Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 749
  • 7 378

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmeisesti pakettimatkat on siis varsin käteviä lapsiperheille ja senioreille, minkä ymmärtää kyllä.

En ole lasten kanssa ollut pakettimatkalla ja minusta ihan itsenäisesti toteutettu matka soveltuu hyvin myös lapsiperheille. Automatkojen lisäksi on tullut käytyä mm. Euroopassa kaupunkilomalla ja Etelä-Amerikassa vähän pidemmällä pyörähdyksellä. Aikataulut vaan inhimilliseksi ja ruokatankkaukseen vähän suunnittelua, niin hyvin hoituu. Kyllähän joku Machu Picchu on ihan mielenkiintoinen mesta jollekin eskari-ikäiselle.

Tosin kannattaa kyllä miettiä, miten paljon panoksia matkustamiseen ja ohjelmaan kannattaa laittaa, koska ainakin tuo meidän esikoisemme matkusteluhistorian tähän astinen kohokohta on ollut kuulemma se, kun käytiin kerran Berliinissä puistossa picnikillä.

Ehkä tämän ketjuun aiheeseen liittyen voisin todeta, että minulle ei avaudu se, miten jonkun mielestä lasten kanssa on jotenkin erityisen vaivalloista matkustaa. Erilaistahan se on ja kyllähän lapsia täytyy jossain kehitysmaan miljoonakaupungissa pitää vähän eri tavalla silmällä kuin Puuhamassa, mutta ei silti minusta erityisen vaivalloista.

Ja lisätään nyt vielä se, että matkoille on kyllä lähdetty siksi, että itse saisi matkustaa, eikä siksi että haluttaisiin erityisesti tarjota lapsille elämyksiä ulkomaanmatkojen muodossa. Se tulee sitten siinä sivussa, jos on tullakseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen ymmärtänyt, että ruotsalaisille moisia rajoituksia ei ole, vaan he saavat alkoholinsa kaupasta päivän aikana.

Niinhän se taitaa olla, ja itseasiassa suomalaistenkin ostoksia taidetaan rajoittaa vain pe- ja la-lähdöillä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Juurikin näin. Puuhamaa ja Muumimaailma ovat ihan hyviä kohteita lähteä kokemaan kakaroiden kanssa. Pöljää raahata koko arsenaalia lomakohteeseen. Moni tekee tuon vieläpä erittäin pienien kersojen kanssa, jotka eivät muista reissusta paskaakaan ever.

No tämähän on ihan hirveää kakkaa koko teksti. Kuten joku tuossa myöhempänäkin totesi, niin ihan yhtä lailla siellä ovat lomalla vanhemmat - elleivät jopa enemmänkin. Siellä päästään irti arjesta, ei tarvitse tehdä ruokaa, ei siivota eikä pestä pyykkiä ja lämpimässä kohteessa pääsee hetkesi eroon pukemisrumbasta. Sillä nyt ei ole mielestäni mitään väliä, jos lapselle ei tästä jää loppuelämäksi muistoja.

Pakettimatkoissa sattuu olemaan tiettyjä bonuksia, esim. lapsille on järjestetty toimintaa / lastenhoitoa. Sanomattakin on selvää, että näissä kohteissa on lähinnä lapsiperheitä. Taitaa olla jälleen se kuuluisa peiliin katsomisen paikka, jos ei lapsista välitä ja tällaiseen hotelliin menee asumaan. Muutenkin suhtautuminen lapsiin on Suomessa poikkeuksellisen tylyä verrattuna Eurooppaan, jossa elämisen ääniä ei kavahdeta.

Ja osa tästä siis ihan yleisesti, eikä vastauksena.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Ja osa tästä siis ihan yleisesti, eikä vastauksena.

Kyllähän se oli hyvä vastaus tähän. Emäntä on atoopikko, hänen elämäänsä helpottaa, kun pääsee aurinkoon vähintään kerran Suomen talven aikana.

Kaksi aikuista + kaksi lasta kombinaatiolla oli aikanaan pakettimatka ainoa johon oli oikeasti varaa. Äkkilähdöillä silloinkin.

Nykyäänkin Kanarialle pääsee useimmiten halvemmalla pakettimatkalla kuin omatoimisesti. Ainakaan sitä lennot + hotelli kombinaatiota etsiessä ei tuntipalkoille pääse äkkilähtöihin verrattuna. Mä pidän jo ihan hyvänä sitä lentokenttäkuljetusta hotellille, en toki siitä maksa, jos kohde on ennalta tuttu, eli osaan hotellille julkisillakin ihmettelemättä.

Tosin Manner-Espanjaan sitten ei todellakaan kannata pakettia ottaa, Ryanair hoitaa homman niin paljon halvemmalla, ja vieläpä Pirkkalasta, eli tuossa jää naftan hinnassa ja parkkimaksuissa jo toisen lennot ilmaisiksi. Vaan kun siellä ei keskitalvella aurinko emännän iholle riitä.

t. hanu
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pakettimatkojen suosio ei ole oikein avautunut mulle.

Minulle tämä avautui, kun kävin uusimassa passini. Suomi on näemmä pullollaan aikuisia ihmisiä, joille jo passin hakemine on helvetin vaikeaa, eikä ongelmitta selvitä. Jos jo selkeiden suomenkielisten ohjeiden lukeminen ja oikean jonon löytäminen on mahdotonta, niin miten nuo tampiot saisivat selkoa ulukomuankiälisistä ohjeista, saati löytäisivät itsenäisesti hotellille.

Mitä pakettimatkoilla olevia lapsiperheitä tulee etelässä seurattua, sitä suuremmaksi kasvaa vietti pysyä lapsettomana.

Voin vain kuvitella. En tarvitse lisämuistutuksia ehkäisystä huolehtimiseen, joten siitä(kin) syystä välttelen tällaisia paikkoja.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rahvaalle on aina hauska nauraa.

Ta-ta.

---
Mulle ei ole ikinä avautunut koripallon suosio. Omasta mielestäni tylsää seurattavaa ja vittumaista pelattavaa. Ensinnäkin, laji ei ole yhtään fyysinen, ja toiseksi, siinä tehdään liikaa "maaleja". Miten niistä kaikista jaksaa innostua? Ja pelaaminen vasta yhtä helvettiä onkin, rikettä rikkeen perään.

Katsos, telkkarista tulee golfia. Sekään ei avaudu. Varsinainen yleisölaji.

Lisäksi mulle ei avaudu se, miten Lukosta tuli yhtäkkiä ihan paska. Ja kaikkein vähiten avautuu se, miksi me lähdetään kaveriporukalla sitä Hämptoniin tänäänkin katsomaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei ole ikinä avautunut koripallon suosio. Omasta mielestäni tylsää seurattavaa ja vittumaista pelattavaa. Ensinnäkin, laji ei ole yhtään fyysinen, ja toiseksi, siinä tehdään liikaa "maaleja". Miten niistä kaikista jaksaa innostua? Ja pelaaminen vasta yhtä helvettiä onkin, rikettä rikkeen perään.

Totta, Suomessa pitäisi kieltää lailla koripallo ja pesis. Jos meinaa haluta esim. fudiksen arvokisoihin joskus, niin suomifudiksen syöpä pesäpallo pitäisi lopettaa. Samalla tapaa kaikki koriksen nakkelijat voisivat ruveta pelaamaan lätkää. Kysehän on vain siitä että halutaan olla tummaihoisia tai se että ei ole riittävästi rahaa pelata salibandyä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koripalloon liittyy ainakin mielikuvatasolla liian läheisesti hippihoppi, aseelliset ryöstöt, lökäpöksyt ja crackinpoltto. Ei sitä voi ottaa tosissaan.

Ne ameriikanneekerien matsitkin ovat yhtä huuhaata: parikymmentä sekuntia pelataan, sitten minuuttitolkulla vaan tuijotellaan, sitten mainokset, sitten taas veltosti raahustetaan kentällä, pelataan 10 sekuntia ja mainokset.

Pesäpallo, kuten murtomaahiihto, olisi pitänyt kriminalisoida jo ajat sitten. Lentopallokin on perseestä. Kaikki pallopelit, joissa ei tehdä maaleja, ovat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Koripalloon liittyy ainakin mielikuvatasolla liian läheisesti hippihoppi, aseelliset ryöstöt, lökäpöksyt ja crackinpoltto. Ei sitä voi ottaa tosissaan.

Kyllä se nimenomaan suomessakin on tuota saman kulttuurin ihailua. Voidaan perustellusti sanoa, että koripallo on huonomman väen harrastus.

Mitä murtomaahiihtoon jne. tulee, niin kyseessä on sellaisia ihan kivoja harrastusmuotoja, joita kannattaa kyllä liikunnantunneilla opetella. Mutta fakta on se, että kilpatason urheilua pitäisi suomessa olla tasan lätkässä ja fudiksessa kaikkien muiden sarjojen rahallinen tukeminen valtion avulla tai veikkausvaroin pitää lopettaa heti.

Samoin muiden lajien sponsorointi voitaisiin kieltää jollain poikkeuslailla, että sponsorien etsiminen on kerjäämistä ja jos sponsoroi, tulee niistä rahoista maksaa veroa, progressiivisesti tottakai. Ne rahat käytetään sitten lätkään.

Pienemmät yritykset voivat tukea lätkäjoukkuetta jonkinlaisella liittoutumisella isomman sponsorin kanssa. Esim. kaikki HIFK:n sponsorit voisi maksaa Koffille siitä että on mukana sponsoroinnissa, voi vaikka tuoda omia tuotteitaan myyntiin hallille, esim. nakkeja jotka maistuu kaljan kanssa ja on ihan kivaa syötävää siinä lätkän ja Koffin kanssa. Siis tarjoukseen vaikkapa Tuopillinen Koffia ja tuopillinen nakkeja 8€ HIFK faneille, muille 18€.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lapsiteemaan lisäisin, että minulle ei avaudu, miksi joissain ravintoloissa on jotain lastennurkkauksi ja vielä vähemmän minulle avautuu, miksi lapsiperheet niihin menevät. Jos lasten kanssa menee tavalliseen keskihintaiseen hyvään ravintolaan, niin kyllä ainakin meillä osataan istua pöydässä ja jutskailla asiallisesti (ja jos ei osata, niin sitten lähdetään eteiseen tai ulos häiritsemästä muita). Mutta annas olla jos tuollaisen tavallisen hyvin kasvatetunkin lapsen vie paikkaan, jossa on joku vitun puuhanurkkaus, niin jo on helvetti valloillaan, kun heti alkaa tehdä mieli lähteä sinne sekoilemaan ja möykkäämään. Millään tavalla nuo puuhanurkkaukset eivät paranna kenenkään viihtyvyyttä eivätkä auta lapsia käyttäytymään kunnolla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mutta fakta on se, että kilpatason urheilua pitäisi suomessa olla tasan lätkässä ja fudiksessa kaikkien muiden sarjojen rahallinen tukeminen valtion avulla tai veikkausvaroin pitää lopettaa heti.

Niin, DDR:ää tässä onkin ollut ikävä, notta jos sais sen takaisin. Mutta järjen nimissä, jos haluamme rationalisoida suomalaisen huippu-urheilun kunnolliseen itäsaksalaiseen tyyliin niin ensimmäisenähän jalkapallo putoaisi pois, resurssit eivät vain riitä, vaikka miten Slovenia pääsee kerran vuosisadassa alkulohkoon tippumaan. Toiseksi lopettaisin itse asiassa jääkiekon, koska jääkiekkoihmiset ovat lähes järjestään niin pirun typeriä. Se on varmaan ne aivovammat. Kaikki resurssit keskitettäisiin realistisiin k:lla alkaviin menestyslajeihin kuten kuviokellunta ja kumparelasku. Suomi saisi näistä miljoona kultamitalia ja laulettaisiin taas raunioiden raivaajatätien hymniä vanhojen hyvien aikojen tyyliin.
 

Kaivanto

Jäsen
Kun klikkaan Aurinkomatkojen äkkilähdöistä mitä tahansa matkaa, tulos on seuraava. Ilmoitettu hinta --> oikea hinta. Ihan sama jokaisen matkan kohdalla. Ja vaikka kahlaan tietyn kohteen kalenterista että tuolla on tuo ainoa 470 euron reissu niin siitä kun klikkaa niin hinta onkin 690 euroa.

470 € --> 690 €
520 € --> 720 €
600 € --> 870 €

Ei vaan avaudu mitä nuo ilmoitetut hinnat on.

Tämän sivun hinta näkyy olevan sama kuin äkkilähtöä klikkaamalla avautuvan sivun alin hinta kahdelle hengelle. Lienet katsellut yhden hengen matkoja?
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asia, joka ei avaudu minulle: tuli tänään käytyä Stadin keskustassa useammassakin kauppakeskuksessa ja lähes poikkeuksetta kaikkien kauppakeskusten sisäänkäyntien tuplaliukuovista toimi vain toinen puoli. Eli ensin vaikka vasemmanpuoleisesta liukuovesta siihen tuulikaappiosaan ja sitten siitä oikeanpuoleista sisäpuolen ovesta sisään kauppakeskukseen. Miksi kaikkia neljää ovea ei haluta käytettävän, vaikka porukkaa on liikkeellä runsaasti?
 

Kaivanto

Jäsen
Asia, joka ei avaudu minulle: tuli tänään käytyä Stadin keskustassa useammassakin kauppakeskuksessa ja lähes poikkeuksetta kaikkien kauppakeskusten sisäänkäyntien tuplaliukuovista toimi vain toinen puoli.

Tuommoinen järjestelyhän on kovilla pakkasilla sisätilojen pitämiseksi lämpimänä / lämmityskulujen minimoimiseksi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asia, joka ei avaudu minulle: tuli tänään käytyä Stadin keskustassa useammassakin kauppakeskuksessa ja lähes poikkeuksetta kaikkien kauppakeskusten sisäänkäyntien tuplaliukuovista toimi vain toinen puoli. Eli ensin vaikka vasemmanpuoleisesta liukuovesta siihen tuulikaappiosaan ja sitten siitä oikeanpuoleista sisäpuolen ovesta sisään kauppakeskukseen. Miksi kaikkia neljää ovea ei haluta käytettävän, vaikka porukkaa on liikkeellä runsaasti?

Koska kylmällä ilmalla ostolämmintä karkaa tuolla järjestelyllä ulos huomattavasti vähemmän kuin kaikkia ovia tuulettamalla.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Äijät, jotka meikkaa ja laittaa tukan ennen peliä. Eräs laittaa kyllä meikit naamaan ihan lähi-kauppareissullekin. Mutta tarviiko sen ylipäänsä mulle avautua..?
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Totta, Suomessa pitäisi kieltää lailla koripallo ja pesis.

Aamen! Ja lisätään tuohon listaan vielä lentopallo. Suomalaiset vanhemmatkin on niin saatanan yksinkertaisia, että jos lapsi on pitkä niin kyllähän se täytyy laittaa pelaamaan korista tai lentopalloa, muissa lajeissa se pituushan menee ihan hukkaan. En osaa sanoa kuinka lukemattoman monta kertaa oon kuullu jollekin pitkälle kakaralle sanottavan että "Hei sähän olisit hyvä koriksessa, ku oot tommonen hujoppi". Saatana koripallossa ja lentopallossa KAIKKI ovat pitkiä. Paljon enemmänhän siitä pituudesta olisi hyötyä esimerkiksi jääkiekossa tai jalkapallossa. Tämän takia varmaan kaikki suomalaiset huippukiekkoilijat on järjestäen jotain 165 senttisiä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Aamen! Ja lisätään tuohon listaan vielä lentopallo.
- - -

Höh. Lentopallo on kivaa. Ihan tällaiselle 176cm -pätkällekin. Passarina on kiva ottaa esim. syöttöjä vastaan ja nostella palloja kavereille. Herrasmieslaji, kun fyysinen kontakti puuttuu. Laji, jota voi harrastaa klenkkanakin ja vähän vanhempana.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Nelosen hauskat kotivideot-ohjelmassa näytetyt sähläysvideot on kuvattu pääasiassa joskus 90-luvulla? Luulisi, että nykyään kun jokaisella on kännyköissään hd-tason kamerat yms, niin olisi vähän tuoreempaa ja parempilaatuisempaa materiaalia näyttää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Miksi Nelosen hauskat kotivideot-ohjelmassa näytetyt sähläysvideot on kuvattu pääasiassa joskus 90-luvulla? Luulisi, että nykyään kun jokaisella on kännyköissään hd-tason kamerat yms, niin olisi vähän tuoreempaa ja parempilaatuisempaa materiaalia näyttää.
Uusi maksaa enemmän. Tuota junkkia saa Amerikasta halvalla ellei peräti ilmaiseksi. Kun kukaan ei tunnu enää ostavan, niin siinä vaiheessa hintalappu pannaan sellaiseksi että saadaan viimeiset roposet pois mm. Ugandasta, Nepalista ja Suomesta.
 

migsuu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Ei jumalauta, olin juuri menossa ostamaan Urho tv:stä Hifk-Saipa ottelua, kunnes näin hinnan 15 euroa... järkyttävää...
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei jumalauta, olin juuri menossa ostamaan Urho tv:stä Hifk-Saipa ottelua, kunnes näin hinnan 15 euroa... järkyttävää...

Pelin taso taitaa olla vieläkin suurempi järkytys kuin hinta... Ei sillä, etteikö tuo hinta ole suolainen. Jätän väliin, en suostu tuollaista summaa maksamaan yhdestä(kään) matsista. Saapa nähdä mikä on hinnoittelu ensi kaudella.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ei todellakaan avaudu osan noiden Kukkaron herra-ohjelman ihmisten logiikka. Jengi ei maksa esim. 8-10€ laskuja, jotka sitten kertyvät korkoineen ja oikeuskuluineen usean sadan euron suuruiseksi. Toinen klassikko on se, että laskuja ei yksinkertaisesti vain avata. Häh?!?

Pisteet toki näille ihmisille, että ovat lähteneet hakemaan apua tilanteeseensa, koska ei tuo varmasti helppo paikka ole.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei todellakaan avaudu osan noiden Kukkaron herra-ohjelman ihmisten logiikka. Jengi ei maksa esim. 8-10€ laskuja, jotka sitten kertyvät korkoineen ja oikeuskuluineen usean sadan euron suuruiseksi. Toinen klassikko on se, että laskuja ei yksinkertaisesti vain avata. Häh?!?

Pisteet toki näille ihmisille, että ovat lähteneet hakemaan apua tilanteeseensa, koska ei tuo varmasti helppo paikka ole.

En ole kyseistä ohjelmaa katsonut, enkä katso, joten en tiedä millaisessa jamassa henkilöt ovat olleet kun eivät ole jaksaneet maksaa laskujaan tai availla laskuja.

Voin kuitenkin kertoa omakohtaisen kokemuksen siitä mihin jamaan vaikeasti masentunut ihminen voi joutua kun laskuja tippuu luukusta tiuhaan ja elämä on menettänyt täysin merkityksensä ja moni muu ratkaisu tuntuu elämän jakamista paremmalta. Minulle nimittäin kävi siten, että manian jälkeen ajauduin todella syvään ja pitkään (ja itsetuhoiseen) masennukseen ja tuolloin moni konkreettinen asia menetti elämässäni täysin merkityksensä ja niinpä kuukausien ajan yksinkertaisesti tungin kaikki tulleet laskut kirjahyllyyn avaamatta niitä. En nähnyt niiden avaamista merkityksellisenä asiana kuten en nähnyt niiden maksamistakaan, koska elämä pyöri täysin oman kuolemanhalun ympärillä. Seuraus oli sitten tuhansien ja taas tuhansien eurojen suuruiset velat ulosottoon ja niitä makselin aikani kunnes sain pöydän puhdistettua.

Psyykkinen sairaus voi siis olla yksi syy sille miksi ihminen ei halua tai jaksa maksaa laskujaan mutta toki suurella osalla syy on varmasti jokin muu kuin sairaudesta johtuva. Ei vaan huvita.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös