Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 548
  • 7 315

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Minulle ei avaudu se, että miksi Arsenal ei hanki ns. valmiita pelaajia joukkueeseen vaan pääasiassa halpoja ja nuoria pelaajia, joita sitte kehitetään parhaan mukaan ja myydään kalliilla hinnalla isompiin joukkueisiin.. Vittu pokaaleja mä kaipaan enkä mitään 15v Ugandalaisia joukkueen verran
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
En ymmärrä miksi ihmiset maksavat oopperan/klassisen musiikin kuuntelemisesta. Makuasioita nämäkin. Tähän voisi lainata Seppo Rätyä, mutta jätänpä väliin.

Mulle taas ei avaudu, miten joillekuille KAIKKi klassinen musiikki on huonoa, epäkiinnostavaa tms. Sitähän on niin monenlaista. En mäkään oopperoista juuri pidä. Niistä suurin osa on mielestäni tylsiä, vaikka olenkin klassisen musiikin suurkuluttaja.
 
Minulle ei avaudu se miksi ihmisen täytyy täällä kommentoida vieraitten ihmisten sanomisia, enhän minä kadullakaan vastaan(tai vihtaan)tulevien ihmisten keskusteluihin mene väliin höpisemään.

Sitten sinulle ei ole ilmeisesti avautunut ylipäätään keskustelupalstan idea?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ymmärtääkseni kaupupunki teettää valtaosan tiekunnossapidosta alihankkijoilla. Ja ymmärtäisin tämän kevyenliikenteiden auraamattomuuden, jos se kohdistuisi syrjäseutujen väyliin mutta kun jopa valtaväylät on ajamatta usein jopa vuorokauden tai kaksi.

Toinen asia mikä toisinaan ei avaudu minulle on aurausjärjestys. Silloin kun kevyenliikenteenväylät ajetaan ajoissa, voi käydä siten, että viereinen ajorata höylätään vielä uudelleen ja jokainenhan tietää kuinka siinä pahimmillaan käy. Kaikki lumet ovat kevyenliikenteenväylällä ja pysyvät siinä pahimmillaan niin kauan kunnes seuraavan kerran sataa lunta. Pyöräile sitten perunapellolla. No, osanipa olen valinnut, jote mitä hittoa valitan!

vlad.

Kilpailutus tuo säästöjä, mutta silloin kun työ myydään ulkopuoliselle, pitää myös määrittää laatutaso. Jos laatutaso on määritelty niin, että liikkuvuus kärsii (esim kevyen liikenteen väylät aurataan, kun lunta on kertynyt 5 cm) niin se on teknisen toimen puolelta virkamiehen tekemä erhe. Jos laatutaso taas alittuu, niin silloin vika on urakoitsijassa ja sopimuksessa on määritelty sanktiot (yleisimmin sopimussakko). Toki Suomessa voitaisiin vaatia kesäolosuhteet kaikille väylille vuoden ympäri, mutta silloin taitaisi veroäyri nousta reippasti. Jo nyt liikenteestä kerätyt varat menevät ihan muualle kuin väylien parantamiseen ja ylläpitoon. Ja tuo väärä aurausjärjestys on työnjohdon vika, silloin eri toimijat hoitavat rinnakkaiset väylät eikä heidän välillään ole tarpeeksi keskinäistä kommunikointia. Hauskaa koko hommassa on se, että viha ja syytökset kohdistetaan yleensä siihen kuorma-auton tai traktorin kuljettajaan, vaikka todellisuudessa se vika juontaa juurensa juuri liian huonoihin laatuvaatimuksiin. Niihinkin törmää silloin tällöin, ketkä pohtivat, miksei tiet ole aurattu aamuseitsemään mennessä. Lumisade ei kuitenkaan katsele kelloa samaan tapaan kuin ihminen, ja taas päästään tähän mukavaan sanaan laatuvaatimus. Menipä taas avautumiseksi...
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Lauri Tähkän suosio. Ei avaudu, ei millään.

Ei avaudu millään, että ihmettelee Lauri Tähkän suosiota ja tykkää edes vähän alusta AC/DC:stä.

muaddib
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Harrastelätkää kerran viikossa tulee neppailtua ja viimeeksi tänään mietin, että mitä helvettiä joillain on kaikki mahdolliset varusteet päällä kun säännöissä on, että mitään kontaktia ei saa ottaa ja lyöntilaukauksetkin kielletty. Tosin onhan se nyt hienoa raahata jotain saatanan kassia mukanaan ja pukea viikko hartaudella niitä haarniskoja päälle ja koskettaa kiekkoa kolme sekuntia.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Harrastelätkää kerran viikossa tulee neppailtua ja viimeeksi tänään mietin, että mitä helvettiä joillain on kaikki mahdolliset varusteet päällä kun säännöissä on, että mitään kontaktia ei saa ottaa ja lyöntilaukauksetkin kielletty. Tosin onhan se nyt hienoa raahata jotain saatanan kassia mukanaan ja pukea viikko hartaudella niitä haarniskoja päälle ja koskettaa kiekkoa kolme sekuntia.
Ihan mielenkiinnosta, että millaisilla suojuksilla itse pelaat ja mitkä jätät pois ns. turhina? Onko siellä jotain sellaisiakin, että helposti jättää pois tarpeettomana, mutta veisi liikaa aikaa pukea..? Ilmeisesti siis et käytä edes varustekassia, joten täytyy olla minimaaliset kamat. Munarit ja luistimet?
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
vesihiihto

tämän piti olla laji jonka kuka tahansa oppii viidessä minuutissa sen verran että ainakin suksille pääsee. En päässyt edes puolessa tunnissa (olikohan summer of 2008).
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei avaudu millään, että ihmettelee Lauri Tähkän suosiota ja tykkää edes vähän alusta AC/DC:stä.
Ei avaudu yhtään se, mitä tekemistä Tähkällä ja AC/DC:llä on keskenään.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En ymmärrä miksi ihmiset maksavat oopperan/klassisen musiikin kuuntelemisesta. Makuasioita nämäkin.

Sama. Muutamia klassisia minä jopa pidän kuunneltavina, mutta konserttiin asti en sentään. Ooppera...sellaisen tutkimuksen kun joku pystyisi tekemään, että kuinka moni oopperassa kävijä oikeasti pitää esityksestä ja musiikista. Mahdotonhan toki tuollainen on tehdä, kun ei siihen rehellisiä vastauksia pintäliitäjiltä saisi. Villi arvaus, että aika helvetin iso prosentti siellä käy aivan muun takia kuin oopperan. Siellä pitää käydä, koska se on eliittiä ja vitun hienoa. Ei avaudu.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Musiikkimaku on ihmeellinen asia. Minulle ei avaudu yhtään että miten joku voi kuunnella iskelmämusiikkia. On se niin hirveää paskaa. Mutta näyttää sekin aika monelle toimivan. Ihan kuten klassinenkin. Jos kaikki kuuntelisivat samaa musiikkia kuin itse kuuntelen niin varsin tylsää sekin olisi...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Musiikkimausta on useampikin huomio heitetty, joihin voisin yhtyä. Heitän kuitenkin uuden: konemusiiki. Siis sellainen tasainen jumputus jota esim. teknodiscoissa soitetaan. Ei avaudu miksi joku kuuntelee musiikkia missä ei sanota mitään ja missä ei ole edes melodiaa.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tylsä olisi lukea pelkkiä yhden viestin "ketjuja".

Sitten sinulle ei ole ilmeisesti avautunut ylipäätään keskustelupalstan idea?

Teille ei avautunut se, että tarkoitin lähinnä itseäni ja sitä miksi täytyy kommentoida johonkin aiheeseen mikä ei minulle millään muotoa kuulu ja kaiken lisäksi kyseisellä kommentilla ei ole käytännössä minkäänlaista arvoa/hyötyä kyseiseen keskusteluun.

Ja oikeasti tuo koko juttu oli vain huumorilla heitetty, eihän minun elämässä ole muuta sisältöä kun keskustelupalstoilla mukahassuttelu ja kettuilu yms.

Se ei ole vielä täysin avautunut onko tämä käyttäytymis malli väärin vai oikein?
 

Ralph

Jäsen
Ei avaudu minulle, että miten HIFK-Jokerit oli jo talviklassikko ennen kuin sitä oltiin edes kertaakaan pelattu. Sama koskee Suomi-Venäjä -ottelua.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Bond leffat. Varmaan arviolta kymmenen on tullut nähtyä, aina odottaen että jos tämä nyt avaisi mieleni näiden legendaaristen elokuvien sarjalle, mutta ilman tulosta. Tarinanrakenne on lähes aina sama, päähenkilö tylsä, actionkohtaukset päättömiä, jne..

Sitten vielä ne Bond tytöt, joista aina kohistaan. On varmaan ollut joskus 70-luvulla Amish leireillä eläville tyypeille tosi hottista, kun näkee jonkun b-luokan näyttelijätyttären pikkuisissa bikineissä rannalla joo. Näyttäisivät nyt edes tissit perkele, niin voisi itsekkin kiinnostua Bond tyttö valinnoista.

Ei vain avaudu näiden elokuvien suosio minulle.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei avaudu minulle, että miten HIFK-Jokerit oli jo talviklassikko ennen kuin sitä oltiin edes kertaakaan pelattu. Sama koskee Suomi-Venäjä -ottelua.

+1

Tämän ihmettelyn nyt voisi heittää tietysti johonkin muuhunkin ketjuun (Itkeä vai nauraa, Ihmettely, tjsp.), mutta kai tämä nyt on yritettävä käsittää, että kyseessä ovat "klassiset olosuhteet", ei varsinaisesti laji tai osallistujat.

Joo - jos tätä asetelmaa väkisin alkaa säätämään tuohon suuntaan, jonkun HIFK:n ja OLS:n jääpallo-ottelu jossain meren jäällä ansaitsisi jo useammassakin merkityksessä klassikon arvonimen, mutta antaapa olla...
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Sama. Muutamia klassisia minä jopa pidän kuunneltavina, mutta konserttiin asti en sentään. Ooppera...sellaisen tutkimuksen kun joku pystyisi tekemään, että kuinka moni oopperassa kävijä oikeasti pitää esityksestä ja musiikista. Mahdotonhan toki tuollainen on tehdä, kun ei siihen rehellisiä vastauksia pintäliitäjiltä saisi. Villi arvaus, että aika helvetin iso prosentti siellä käy aivan muun takia kuin oopperan. Siellä pitää käydä, koska se on eliittiä ja vitun hienoa.

Tuollaisen tutkimuksen voisi kyllä tehdä. Jos haastattelut aloittaisi Helsingin oopperatalon ylimmiltä parvilta, joilta näkee helvetin huonosti ja joille liput maksavat vähemmän kuin lätkämatseihin, voisi saada aika yllättäviä vastauksia. Niin sanottujen pintaliitäjien osuus toki kasvaa, kun siirrytään kalliimmille paikoille. Tämä "Oopperassa käy vain eliitti" tuntuu olevan totuutena julistettava asia, jolla ei oikein ole todellisuuspohjaa.

Jossain Savonlinnan oopperajuhlilla voi käydä paljonkin eliittiä paistattelemassa, kun ne järjestetään mukavasti keskellä kesää ja siellä voi kätevästi käydä vain näyttäytymässä torilla käymättä kuuntelemassa ainuttakaan kolmen tunnin esitystä. Yritysvieraita siellä melko suuri osa lieneekin, joten on ymmärrettävää, ettei heidän kiinnostuksensa oopperaa kohtaan ole kaikilla aivan tapissa. Mutta otetaan vertailukohdaksi marraskuinen arki-ilta Helsingissa, kun Oopperatalossa pyörii jokin keskinkertaisen säveltäjän keskinkertainen ooppera. Uskallan väittää, että silloin alan harrastajien ja todellisten oopperan ystävien osuus katsomossa on hyvin suuri.

Toistan vielä: en juuri pidä oopperoista ja käyn Oopperatalossa ehkä kerran viidessä vuodessa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei avaudu mikä tekee Jarkko Ruudusta niin merkittävän henkilön, että hänellä on oma ketju sm-liiga -osiossa ja kyseinen ketju on vieläpä osion suosituimpia.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei avaudu mikä tekee Jarkko Ruudusta niin merkittävän henkilön, että hänellä on oma ketju sm-liiga -osiossa ja kyseinen ketju on vieläpä osion suosituimpia.

Jaa, kai noilla pelatuilla NHL-otteluilla, arvokisoilla ym on jotain tekemistä asian kanssa. Ei kai ihan joka jengistä SM-Liigassa löydy yhtä paljon vastaavia meriittejä, jotka nostavat yleisesti koko liigan kiinnostavuutta. Kun kyseessä on vielä aina ollut hieman kiistanalainen pelaaja, joka vielä seuravalinnallaan korosti tätä mielikuvaa, on kyseinen ketju ja sen suosio valmis. Jokeripuolella meillä on myös toki oma ketju ko supersankarille.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei avaudu minulle, että miten HIFK-Jokerit oli jo talviklassikko ennen kuin sitä oltiin edes kertaakaan pelattu. Sama koskee Suomi-Venäjä -ottelua.
Kyseinen ensimmäinen peli oli Jokerit - HIFK, joten osoita viestisi Jokereiden markkinointiosastolle.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mäkihypyn nykysääntöjen hienous. Alkupään turistit hyppyytetään kovilla vauhdeilla montun pohjalle ja välillä olosuhteet on sellaiset, ettei hyppääjällä ole mitään mahdollisuutta kärkeen vaikka hyppäisi mäkiennätyksen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mäkihypyn nykysääntöjen hienous. Alkupään turistit hyppyytetään kovilla vauhdeilla montun pohjalle ja välillä olosuhteet on sellaiset, ettei hyppääjällä ole mitään mahdollisuutta kärkeen vaikka hyppäisi mäkiennätyksen.
Muutenkin mennyt ihan pelleilyksi tuo laji. Vituttanut koko touhu siitä asti, kun väkisin hyppyytettiin ylipitkiä hyppyjä ja silloin ylivoimainen Ahonen hyppäsi tasaiselle...

Koko laji on muutenkin niin välineurheilua nykyään. Nieminen sanoi, että laji olisi tasaisempi jos kaikki hyppäis ihinmyötäinen hiihtopuku päällä samanlaisilla suksilla. Noh, what ever.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Odotan jo nimimerkkien Jomppa_Koo ja HIFK kontribuutiota tähän ketjuun aiheesta ulkosynnyttimet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös