Minulle ei avaudu mitenkään miten kellään Helsingin rajojen ulkopuolella (tai edes sisäpuolella) asuvalla ihmisellä on mitään varaa kutsua Jokerifaneja maalaisiksi joko kannatuksen kohteen tai Helsingin sisällä olevan asuinpaikan tähden?
Minulle ei avaudu se, miksi Jokerifaneille ottaa aina niin koville tämä ulkopaikkakuntalaisten piikittely. Varsinkaan sillä "kaikki vihaa meitä, mut meit ei kiinnosta"-asenteella mikä teilläpäin on voimissaan.
Toinen asia mikä toisinaan ei avaudu minulle on aurausjärjestys. Silloin kun kevyenliikenteenväylät ajetaan ajoissa, voi käydä siten, että viereinen ajorata höylätään vielä uudelleen ja jokainenhan tietää kuinka siinä pahimmillaan käy. Kaikki lumet ovat kevyenliikenteenväylällä ja pysyvät siinä pahimmillaan niin kauan kunnes seuraavan kerran sataa lunta. Pyöräile sitten perunapellolla. No, osanipa olen valinnut, jote mitä hittoa valitan!
Yhdyn. Pistää kyllä ihan tosissaan vihaksi, kun lunta tulee vähänkään enemmän ja jokainen pikkutiekin pidetään auki jalkakäytävien kustannuksella. Onhan se kivaa, kun kantakaupunkilaiset saavat ajaa 200m kauppamatkansa autolla, mutta esimerkiksi sairas äitini ei pääse pahimmilla talvikeleillä ulos ollenkaan surkean kunnossapidon ansiosta. Kyllä minä voin siellä hangessa kahlata vaikka vyötäröäni myöten, mutta kaikki eivät ole niin onnekkaita. Pääasia että pösö kulkee.
Asian vierestä, ei avaudu ollenkaan Suomen kehuttu julkinen terveydenhuolto. Olen vieraspelireissulla Turussa, juuri ennen matsia äitini soittaa että on saanut epilepsiakohtauksen, kaatunut, loukannut itsensä eikä pääse lattialta ylös. Sanon, että olen Turussa, soita ambulanssi. Kuulemma oli jo soittanut, mutta hätäkeskuksen mukaan minun olisi pitänyt lähteä Turusta auttamaan. Soitan itse hätäkeskukseen ja sanon, että olen ainoa joka siellä käy ja kaukana Helsingistä, ei vaikutusta. Ota taksi Helsinkiin, sanottiin. Noh, siskon sain sitten hälytettyä apuun Nurmijärveltä. Minne helvettiin mun verorahat menee?