Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 240 624
  • 7 330

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei avaudu Kiasmaa kohtaan aloitettu +100:n taiteilijan boikotti. Syynä siis merkittävän rahoittajan (Zabludowicz) Israel-sympatiat.
Se, mikä ei avaudu, on siis se, että köyhillä taiteilijoille on aika tulkinnanvaraisin perustein kanttia ja varaa purra kättä, joka heitä ruokkii.
Luotto veronmaksajien karttuisaan käteen on
horjumaton.
Tosin omat kaksi vierailuani Kiasmaan on jo tehty. Ensimmäinen ja viimeinen.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Linnan juhlien kustannusten taivastelu. Kyllähän kanslia voisi teoriassa lahjoittaa rahat robinhoodmaisesti köyhille, mutta reilu neljännesmiljoona tuntuu hyvinkin kohtuulliselta summalta spektaakkelille. Huomioiden lisäksi budjetin menevän hyvin pitkälti palkkoihin ja käytännön kuluihin, palautuvat VERONMAKSAJIEN RAHAT hyvin pitkälti takaisin kiertoon. Yhtäältä, miten välittömien kustannusten lisäksi vastaanotto työllistää mediaväkeä, kampaajia, puvuista vastaavia, taksikuskeja jne. jne. voinee tapahtuman generoivan liikevaihtoa moninkertaisesti kustannuksiin nähden.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten niin käsittämättömän paska elokuva kun Halloween on kaikkien aikojen suosituimpia kauhuleffoja? Siis ymmärrän tavallaan nää leffat mitkä on huanoutensa takia ikäänkuin kulttimaineessa, mutta ton leffan imdb arvosanakin on 7,7. Siis jos rupeis oikein tekeen listaa niin tossahan on aivan kaikki mahdollinen niin päin helvettiä kun vaan voi olla. Huhhuh. On sanottu että se on leffasarjan paras elokuva ja jatko-osat, remaket sun muut täyttä paskaa siihen verrattuna. En ees uskalla aatella millasta huttua ne on.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei avaudu, miksi joku menee kaupassa itsepalvelukassalle täyden ostoskärryn kanssa.

Piipahdin eilen paikallisessa CityMarketissa. Keräsin koriin muutaman tuotteen ja ajattelin mennä itsepalvelukassan kautta, kun oli sen verren vähän ostoksia. Enpä mennytkään, jokainen kassa oli varattu ja jokaisella itsepalvelukassalla oli asiakas, jolla oli tyylin kärryn täydeltä tavaraa piipattavaksi. Miksi kukaan tahtoo mennä itsepalvelukassalle, jos sitä tavaraa on oikeasti paljon?
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Miksi kukaan tahtoo mennä itsepalvelukassalle, jos sitä tavaraa on oikeasti paljon?

Kuvittelevat, että siitä selviytyy nopeammin kuin jonottamalla ihmiskassalle? Haluavat vältellä joutua sanomasta "moi" kassaihmiselle? Tai sitten eivät halua skannata kaikkia tuotteitaan kuitille maksettavaksi?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei avaudu, miksi joku menee kaupassa itsepalvelukassalle täyden ostoskärryn kanssa.

Piipahdin eilen paikallisessa CityMarketissa. Keräsin koriin muutaman tuotteen ja ajattelin mennä itsepalvelukassan kautta, kun oli sen verren vähän ostoksia. Enpä mennytkään, jokainen kassa oli varattu ja jokaisella itsepalvelukassalla oli asiakas, jolla oli tyylin kärryn täydeltä tavaraa piipattavaksi. Miksi kukaan tahtoo mennä itsepalvelukassalle, jos sitä tavaraa on oikeasti paljon?
Aivan samoja havaintoja viime päiviltä, ja kuinka sattuikaan myös Cittarissa. Vähän oli olevinaan pieni kiire ja arvoin siinä muutaman ostokseni kanssa, menenkö palvelukassalle vai itsepalveluhommaan, joka on yleensä hyvin toimiva vaihtoehto pienten ostosten kanssa. Itsepalvelukassoilla just useampiakin näitä pölvästejä, jotka hoitavat viikon ostoksensa itsepalvelukassalla.
Joku on joskus viisaasti sanonut, että älä koskaan aliarvioi ihmisten tyhmyyttä, joten varmaan itsepalvelukassojen viereen ja läheisyyteen pitäis laittaa helvetin isoja kylttejä vilkkuvaloin, joissa teksti: ”Itsepalvelukassoilla enintään kymmenen tuotetta/ostosta per asiakas”. Siltikin sinne tunkis noita töhöjä kolmen täyden ostoskärryn kanssa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Noissa itsepalvelukassoissahan on näitä muutaman tuotteen pikakassoja, joihin ei edes mahdu kovin mukavasti isoja ostoksia tekemään ja sitten on niitä hihnallisia täysverisiä kassoja. Jälkimmäiselle kyllä voi mielestäni mennä tekemään isotkin ostokset, sama kai se on hakkaako viivakoodit koneelle kaupan työntekijä vai asiakas itse. Varsinkin, jos sattuu olemaan joku kaverina kaupassa mukana ja pakkaa jo sillä aikaa kun toinen lukee tuotteita.
Jossain, ainakin Wiklundilla itsepalvelukassoilla on vaaka, joka hälyttää heti, jos alat pakkailemaan ostoksiasi, ennen maksamista. Kokeiltu on.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ei mee oikein jakeluun, että joulukuussa pelataan futiksen mm-kisoja. Ainahan näitä kisoja katselee, mutta nyt en oo kyllä katsonut ensimmäistäkään peliä

Voin tietysti sanoa boikotoivani tällaisia ihmeen Qatarille annettuja kisoja...
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ei avaudu, miksi joku menee kaupassa itsepalvelukassalle täyden ostoskärryn kanssa.
Olen ruvennut tekemään tätä. Ihan vaan jo sen vuoksi, että saan pakata kamat suoraan ruokakasseihin ilman että ne ruttaantuvat tavallisten kassojen lastausalueella. Lisäksi voitan sen, ettei ruokatavaroita tarvitse laskea paskaisille liukuhihnoille eikä kassatyöntekijän käpälöitäväksi. Sitä kun "kärsii" jonkunasteisesta bakteerikammosta, niin ip-kassalla välttää muutaman turhan kontaktin. Pikakassoja päivystävälle henkilölle sanon kyllä aina poistuessa moikat, eli vuorovaikutus ihmisoletettujen kanssa ei ole ongelma.
 

Glove

Jäsen
Minäkin käytän itsepalvelukassoja. Tavalliselle kassalla menen oikeastaan vain silloin kun sinne pääsee kävelemään suoraan jonottamatta. Tuon lähikaupan kahdesta pikakassasta on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ainakin toinen ollut vapaana kun olen kaupassa asioinut.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Joku on joskus viisaasti sanonut, että älä koskaan aliarvioi ihmisten tyhmyyttä
Toistakymmentä vuotta vähittäiskaupassa erilaisissa tehtävissä on karistanut illuusiot varsin tehokkaasti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minäkin käytän pikakassoja suurinpiirtein aina, kun:
- palvelukassoilla on pitkät jonot ja pikakassoilla tyhjää
- minulla ei ole alennus- eikä alkoholituotteita ostoksissani

Olen jo sen verran rutinoitunut käyttämään pikakassoja, ettei se tuota harmia itselleni eikä toivottavasti kanssaihmisillekään. Toki, vanha ihminen pikakassalla varmaan saa aikaan jo lähtökohtaisesti negatiivisen reaktion joissakin: "Mee, pappa, bingoon siitä tumpuloimasta!"
 

Nick Neim

Jäsen
Saisi noita itsepalvelukassoja tulla vielä reippaasti lisääkin. Okei, yksistään asustelevana ei ruokaostokset koskaan ole ostoskärryllistä, mutta aina tuollaista kassaa tulee käytettyä, vaikka olisi korillinenkin ostoksia. Eipähän ainakaan tarvitse katsoa kun edessä oleva eläkeläinen kaivaa ne kaikki saatanan kenokuponkinsa jostain vuodesta 2005 lähtien, ja tarkistuttaa jokaisen tietysti yksitellen. Laput toki uusitaan (tietysti samoilla numeroilla) ja maksetaan kolikoilla, joista puolet on markkoja ja puolet kelvotonta romurautaa.

Oli kyllä paholaisen keksintö vetää nuo saatanan veikkaukset ruokakaupankin kassoille. Saatana sentään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä valitsen aina, jos mahdollista, kassan jossa on kaunein kassaneiti ja vakikaupassa se mun suosikki näkee, kun tulen kauppaan ja on sen näköinen joka kerta, että tule Bansku mun kassalle.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Olen minäkin ollut kassalla, uskotteko kotona? Ehkä vain palstatotuus. Emme saa ikinä tietää, ma luulen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vinkki tavallisia kassoja käyttäville:
Vältä jonoja, joissa asiakkailla on (lasten)vaatteita kärryissään. Niiden ostaminen ja maksaminen tuntuu aina olevan tosi hidasta.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Prismassa on nykyään kovin kätevä tämä kapula millä piipataan ruuat sitä mukaan kun niitä keräillään ja pakataan ostoskärryyn. Sitten lopuksi menet yhden kuitin kanssa kassalle/itsepalvelukassalle ja lähdet valmiiksi pakattujen ostosten kanssa autolle. Ja ettei menisi offtopiciksi, niin sanotaan että minulle ei avaudu miksi se prisman systeemi antaa aina siitä kapulahyllystä alimman rivin kapulan, että joutuu kyyristyä lattian rajaan poimimaan sen keräilykapulan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä valitsen aina, jos mahdollista, kassan jossa on kaunein kassaneiti ja vakikaupassa se mun suosikki näkee, kun tulen kauppaan ja on sen näköinen joka kerta, että tule Bansku mun kassalle.
AINA kun oon yksin kaupassa, niin meen sille kassalle missä on seksikkäin beibe. Aina.

Mua on vähän ruvennu vituttaan kun ollaan kaupassa mujjan kans, niin se haluaa aina sen saatanan bangladeshilaisen Habibin kassalle. Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös