Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 249 075
  • 7 357

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Leviävät kirjoitusvirheet. Kaksikymmentä vuotta kirjoitetaan noin, ja jos siihen haluaa käyttää numeroita, niin 20 vuotta. Miksi kaikkialla näkyy nykyään samaa virhettä, "20-vuotta"?
Saattaa omalla kohdalla olla niin, että ajatus katkeaa kesken kirjoittamisen ja ei viitsi lukea puhtaaksi kaikkea mitä kirjoitti. Sitten sinne jää välillä ylimääräisiä sanoja, erikoisia muotoiluja ja muuta ihmeellistä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Saattaa omalla kohdalla olla niin, että ajatus katkeaa kesken kirjoittamisen ja ei viitsi lukea puhtaaksi kaikkea mitä kirjoitti. Sitten sinne jää välillä ylimääräisiä sanoja, erikoisia muotoiluja ja muuta ihmeellistä.

Minä teen tätä helpostikin. Sama sana saattaa toistua monta kertaa, kun ajatus lauseen muotoilusta muuttuukin kesken kaiken. Pistän sairauteni piikkiin, kun eräs toimenpide selkeästi alkoi lisätä tätä. Mutta esim. noiden numeroiden kielioppi on jäänyt päähän sen verran hyvin, että häiritsee.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Leviävät kirjoitusvirheet. Kaksikymmentä vuotta kirjoitetaan noin, ja jos siihen haluaa käyttää numeroita, niin 20 vuotta. Miksi kaikkialla näkyy nykyään samaa virhettä, "20-vuotta"?
Luulen tämän virheen johtuvan klikkiotsikoissa usein nähdyistä sanonnoista "20-vuotias mies" syyllistyi murhaan", N.N. voitti ensimmäisen mestaruutensa vain "20-vuotiaana" jne.
Kaikkien kielitaju vain ei huomaa 20-vuotiaan ja 20 vuoden ikäisen välistä eroa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmetyttää tuo @McTorso voimasuhdeketju, tai siis lähinnä että miksi sinne jaksaa moni ihan tolkun ihminen mennä kiukuttelemaan ja pahoittamaan mielensä noista arvioista niin kovasti että aletaan haukkumaan ja mölisemään pelikiellon arvoisesti? Mä en oo niitä jaksanut ajatuksella lukea koskaan, ja vaikka lukisinkin niin en varmaan osaisi arvioida objektiivisesti että onko ne jotkut numerot ja arviot ihan päin helvettiä, pikkasen Kärppä-värilasien läpi suodatettuja tai ihan realistisia. Mutta vaikka osaisinkin, niin en minä jaksaisi alkaa siellä kiukuttelemaan että sä oot nyt antanut SaiPan hyökkääjille ihan liian pienen numeron tai sun Kärppien puolustusarvio on ihan liian hyvä. Miksi jonkun yksittäisen nimimerkin mielipiteille pitää antaa mitään huomiota, jos ne eivät itseä miellytä ja niistä tulee kiukku, niin sitten ei varmaan kantsu niitä lukea.

Jos ne arviot kerran ovat ihan metsässä, niin eikö ois parempi antaa sitten vain McTorson julistaa siellä omaa harhaista sanomaansa ihan keskenään, eikä mennä sinne sekaan huutelemaan että ei varmana oo ja sä oot ihan kakkapää, ja lyömään bensaa liekkeihin? Perustakaa vaikka saatana oma "SeppoTötterströmin (nimi muutettu) voimasuhdearviot"-ketju, ja kertokaa siellä omasta mielestä paremmat ja paikkaansa pitävät numerot. Nyt kun tonne mennään huutamaan ja raivoomaan, niin se ketju saa aina vain lisää lukijoita ja huomiota, ja taas tulee lisää lukijoita ja mielensäpahoittajia ja penaltia ja kiukkua, noiden pelikieltohommien takia minäkin aikanaan koko ketjuun edes kiinnitin mitään huomiota aikanaan, ilman niitä se olisi vain lillunut tuolla jossain minun tietämykseni ulkopuolella.

En ehkä ihan ymmärrä nyt jotain, mutta oon jo pidempään ihmetellyt tätä hommaa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
En ehkä ihan ymmärrä nyt jotain, mutta oon jo pidempään ihmetellyt tätä hommaa.
Pitäisiköhän niitä Mensan jäsenyyskriteerejä tarkistella uudelleen.

Tuosta edelle kirjoitetusta asiasta pitkälti samaa mieltä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmetyttää tuo @McTorso voimasuhdeketju, tai siis lähinnä että miksi sinne jaksaa moni ihan tolkun ihminen mennä kiukuttelemaan ja pahoittamaan mielensä noista arvioista niin kovasti että aletaan haukkumaan ja mölisemään pelikiellon arvoisesti?
Minullekaan tämä asia ei ole auennut. Minua ei siis yllätä se, että näitä kiukuttelijoita on, koska aina niitä on. Minua kummeksuttaa nimenomaan tuo sinun esittämäsi kysymys - miksi. Jos joku on paskaa ja vitsiä sen negatiivisessa sävyssä, niin miksi ihmeessä käyttää aikaansa sellaisen lukemiseen, seuraamiseen ja jopa kommentointiin. Ei aukea ei.

Toinen asia, joka tuosta ketjusta ei aukea minulle, on ketjun nimimerkeille tuottamat syvät tunteet. Miten ihmeessä yhden anonyymin nimimerkin kirjoitukset saavat aikaan noin suuria pettymyksen ja jopa vihan tunteita? No, ehkäpä se selittyy sillä, että urheiluun kuuluvat tunteet. Tunteeton urheilu on yhtä tyhjän kanssa. Mutta hei, keskustelupalsta ja voimasuhdearvio.

Kolmas asia, joka minulle ei tuosta ketjusta aukea on, miten ihmeessä olen moisen arvion edes jaksanut aloittaa, hullu!
 

axe

Jäsen
Ainakin mulle nuo voimasuhdeketjut by @McTorso on eräänlainen toistohuumorin ilmentymä, ja mää pidän toistohuumorista. Enkä tarkoita missään tapauksessa, että ne olisivat huumoriarvioita ja niille pitää nauraa, vaan päinvastoin, ihan valtavan suurin pääosinhan ne ovat oikein hyviä. Mutta sitten niissä on pikanttina mausteena ne pienet twistit, joiden avulla päästään yleensä vähän eri kautta tai vähän joistakin toisista joukkueista poikkeavilla kriteereillä tai tulkinnoilla siihen samaan haluttuun lopputulokseen. Olisin pettynyt jos siihen lopputulokseen ei päästäisi.

Sellanen samankaltainen taiteenmuotonsa kuin vaikka mykkäajan koomikon banaaninkuoreen liukastuminen, ja sitten kaikenlaiset mielikuvitukselliset tavat yrittää väistää sitä kuorta, mutta aina jotenkin lopputulemana hän kuitenkin liukastuu siihen aina uudelleen ja uudelleen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Edelleenkään en ymmärrä, miksi amerikkalaiset ovat niin hanakoita leikkaamaan valkoisesta leivästään reunat pois ennen kuin syövät ne. Toinen asia, joka minua on askarruttanut jo vuosien ajan ja joka ei ole vaan avautunut minulle, on toinen amerikkainen tapa eli jättää pizzan reunat syömättä.
En ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa, joten siksi kysyn: ovatko noiden leipien ja pizzojen reunat jotenkin vastenmielisiä vai miksi niin moni tuntuu toimivan edellämainitulla tavalla?
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
En osaa tieteellisesti vastata, mutta mielipiteesi perustunee samoin kuin minun viihteeseen. En oikein ymmärrä itekään tuota, pizzojen reunathan on aivan mahtavia.

Ja jotain vohveleita vai mitä on aamupalaksi, evääksi hillopaahtoleipä ja sipsiä. Sitten tehdään How I got fat tosi-tv
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Toinen asia, joka minua on askarruttanut jo vuosien ajan ja joka ei ole vaan avautunut minulle, on toinen amerikkainen tapa eli jättää pizzan reunat syömättä.

Minä en syö pitsan reunoja.
En syönyt minäkään kakarana. Aikuisena olen syönyt aina.

Nykyään mielestäni se kertoo paljon pizzasta. Jo pelkät reunat voivat olla todella hyvät, tai korpuksi paistetut, joka kertoo myös jostain.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Edelleenkään en ymmärrä, miksi amerikkalaiset ovat niin hanakoita leikkaamaan valkoisesta leivästään reunat pois ennen kuin syövät ne. Toinen asia, joka minua on askarruttanut jo vuosien ajan ja joka ei ole vaan avautunut minulle, on toinen amerikkainen tapa eli jättää pizzan reunat syömättä.
En ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa, joten siksi kysyn: ovatko noiden leipien ja pizzojen reunat jotenkin vastenmielisiä vai miksi niin moni tuntuu toimivan edellämainitulla tavalla?
Perus-amerikkalainen (newyorkilainen) pizza on sellainen kova läpyskä, mikä pysyy suorana levynä, kun siitä nappaa kiinni. Siitä voisi päättellä, että sikäläisen pizzan pohjan täytyy olla todella paksua ja kovaa ja sitä kautta varmaan se kiinnipitokohta on myös kovaa. Ehkä siksi jää syömättä siellä päin. Toista on napolilainen pizza, jonka reunat ovat suussasulavaa pullaa, jota voisi syödä vaikka sellaisenaan.

Samoin ne höttöleivät, mitä siellä syödään, niiden reunat maistuvat aivan pahvilta, eli ei oikein miltään. Ei voi oikein verrata meidän moniviljaleipiin tms.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Edelleenkään en ymmärrä, miksi amerikkalaiset ovat niin hanakoita leikkaamaan valkoisesta leivästään reunat pois ennen kuin syövät ne. Toinen asia, joka minua on askarruttanut jo vuosien ajan ja joka ei ole vaan avautunut minulle, on toinen amerikkainen tapa eli jättää pizzan reunat syömättä.
En ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa, joten siksi kysyn: ovatko noiden leipien ja pizzojen reunat jotenkin vastenmielisiä vai miksi niin moni tuntuu toimivan edellämainitulla tavalla?
Reunat on turhia hiilareita ilman täytteitä
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei avaudu huijausviestit, joissa ilmoitetaan ongelmista jonkun lähetetyn paketin käsittelyssä, ja kehotetaan kirjautumaan jonnekin asian selvittämiseksi.
Siis ei avaudu, että miksi nämä huijaukset onnistuvat. Eivätkö ihmiset tiedä tai muista, mitä ovat tilanneet? Tai eivät ole tilanneet mistään mitään, mutta silti pitää mennä kirjautumaan Nordic Super Fast Mail Serviceen omilla pankkitunnuksilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei avaudu huijausviestit, joissa ilmoitetaan ongelmista jonkun lähetetyn paketin käsittelyssä, ja kehotetaan kirjautumaan jonnekin asian selvittämiseksi.
Siis ei avaudu, että miksi nämä huijaukset onnistuvat. Eivätkö ihmiset tiedä tai muista, mitä ovat tilanneet? Tai eivät ole tilanneet mistään mitään, mutta silti pitää mennä kirjautumaan Nordic Super Fast Mail Serviceen omilla pankkitunnuksilla.
Mulla oli erikoinen case. Olin tilannut ulkomailta tuotteen. Tuotteen saapuessa Suomeen maksoin tulli-maksut normaalisti. Sitten seuraavana päivänä tuli tekstiviestinä "Postilta" uusi pyyntö maksaa tullimaksut, summa oli täysin satunnainen. Mistä joku huijauslafka oli saanut selville, että olin tilannut ulkomailta jotakin? Varmaan koneella jokin haittaohjelma.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mulla oli erikoinen case. Olin tilannut ulkomailta tuotteen. Tuotteen saapuessa Suomeen maksoin tulli-maksut normaalisti. Sitten seuraavana päivänä tuli tekstiviestinä "Postilta" uusi pyyntö maksaa tullimaksut, summa oli täysin satunnainen. Mistä joku huijauslafka oli saanut selville, että olin tilannut ulkomailta jotakin? Varmaan koneella jokin haittaohjelma.
Minulle on käynyt usein niin, että olen tilannut jotain verkkokaupasta, ja sitten alkaa tulvia erilaisia "voit seurata tilaustasi"- ilmoituksia. Asianmukaisissa kerrotaan suoraan missä vaiheessa tilaus on, mutta on myös niitä, joissa pyydetään perustamaan tili seurantaa varten. (Ei kiinnosta tietää, tulee sitten kun tulee).
Ilmeisesti verkkokaupat vuotavat tilaajien sp-osoitteita.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulla oli erikoinen case. Olin tilannut ulkomailta tuotteen. Tuotteen saapuessa Suomeen maksoin tulli-maksut normaalisti. Sitten seuraavana päivänä tuli tekstiviestinä "Postilta" uusi pyyntö maksaa tullimaksut, summa oli täysin satunnainen. Mistä joku huijauslafka oli saanut selville, että olin tilannut ulkomailta jotakin? Varmaan koneella jokin haittaohjelma.
Itse olin tilannut yhden paketin Gigantista ja sitten pari päivää sen jälkeen tuli Posti nimellä tekstari että joku maksu vaaditaan. Kännykkä oli automaattisesti siirtänyt sen roskikseen joten piti siirtää koko ketju pois sieltä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös