Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 154
  • 33 995

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tässä tulee väkisin niinkuin mieleen että ei kauniina kesäpäivänä näytä ihmisillä olevan muuta tekemistä kuin vängätä Suomen kieliopista? Nyt ois hyvä sää käydä uimassa, kalassa illemmalla ja touhuta vaikka mitä... ja täällä kolmatta tai neljättä päivää tapellaan.

T. Sivistymätön maalaisjuntti
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Minusta tuntuu että täällä melttoaa jonkin sortin autisti.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minusta tuntuu että täällä melttoaa jonkin sortin autisti.
No tää on just tätä tietteks kun nykyään kaikki on autisteja tai narsisteja. Koita siinä sitten viritellä vääntöä retalejengin ja kunnon ihmisten välille.
 
Mitäs nyt helvettiä, eikö täällä kirjoitellakaan kirjaimellisesti? Seuraavaksi väitetään että paremmalla väellä ei muka olisikaan oikeasti kultaisia aterimia perätilassa jemmassa.

Koomista miten luokkayhteiskunta elää ja voi paksusti lähinnä luokkajakolarppaajien mielikuvissa. Toki ihmisillä on eri lähtökohdat elämään ja oikeasti paskoista lähtökohdista ponnistava joutuu ponnistamaan enemmän, mutta melkoista paskapuhetta väittää että Suomessa olisi jotenkin tarkkarajainen yläluokan ja "retalejengin" välinen kuilu

Vahvaa ja väkevää todistusta mieheltä, jonka kokemus alaluokan elämästä on pyöreä nolla.

Kuvaannollisten ilmausten ymmärtäminen tosiaan helpottaa luetun ymmärtämistä huomattavasti. Jos kirjoitetaan esim. että "suomalaiseen perheidylliin kuuluu 1,8 lasta", se ei tarkoita, että toiselta lapselta leikattaisiin jalat säärien kohdalta poikki. Kun ihmiset oppivat ymmärtämään tämän, heidän ei tarvitse enää myöskään kysellä, että miksi perheidyllissä auton pitää olla juuri Volvo.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Vahvaa ja väkevää todistusta mieheltä, jonka kokemus alaluokan elämästä on pyöreä nolla.

Kuvaannollisten ilmausten ymmärtäminen tosiaan helpottaa luetun ymmärtämistä huomattavasti. Jos kirjoitetaan esim. että "suomalaiseen perheidylliin kuuluu 1,8 lasta", se ei tarkoita, että toiselta lapselta leikattaisiin jalat säärien kohdalta poikki. Kun ihmiset oppivat ymmärtämään tämän, heidän ei tarvitse enää myöskään kysellä, että miksi perheidyllissä auton pitää olla juuri Volvo.

Onko hyvinkin ominaista alaluokan käyttäytymistä seurata pohjoisamerikkalaisia ammattilaissarjoja paikan päällä? Miksi muuten perheidyllissä auton pitää olla juuri Volvo?
 
Onko hyvinkin ominaista alaluokan käyttäytymistä seurata pohjoisamerikkalaisia ammattilaissarjoja paikan päällä? Miksi muuten perheidyllissä auton pitää olla juuri Volvo?

Minä tiedän autoista hyvin vähän, joten olen huono arvioimaan sitä, miksi juuri Volvo on vakiinnuttanut asemansa merkkinä, joka mainitaan suomalaisesta perheidyllistä puhuttaessa. Olennaista on se, että tällainen junttikin ymmärtää että nyt ei puhuta mistään ikälopusta riisikiposta, vaan sellaisesta menopelistä johon mulla ei ole varaa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä tiedän autoista hyvin vähän, joten olen huono arvioimaan sitä, miksi juuri Volvo on vakiinnuttanut asemansa merkkinä, joka mainitaan suomalaisesta perheidyllistä puhuttaessa. Olennaista on se, että tällainen junttikin ymmärtää että nyt ei puhuta mistään ikälopusta riisikiposta, vaan sellaisesta menopelistä johon mulla ei ole varaa.

Nämä ovat aina valintakysymyksiä, jollain on varaa seurata pohjoisamerikkalaisia ammattilaissarjoja paikan päällä, jotkut ostavat Volvon.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Paitsi jos kuuluu retalejengiin.

Ei se ole varoista kiinni, mutta kun retalejengille ei myydä volvoja eikä heitä päästetä Jenkkilään.

Onko noi Volvot nyt sitten niin ihmeellisiä. Siis joo, ihan laadukkaita autoja, mutta kyllä ennemmin otan jonkun kunnon Chryslerin vähintään. Ylipäätään en näe juuri käyttöä autoilla, joissa ei ole nelivetoa, ei tarpeeksi maavaraa, ei vetokoukkua, eivätkä edes kulje dieselillä. Eli meikäläisen menopelillä ei mitään käyttöö, vaikka Volvo onkin. Huono kaupungissa ja maantiellä ei kiihdy. Eikä edes mitenkään erikoisen tyylikäs.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei kai. Siksi kai Volvosta puhutaankin keskiluokan kohdalla. Herättää sen nimi kuitenkin paljon myönteisempiä konnotaatioita kuin vaikkapa Opel tai Nissan. Mutta ei siitä toisaalta mitkään Rytsölän veljeksetkään tule mieleen.

Uudet Nissanit on ihan päteviä autoja. Qashqai, Pulsar, mitä näitä nyt on... Opel - mihinkään missä on sähkönmerkki ei saa koskea. Minulle negatiivisimpia mielikuvia aiheuttavat Toyota Corolla, Mercédes-Benz, BMW ja kaikki pyörälliset perhehelvetit. Ja Fiatit, pl. Panda.
 
Uudet Nissanit on ihan päteviä autoja. Qashqai, Pulsar, mitä näitä nyt on... Opel - mihinkään missä on sähkönmerkki ei saa koskea. Minulle negatiivisimpia mielikuvia aiheuttavat Toyota Corolla, Mercédes-Benz, BMW ja kaikki pyörälliset perhehelvetit. Ja Fiatit, pl. Panda.

Tulkitsen asian niin, että Mersun nimi tuo sulle mieleen ammattikoulujen autontuunaajat. Ehkä ne mielikuvat Mersusta muuttuvat vähän myönteisemmiksi iän karttuessa.
Toyota Corolla taas on Suomen johtava kansanauto, joten ymmärrän hyvin miksi se aiheuttaa kielteisiä fiiliksiä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tulkitsen asian niin, että Mersun nimi tuo sulle mieleen ammattikoulujen autontuunaajat. Ehkä ne mielikuvat Mersusta muuttuvat vähän myönteisemmiksi iän karttuessa.
Toyota Corolla taas on Suomen johtava kansanauto, joten ymmärrän hyvin miksi se aiheuttaa kielteisiä fiiliksiä.

Juuri näin se varmasti on. Iän tuoman kokemuksen myötä opin varmasti entistä paremmin yhdistämään Mersuun kultaa, suorat housut ja hevosvoimat.
 
Ylipäätään en näe juuri käyttöä autoilla, joissa ei ole nelivetoa, ei tarpeeksi maavaraa, ei vetokoukkua, eivätkä edes kulje dieselillä.

Oman kokemukseni mukaan tuollaisellakin autolla pääsee pisteestä A pisteeseen B huomattavasti nopeammin ja kätevämmin kuin TKL:n bussilla. Se on minulle melkoisen tärkeä ominaisuus autossa.

Juuri näin se varmasti on. Iän tuoman kokemuksen myötä opin varmasti entistä paremmin yhdistämään Mersuun kultaa, suorat housut ja hevosvoimat.

Minulle tulee Mersusta mieleen lähinnä hyvin tienaavat duunarit.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Avautui semmonen juttu, että haistakaa nyt vittu tämän jankkaamisenne kanssa. Hermo menee, saatana.

Aivan sama asia avautui itsellenikin. Jostain luin tuolta semmosta listaa rasittavista nimimerkeistä, muut tajusin että miksi ne siellä on, mutta Kirjoittelija tuntui sen verran nevarilta että sen mukana oloa listalla en ymmärtänyt. Nyt ymmärrän.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
....
Siksi monet hyvät oppilaat saavat yo-kirjoituksista huonompia arvosanoja kuin kursseista, ja siksi monet vetelykset saavat yo-kirjoituksista parempia arvosanoja kuin kursseista.

Riippuu myös siitä, minkä tason lukiossa opetusta on saatu ja numeroita annettu. Hyvässä lukiossa opetuksen taso saattaa olla sen verran hyvä ja toisaalta kokeet inan vaikeampia, että ahkerakin oppilas on sellaista kasin ja ysin tasoa, mutta kirjoituksista vedetään sitten se laudatur.

Minulla tällaisia arvosanan "parannuksia" kävi ainakin ruotsin kielen suhteen, eli olin toki ollut ihan hyvä oppilas, mutta sitten kirjoitukset tuntuivat huomattavasti helpommilta, kuin lukion aikana tehdyt ruotsin kokeet...
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Annan isomman lampaanperseen vastaanväittäjäosastolle. Jos ette ole vielä huomanneet, Jatkoajan keskustelupalsta ei toimi maailmankatsomuskysymyksissä teesi-antiteesi-synteesi-linjalla. Toisten näkemyksiä kyseenalaistamalla ei saa täällä keskimäärin mitään aikaan. Siksi minusta onkin käsittämätöntä, että täällä on niin monta politiikkaa ja yhteiskuntaa käsittelevää ketjua.

Jatkakaa toki. Minua ei häiritse, kun niitä viestejä ei ole pakko lukea.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Avautui töissä muita asioita pohdiskellessa että jatkiksen omituiset jankkausväännöt perustuvat pohjimmiltaan siihen että vänkääjällä on äärimmäisen mustavalkoinen maailmankuva. Oli siten jakolinjana "eliitti vs. retaleet" tai "juntit vs. punavuorelaiset", niin noissa flametushenkisissä jankkauksissa tuntuu olevan viesti että Suomessa olisi ainoastaan kahdenlaisia ihmisiä jotka ovat toistensa vastakohtia ja käytännössä sodassa keskenään.

Avautui myös tässä tv:tä sivusilmällä vilkuiltaessa että Porin Prikaatin lipusta tulee mieleen Ukrainan lippu (siis väreistä). Äkkiä linkkaamaan kuvakaappauksia neuvostoviestimiin ja mitävittua -lehteen (joka tosin kuulunee noiden neuvostoviestimien piiriin) todisteena länsivaltojen fasistisista touhuista ja osallisuudesta Donetskin kansantasavallan vapaussotaan kiovalaisvalloittajien puolella.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Avautui myös tässä tv:tä sivusilmällä vilkuiltaessa että Porin Prikaatin lipusta tulee mieleen Ukrainan lippu (siis väreistä). Äkkiä linkkaamaan kuvakaappauksia neuvostoviestimiin ja mitävittua -lehteen (joka tosin kuulunee noiden neuvostoviestimien piiriin) todisteena länsivaltojen fasistisista touhuista ja osallisuudesta Donetskin kansantasavallan vapaussotaan kiovalaisvalloittajien puolella.
Vielä pikantiksi lisäksi ja varan varmuudeksi kuvaa lennoston lipusta, josta sitä fasistisia merkistöä vasta löytyykin!

Avautui paraatin vetävän yllättävän paljon väkeä.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Avautui tässä kohtaa se, että vaikka pidänkin itseäni edelleen kovana penkkiurheilijana, ja paljon urheilusta tietävänä, niin äsken minulle selvisi että huomenna on Champions Leaguen loppuottelu. Sitä en edelleen tälläkään hetkellä vaan tiedä, että ketkä finaalissa pelaa. Jos nyt tässä pitäisi veikata, niin joukkueet on Bayer München ja Real Madrid. Pitääkin kohta tarkastaa olinko oikeassa edes kummankaan joukkueen suhteen.

Muistan kyllä milloin vain esim. Ranskan mm-kisojen neljän viimeisen ottelun maalintekijät, mutta jossain kohtaa tuo jalkapallon seuraaminen on vaan vähentynyt.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Voitonpäivänä ollessani Pietarissa minulle avautui se, että neuvostoliitto vapautti euroopan natsien orjuudesta. Vaikka olenkin aina tiennyt, että molemmat osapuolet olivat niitä pahiksia (Hitler&Stalin) niin ei nii pahaa, etteikö jotain hyvääkin. Neukkuarmeija lopetti natsitouhut. Tahtoo usein unohtua, että totuuksia on muitakin kuin länsihegemoninen totuus.

Mut joo...Sota=paskaa, Armeijat=paskaa. Rauhan puolesta katse eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voitonpäivänä ollessani Pietarissa minulle avautui se, että neuvostoliitto vapautti euroopan natsien orjuudesta. Vaikka olenkin aina tiennyt, että molemmat osapuolet olivat niitä pahiksia (Hitler&Stalin) niin ei nii pahaa, etteikö jotain hyvääkin. Neukkuarmeija lopetti natsitouhut. Tahtoo usein unohtua, että totuuksia on muitakin kuin länsihegemoninen totuus.
Jos jätetään pois jenkkien patriotismi ja itsensä mainostaminen, niin eikös tuo nyt ole aika hyvin tiedossa ihan ympäri maailmaa? Tai sitten elän omassa luulon kuplassani ja olenkin elitisti, joka tietää enemmän asioita.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Jos jätetään pois jenkkien patriotismi ja itsensä mainostaminen, niin eikös tuo nyt ole aika hyvin tiedossa ihan ympäri maailmaa? Tai sitten elän omassa luulon kuplassani ja olenkin elitisti, joka tietää enemmän asioita.

Juu siinäpä se just onkin että vaikka on "tiedossa" niin välillä se meinaa "unohtua" länsimedian informaatiotulvassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu siinäpä se just onkin että vaikka on "tiedossa" niin välillä se meinaa "unohtua" länsimedian informaatiotulvassa.
Ihan totta puhut kyllä.
Tarkemmin kun miettiin, niin vaikka se onkin yleisesti tiedossa, niin jos tehtäisiin vaikkapa gallup ympäri maapallon, jossa kysyttäisiin mikä valtio/osapuoli pysäytti Hitlerin, niin Yhdysvallat varmasti saisi eniten ääniä. Sen verran ovat vuosien varrella asiaa mainostaneet ihan vaikka leffoista lähtien. Toki heillä oli erittäin iso osa myös tuossa Hitlerin murtumisessa, mutta kyllä idästä se aalto tuli joka pyyhki yli.

Jos nyt jatketaan omalla asialla mikä avautui, niin olen tässä muutaman viikon ihmetellyt, kun torrentit latautuvat helvetin hitaasti. No nyt sitten kävin asetuksia katsomassa ja olin joskus laittanut tietyn määrän rajoitukseen, jotta Xboxilla pystyy samaan aikaan netissä pelaamaan. Kauan siinä menikin ennen kuin tajusi käydä edes katsomassa, vaikka tuota kikkaa on tullut usein käytettyäkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös