Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 869
  • 7 378

cornix

Jäsen
Siis jos Helsingissä olisi vaikka 2 yliopistoa, arvostetumpi nimeltään Helsingin yliopisto ja lusmusakille tarkoitettu kantaisi nimeä Itä-Helsingin yliopisto, niin olisi oikein sanoa käyneensä yliopistoa Helsingissä vaikka kävisi jälkimmäistä mutta ei olisi oikein samassa tilanteessa sanoa käyneensä Helsingin yliopistoa. Vai mitä häh.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Siis jos mä olisin valmistunut kauppakorkeesta, eli Aallosta, niin mä voin sanoa valmistuneeni Helsingin yliopistosta?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Vai valmistuneesi yliopistosta Helsingissä? Mutta et Helsingin yliopistosta koska kävit Aaltoa.

Näin mä sen kans ymmärtäisin, mutta olen kai väärässä.

Åbo Akademi = Turun yliopisto.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis jos mä olisin valmistunut kauppakorkeesta, eli Aallosta, niin mä voin sanoa valmistuneeni Helsingin yliopistosta?

Ulkomaalaista työnantajaa kannattaa aina hieman vedättää. Niinhän nekin tekevät ensin palkatessaan ja sitten kohta yt-neuvotteluista ilmoittaessaan.

Tässä tapauksessa kun nimikin on sama, niin ei tarvitse edes valehdella. Aalto ja Helsinki ovat kovin erinimisiä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ulkomaalaista työnantajaa kannattaa aina hieman vedättää. Niinhän nekin tekevät ensin palkatessaan ja sitten kohta yt-neuvotteluista ilmoittaessaan.

Okeido, huomasit siis itekkin vihdoin, että sun viisastelu meni vituralleen.

Joku ehkä myöntäisi mokansa ja toteuttaisi Jutin oppeja, toiset taas sit ei ja höpisee joutavia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Okeido, huomasit siis itekkin vihdoin, että sun viisastelu meni vituralleen.

Joku ehkä myöntäisi mokansa ja toteuttaisi Jutin oppeja, toiset taas sit ei ja höpisee joutavia.

En huomaa, koska ei ole mitään huomattavaa. Jos saa paperin missä lukee Oxford, niin siitä kannattaa pitää kiinni. Samalla lailla kuin EU-passi on kullanarvoinen viisumisekoiluissa. Siitä kannattaa pitää kiinni riippumatta onko joku asia totta tai ei. Vain sillä on merkitystä miltä se näyttää vastustajalle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos käyn hakemassa uuden passin Espanjassa niin en mä silti hae Espanjan passia.

Et tietenkään hae, koska voit saada uuden passin ainoastaan Suomen lähetystöstä Madridista. Voi olla myös jotain muitakin passinmyöntämispisteitä etelärannikolla ja varmaan onkin. Malagaan ainakin itse perustaisin puljun.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Miksi uutisissa puhutaan jatkuvasti turvapaikanhakijoihin liittyen "alaikäisistä lapsista"? Eikö lapsi = alle 18-vuotias = alaikäinen joka tapauksessa?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Urheilulähetyksissä taas kerrotaan "jääkiekon NHL-liigan" yön otteluiden tapahtumista. Tai ainakin ennen kerrottiin, ei ole pitkään aikaan tullut katsottua.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Miksi uutisissa puhutaan jatkuvasti turvapaikanhakijoihin liittyen "alaikäisistä lapsista"? Eikö lapsi = alle 18-vuotias = alaikäinen joka tapauksessa?
Ihmettelin joskus ääneen sitä, miksi lääkemainoksissa on eritelty tyyliin "aikuisille ja yli 12-vuotiaille 2 tablettia päivässä". Eli miksei olisi suoraan "yli 12-vuotiaille". Setäni, joka on sairaanhoitaja, kertoi, että moni aikuinen menee tuollaisessa tilanteessa lukkoon, eli kuvittelee, että "yli 12-vuotiaille" tarkoittaisi 12-18-vuotiaita, kun ei ole eritelty, että aikuisetkin voivat ottaa. Ihmettelin sitä silloin, ihmettelen sitä edelleen, mutta toisaalta tuo on hyvinkin järkeenkäypä selitys.

"Alaikäinen lapsi" on taas mielestäni selvempi tapaus. Minä olen 28-vuotias ja olen äitini ja isäni täysi-ikäinen (tai aikuinen) lapsi.

"NHL-liiga" ja "KHL-liiga" selittynevät sillä, että National Hockey League ja Kontinental’naja Hokkeinaja Liga (Kontinental Hockey League) ovat ulkomaankielisiä sanoja, jolloin lyhenteiden perään mainitaan tuo "-liiga". Tuo ärsyttää minuakin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Urheilulähetyksissä taas kerrotaan "jääkiekon NHL-liigan" yön otteluiden tapahtumista. Tai ainakin ennen kerrottiin, ei ole pitkään aikaan tullut katsottua.
Tuosta tavasta on suurelta osin jo luovuttu, nykyään puhutaan "jääkiekkoliiga NHL:stä". Ja se on hyvä se, "jääkiekon NHL-liiga" kuulostaa erittäin kömpelöltä ilmaisulta.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Minulle ei avaudu Rinteen Antsan ajatuksen juoksu.

Äijä itki tuossa reilu kuukausi sitten miten hallitus aikoo romuttaa sopimukset ja halusi, että asioista sovittaisiin yhdessä. Sopimuksien romuttaminen ja itku niistä tuli koko aika eetteriin.

Nyt tuo äijä kuitenkin haluaa pääministerin puuttuvan Outokummun toimarin erorahaan, josta on SOVITTU SOPIMUKSESSA. Ja miten noin muutenkin se olisi pääministerin asia, mitä ovat sopineet / miten hän siihen voisi vaikuttaa. Mutta miksi Rinne haluaa nyt romuttaa sen sopimisen tässä tapauksessa?
Sopiminen on ok, kun itselle hyötyä, muuten voidaan romuttaa, jos eivät omaan agendaan sovi?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pula polkupyöristä pysäytti Norjaan pyrkivät turvapaikanhakijat Venäjälle | Yle Uutiset | yle.fi

Tuon nyt jotenkin ymmärtää, että vaaditaan ajoneuvon käyttöä rajan ylittämiseen. Kyseessä on esimerkiksi turvallisuus eli jalankulkijat eivät siellä sählää muun liikenteen seassa.

Mutta kun tämä ei vain mene jakeluun mitä helvetin väliä sillä tässä kohtaa on, kun mitään viisumeita tai voimassaolevia papereita ei kuitenkaan ole näyttää. Eikö se olisi sitten aivan sama päästää tällä kertaa porukka jalkaisin sekoittamatta tilannetta vain entisestään.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pula polkupyöristä pysäytti Norjaan pyrkivät turvapaikanhakijat Venäjälle | Yle Uutiset | yle.fi

Tuon nyt jotenkin ymmärtää, että vaaditaan ajoneuvon käyttöä rajan ylittämiseen. Kyseessä on esimerkiksi turvallisuus eli jalankulkijat eivät siellä sählää muun liikenteen seassa.

Mutta kun tämä ei vain mene jakeluun mitä helvetin väliä sillä tässä kohtaa on, kun mitään viisumeita tai voimassaolevia papereita ei kuitenkaan ole näyttää. Eikö se olisi sitten aivan sama päästää tällä kertaa porukka jalkaisin sekoittamatta tilannetta vain entisestään.

Tuli polkupyörästä mieleen, jokunen aika sitten eräs turvapaikanhakija kertoi kirkkain silmin kuinka oli pyöräillyt lähtömaastaan (ilmeisesti Irak) Tornion raja-asemalle asti ja hän saapui tämä pyörä mukanaan VOK:iin.

Epäilin hänelle, että olisiko mitenkään mahdollista pyörän olevan hankittu vasta maahan saapumisen jälkeen mutta tämä ei kuulemma voi pitää paikkaansa, miten muka hän olisi muuten päässyt tänne läpi euroopan. Epäili minun pitävän häntä valehtelijana, minkä kiistin täysin ja pahoittelin hänelle syntynyttä pahaa mieltä.

Ilmeisesti Tunturilla on hyvä jälleenmyyntiverkosto tuolla lähi-idän suunnalla.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Tasa-arvolänkytys. Luin jonkun ylen jutun siitä, kuinka naisten palkanmaksu loppuu nyt, onhan naisten euro jotain 83 senttiä. Huomasin jutun erään järkevänä pitämäni naishenkilön jakamana, mikä lisäsi ärsytystä.

Vähemmän yllättäen palkkaeron syyksi kerrottiin jälleen kerran, että miehet hakeutuvat parempipalkkaisille aloille. Sitten valiteltiin, että Sipilän hallitus ei tee mitään tasa-arvon eteen, esimerkiksi koulutus- ja palkkaerojen suhteen. MITÄ PASKAA?

Miksi olisi valtion tehtävä ajaa meitä ihmisiä tasavertainen määrä kaikkiin tehtäviin? Pitäisikö hallituksen esittää eduskunnalle jotain naiskiintiöitä työtehtäviin ja koulutuspaikkoihin? Eivätkö asiat ole juuri nyt mainiosti? Kaikki saavat itse päättää oman alansa. Asiat eivät voisi olla mitenkään tasa-arvoisemmin. Opiskelen miesvaltaista rakennusalaa ja kyllä naisopiskelijoilla on täysin tasaveroinen asema, vaikka heitä on vähemmän. Kenen vika se nyt on että suuria määriä naisia hakeutuu heikompipalkkaisille aloille, kuten hoiva-alalle? Miten asiat muuttuisivat paremmaksi, jos perustettaisiin jotain naurettavia tasa-arvovaliokuntia tms jauhamaan paskaa keskenään ja latelemaan silloin tällöin typeriä lausuntoja ylelle? En käsitä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tasa-arvolänkytys. Luin jonkun ylen jutun siitä, kuinka naisten palkanmaksu loppuu nyt, onhan naisten euro jotain 83 senttiä. Huomasin jutun erään järkevänä pitämäni naishenkilön jakamana, mikä lisäsi ärsytystä.

Vähemmän yllättäen palkkaeron syyksi kerrottiin jälleen kerran, että miehet hakeutuvat parempipalkkaisille aloille. Sitten valiteltiin, että Sipilän hallitus ei tee mitään tasa-arvon eteen, esimerkiksi koulutus- ja palkkaerojen suhteen. MITÄ PASKAA?

Miksi olisi valtion tehtävä ajaa meitä ihmisiä tasavertainen määrä kaikkiin tehtäviin? Pitäisikö hallituksen esittää eduskunnalle jotain naiskiintiöitä työtehtäviin ja koulutuspaikkoihin? Eivätkö asiat ole juuri nyt mainiosti? Kaikki saavat itse päättää oman alansa. Asiat eivät voisi olla mitenkään tasa-arvoisemmin. Opiskelen miesvaltaista rakennusalaa ja kyllä naisopiskelijoilla on täysin tasaveroinen asema, vaikka heitä on vähemmän. Kenen vika se nyt on että suuria määriä naisia hakeutuu heikompipalkkaisille aloille, kuten hoiva-alalle? Miten asiat muuttuisivat paremmaksi, jos perustettaisiin jotain naurettavia tasa-arvovaliokuntia tms jauhamaan paskaa keskenään ja latelemaan silloin tällöin typeriä lausuntoja ylelle? En käsitä.
Ai kappas joku muukin on tajunnut. Tästähän oli joku norjalainen tehnyt dokumentinkin. Siinä selvitettiin sitä miten naisinsinöörien määrä ei juurikaan muuttunut riippumatta hallituksen kampanioista. Tässä kyseinen dokumentti: https://www.youtube.com/watch?v=p5LRdW8xw70
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luin jonkun ylen jutun siitä...

Muuten en vaivaudu tätä kommentoimaan mitenkään, mutta kiinnostuin sen verran, että googlettelin Ylen juttuja asiasta. Löysin mm. tällaisen:

Naisen palkka liukuu alamäkeen viimeistään viisikymppisenä – miehen tilipussi tonnia lihavampi | Yle Uutiset | yle.fi

Tuosta pisti kaiken paskanjauhamisen joukosta silmään seuraava kohta:

Sekä Happonen ja Hotti korostavat, että samasta tehtävästä maksetaan sama palkka kummallekin sukupuolelle.

Kun puhutaan "kummastakin sukupuolesta" annetaan selvästi ymmärtää, että sukupuolia olisi vain kaksi. Mitäs suvaitsemattomuutta tämmöinen on, vai onko Ylen toimittaja ollut huolimattomuuttaan ahdasmielinen? Jos virhettä ei yön aikana korjata, aion kirjelmöidä Ylelle tuosta törkeästä syrjinnästä ja suvaitsemattomuudesta. Miksi tuota ei muotoiltu vaikka niin, että sukupuolesta riippumatta sama palkka jne. Olen loukkaantunut kaikkien muunsukupuolisten puolesta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Entä kaljujen palkat (tai siis lyhythiuksisten)? Entä pitkähiuksisten?
Lihavien, lyhyiden ja kyömynenäisten palkatkin tulisi pikimmiten tasata.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Minulle ei avaudu ikinä oma tekeminen, kun katson jääkiekkoa televisiosta.

Hallissa kerkeän ottaa kaljan, polttaa tupakan ja käydä kusella erätauon aikana. Telkkarin kautta katsoessa tupakalta tullessa on jo kiekko kerenny tippumaan jäähän erän alkaessa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulle ei avaudu ikinä oma tekeminen, kun katson jääkiekkoa televisiosta.

Hallissa kerkeän ottaa kaljan, polttaa tupakan ja käydä kusella erätauon aikana. Telkkarin kautta katsoessa tupakalta tullessa on jo kiekko kerenny tippumaan jäähän erän alkaessa.
Jännä juttu muuten, itselläni sama juttu. Hallilla ollessa kerkeää erätauolla tekemään, vaikka mitä mutta tv:stä katsoessa ei mitään. Kai se on se kiireettömyys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös