Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 241 789
  • 7 330
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Yhteiskunnallisesta näkökulmasta verokikkailu tulisi lainsäätäjän toimesta tehdä laittomaksi, ei kai siinä sen kummempaa.

Tuo Laura Räty sinänsä on kyllä sangen tragikoominen tapaus, mutta se ei varsinaisesti kuulu tähän.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
"Verosuunnittelu ei ole oikein" -tyyppiset väittämät eivät oikein avaudu minulle. Miten niin ei ole? Jos ihminen yrittää laillisin keinoin minimoida varallisuutensa menetyksen ja jakamisen kaikenmaailman tyhjäntoimittajille, niin mikä siinä on väärin?

Jos lainsäädäntö mahdollistaa kaikenlaisen verokikkailun, niin vika on lainsäädännössä, eikä niissä, jotka toimivat sen tarjoamien mahdollisuuksien puitteissa. Näin ollen korjaavat toimenpiteet tulee suunnata lainsäädäntöön, joka taas on meidän äänestäjien käsissä (kaiketi).

+1 tälle. Ei ole Radyn tai kenenkään muunkaan syytä jos toimii lain rajoissa. Verosuunnittelisin minäkin jos olisi tuon tyyppinen duuni. Ei siinä ole mitään moraalitonta tai väärää. Kuten sanoit on lainsäätäjien tehtävä tukkia "porsaanreiät" jos niin halutaan.
Köyhät kitisevät.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Itsekin päivystän lukioiden edessä ja nussin teidän tyttäriänne heidän kuusitoistavuotispäivänään. Jos laki kerran sallii, niin mitä kukaan siihen on moralisoimaan. Lakihan on yhtä kuin moraali, minkä takia laki on säilynyt muuttumattomana aikojen alusta asti.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Itsekin päivystän lukioiden edessä ja nussin teidän tyttäriänne heidän kuusitoistavuotispäivänään.

Kannattaa kuitenkin varmistua siitä, että toinen osapuoli on halukas tapahtumaan. Vaikka lain mukaan voit paneskella 16-kesäistä, on laissa myös eri pykälät pakottamiselle ja raiskaukselle.

Mitä lakiin ja moraaliin tulee, niin tuosta aiheesta voisi vatkata vaikka erillisen ketjun verran. Sen paljon kuitenkin asiassa on eri näkökulmia, rajatapauksia sun muita epäselvyyksiä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kannattaa kuitenkin varmistua siitä, että toinen osapuoli on halukas tapahtumaan. Vaikka lain mukaan voit paneskella 16-kesäistä, on laissa myös eri pykälät pakottamiselle ja raiskaukselle.
Luonnollisesti teko tapahtuu lakien ja asetusten mukaan. Rumemmat ja ujommat vain vinkuvat kateellisina, kun minä käytän lakien suomia oikeuksiani. Tyhmäähän se olisi antaa vastakkaisen sukupuolen kasvaa täyteen henkiseen mittaansa ennen seksiin vääntämistä, kun teinitytöt on hommaan helpommin manipuloitavissa.

Taas täällä vihervassarit vinkuu, vaikka kaikilla on samat oikeudet.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Luonnollisesti teko tapahtuu lakien ja asetusten mukaan. Rumemmat ja ujommat vain vinkuvat kateellisina, kun minä käytän lakien suomia oikeuksiani. Tyhmäähän se olisi antaa vastakkaisen sukupuolen kasvaa täyteen henkiseen mittaansa ennen seksiin vääntämistä, kun teinitytöt on hommaan helpommin manipuloitavissa.

Taas täällä vihervassarit vinkuu, vaikka kaikilla on samat oikeudet.

Jos laissa on porsaanreikä, joka sallii sukupuoliyhteyden täyteen henkiseen mittaansa kasvamattomien kanssa, niin olisikohan lainsäädäntöä syytä tarkastella?

Ei ole olemassa mitään yhteismitallista moraalia. Moraalikäsitys on aina sidoksissa henkilön kulttuurilliseen ja kasvatukselliseen taustaan. On vain yhteiset pelisäännöt eli laki, jota kaikkien tulee noudattaa.
 
Luonnollisesti teko tapahtuu lakien ja asetusten mukaan. Rumemmat ja ujommat vain vinkuvat kateellisina, kun minä käytän lakien suomia oikeuksiani. Tyhmäähän se olisi antaa vastakkaisen sukupuolen kasvaa täyteen henkiseen mittaansa ennen seksiin vääntämistä, kun teinitytöt on hommaan helpommin manipuloitavissa.

Taas täällä vihervassarit vinkuu, vaikka kaikilla on samat oikeudet.
Tää vois olla hauska jos ei olis niin lähellä palstatotuutta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kannattaa kuitenkin varmistua siitä, että toinen osapuoli on halukas tapahtumaan. Vaikka lain mukaan voit paneskella 16-kesäistä, on laissa myös eri pykälät pakottamiselle ja raiskaukselle.

Mitä lakiin ja moraaliin tulee, niin tuosta aiheesta voisi vatkata vaikka erillisen ketjun verran. Sen paljon kuitenkin asiassa on eri näkökulmia, rajatapauksia sun muita epäselvyyksiä.

Uutta ketjua ei tarvita, aiheesta voi keskustella vaikkapa ketjussa eettisesti ja moraalisesti monimuotoisille kysymyksille abortista eutanasiaan.

Sinne sopisivat niin Räty-tapauksien lain ja moraalin pohdinnat kuin kuusitoistakesäistenkin nussimiset.

Sinänsä olisi mielenkiintoista jos seksin harrastamiseen vaadittaisiinkin täyteen henkiseen mittaansa kasvaminen tai edes biologiseen täyteen mittaan kasvaminen kalenteriin perustuvan ikärajoituksen sijasta. Sehän tarkoittaisi sitten sitä, että osaa voisi käydä nussimassa jo kolmetoistakesäisinä, osaa ihmisistä ei taas saisi vankeusrangaistuksen uhalla nussia vaikka nämä olisivat liki kolmekymppisiä, koska henkinen kapasiteetti olisi edelleen uhmaikäisen teinin tasolla ja ikuinen nuoruus vain jatkuisi. Ei tuollaisia ihmisiä voi pitää täyteen henkiseen mittaansa kasvaneina.

Seksiasiat ovat joka tapauksessa erittäin sukupuolipainottuneita. Jos vaikkapa 14-vuotias kaveri nussii säännöllisesti 25-vuotiasta naista (näin tapahtui omalla yläasteellani, kun eräs varhaiskypsempi kasiluokkalainen rinnakkaisluokalta nosteli painoja ja häntä hoiteli aikuinen nainen), niin se on monen mielestä, varsinkin ikätoverien mielestä pirun kova juttu ja kateeksi käy. Jos taas asetelma olisi toisinpäin eli 25-vuotias mies sattuisi nussimaan varhaiskypsää 14-vuotiasta, niin sepäs ei olisikaan pirun kova juttu vaan lapsen hyväksikäyttöä. Pedofiilikortti nousisi punaisena hetimiten.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tämän viikonlopun vanhempieni luona ja pikkubroidi oli ostanut jonkun avaruusammuskelupelin ja uuden pleikkarin. Pelasin hetken sitä eikä peli itsessään ollut kummoinen. Ei mitään uutta sitten Doomin. Mutta kyseisen pelin kehittämiseen oli kuulemma upotettu satoja miljoonia. Mitä vittua?
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Mainoksen mukaan yli neljä miljoonaa suomalaista käyttää viikottain Saarioisten tuotteita? Voiko tosiaan olla näin, että 80 % kansalaisistamme tunkee suuhunsa ko. einesmoskaa? Vai tarkoittaako, että viikossa ostetaan yhteensä yli 4 miljoonaa annosta ja oletetaan, että jokaisen ostaa eri henkilö?

Mikäli tosiaan noin moni elää eineksillä, olen todella huolissani kansanterveydestä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mainoksen mukaan yli neljä miljoonaa suomalaista käyttää viikottain Saarioisten tuotteita? Voiko tosiaan olla näin, että 80 % kansalaisistamme tunkee suuhunsa ko. einesmoskaa? Vai tarkoittaako, että viikossa ostetaan yhteensä yli 4 miljoonaa annosta ja oletetaan, että jokaisen ostaa eri henkilö?

Mikäli tosiaan noin moni elää eineksillä, olen todella huolissani kansanterveydestä.
Syystäkin. En syö minäkään. Sitten kun lisätään määrä joka lounasravintoloissa, tai monessa ketjuliikkeen ravintolassa syö "ravintolaruokaa" joka on pääosin einestä tai teollisesti esivalmistettua ollaankin jo melkoisessa sopassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mainoksen mukaan yli neljä miljoonaa suomalaista käyttää viikottain Saarioisten tuotteita? Voiko tosiaan olla näin, että 80 % kansalaisistamme tunkee suuhunsa ko. einesmoskaa? Vai tarkoittaako, että viikossa ostetaan yhteensä yli 4 miljoonaa annosta ja oletetaan, että jokaisen ostaa eri henkilö?

Mikäli tosiaan noin moni elää eineksillä, olen todella huolissani kansanterveydestä.
Minä ostan säännöllisesti Saarioisten Kultakinkkua, joten kuulun 100 % varmasti tuohon mainoksen neljään miljoonaan suomalaiseen. Siihen se sitten taitaa jäädäkin, mutta m.o.t. silti.


EDIT. Otetaan hiukan takaisin, Chorizo (raakamakkara) on kuin onkin Saarioisten. Loistotuote, suosittelen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mainoksen mukaan yli neljä miljoonaa suomalaista käyttää viikottain Saarioisten tuotteita? Voiko tosiaan olla näin, että 80 % kansalaisistamme tunkee suuhunsa ko. einesmoskaa? Vai tarkoittaako, että viikossa ostetaan yhteensä yli 4 miljoonaa annosta ja oletetaan, että jokaisen ostaa eri henkilö?

Mikäli tosiaan noin moni elää eineksillä, olen todella huolissani kansanterveydestä.
Mikä niistä einesruuista sitten tekee niin epäterveellisen? Mä oon jo pitkään ihmetellyt sitä. Monissa ei ole mitään lisäaineitakaan tms. Pakkaamalla sopivasti tai esimerkiksi pakastamalla saa sen hyvin säilymään. Ja kotona tehty nyt on usein vähän tuoreempaa jne.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En osta Saarioisten kuten muidenkaan valmisruokia mutta ei kai Saarioisten leikkeleet ole sen kummempia kuin esim. HK:n, Poutun tai Huhtahyvien vastaavat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ne jotkut kaupan hot dogit ja muut sellaiset sisältävät niitä lisäaineita ja muita huonoja juttuja, mutta noita valmisaterioita mä tuolla siis mietin, esimerkiksi sitä mitä se Kokkikartano mainostaa telkkarissa. Se lohilaatikkokin sisältää suomalaista perunaa, lohta ja Valion kermaa plus mausteita. Miksi tuo olisi paljon huonompaa ravintoa kuin itse kotona tehty? Suurin ero taitaa olla korvien välissä kun ei ole omin pikku kätösin tehty. Ja maku noissa valmisruuissa nyt ei välttämättä ole yhtä hyvä kuin kotona just omaan makuun maustettu...
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
En nyt erityisesti Saarioisten tuotteita leimaa, tuskin ovat sen kummempia kuin muutkaan einekset. Ihmetyksen aihe siis oli, ostaako todellakin 80 % suomalaisista joka viikko ko. firman tuotteita?

Ne jotkut kaupan hot dogit ja muut sellaiset sisältävät niitä lisäaineita ja muita huonoja juttuja, mutta noita valmisaterioita mä tuolla siis mietin, esimerkiksi sitä mitä se Kokkikartano mainostaa telkkarissa. Se lohilaatikkokin sisältää suomalaista perunaa, lohta ja Valion kermaa plus mausteita. Miksi tuo olisi paljon huonompaa ravintoa kuin itse kotona tehty? Suurin ero taitaa olla korvien välissä kun ei ole omin pikku kätösin tehty. Ja maku noissa valmisruuissa nyt ei välttämättä ole yhtä hyvä kuin kotona just omaan makuun maustettu...

Itsekin "nautin" eineksiä lounaaksi vielä pari vuotta sitten, eikä ole minun asiani tuomita niitä jotka niin tekevät. Sittemmin olen tehnyt edellisenä iltana kunnon kotiruokaeväät ja jaksaminen on ollut ihan eri luokkaa, painokin on tippunut vaikka annoskoot ovat kasvaneet. Mitään ravintosisältöä en ole koskaan jaksanut pahemmin lukea, joten tämä on vain omakohtaista kokemusta vailla todistuspohjaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nykyään tulee aika vähän ostettua eineksiä kun työelämä on takana päin ja näin ollen eväitä en enää osta. Joskus ostan valmisaterioita, mutta ne ovat pääsääntöisesti Kokkikartanon valmistamia, maistuvat mielestäni huomattavasti "tavallista" einesruokaa paremmilta. Silti pitää mainita, että Saarioisten mikropizza on jo käsite ja klassikko, vaikka aikamoista huttuahan se on sekin.

Olen tuota samaa mainosta kyllä ihmetellyt. Voiko todella olla niin, että 4/5 suomalaisista ostaa viikoittain Saarioisten tuotteita? Vaikka pitäähän tässä muistaa, että Saarioinen ainakin käsittääkseni valmistaa paljon muutakin kuin mikropizzaa ja maksalaatikkoa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Radio SuomiPOPin Aamulypsyn käsittämätön kansansuosio; pipopää hokee tauotonta pillutissipanopillupersepanotissipilluperse-mantraa erinäisillä kakkos-jutuilla höystettynä, pissis kiljuu niiden lomassa tauotta "NOHYYYYYYYYYYYYYYYYIIJAAJOA!" -huudahduksia - ja välissä soivat Arttu Wiskari, Erin ja Nopsajalka.

Eräiden mielestä kyseessä siis todella (!) on hyvä radio-ohjelma - tai näin he ainakin vakavalla naamalla uskottelevat. Meillä muilla on korvat.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Radio SuomiPOPin Aamulypsyn käsittämätön kansansuosio; pipopää hokee tauotonta pillutissipanopillupersepanotissipilluperse-mantraa erinäisillä kakkos-jutuilla höystettynä, pissis kiljuu niiden lomassa tauotta "NOHYYYYYYYYYYYYYYYYIIJAAJOA!" -huudahduksia - ja välissä soivat Arttu Wiskari, Erin ja Nopsajalka.
Mitä se akka edes siellä tekee? Sillä ei ole mitään sanottavaa, ei siis ikinä. Ellei ole puhe synnyttämisestä. Silloin juttua tulee kuin lampaalta paskaa. Jos se on siellä seksipommin roolissa, niin tämä umpityhmä yh-äiti on totaalisen väärä valinta. Ne jätkät on edes sanavalmiita, mutta kyllä nekin toistaa itseään ihan helvetisti. Pitkään kuuntelin tätä aamuisin (miksi?), mutta nyt alkaa se akka käydä todella hermoille. Jani Toivolan kaveri. Jep jep.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ja jos ei kanava käänny siitä kun se ohjelman tunnari lähtee pyörimään, niin viimeistään sitten siitä akan teennäisestä naurusta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vieläkö siellä Suomipopilla on se sama nasaaliääninen akka? Toisaalta, tämän ketjun aihepiiriin kuulu jo se, että joku voi kuunnella radiota, saatikka jotain helvetin SuomiPOP-paskannusta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Älykköjen ja junttien harrastama junttien ja älyköiden kyseenalaistaminen. Menevät siis ristiinrastiin ja välillä törmäävät toisiinsakin. Ei siis mene jakeluun, kun painosta löytyy teknisiä ongelmia.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Radio SuomiPOPin Aamulypsyn käsittämätön kansansuosio; pipopää hokee tauotonta pillutissipanopillupersepanotissipilluperse-mantraa erinäisillä kakkos-jutuilla höystettynä, pissis kiljuu niiden lomassa tauotta "NOHYYYYYYYYYYYYYYYYIIJAAJOA!" -huudahduksia - ja välissä soivat Arttu Wiskari, Erin ja Nopsajalka.

Eräiden mielestä kyseessä siis todella (!) on hyvä radio-ohjelma - tai näin he ainakin vakavalla naamalla uskottelevat. Meillä muilla on korvat.
Jätit mainitsematta syyn, jonka takia minä tuota ohjelmaa kuuntelen. Siellähän on pillutissi-pipopään ja kirkujapissiksen lisäksi erittäin hauska mies, Juha Perälä, jutustelemassa mukavia. Mielestäni kyseessä on yksi Suomen tämän hetken hauskimmista miehistä. Hyvää juttua tulee sosiaalisen mediankin puolella. Jokainen juttu ei ole kultaa, mutta tietynlaiset kaksimielisyydet jaksavat naurattaa. Lisäksi Perälä tuntee hyvin suomalaisen iskelmän ja siteeraa useasti varsin osuvastikin vanhoja ikivihreitä.

Tämä Suomi-musiikkiin liittyvä juttu on yksi hauskimmista jutuista vähään aikaan. Linkki vie Radio Suomipopin podcastiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös