos joku ei usko mua niin mä haastan sen tulemaan johonkin kapakkaan tai sitten vaikka lähtemään pienelle risteilylle tai jotain. No ei nyt ihan heti kun ensin mun pitää selvitä tästä ryyppyputkesta, mutta sitten. Hitto nytkin on kaljat loppu ja vasta ysiltä vissiin myyvät lisää. Silmät vaan meinaa mennä kiinni ja askel heittää.

Tuohon edelliseen helvetinmoiseen hämmästelyynkin ratkaisu voisi olla vaikkapa siinä, että ihmisiä on erilaisia, ja joillekin esim. se naisten kanssa juttelu ei ole yhtä vastenmielistä, ehkä ääritapauksissa jopa ei ollenkaan vastenmielistä. Tai sitten lukitaan vaihtoehto B, eli maailma on tosiasiallisesti täynnä identtisiä petttereitä ja kaikki haluavat täsmälleen samoja asioita, mutta vain hän uskaltaa elää elämäänsä täysillä.
Joo tietenkin mä tiedän että ihmiset on erilaisia. Mä yritän olla hirveän suvaitsevainen ja se tunne tulee oikeasti mun sydämmestä. Mun sydämmeen nimittäin mahtuu kaksi ämmää. Siitäs saitte nörtit lälläslää!

Vittu ettekste tajua miten vaikeaa tää feikkaaminen on? Ettekö nynnyt tajua miten vaikeata on pistää kellot soimaan esimerkiksi klo 2.37 ja uudestaan joskus 5.23 kun pitää väsyneenä nousta ylös ja näpytellä se saamarin mukamas känninen viesti sinne hiton Jatkoaikaan. Maksakaa mulle kymmenen vuoden ylityötunnit heti!
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Minulle ei avaudu ihmiset jotka eivät ymmärrä tämän tyylisten videoiden olevan feikkejä. Linkki YouTubeen mainokseen jossa David Beckham potkii palloja.


Edes minä en ole niin naivi että uskoisin tuon mainoksen menneen juuri tuollaisena ykkösellä purkkiin. Uskoisin et Becks on joutunut useemman kerran potkimaan jne.

Voihan noi olla alusta loppuun asti feikkejä, mutta ei se minun mielestä tunnu ainakaan mahottomalta ajatukselta että entinen Englannin mj kapteeni pystyisi noihin kyseisiin roskiksiin osumaan.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
On aika kamalaa oikeastaan ajatella kun lukee Laura Huhtasaaren kirjoituksia, että tuo sekopää on opettaja.

Mutta ei avaudu miten tuo on joskus päässyt yliopistoon. Ihan perusasioista ei mitään käsitystä, konservatiivinen "elämäm koulululainen". Luulisi, ettei noilla ulkonäöllisillä avuilla sentään kouluun pääse, saatika valmistu. Noh, ehkä jos tarpeeksi yrittää.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Menisi huonot toimittajat -ketjuunkin, mutta siis...
Maanantain MM-välierissä nähdään vuoden 2014 ikimuistoisen finaalin uusinta, kun Pikkuleijonat ja Ruotsi iskevät yhteen.

Jatkuvasti tuota vuodesta toiseen toistellaan, eikä vaan avaudu ei.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mestaruusjuhlat. Kestävät yleensä muutaman tunnin, mutta joukkue on mukana vain lyhyen aikaa. Onko noissa koskaan esiintynyt sellaisia bändejä tai artisteja, joita haluaa kuunnella tai katsoa. Ja kaiken kukkuraksi eturivin valloittavat teinitytöt, jotka kirkuvat niin ettei vanhan korvat kestä. Tähän pitäisi saada jotain muutosta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mestaruusjuhlat. Kestävät yleensä muutaman tunnin, mutta joukkue on mukana vain lyhyen aikaa. Onko noissa koskaan esiintynyt sellaisia bändejä tai artisteja, joita haluaa kuunnella tai katsoa. Ja kaiken kukkuraksi eturivin valloittavat teinitytöt, jotka kirkuvat niin ettei vanhan korvat kestä. Tähän pitäisi saada jotain muutosta.
Ensimmäinen esiintyjä heti vahvistaa tämän...

Omiksi mestaruusjuhliksi riitti hyvin eilen loppujuhlallisuudet hallilla. Tulee tosin ehkä tuossa tunnin kuluttua käveltyä paikan ohi Nordikselle mennessä, voisi osua juuri niihin aikoihin, kun joukkue tulee lavalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös