Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 528
  • 33 995

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kielioppi on kiintoisa aihe, mutta yliopistokielessä on vielä hieman opittavaa. Muuten kyllä sujuu, mutta lukeminen hidastuu ja hankaloituu, kun termistön merkitykset pitää ottaa selville. Sivut pitää lukea moneen kertaan, että aivot hahmottavat.

Avautui myös, että käynnissä olevat MM-kisat ovat olleet mahtavat. Ja se, että Jatkoaikaan kirjoittaminen on vähentynyt huomattavasti, mikä sinällään on aivan erinomainen asia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Avautui myös, että käynnissä olevat MM-kisat ovat olleet mahtavat...

Joo, samaa mieltä, kisat ovat toistaiseksi olleet kiihkeät ja yllätyksellisetkin, niin kaukalossa kuin palstallakin! Ja vaikka taitaa diktatuurin ansiota ollakin, niin tunnelma peleissä on ollut aivan erilainen, kuin mm. Suomen kotikisoissa. Atmosfääriä on riittänyt pelissä kuin pelissä.

Ennen kisoja oli paljon kysymysmerkkejä, että mitäköhän tästä mahtaa tulla, mutta jännää on ollut.

ps. Hertlin osuma eilen lämmittää mieltä, hienoa nähdä tämä nuori mies näissä karkeloissa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Oho. Viestejä per päivä -tilastoni on tänään noussut lukemaan 1.00.

Mites nyt sillein? Sulla oli vissiin pidempi breikki tossa välissä ja nyt taas kirjoittaminen maittaa...

Avautui, että lähes poikkeuksetta sairastun flunssaan kun olen juonut Pepsiä. Pepsi Max ei aiheuta mitään oireita, mutta normaalin Pepsin jälkeen saakin sitten aivastella oikein olan takaa ja nenäkin vuotaa. Mitäs helvettiä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites nyt sillein? Sulla oli vissiin pidempi breikki tossa välissä ja nyt taas kirjoittaminen maittaa...
No en mä nyt tiedä. Suht tasaiseen tahtiin olen tänne näpytellyt, mutta viimeisen viiden vuoden aikana kuitenkin hieman enemmän kuin sitä ennen. Välissä nyt on ehkä ollut joku hiljaisempikin kesä tms, mutta ei vissiin mitään isompaa taukoa. Mitä nyt toissakesänä pari kuukautta kun kyllästyin nörtteihin. Mutta siis tammikuussa tuli kymmenen vuotta täällä. Joo ensin olin pitkään toisella nimimerkillä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Siellä Roihuvuoren kentällä ne pettterin pesisnaiset ovat taas pelaamassa. Onko mestari itse paikalla vai saavatko tytöt olla rauhassa tämän illan?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellä Roihuvuoren kentällä ne pettterin pesisnaiset ovat taas pelaamassa. Onko mestari itse paikalla vai saavatko tytöt olla rauhassa tämän illan?

Täällä pusikossa lymyän ja peffoja kiikaroin. Kännykällä tässä näpyttelen. Numero seiska muuten venyttelee just pohjetta ja pyllistää kohti koillista. Toi numero 12 juoksee kohta pienet tissit heiluen tästä ohi. Nyt on tuolla takakaarteessa.
 

Ralph

Jäsen
Veikkausliigan veikkaaminen ei olekaan helppoa, vaikka luulin tehneeni varman neljän ottelun mukavalla kertoimella. Lopulta kaikki neljä väärin, yksi taisi olla melkein oikein.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Avautui että tietyt (vierasperäiset) kirjaimet tuottavat vaikeuksia. Esim C ja G menevät helposti ainakin kijoitettuna. sekaisin. F ja V sekä B ja P ovat sitten ihan oma lukunsa.
 

Ralph

Jäsen
Avautui että tietyt (vierasperäiset) kirjaimet tuottavat vaikeuksia.

Muistan kun minulla junnuna oli ongelmia lukiessa ja kirjoittaessa laittaa D ja B oikein päin, varsinkin siis pikkukirjaimet d ja b jotka ovat identtiset kirjaimet, mutta toisinpäin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
"Mille naurat nyt" ketjussa olleen Seppäsen tweetin innoittamana rupesin tutkimaan mitä Tom Barrassolle kuuluu nykyään. Jokusen mutkan jälkeen jouduin toteamaan, että nuoruuden sankarini on ilmeisesti oikeassa elämässä aikamoinen mulkku. Esimerkiksi tällainen tarina löytyi hfboardsin sivuilta: HFBoards - View Single Post - Funny thing at the game today

Noh, mulkku tai ei, niin Barrasso oli nuoren kananlennon suosikkimolari 90-luvun alkupuoliskolla.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Maikkarilla on neljä eri selostajaa paikan päällä valkovenäjän mm-kisoissa suomen otteluissa. Mertaranta selostaa maksukanavalle, Saukkonen ilmaiskanavalle, radion puolelle selostaa Porttilan Kimmo ja ruotsiksi joku tuntematon ukko.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
NHL12:ssa Joel Armian kuvassa komeilee Ari Gröndahl. Ollu tähän asti epäselvää kuka siinä Armian sijasta oikeen on. Elämänlaatuni koheni juuri aivan uusiin sfääreihin tämän tiedon myötä.

Sekin avautu, että tiedossa on ilmeisen uneton yö. Hitto, ihan ku olis just heränny.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Avautui oma rakkaus kotikaupunkia kohtaan. Se ei vain kuole, vaikka juoksentelee ympäri Eurooppaa pidempiäkin aikoja.

Helsinki <3 <3 <3.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarharyhmän basisti Minna Haapkylä on ilmeisesti ryhtynyt lepsoksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minusta ei tunnu juuri miltään, että Suomi ei välttämättä selviä kahdeksan joukkoon MM-kisoissa. En toivo Suomelle putoamista, mutta ensi kertaa minusta vain ei tunnu miltään. Tänä vuonna taustalla on sellaisia asioita kuin olympiakisat ja Kärppien mestaruus. MM-kisoissa on mielestäni tehty täysin vittupäisiä valintoja kuten Michael Keräsen ja Ville Pokan pudottaminen joukkueesta. Koskista peluutettiin rybyjä vastaan, mitä vittua? Näitä asioita varmasti on käsitelty MM-osiossa, en minä sillä.

Touhusta paistaa läpi jonkinlainen pöljällä tavalla jääräpäinen johtaminen. "Niin tehdään, koska mä sanon niin".

Tänään kävi mielessä, että voisiko niinkin sekundaarinen seikka kuin MTV:n televisiointi vaikuttaa kokonaisuuteen? MTV työntää kansalle kisoja paskoilla selostajilla ja helvetin paskalla kuvanlaadulla, jos ei osta HD-pakettia. Mainoksia tulee kuin tuutista saatana. Tämä pirstaloi katsojakokemuksen, aina kun kotiyleisö alkaa päästä jyvälle tunnelmasta, läsähtää Gigantin mainos näköradioon. Mertaranta on menettänyt 90- ja 00-luvun huippuvuosista paljon, mutta silti hän on vitusti parempi selostaja kuin kääkättäjä-Saukkonen.

Leijonat on päästetty tuuliajolle. Leijonaporukassa ymmärretään, ettei kansaa kiinnosta, joten ei ole sellaisia parrasvaloja kuin on joskus ollut. Tämän takia kieltäydytään ihan helvetisti. Kansa on kyllästynyt. Nyt saatana herätys, ei tämä näin voi jatkua.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Koko viesti

Aivan kuin minun ajatuksistani kohta kohdalta poislukien Kärppien mestaruus (joka minulle ei henkilökohtaisesti merkinnyt mitään, koska en liigaa jaksa seurata). Mutta ei tämä MM-puserrus ja tuherrus tunnu minullakaan missään, mitä hetken ihmettelin, mutta päädyin sitten samoihin johtopäätöksiin.

Yleensä olen normaalisti syttynyt MM-kisoihin. Joskus vähän myöhässä, mutta kuitenkin. Viime vuosina eli siitä lähtien kun MTV3 kisat sai on into ja kiinnostus hiipunut sekä pelin ulkopuolisten seikkojen takia että pelillisten seikkojen takia. Kisa- ja pelitunnelmaan ei pääse, koska lähetykset ovat tosiaan sekavaa ja pirstaleista silppua. Kotikisoista jäi päällimmäisenä mieleen Kale-hinnoittelu.

Mitä pelin viihdyttävyyteen tulee, niin onhan se kylmä tosiasia, että Suomen pelitapa ja -tyyli ovat olleet MM-kisoissa erityisesti Jukka Jalosen aikana ja myös Westerlundin aikana melkoisen tylsää katsottavaa. Menestys on korvannut puutteet viihdyttävyydessä, mutta nyt kun samantapaista jurnuttavan tylsää peliä pelaa kansainvälisellä tasolla selvästi heikompien pelaajien epätasaisesti koottu nippu, niin ei tuosta mitään viihdettäkään saa.

Avautui, että kyseessä saattaa olla isompikin paradigman muutos sekä MM-kisaperinteessä että suomalaisen jääkiekon osalta. Kultainen sukupolvi on viittä vaille eläkkeellä Teemu Selänteen myötä, Leijonat tosiaan on tuuliajolla ja karnevalistinen tv-formaatti yrittää väkinäisesti vääntää suuta hymyyn ja tarjoilla koko kansan viihdettä joukkueesta, jonka otteiden seuraaminen tai taso ei ole viihdyttävää ollenkaan. Vähän kuin pitäisi väkisin nauraa Jokerin vitseille ase ohimolla. Why so serious?

Avautui myös, että takavuosina asia olisi saanut tuohtumaan ja huolestumaan paljon enemmän. Nyt ei tunnu juuri mitään, ja tämäkin on sotaa apatiaa vastaan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tämän Iltasanomien kuvan perusteella Tim Thomas näyttää enemmän ikämiesliigan molarilta tai maalivahtivalmentajalta kuin ammattipelaajalta. Hieno maalivahti kuitenkin edelleen!
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautui, että jalkapallon mm-kisat ovat ihan kulman takana. 24 päivää enää ja kuukauden kestävästä herkkupalasta saa jälleen nauttia. 16.6. on etenkin merkattu punaisella tussilla kalenteriin. Alkais jo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös