Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 869
  • 7 378

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ette todellakaan ole ainoita jotka eivät ole koskaan Frendeistä pitäneet. Toki varmaan jokaiseen komediaan mahtuu hyviäkin vitsejä, mutta jos hyvien/huonojen vitsien suhde on jotain 1:30, niin eipä tuota kauaa jaksa katsella.

Tosin sama pätee kaikkiin sitcomeihin. Frendit, Dharma & Greg, How I met your Mother yms ihan samaa tavaraa. Ovat käytännössä kaikki yhtä samaa sarjaa.

Huonoudessaan yksikään jenkkikomedia ei silti pärjää Pasilalle. Vittu mitä paskaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kirjoittelemalla pari kolumnia ei voi elää luksuskämpässä Manhattanilla.

Oletko koskaan katsonut Seinfeldia? Kramerin hahmo perustuu oikeaan henkilöön, joka asuu Manhattanilla vaikka ei käy töissä. Se, miten Kramerilla oli varaa asua Manhattanilla, oli yksi sarjan mysteereistä.

Kyllä, Seinfeld on paras ja hauskin yhdysvaltalainen sitcom.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulle Seinfeldin huumori ei avautunut koskaan. Katsoin reippaasti päälle 40 jaksoa yrittäen epätoivoisesti päästä sisään tarinaan, mutta ei siitä mitään tullut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulle ei ole koskaan avautunut nämä erinäiset sketsisarjat, joissa yleensä keski-ikäinen mies laskeutuu yläkerrasta olohuoneeseen, katselee hetken telkkua tuijottavaa teini-ikäistä tytästään/poikaansa tai tylsistynyttä vaimoaan, kysyy jotain ja saa nasevan vastauksen, päälle valmiit naurut. Alkaen Cosby Showsta aina näihin kaikenmaailman kolmansiin kivin auringossa tjsp. EVVK, tosin katsokoon kukin huushollissaan mitä katsoo. Onneksi vaimoanikaan ei kiinnosta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulle ei ole koskaan avautunut nämä erinäiset sketsisarjat, joissa yleensä keski-ikäinen mies laskeutuu yläkerrasta olohuoneeseen...
Nuo tuollaiset sarjat on sitcomeja, ei sketsisarjoja. Sketsisarjat perustuu erillisille vitseille, joilla ei välttämättä ole keskenään mitään tekemistä. Sitcom taasen on samaan ympäristöön sijoittuva samoilla hahmoilla pyörivä sarja.

Eipä nuo sitcomit itseenikään yleensä oikein ole iskeneet. Piirretyistä sitcomeista Simpsonit ja South Park toki huippuja parhaimmillaan (molemmat tosin väsähtäneet) ja aikoinaan Pulmuset viihdytti, mutta ei sitä kyllä enää jaksaisi katsella.
 
Minulle Seinfeldin huumori ei avautunut koskaan. Katsoin reippaasti päälle 40 jaksoa yrittäen epätoivoisesti päästä sisään tarinaan, mutta ei siitä mitään tullut.

Sama juttu. Mullakaan ei koskaan iskenyt Seinfeld millään tasolla. Jumalatonta vouhotusta ja hahmot on aika aneemisia.

Myöskään yleisesti hauskana pidetty David Letterman ei toimi. En tiedä mikä siinä panee hanttiin, mutta esim. Jay Leno on itselle paljon hauskempi jannu.

Fingerpori on ihan näppärää sanailua, mutta ei oikeastaan aiheuta ajoittaista pientä hymähdystä enempää vaikka on ilmeisesti kotimaista huippua sarjakuvien saralla. Suosioon nähden mielestäni yliarvostettu.

Makuasioitahan nämä toki on eikä passaa kiistellä; jokainen tykätköön mistä haluaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Myöskään yleisesti hauskana pidetty David Letterman ei toimi. En tiedä mikä siinä panee hanttiin, mutta esim. Jay Leno on itselle paljon hauskempi jannu.

Täällä toimii monet sitcomit, että myös Letterman toisinaan. Jay Lenon vitseille en puolestaan muista kertaakaan nauraneeni. Yksnikertaisesti en löydä ikinä mitään hauskaa tai nokkelaa hänen vitseistään. Eli hänen huumorinsa ei aukea.

Toisaalta suosion ymmärrän etenkin vanhempien keskuudessa, koska heillehän tuo huumori on kaiketi suunnattu. Omina nuoruusvuosinaanhan Leno kai oli se "piristävä" ja uusi vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Miksi ihmiset Tuplapottia pelatessaan painavat 15 kertaa nappia, kun samaan tulokseen pääsee kerran painamalla? En tosin ole kyseisten pelien asiantuntija.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Miksi ihmiset Tuplapottia pelatessaan painavat 15 kertaa nappia, kun samaan tulokseen pääsee kerran painamalla? En tosin ole kyseisten pelien asiantuntija.

Meinaatko sitä, että valitsee jokaisen rivin erikseen eikä paina "pikapeli"-näppäintä?
Ainakin joskus vallitsi sellainen uskomus, että peli antaa paremmin rahaa, kun valitsee linjat erikseen. Paskapuhettahan moinen on, mutta taikausko on ihmeellistä.
Jotkut katsovat hedelmäpeleissä ennen tuplausta mikä kolikko löytyy juuri peitossa olevalta alueelta, jotkut uskovat tuplaavan oikein pokerissa, kun painaa nappia juuri, kun valo syttyy. Onhan noita.
Minullekaan ei muuten avaudu miten Seinfeld voikin olla niin tylsä sarja. Pidin sarjasta 15 vuotta sitten, mutta nykyään huumori ei uppoa millään.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Koska pelikoneissa on sisäänrakennettu voittotoiminto, joka aktivoituu tietyllä näppäilykoodilla.

Että silleen...

Sama juttu on hisseissä, se lähtee kiihdyttämään tilauskerrokseen, kun joku on ehtinyt painnaa näppäintä 10 krt/sek.

Juu, ei avaudu tämä, kun hissi on jo tilattu, niin joku toinen tulee painelemaan samaa namiskaa heti perään.

Väliin on hauska seurata bussipysäkillä riviä nostettuja käsiä bussin lähestyessä.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Koska pelikoneissa on sisäänrakennettu voittotoiminto, joka aktivoituu tietyllä näppäilykoodilla.
Mä tiedän vain sen, että koneiden oikealla puolella kyljessä on pieni kahva, josta saa voitot päälle. Kyseinen kahva on aikakin tuplapoteissa ja mansikoissa. En muista onko muissa koneissa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Taikauskoa.

Juu kyllä se oli tiedossa, mutta luulis tyhmemmänkin tajuavan, ettei sillä ole mitään merkitystä. Vituttaa kuunnella sitä paukutusta töissä. Välillä tuntuu myös, että sille koneelle täytyy hymähdellä ja kiroilla ja huokailla. Raukat eivät tajua etteivät ne koneet kuule. Sen sijaan he kuuluvat ja tuloksena on junttiketjuunkin sopivaa kamaa.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Miksi ihmiset Tuplapottia pelatessaan painavat 15 kertaa nappia, kun samaan tulokseen pääsee kerran painamalla? En tosin ole kyseisten pelien asiantuntija.

Eikähän tähän ole syynä se, ettei pelaa niin nopealla temmolla jolloin voi jäädä merkittäviä summia tappiolle lyhyessä ajassa. Tuplapottia kun ei käytännössä voi pelata muilla kuin euron panoksella.

E: tuplapotin palautusprosentti on muuten 20snt panoksella 77% ja euron panoksella 91%.
 
Ei avaudu miksi jotkut edes vaivautuvat pelaamaan näitä rahastusautomaatteja. Onhan sekin tapa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta jos jotain haluaa voittaa niin eikö kannattaisi sijoittaa samat rahat vaikka pitkävetoon?
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Ei avaudu miksi jotkut edes vaivautuvat pelaamaan näitä rahastusautomaatteja. Onhan sekin tapa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, mutta jos jotain haluaa voittaa niin eikö kannattaisi sijoittaa samat rahat vaikka pitkävetoon?

Veikkauksen pitkävedossa sama palautusprosentti kuin automaateissa. Ulkomaisilla vedonlyöntiyhtiöillä sitten huomattavasti paremmat toki.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Dharmaa ja Gregiä tuli kyllä seurattua joskus. Tuli aina pähkäiltyä, että onko Jennalla riippurinnat vai ei. Ei se loppujen lopuksi häirinnyt. Sitten kiinnostus sarjaan väheni kun Jenna paljastui scientologiksi.

Jenna Fisherin rinnat eivät minusta ole riippurinnat. Tai ihan sama, kelpaisivat minun kätösiini hiplattaviksi, kuten koko Jennakin. Ehkä Jennan saisi nussimalla käännytettyä vaikka Ukko Ylijumalan vakaaksi kannattajaksi?
Minulle ei nyt avaudu lainkaan, miten Jenna Fisher (siis kuka?) liittyy Dharmaan ja Gregiin. Jenna Elfman maybe?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulle ei nyt avaudu lainkaan, miten Jenna Fisher (siis kuka?) liittyy Dharmaan ja Gregiin. Jenna Elfman maybe?

Tämä Jenna Fisher eli Jenna Fischer, muistin sukunimen väärin. Elfmania tosin tarkoitin skientologi-Jennan rintojen osalta, mutta Jenna Fischerikin kelpaisi mainiosti. Kaunis nainen ja erinomainen koomikko, monta hauskaa elokuvaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jollain tavalla nautin tällä sivulla käydystä keskustelusta, vaikken edes pidä Jenna Elfmanista.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jollain tavalla nautin tällä sivulla käydystä keskustelusta, vaikken edes pidä Jenna Elfmanista.

Naama aika perus, tissit käteen sopivat ja pystyt+nöppikset oli aika usein näytillä tuossa sarjassa! Ja peba tais olla kans aika hyvä, mä pidän.
 
Veikkauksen pitkävedossa sama palautusprosentti kuin automaateissa. Ulkomaisilla vedonlyöntiyhtiöillä sitten huomattavasti paremmat toki.

Uskon, omalla kohdalla pitkävedosta tulee säännöllisesti rahaa ja "tiedolla" on mielestäni suuri rooli vedonlyönnissä. Arpapelit eivät ole koskaan kiehtoneet koska niiden tulokseen ei pysty itse vaikuttamaan, tosin kyllä mulla yksi rivi lottoa on kestona "varmuuden vuoksi".
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Ehkei nyt ihan noin mene, jos tasapainoisessa perheessä saa elämäänsä rullata eteenpäin, mutta kyllähän tuollaisista aikatauluista tulee mieleen yläkoulujen suorituskeskeiset kympin tytöt, joilla alkaa olla lieviä ahdistusoireita viimeistään ysin syksyllä, kun yhteishaun numeroista tapellaan.
Juu, mä muistan aikanaan kun eräs tyttö luokallani rupesi itkemään, kun sai kokeesta kasin. Jumalauta, kasin. Keskiarvo päättötodistuksessa tiettävästi joku 9,8. Kyllä mullakin yli kasin oli, mutta en mä mitään sen eteen tehnyt.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä fok_it-sarjakuvia, siis siinä mielessä, että niissä olisi mitään hauskaa tai edes lähellä nokkelaa.

Esileikiksi hesarin nettisivuilta löytyy, linkki sinne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös