Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 709
  • 7 378

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Varmaan vähän sama juttu, kuin järkensä menettäneillä vanhuksilla, jotka eivät tämän maailman menosta ymmärrä enää mitään. Hehän pystyvät silti laulamaan ulkomuistista kymmenittäin virsiä, joita ovat ikänsä sunnuntait kirkon penkissä tahkoneet.

Paljon mahdollista. Tuttu lähihoitaja sanoi, että kirosanat eivät vanhuksilta unohdu. Vaikka mitään muuta ei puhuisi niin kirosanoja osaavat aina. Sama homma kuulema mummuilla jotka ovat olleet hartaita uskovaisia, lopussa hekin sortuvat syntiin ja aloittavat kiroilun. Tämä toki yhden lähihoitajan kokemuksien mukaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Varmaan vähän sama juttu, kuin järkensä menettäneillä vanhuksilla, jotka eivät tämän maailman menosta ymmärrä enää mitään. Hehän pystyvät silti laulamaan ulkomuistista kymmenittäin virsiä, joita ovat ikänsä sunnuntait kirkon penkissä tahkoneet. Samalla tavalla lienee se settilista Ozzynkin tikapuuhermostoon jollain tapaa tallentunut aikojen saatossa.

Paljon mahdollista. Tuttu lähihoitaja sanoi, että kirosanat eivät vanhuksilta unohdu. Vaikka mitään muuta ei puhuisi niin kirosanoja osaavat aina. Sama homma kuulema mummuilla jotka ovat olleet hartaita uskovaisia, lopussa hekin sortuvat syntiin ja aloittavat kiroilun. Tämä toki yhden lähihoitajan kokemuksien mukaan.

Mitenhän muuten Jumala suhtautuu näihin kiroileviin dementikkoihin? Jos on elänyt esimerkiksi 80 vuotta nuhteettomassa uskossa, ja sitten ottaa kuolinhetkellään ja karjuu perkelettä hoitajille. Joutuuko silloin helevettiin? Vai antaako Jumala ihmiselle jonkun tietyn pisteen jälkeen villin kortin kiroilla?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Paljon mahdollista. Tuttu lähihoitaja sanoi, että kirosanat eivät vanhuksilta unohdu. Vaikka mitään muuta ei puhuisi niin kirosanoja osaavat aina. Sama homma kuulema mummuilla jotka ovat olleet hartaita uskovaisia, lopussa hekin sortuvat syntiin ja aloittavat kiroilun. Tämä toki yhden lähihoitajan kokemuksien mukaan.

Voin allekirjoittaa tämän niin omaisen kuin myös hoitohenkilökuntaan kuuluvan nimissä.

Mummini oli harras uskovainen eikä eläessään kiroillut paitsi sitten kun alkoi hiljalleen dementoitua niin ensin laulut muuttuivät räävittömiksi ja sitten tuli hiukan muitakin kirosanoja joukkoon mutta erityisesti hänen kohdalla tämä kaikki näkyi laulunsanojen muuttumisessa.

Kyllä tuolla osastoilla ja muissa asumisyksiköissä on lukuisa joukko vanhuksia, jotka dementoiduttuaan alkavat kiroamaan ja kirosanojen ja huorittelun tulva voi olla melkomoinen. Samoin muukin hienotunteisuus voi karista ja toisia ihmisiä solvataan surutta.

vlad.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Niin ja asia joka ei avaudu minulle. Miksi helevetissä jokainen suomalainen ja valmentaja Magnar Dalen hymyilivät nätisti ja suorastaan helpottuneen näköisesti selvittäessään paskoja hiihtoja alkuerien jälkeisissä lähdöissä MM-kisojen sprinteissä? Ainoa mies naama peruslukemilla oli huoltopäällikkö Stefan Storvall.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kun klikkaan Aurinkomatkojen äkkilähdöistä mitä tahansa matkaa, tulos on seuraava. Ilmoitettu hinta --> oikea hinta. Ihan sama jokaisen matkan kohdalla. Ja vaikka kahlaan tietyn kohteen kalenterista että tuolla on tuo ainoa 470 euron reissu niin siitä kun klikkaa niin hinta onkin 690 euroa.

470 € --> 690 €
520 € --> 720 €
600 € --> 870 €

Ei vaan avaudu mitä nuo ilmoitetut hinnat on.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun klikkaan Aurinkomatkojen äkkilähdöistä mitä tahansa matkaa, tulos on seuraava. Ilmoitettu hinta --> oikea hinta. Ihan sama jokaisen matkan kohdalla. Ja vaikka kahlaan tietyn kohteen kalenterista että tuolla on tuo ainoa 470 euron reissu niin siitä kun klikkaa niin hinta onkin 690 euroa.

470 € --> 690 €
520 € --> 720 €
600 € --> 870 €

Ei vaan avaudu mitä nuo ilmoitetut hinnat on.

Älä mitään pakettimatkoja osta, tylsien ja vanhusten hommaa. Hommaat lentoliput kohteeseen ja varaat huoneen hotellista/hostellista. Tulee yleensä myös huomattavan paljon halvemmaksi tällä tavalla. Halutessa voi myös helpommin vaihtaa majoitusta ja/tai kaupunkia.

Pakettimatkojen suosio ei ole oikein avautunut mulle.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pakettimatkojen suosio ei ole oikein avautunut mulle.

Koitan vähän avata. Minäkin teen suurimman osan reissuistani omatoimisesti, juuri mainitsemistasi syistä. Kuitenkin edellissyksynä tuli tehtyä Tjareborgin pakettimatka Kanarian saarille K-16 hotelliin. Ja täytyy sanoa että matka oli helvetin onnistunut, rentouttavaa matkustaa kun kaikki on valmiiksi hoidettu eikä itse tarvinnut miettiä mitään käytännön asioita. Jos lomamatkan tarkoitus on vain rentoutuminen ja lepääminen niin suosittelen ehdottomasti valmismatkaa mikäli mahdollista, kaikkialle ei tietenkään pääse. Minulle siis avautuu miksi ihmiset haluavat matkustaa ilman omia aivoja.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Koitan vähän avata.
- - -
Minulle siis avautuu miksi ihmiset haluavat matkustaa ilman omia aivoja.

Tähän vahva sama. Välillä on mukava mennä camelbootsmaisesti own ways, mutta välillä on kiva vain hypätä koneeseen ja antaa virran viedä. Ei noilla pakettimatkoilla tarvitse osallistua millekään retkille tai tervetuliaismaljoille, illallisille tms jos ei halua. Sitä voi vain löhöillä tai tsekata itse joitain mielenkiintoisia mestoja. Joskus näille matkoille otan all-inclusiven, niin ei tarvitse safkoistakaan murehtia jos ei huvita.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle siis avautuu miksi ihmiset haluavat matkustaa ilman omia aivoja.

Hyviä pointteja kyllä, voisin tästä kirjoittaa "Asia joka avautui minulle" -ketjuun, mutten taida jaksaa. Itse en silti tule pakettimatkaa hommaamaan, ei ole mun juttu, paitsi ehkä sitten seniorina.

Nyt puolestaan ei avaudu sellainen asia, mistä kirjoitinkin jo junttiketjuun; miksi ihmeessä netissä pitää aina joissain kommenttiosioissa kirjoittaa "Torilla tavataan!" aina kun Suomi on jollain tavalla mainittu/tuotu esille eri yhteyksissä ulkomaalaisilla sivuilla. Se on mielestäni junttia, eikä oikein avaudu mulle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä pakettimatkoilla olevia lapsiperheitä tulee etelässä seurattua, sitä suuremmaksi kasvaa vietti pysyä lapsettomana.

Juurikin näin. Puuhamaa ja Muumimaailma ovat ihan hyviä kohteita lähteä kokemaan kakaroiden kanssa. Pöljää raahata koko arsenaalia lomakohteeseen. Moni tekee tuon vieläpä erittäin pienien kersojen kanssa, jotka eivät muista reissusta paskaakaan ever.

Kakarat rääkyvät jolloin äiti ja isäkin rääkyy. Kakarat kusevat altaisiin. Kakaraperheet ovat jaloissa aivan joka paikassa ja melutaso on huima. Vituttaa kakaraperheet lomakohteissa. Siksi emme koskaan työntäneet omaa lusikkaa tähän soppaan kun oli kolme poikaa. Kotimaan mukulakohteet saivat riittää...ja kerran käytiin laivalla mutta silloin lapset olivat jo sen verran vanhoja, etteivät häirinneet muita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Juurikin näin. Puuhamaa ja Muumimaailma ovat ihan hyviä kohteita lähteä kokemaan kakaroiden kanssa. Pöljää raahata koko arsenaalia lomakohteeseen. Moni tekee tuon vieläpä erittäin pienien kersojen kanssa, jotka eivät muista reissusta paskaakaan ever.

Kakarat rääkyvät jolloin äiti ja isäkin rääkyy. Kakarat kusevat altaisiin. Kakaraperheet ovat jaloissa aivan joka paikassa ja melutaso on huima. Vituttaa kakaraperheet lomakohteissa. Siksi emme koskaan työntäneet omaa lusikkaa tähän soppaan kun oli kolme poikaa. Kotimaan mukulakohteet saivat riittää...ja kerran käytiin laivalla mutta silloin lapset olivat jo sen verran vanhoja, etteivät häirinneet muita.
Amen tälle!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni tekee tuon vieläpä erittäin pienien kersojen kanssa, jotka eivät muista reissusta paskaakaan ever...
...
kerran käytiin laivalla mutta silloin lapset olivat jo sen verran vanhoja, etteivät häirinneet muita.
Joku lapsihan tuolla laivalla eniten varmaan häiritseekin, niiden housuunsa jo satamassa kusevien junttijuoppojen ja käytävillä dokaavien nuorisolaumojen seassa. Eiköhän ne muut korkeintaan häiritse sitä lasta, ja sen takia parempi jättää menemättä.

Muutenkin, jos ihan pienen lapsen vanhemmat haluavat ulkomaanlomalle ja ottavat muksun mukaansa kun ei sitä oikein voi kotiin yksinkään jättää, mitä ihmeellistä ja olennaista siinä on että lapsi ei siitä reissusta mitään muista? Vanhemmat sen sijaan muistavat, ja heidän lomailunsa vuoksi se reissu varmaan tehtiinkin eikä sen pikkuviikarin joka seuraa vähän väkisinkin mukana jos sellainen perheeseen on putkahtanut.

Muuten samaa mieltä, en minäkään väkisin aio toistaiseksi vielä vaippaiässä olevan lapseni kanssa lähteä sellaisiin paikkoihin mihin ei vaan sovellu hänen kanssaan lähteä. Mietin niin itseäni kuin muitakin ihmisiä, sekä myös lastani ja mahtaako hänelle olla mukavaa istuskella ja retkeillä jossain. Ihmettelen vaan, ketä lapsi mahdollisesti varsinkin jossain laivalla häiritsee, oli muksu sitten 1-vuotias tai vaikka 6-vuotias. Tai no, riippuu lapsesta ja vanhemmistaan toki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Joku lapsihan tuolla laivalla eniten varmaan häiritseekin, niiden housuunsa jo satamassa kusevien junttijuoppojen ja käytävillä dokaavien nuorisolaumojen seassa.

Juuri näin. Olen iloinen, ettei tarvitse näitä känniääliöitä (liikaa) katsoa uudella Viking Greisillä:)

Siellä voi lapsiperheetkin sitten paremmin matkustaa. Yleisesti ottaen vaan ärsyttää kakarat vaikka omia olen aina rakastanutkin. Tämä ilmiö on aivan normaali.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleisesti ottaen vaan ärsyttää kakarat vaikka omia olen aina rakastanutkin. Tämä ilmiö on aivan normaali.


Tämä on ihan totta, ja vaikka tätä nykyä isä olen niin ei minustakaan silti mikään halihalipusipusi-asenteella kaikkia muksuja ihaileva lässyttäjä ole tullut, enkä takuulla tule katsomaan hyvällä oman lapsenikaan huonoa tai rasittavaa käytöstä.

Siksi onkin helvetin hyvä, että kun oma tyttäreni on vasta se 1v ja 2kk, niin minulla on mahdollisuudet vaikuttaa ja yrittää muokata tuosta vipeltäjästä sellainen ettei tosiaan vuosien kertyessäkään ihan jokaista ympärilläolevaa pääse aina ärsyttämään. Pitää varmaan vaan malttaa yrittää muistaa, että muksut on muksuja ja virheetöntä käytöstä ei vaan voi tietyn ikäiseltä odottaa, vaikka luultavasti hillittynä järjestyksen miehenä mieleni tekisikin sitä vaatia.
 
Juurikin näin. Puuhamaa ja Muumimaailma ovat ihan hyviä kohteita lähteä kokemaan kakaroiden kanssa. Pöljää raahata koko arsenaalia lomakohteeseen.

Me ollaan kahden lapsen ja kahden aikuisen taktiikalla olleet kolme kertaa etelän lomakohteessa Kanarian saarilla ja ensi syksynä mennään neljättä kertaa. Omien havaintojeni perusteella niissä on ollut kahdensorttista väkeä: lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Pelkästään eläkeläisillekö ne pitäisi jättää?

Ennen omia lapsia nyrpistin nenääni noille pakettilomakohteille mutta lapsellisena olen huomannut niiden kätevyyden. On riittävästi puuhaa (uima-altaat ja rannatkin riittävät jo pitkälle),ruokailut ja kaikki käytännön asiat hoituvat helposti. Yleensä muksut väsähtävät päivän aktiviteeteissa sen verran ajoissa että jää illalla aikaa hoitaa parisuhdettakin. Kaupunkilomat ovat asia erikseen ja niillä ollaankin käyty vaimon kanssa kaksistaan. Myöskään risteilyille en mielellään muksujani vie johtuen tuosta mainitusta kännäämiskulttuurista.

Ja ihan pieninä emme mekään lapsia lomakohteisiin vieneet. Nuorempi oli 6 ja vanhempi 8 kun ekaa kertaa olimme.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Juuri näin. Olen iloinen, ettei tarvitse näitä känniääliöitä (liikaa) katsoa uudella Viking Greisillä:)

Siellä voi lapsiperheetkin sitten paremmin matkustaa. Yleisesti ottaen vaan ärsyttää kakarat vaikka omia olen aina rakastanutkin. Tämä ilmiö on aivan normaali.
Minulle ei ole avautunut miksi Gracen alkoholimyynnin käytännöistä on noussut joissakin piireissä jopa elämää suurempi asia. Itämerellä seilaa edelleen moniaita purkkeja, joissa ns. perinteiselle menolle on oivat edellytykset. Käsittääkseni hytissä ryyppääminen on edelleen kiellettyä kaikilla laivoilla, mutta eihän tuota oikeasti valvota. Taxfree-viinojen juominen hyteissä loppuu tietysti jos viinaa ei myydä taxfreessä, ja omiakaan ei juoda jos reput ratsataan. Mutta jos kansalle on tarjolla Grace pois lukien kaikki muu olemassaoleva risteilylaivasto, niin mahdollisuudet itsensä toteuttamiseen ovat edelleen olemassa.

Itse asiassa laivayhtiöt voisivat lanseerata vielä yhden laivakonseptin. Nimittäin persariristeilyt. Laivalle pääsyn edellytyksenä olisi vähintään promillen jurri, joka tsekataan puhalluttamalla. Jos kunnon punanenältä mitataan vajaat lukemat, niin henkilökunta voi katsoa tilannetta hiukan sormien läpi, varsinkin jos kaverilla on oma flinda taskussa. Mikäli siisti perheenisä tai reksonanpuhtoiselta tuoksahtava eläkeläisrouva puhaltaa nollat, niin monoa persuksiin ja mars toiseen laivaan. Hytin voi halutessaan tilata siivottuna, jolloin sotkeminen jää matkustajan vastuulle. Toinen vaihtoehto on tietysti naturel. Hyttiin voi myös tilata lisämaksusta erilaisia siipiveikkoja, randomisti ilmestyviä hyttibileisiin änkeytyjiä sekä seinän takaa koputtajia. Luulen että tuolle konseptille voisi olla kysyntää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle ei ole avautunut miksi Gracen alkoholimyynnin käytännöistä on noussut joissakin piireissä jopa elämää suurempi asia. Itämerellä seilaa edelleen moniaita purkkeja, joissa ns. perinteiselle menolle on oivat edellytykset. Käsittääkseni hytissä ryyppääminen on edelleen kiellettyä kaikilla laivoilla, mutta eihän tuota oikeasti valvota. Taxfree-viinojen juominen hyteissä loppuu tietysti jos viinaa ei myydä taxfreessä, ja omiakaan ei juoda jos reput ratsataan. Mutta jos kansalle on tarjolla Grace pois lukien kaikki muu olemassaoleva risteilylaivasto, niin mahdollisuudet itsensä toteuttamiseen ovat edelleen olemassa.
Itseasiassa kävin Gracella hiljan, ja minusta menomatkalla sitä hyttikaljaa ei edes ehdi kaivata, kello on kuitenkin n klo 21 kun laivaan päästään, siitä sitten yleisen pyörimisen jälkeen siirrytään jo baariin, eli aikaa hyttijuonnille ei ainakaan ennen baariin menoa juuri ole. Tietysti sitten aamu neljän jälkeen joutuu olemaan kuivin suin, kun kaikki baarit menevät kiinni. Siinä vaiheessa voi kuitenkin jo harkita nukkumista tms, ja aamulla taxfreesta alkomaholia jo saa. Eli enemmän minua käy ruotsalaiset kanssamatkustajat sääliksi, hehän joutuvat koko pitkän päivän olemaan ilman hyttikaljaa.

Toki salakuljetimme silti omat juomat laivaan, hahaa siitäs saitte!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Eli enemmän minua käy ruotsalaiset kanssamatkustajat sääliksi, hehän joutuvat koko pitkän päivän olemaan ilman hyttikaljaa.

Toki salakuljetimme silti omat juomat laivaan, hahaa siitäs saitte!

Itse olen ymmärtänyt, että ruotsalaisille moisia rajoituksia ei ole, vaan he saavat alkoholinsa kaupasta päivän aikana.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä pakettimatkoilla olevia lapsiperheitä tulee etelässä seurattua, sitä suuremmaksi kasvaa vietti pysyä lapsettomana.

Ja en muuten varmana hommaa yhtäkään lasta, en ole lapsi-ihmisiä. Elämä on paljon mukavampaa ilman pentuja, ainakin mun mielestä.

Ilmeisesti pakettimatkat on siis varsin käteviä lapsiperheille ja senioreille, minkä ymmärtää kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tähän vahva sama. Välillä on mukava mennä camelbootsmaisesti own ways, mutta välillä on kiva vain hypätä koneeseen ja antaa virran viedä. Ei noilla pakettimatkoilla tarvitse osallistua millekään retkille tai tervetuliaismaljoille, illallisille tms jos ei halua. Sitä voi vain löhöillä tai tsekata itse joitain mielenkiintoisia mestoja. Joskus näille matkoille otan all-inclusiven, niin ei tarvitse safkoistakaan murehtia jos ei huvita.

Jep, juuri noin ajattelen itse pakettimatkoista. Sen jälkeen kun hotellille on saavuttu häivyn ns. omille teilleni ja seuraavan kerran näen matkaoppaita ja kanssamatkustajia kun lähdetään takaisin kohti lentokenttää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
Ennen omia lapsia nyrpistin nenääni noille pakettilomakohteille mutta lapsellisena olen huomannut niiden kätevyyden. On riittävästi puuhaa (uima-altaat ja rannatkin riittävät jo pitkälle),ruokailut ja kaikki käytännön asiat hoituvat helposti.....

Itse en kyllä tajua, mikä tuossa eroaa itse varatusta matkasta. Varaa hotelli missä on uima-allas, niin siellä on uima-allas. Varaa safkat etukäteen, niin siellä on safkat.
 
Itse en kyllä tajua, mikä tuossa eroaa itse varatusta matkasta. Varaa hotelli missä on uima-allas, niin siellä on uima-allas. Varaa safkat etukäteen, niin siellä on safkat.

okei, virheellinen sanavalinta. Ei se ollut pointti vaan se että lasten kanssa lomailu matkakohteissa (paketti tai ei) on ok.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös