Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 009
  • 7 378

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Psyykkinen sairaus voi siis olla yksi syy sille miksi ihminen ei halua tai jaksa maksaa laskujaan mutta toki suurella osalla syy on varmasti jokin muu kuin sairaudesta johtuva. Ei vaan huvita.
Tai sitten rahaa ei yksinkertaisesti ole.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tuo psyykkinen sairaus on periaatteessa ihan ymmärrettävä syy, mutta sitä taustaa ei ole tainnut olla kuin yhdellä tai kahdella tällä kaudella esiintyneellä henkilöllä.

Tai sitten rahaa ei yksinkertaisesti ole.

Toisaalta kyse on niin pienestä summasta, että kyllä jokaisella tuollainen määrä rahaa jossain vaiheessa kuuta on. Ja sittenhän voi vielä aina koettaa neuvotella maksuajoista. Noilla ihmisillä se vain oli mennyt siihen, että millään ei ole mitään väliä enää, mutta juuri tuollaisista ihan mitättömistä summista oltiin lähdetty liikkeelle.

Se ei myöskään avaudu, että millainen ihminen tilaa lapsensa nimellä tavaroita ja jättää ne maksamatta, jolloin tilanne johtaa siihen, että lapsi on täysi-ikäisenä korviaan myöten veloissa ja vailla luottotietoja. Noin oli eräälle henkilölle tapahtunut. Vittu mitä touhua. o_O
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Bob Dylan.

Koko musiikkia kuuntelevan ikäni, eli yli 30 vuotta, olen ollut sitä mieltä, että Dylan on maailman yliarvostetuin musiikintekijä. Rakastan monia hänen aikalaisiaan (Stones, Beatles, Who, Hendrix...) mutta koskaan en ole oppinut ymmärtämään Dylania.

Narisevan epävireistä laulua, räpiköivää kitarointia, neljän soinnun tylsiä sävellyksiä, itsetarkoituksellisen kryptistä lyriikkaa. Missä se nero on, en ole löytänyt.

Aina silloin tällöin yritän. Lainaan kirjastosta nipun Zimmermanin levyjä ja koetan löytää sen nerouden, sen viisauden ja ainutlaatuisuuden. Nyt taas olen tänään antanut ukolle tilaisuuden, mutta ei voi mitään. Ihan samaa löysää, sielutonta, merkityksetöntä paskaa se on kuin aina ennenkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se on juutalainen. Pakko olla hieno mies. Ei saa sanoa rumasti juutalaisesta.
Minäpä sanon. Paul Simonkin on ihan perseestä, ja Woody Allen, ja Gene Simmons. Oikein juutalaisen perikuvia. Marion Rung on tosin ihan OK.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minäpä sanon. Paul Simonkin on ihan perseestä, ja Woody Allen, ja Gene Simmons. Oikein juutalaisen perikuvia. Marion Rung on tosin ihan OK.

Koeta nyt ymmärtää. Ne on niin hienoja ihmisiä kaikki, ei niitä saa sorsia. Niin on kirjoitettu.

Sivumennen sanoen, olen joutunut aikoinani tekemään töitä israelilaisten insinöörien kanssa. Voi Jeesus [sic], että voidaan yksinkertaisista asioista tehdä vaikeita, kun oikein halutaan.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
Ei todellakaan avaudu osan noiden Kukkaron herra-ohjelman ihmisten logiikka. Jengi ei maksa esim. 8-10€ laskuja, jotka sitten kertyvät korkoineen ja oikeuskuluineen usean sadan euron suuruiseksi. Toinen klassikko on se, että laskuja ei yksinkertaisesti vain avata. Häh?!?

Pisteet toki näille ihmisille, että ovat lähteneet hakemaan apua tilanteeseensa, koska ei tuo varmasti helppo paikka ole.

Niko Saarinen oli tuossa ohjelmassa, kavereiden kanssa kuulemma vertailtiin että mitä laskuja kenelläkin on ulosotossa, jannu ei myös ollut avannut monia laskujaan ja niitä piti sitten selitellä sille maksuneuvojalle, kotona ei myöskään viitsinyt laittaa ruokaa vaan ulkona tuli usein syötyä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
En tiedä kuinka monelle Cyber Clean-puhdistus"mönjä" on tuttu, mutta yksi asia siitä ei avaudu. Ostin tuollaisen 145 gramman paketin Verkkokauppa.com:sta joskus kolme-neljä vuotta sitten ja sinä aikana se on imenyt näppäimistön sisältä, tietokoneen ja pleikkarin liittimistä, kaukosäätimistä, uunin tuulettimen ritilästä ja miljoonasta muusta paikasta sisäänsä suuren määrän pölyä, muruja ja muuta töhkää. Voisi olettaa, että mokoma olisi nykyisin ihan silminnähden täynnä tuota törkyä (ja se onkin usein puhdistuksen jälkeen, mutta seuraavalla kerralla möykky on taas puhdas). Ilmeisesti mökäle ihan fyysisesti hajottaa tuon paskan, koska muutoin tuo ei avaudu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo psyykkinen sairaus on periaatteessa ihan ymmärrettävä syy, mutta sitä taustaa ei ole tainnut olla kuin yhdellä tai kahdella tällä kaudella esiintyneellä henkilöllä.

Miten olet päätynyt tälläiseen diagnoosiin?

Mun on ihan hirveen vaikea uskoa, että ainakaan kovin moni ihminen ihan typeryyttään jättäisi jotain kybän laskuja hautumaan ja kasvamaan korkoa. Kyllä näissä lähes poikkeuksetta puhutaan ihmisestä jolla on jaksamisen tai mielenterveyden kanssa ongelmia. Käytös ei ole kovinkaan loogista, mutta eipä ole laskujen maksaminen tai avaaminenkaan tuossa tilanteessa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei avaudu että miten 27976 Imdb:n käyttäjää ovat päätyneet antamaan arvosanan 1 Kummisetä-elokuvalle, ovatko he jotain Twilight-faneja..

http://www.imdb.com/title/tt0068646/ratings?ref_=tt_ov_rt
En yhtään ihmettele, sillä valtaosa ihmisistä ei yksinkertaisesti pysty tai halua keskittyä elokuviin, vaan elokuvia katsotaan esimerkiksi "kavereiden kanssa" ajankuluksi. Tämä tarkoittaa sitä, että jauhetaan paskaa, syödään ja annetaan elokuvan pyöriä taustalla. Jos joku tällainen katsoja laitetaan katsomaan Kummisetää, menee pari minuuttia kun hän kyllästyy tietokone-efektien ja muiden räjähdysten puuttumiseen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miten olet päätynyt tälläiseen diagnoosiin?

Katsomalla tuota ohjelmaa. Tuossa aikaisemmin puhuin nimenomaan Kukkaron herraksi-ohjelmaan osallistuneiden henkilöiden velkaantumisen taustoista tai tarkemmin siitä millaisena se ko. ohjelmassa esitettiin. Tainnut tusinan verran jaksoja tulla ja noista ihmisistä tuo psyykkinen puoli nostettiin esiin muistaakseni kahdella ja näistäkin toisella enemmänkin seurauksena eikä syynä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Parhaat läpät-ketjusta: "keigykedy:
53 Niclas Lucenius - 28 Jarkko Malinen - 84 Rainer Friman"

Mitä tässä pitäisi tietää?
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Varmasti todettu jo tässä ketjussa aiemminkin, mutta asia joka ei avaudu on Naiset.

Mikä vittu siinä on että ensimmäiset pari kuukautta suhteen alussa kun olet hieman varautunut niin nainen panostaa kaikkensa ja toivoo sinunkin näyttävän tunteensa, sitten kun pääset siihen pisteeseen niin se nainen luulee että olet siinä nöyränä koiranpentuna siinä what ever happens. Hah... Ehkä jatkan avautumistani ketjuun minulle avautui ketjuun...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Oxfordin ja Cambridgen soutukisailun uutisointi Suomessa. Joka vuosi tuosta pitää Suomessa kertoa voittaja ja näyttää pakolliset kahdeksan sekuntia uutiskuvaa Thames-joelta. Niin ja toki pitää muistaa kertoa, että nyt se ja se yliopisto johtaa voitoin 415-412. Jiihaa! Jos joku mulle joskus antaisi vastauksen ketä tämä uutisointi palvelee ja ketä suomalaista oikeasti kiinnostaa?

Uutisoidaanko kenties jonain päivänä Brittien saarilla Jukolan viestistä tai pesäpallon Itä-Länsi-ottelusta?

Edit. Ensi vuonna kunhan nämä veikeät yliopistot taas hyppäävät botskeihinsa ja lähtevät melomaan Thamesia vastavirtaan, eiköhän perusteta Jatkoaikaan liveseurantaketju! Oi sitä jännitystä, kumpi voittaa ja voittaako isolla erolla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Varmasti todettu jo tässä ketjussa aiemminkin, mutta asia joka ei avaudu on Naiset.

Mikä vittu siinä on että ensimmäiset pari kuukautta suhteen alussa kun olet hieman varautunut niin nainen panostaa kaikkensa ja toivoo sinunkin näyttävän tunteensa, sitten kun pääset siihen pisteeseen niin se nainen luulee että olet siinä nöyränä koiranpentuna siinä what ever happens. Hah... Ehkä jatkan avautumistani ketjuun minulle avautui ketjuun...
Nainenhan käyttää tavattomasti energiaa siihen, että saa miehen muuttumaan. Pois lenkkimakkara, olut, sohvalla makailu ja piereskely. Pois machomeininki, pois naista ärsyttävät tavat. Sitten kun mies on saatu muuttumaan, eli koulutettu sisäsiistiksi, nainen toteaa ettei mies enää olekaan se jännittävä, salaperäinen uros johon hän rakastui, vaan tylsä tossukka. Alas kalppia, nahjus.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Maailma on täynnänsä ihmeellisiä asioita jotka hämmästyttävät ja kummastuttavat pientä Johnnya, mutta nyt minulle ei todellakaan avaudu että miksi helvetissä joillekkin maksetaan palkkaa siitä että kertovat ihmisille mikä on muodikasta ja mikä näyttää hyvältä. Tarkoitan nyt näitä nykyajan trendipellejen palvomia ja ylistämiä stylistejä ja sisustussuunnittelijoita.

Luulisi että jos jollekulle on jonkin valtakunnan merkitystä sillä minkä väriset & kuvioiset verhot/matot/astiat/petivehkeet huushollissa on, niin osaisi hankkia ihan itse sellaiset mitkä silmää ja budjettia miellyttävät. Mutta ei. Pitää kysyä hintti-Markolta tai lukea trendilehdestä että mistäs minä nyt tykkään.

Ei myöskään avaudu että miksi helvetissä em. asioilla on ylipäätään joillekin jotain merkitystä? En ymmärrä miten tuollainen tyhjänpäiväisyys voi vaikuttaa suuntaan tai toiseen ihmisen elämänlaatuun.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Ei myöskään avaudu että miksi helvetissä em. asioilla on ylipäätään joillekin jotain merkitystä? En ymmärrä miten tuollainen tyhjänpäiväisyys voi vaikuttaa suuntaan tai toiseen ihmisen elämänlaatuun.

Asiakaskunnasta ehkä promille on yksityishenkilöitä. Firmoille ja erityisesti mainostajille noista onkin hyötyä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Keskisuomalainen uutisoi, että suljetulla osastolla olevien vankien taloudellinen asema heikentyy, koska korkeimman hallinto-oikeuden mielestä he eivät enää jatkossa ole oikeutettuja kunnan myöntämään toimeentulotukeen.

Selittäkääs nyt mulle, että mihin helvettiin vankilassa olevat vangit oikein tarvitsevat vielä toimeentulotukea?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Selittäkääs nyt mulle, että mihin helvettiin vankilassa olevat vangit oikein tarvitsevat vielä toimeentulotukea?
Veikkaan että huumeiden maksamiseen. Onhan vankiloissa nykyisin huumevapaat osastotkin, ja ne jotka eivät sellaisilla ole, käyttävät ilmeisesti illegaaleja substansseja.


Edit. Ilmainen ylöspito, bailustimulantteja, sossusta rahaa, konsolit, kuntosalit, hyvät opiskelu- ja harrastusmahdollisuudet... Mitä vittua minä teen vapaalla jalalla? Enemmän tämä tuntuu rangaistukselta kuin vankila.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Edit. Ilmainen ylöspito, bailustimulantteja, sossusta rahaa, konsolit, kuntosalit, hyvät opiskelu- ja harrastusmahdollisuudet... Mitä vittua minä teen vapaalla jalalla? Enemmän tämä tuntuu rangaistukselta kuin vankila.
Yllättävän vähän sinne kuitenkin on vapaaehtoisesti menijöitä, vaikka vangeilla niin mukavat olot onkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös