Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 241 576
  • 7 330

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Poliisit ohjelman "pilaaminen" hyppelemällä kaupungista toiseen niin että tapahtumat jää kesken. Ennen oli puoli tuntia samasta kaupungista, nyt hypitään "tunti" kolmen kaupungin välillä sekaisin.

Syy on se, että sinut koukutetaan katsomaan mitenhän tuo nyt meni ja mitä niille kävi. Samaan aikaan näet valtavan määrän mainoksia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
AC/DC:n Thunderstruckin sanoitukset eivät ole avautuneet, olen pohtinut niitä koko yön.

Ohessa sanoitukset spoileritagien takana.
Thunder, thunder, thunder, thunder
I was caught
In the middle of a railroad track
I looked round
And I knew there was no turning back
My mind raced
And I thought what could I do
And I knew
There was no help, no help from you
Sound of the drums
Beating in my heart
The thunder of guns
Tore me apart
You've been
Thunderstruck

Rode down the highway
Broke the limit, we hit the town
Went through to Texas, yeah Texas, and we had some fun
We met some girls
Some dancers who gave a good time
Broke all the rules
Played all the fools
Yeah yeah they, they, they blew our minds
And I was shaking at the knees
Could I come again please
Yeah them ladies were too kind
You've been
Thunderstruck

I was shaking at the knees
Could I come again please

Thunderstruck, Thunderstruck, Thunderstruck, Thunderstruck
It's alright, we're doin' fine
It's alright, we're doin' fine, fine, fine
Thunderstruck, yeah, yeah, yeah
Thunderstruck, Thunderstruck
Thunderstruck, baby, baby
Thunderstruck, you've been Thunderstruck
Thunderstruck, Thunderstruck
You've been Thunderstruck

Ekassa osiossa jumitetaan rautatienpätkään kiinni. Tokassa osiossa mennään Teksasiin jossa huorat imevät kikulia. Kolmannessa osiossa lähinnä hölistään biisin nimeä.

Jumalattoman hieno biisi musiikillisesti, mutta ovathan sanat ns. täyttä paskaa, tai pikemminkin täytettä riffien väliin. On syvällisiä sanoituksia yhtyeillä, ja sitten ovat AC/DC ja Kiss.
 

Nick Neim

Jäsen
Ekassa osiossa jumitetaan rautatienpätkään kiinni. Tokassa osiossa mennään Teksasiin jossa huorat imevät kikulia. Kolmannessa osiossa lähinnä hölistään biisin nimeä.

Jumalattoman hieno biisi musiikillisesti, mutta ovathan sanat ns. täyttä paskaa, tai pikemminkin täytettä riffien väliin. On syvällisiä sanoituksia yhtyeillä, ja sitten ovat AC/DC ja Kiss.
Niin, siis perinteistä sex, drugs and rock 'n roll elämää, koska rail perinteisesti on ollut synonyymi myös kokkeliviivoille, ja urban dictionaryn mukaan railroad tracks tarkoittaisi valtavan kokoisia kokkeliviivoja. Eli hyvinkin liitännäisiähän nuo osat ovat toisiinsa, ja ainakin minulle nuo ensimmäisen osan sanat käyvät enemmän järkeen, kun olen ajatellut sen liittyvän kokkeliin.

Mitään syvällisempää tarkoitusta tuosta lienee turha hakea, mutta omaa tarinaahan tuo kyllä kertoo.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Poliisit ohjelman "pilaaminen" hyppelemällä kaupungista toiseen niin että tapahtumat jää kesken. Ennen oli puoli tuntia samasta kaupungista, nyt hypitään "tunti" kolmen kaupungin välillä sekaisin. Toisekseen ei aina avaudu miksi olen vuosia seurannut telkkarista kun poliisit hoitaa töitään... eli lähinnä paimentaa kännisiä.
Uusin kausi on kyllä rytmitetty täysin päin persettä. Mielestäni vanha formaatti, jossa keskityttiin yhteen kaupunkiin per jakso, toimi aivan loistavasti ja piti yhtälailla mielenkiinnon yllä läpi näytöksen. Nykyinen väkisellä draamaa rakentava cliffhanger-poukkoilu on todella typerä ja käsikirjoituksellinen. Helsingissä poliisit menevät pienen baarimyllyn tuomareiksi ja juuri ennen kissalan poikien interventiota hypätään mainoksiin tai jonnekin vitun Kouvolan puhallusratsiaan. Kyllä ei meinaa millään jaksaa odottaa nähdäkseen nujakan lopputuloksen!

Tuntuu myös siltä, että sarjassa esiintyvien poliisien on paikoin opeteltava sanomisensa etukäteen, jotta tehdään oikein messevää tv-viihdettä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Uusin kausi on kyllä rytmitetty täysin päin persettä.
On tosiaan paskaa. Vanha konsepti oli täysin toimiva, en pysty ymmärtämään miten tämä uudistus on voinut mennä läpi vielä siitä viimeisestäkin palaverista. Ei tuosta oikeastaan puutu enää kuin Bayerncar tai Jounin Kauppa tekemään jotain kepposia markkinointiyhteistyön merkeissä, ja oltaisiin jo Myyntimies Jethro tai Huutokauppakeisari -tason alamäessä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Uskaltaisin väittää, että 95% ohjelmissa nähtävistä skoudeista ei käyttäydy niin oikeasti, kuin kameran edessä.

Toivoisin joskus, että Poliisit-ohjelmissa näkyisi enemmän myös poliiseja vapaalla kuten tässä Ylen jutussa:
"Turkulainen poliisi sai tuomion kunnianloukkauksesta ja lievästä pahoinpitelystä Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa.
Tilanne oli alkanut, kun joukko maahanmuuttajataustaisia nuoria oli mennyt jonon ohi tilataksiin. Vapaa-ajalla ollut humalainen ja asianomistajan mukaan vihaisen oloinen mies oli hermostunut jonon ohituksesta ja alkanut huutaa rasistisia kommentteja.

Mies oli myös hakenut naiselta tukea näkemykselleen jonon ohittamisesta. Nainen ei ollut vastannut, mutta kun mies oli hermostunut tästä, hän oli todennut käräjäoikeuden papereiden mukaan, että "Eikö ole parempi, että nuoret ottivat ison taksin ja muille jäi pienempiä."

Mies hermostui tästä lisää ja löi naista kasvoihin ja nimitteli tätä muun muassa "suvakkihuoraksi". Samalla mies oli ilmoittanut olevansa poliisi. Nainen oli kertonut lyönnin jälkeen tekevänsä asiasta rikosilmoituksen. Mies oli lyönyt tämän jälkeen uudelleen. Jonossa ollut toinen mies oli tässä vaiheessa puuttunut tilanteeseen. Poliisi lähti tämän jälkeen taksilla pois paikalta.

Poliisi itse kertoi oikeudessa olleensa kyllä paikalla, mutta kiistänyt syyllistyneensä kunnianloukkaukseen tai pahoinpitelyyn. Poliisi kertoi oikeudelle olleensa liian humalassa, eikä hän myöskään osannut kertoa itse tapahtumista juurikaan."


Kunnon kännissä ei sitä poliisikaan muista naisia hakanneensa ja nimittäneensä tätä suvakkihuoraksi, joten asia täytyy oikeudessa kiistää. Mamujen vika kumminkin alun perin. Tästä sitä poliisiaiheista tv-viihdettä irtoaisi paremmin!
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Uskaltaisin väittää, että 95% ohjelmissa nähtävistä skoudeista ei käyttäydy niin oikeasti, kuin kameran edessä.
Muista en osaa sanoa, mutta tällä kaudella kertojana toimiva Turun Eero Tuominen just samanlainen ylimielinen mulkku siviilissä kuin myös poliisin tehtäviä suorittaessaan. Aika kyrpä suoraan sanottuna.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Alppihiihtäjä Mikaela Shiffrin onkin ihan perusjenkki laskija. Olin luullut joksikin keskieurooppalaiseksi, tyyliin Itävalta-Sveitsi -akselilta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Palstasoftan hälytysilmoitukset eivät ole avautuneet minulle enää hetkeen.
 

Liitteet

  • 1000.jpg
    1000.jpg
    13,4 KB · kertaa luettu: 361

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se ei avaudu, että miksi aikuiset ihmiset eivät käy treenin jälkeen suihkussa. Pukevat hikiseen ihoon vaatteet ja lähtevät hikisenä pois ja käyvät sitten myöhemmin (ehkä ja tod.näk.) suihkussa. Ei kyllä aukee toi mulle.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se ei avaudu, että miksi aikuiset ihmiset eivät käy treenin jälkeen suihkussa. Pukevat hikiseen ihoon vaatteet ja lähtevät hikisenä pois ja käyvät sitten myöhemmin (ehkä ja tod.näk.) suihkussa. Ei kyllä aukee toi mulle.
Itse teen näin sen vuoksi, koska menen salilta suoraan kotiin saunaan. Tuntuu turhalta käydä moneen kertaan suihkussa
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse teen näin sen vuoksi, koska menen salilta suoraan kotiin saunaan. Tuntuu turhalta käydä moneen kertaan suihkussa

Ok. Tavallaan ymmärrän nyt paremmin, mutta vain vähän. Silti tuntuu hassulta, että joku viitsii pukea hikisenä vaatteet päälle, vaikka se sauna odottaakin. Mutta nämä ovat varmaan tottumuskysymyksiä. Vähän kuin tuo sauna. Itse en juurikaan saunomisesta perusta. Kesällä tuskin koskaan ja talvella muutamia kertoja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se ei avaudu, että miksi aikuiset ihmiset eivät käy treenin jälkeen suihkussa. Pukevat hikiseen ihoon vaatteet ja lähtevät hikisenä pois ja käyvät sitten myöhemmin (ehkä ja tod.näk.) suihkussa. Ei kyllä aukee toi mulle.
Tekevät noin koska on mikropenis ja se nolottaisi sitten suihkussa. Joku voi selittää että kotona on sauna lämpiämässä moimoi, mutta sitä nyt ei usko kukaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo, mutta en ole vielä oikein ymmärtänyt että miksi jotkut (nuoret) ihmiset pitää himassakin pipoa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tekevät noin koska on mikropenis ja se nolottaisi sitten suihkussa. Joku voi selittää että kotona on sauna lämpiämässä moimoi, mutta sitä nyt ei usko kukaan.
Noh, mulla on vähän päinvastoin. Pidän täydellistä penistäni osasyynä siihen, että hoidan itseni vasta kotona. Ärsyttää ne ihailevat ja kateelliset katseet, kun suihkusta kävellessäni köli raapii kaakeleita.
 

Nick Neim

Jäsen
Noh, mulla on vähän päinvastoin. Pidän täydellistä penistäni osasyynä siihen, että hoidan itseni vasta kotona. Ärsyttää ne ihailevat ja kateelliset katseet, kun suihkusta kävellessäni köli raapii kaakeleita.
Eikö se ole hieman hankalaa kävellä naama seinää vasten?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ei miniatyyrinen miltei renesanssin kuvataiteesta innoituksensa saanut pippelini onneksi ole koskaan estänyt peseytymistä julkisissa tiloissa. Hänkin tykkää kun se pestään. Siis se, ei hän. Häntä ei ole tällä hetkellä, eikä häntääkään. Toisin on metriletkuilla. Mutta jos 90 prossaa kaikista maailmassa koskaan eläneistä ihmisistä on kuollut ja ihmisheimon pääluku ollut jotain 2000-3000 välissä joskus ja nyt meitä on sen yli 7 miljardia, niin joku on saanut joskus, pienemmälläkin. Varaan Rovanperät, siis oikeuden mennä metsään laskutoimitukseni kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jokainen tekee niin kuin parhaaksi katsoo, mutta en ole vielä oikein ymmärtänyt että miksi jotkut (nuoret) ihmiset pitää himassakin pipoa.
Ja aikuiset ihmiset jopa ruokaillessa.

Mielestäni suomalainen, länsieurooppalainen tapakulttuuri perustuu monin paikoin pieniin - sinänsä jopa mitättömiltä vaikuttaviin - eleisiin ja tekoihin kuten kohteliaisiin käytöstapoihin. Isommassa mittakaavassa siinä on kuitenkin kyse paljon suuremmista asioista: muiden ihmisten huomioimisesta sekä toiseuden kunnioittamisesta ja arvostamisesta. Oikeastaan koko läntinen sivilisaatio ja oikeusvaltioperusteiset yhteiskunnat rakentuvat jossain määrin saman kudoksen varaan.

Voi olla, että vaikutan tapakonservatiivilta, mutta olen monesti toivonut, että kouluihin palautettaisiin kansalaistaito-oppiaine, jossa aiheena olivat normaalit, hyvät käytöstavat kiitoksen sanomisesta alkaen. Nyky-yhteiskunnassa moinen lienee kuitenkin, ikävä kyllä, kaukainen haave.
 
Viimeksi muokattu:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itse teen näin sen vuoksi, koska menen salilta suoraan kotiin saunaan. Tuntuu turhalta käydä moneen kertaan suihkussa
Tämähän se on oikea vastaus @Hera80 esittämään ihmettelyyn. Omasta mielestäni vielä ihmeellisempää on käydä ennen treeniä suihkussa. Yökylässä Maria Veitola-ohjelmassa vierailtiin Jorma Uotisen luona ja aamulla Maria totesi kameralle "Jorma on nyt suihkussa, minä menen sen jälkeen ja sitten lähdemme joogaan"
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämähän se on oikea vastaus @Hera80 esittämään ihmettelyyn. Omasta mielestäni vielä ihmeellisempää on käydä ennen treeniä suihkussa. Yökylässä Maria Veitola-ohjelmassa vierailtiin Jorma Uotisen luona ja aamulla Maria totesi kameralle "Jorma on nyt suihkussa, minä menen sen jälkeen ja sitten lähdemme joogaan"
No eihän sitä ny voi reenata hikisenä, menee jingit ja jangit aivan kaakkoon. Ja siitähän meteli nousee. Se on kato yläluokalla vähän eri meininki.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tieteen filosofia. Sain vihdoin luettua tuon yhden tenttikirjan (Godfrey-Smith, Peter: Theory and Reality, An introduction to philosophy of science, excluding chapter 14) ja ainoa kappale koko kirjasta, jossa oli mitään järkeä oli tuo näköjään tenttivaatimuksista ulkoistettu kappale 14 (käsitteli todennäköisyyksiä).

Ei tuo nyt näin aikuisopiskelijalle sinänsä vaikeaa ollut vaan lähinnä käsittämätöntä. Miksi ihmeessä moisia asioita edes pohditaan? Tai no voihan niitä joku toki pohtia, mutta että ilmeisesti historiassa moni tehnyt elämäntyönsä pohtimalla asiaa eikä siitä ole kaiketi vieläkään minkäänlaista yhtenäistä näkemystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös