Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 624
  • 33 995

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
On se kokeilemisen arvoinen, jos selkä on jumissa. Selättimen päällä pyörimisen perään kun vielä rullailee paikat auki tällaisella, niin ai että.
Kyllä tuommoisten laitteiden kanssa värkätessä voi selkä aueta, mutta meneehän noiden kanssa miehuus. Millä sen sitten aukaisee.

Ei, ei sitä Kossulla aukaista, eikä väkivallalla. Eikä millään autorempallakaan. Halkoja hakkaamalla ja viikon verran kuusen juurella nukkuessa se voisi aueta. Aika iso annos saisi kyllä olla, että tuommoisen jälkeen miehuus palautuisi. Ehkä jos omakotitalon omin kätösin rakentaa, niin alkaa annoskoko riittää. Ja ampuu syksyllä hirven.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Avautui tuosta edellisen viestin linkista, etta fitness-tuotteilla lienee aika saaaaatanallinen kate.

Yli 30e vaahtomuovirullasta. Morjes.
Eikös tuolta pohjalta kannata ryhtyä sen sijaan tekemään itsekin pisniksiä? Monenlaista yrittäjää on jo markkinoilla tietysti jo, mutta jos jengi ostaa, maksaa reilusti, ja ostajat ovat vielä tyytyväisiä, niin ei ole ainakaan myyjän syy jos kauppa käy.

Erikoistavaralla pitää tietysti ollakin reilu kate. Ei noita vermeitä myydä velloville ostajamassoille suoraan kuormurin lavalta.

Jumaliste, möin joskus 90-luvulla tietotekniikkaa kun rannetuella varustetut hiirimatot tulivat markkinoille. Ja näppiksen alle sujautettavat rannetuet, siis sellaiset isot muovilevyt joiden etureunaan oli liimattu palanen pehmytmateriaalia rannetuen virkaa toimittamaan. Ensimmäisiä markkinoitiin käänteentekevinä ergotuotteina. En muista enää hintoja, markka-aikakin oli tietysti silloin. En varmaan paljoa erehdy, jos väitän että hinnat olivat rahan arvon kehitys huomioiden helposti 20-kertaisia verrattuna vastaaviin tuotteisiin joita nyt on kaupassa. Kyllä niitä silti myytiin, ei paljoa, mutta jonkin verran.

Entisen työnantajani aikana perkasin joskus vanhoja laskuja ja sopimuksia, etsin jotain vanhaa juttua paperiarkistosta. Silmiini sattui jostakin 90-luvun alusta tilausvahvistus, jonka mukaan firma oli ostanut tietokoneen. Mukana oli tilattu "sähköinen kursorilaite Mouse", hinta 1200 markkaa. Plus verot. Jäi mieleen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Avautui tuosta edellisen viestin linkista, etta fitness-tuotteilla lienee aika saaaaatanallinen kate.

Loistavaa parodiaa fitness-tuotteista teki jo 90-luvulla legendaarinen Dennis Pennis, joka Suomessa tunnettiin nimellä säälimätön haastattelija. Penniksen Magi Stickin myyntiluvuista en onnistunut syystä tai toisesta löytämään mitään faktaa.

Linkki: YouTube ja kuntoiluvälineen mainos.
 

J.Petke

Jäsen
Avautui tuosta edellisen viestin linkista, etta fitness-tuotteilla lienee aika saaaaatanallinen kate.

Yli 30e vaahtomuovirullasta. Morjes.

En kohdista tätä mitenkään sinuun mutta tuli tuosta muutama tapaus mieleen entiseltä uralta.

Tuohon lauseeseen törmäsi monta kertaa rautakaupassa. Asiakas osti maaleja 360 eurolla ja sitten kun valittiin sitä pensseliä niin "20 euroa pensselistä, anna vaan se halvin (5,90e)". Tai sitten "mulla on viime kesältä vielä vanha tallella"

Vielä paremmin tämä heijastui joihinkin setiin, jotka maalailivat sitä muorin vanhaa senkkiä ja ostivat sen pensselipaketin, joka maksoi 2,90€, koska kaikki kalliimmat olivat vaan ylihinnoiteltuja eikä niillä oikeasti mitään eroa ollut.

Muutaman asiakkaan pakotin ostamaan myös kalliin pensselin ja lupasin rahat takaisin, jos ei huomannut eroa siihen halpaan, yhtäkään ei palautettu.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Eikös tuolta pohjalta kannata ryhtyä sen sijaan tekemään itsekin pisniksiä? Monenlaista yrittäjää on jo markkinoilla tietysti jo, mutta jos jengi ostaa, maksaa reilusti, ja ostajat ovat vielä tyytyväisiä, niin ei ole ainakaan myyjän syy jos kauppa käy.

Kylla vain, sehan tassa (taas) avautuikin etta etuliite fitness-, terveys-, luomu- tai mika vain vastaava trendikas saa jengin ostamaan vaahtomuoviakin hillittomaan ylihintaan.

Ei ole tietenkaan myyjan vika, ja tuotekin todistetusti toimii niin mikas siina. Ostajahan maksaa sen minka itse kokee tuotteen arvoksi, noin niinkuin periaatteessa.

Tuohon lauseeseen törmäsi monta kertaa rautakaupassa. Asiakas osti maaleja 360 eurolla ja sitten kun valittiin sitä pensseliä niin "20 euroa pensselistä, anna vaan se halvin (5,90e)". Tai sitten "mulla on viime kesältä vielä vanha tallella"

Juu naakin on legendaarisia. On upeet ja kalliit kotiteatterivehkeet yhdistettyna s-videokaapelilla. Tai state-of-the-art kodin "turvajarjestelma" ja se avain edelleen kynnysmaton alla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin vaalien alla mä oon joka puolueen kannattaja. Ilmaiset kahvit ja karkit vaan kojusta käteen ja kaikki mitä irti saa.

Kyllä kyllä vihreät arvot ovat erittäin lähellä sydäntäni. Tuulivoima tasa-arvo tulevaisuus, Olkiluoto otsonikerros oujee, anna jo se saatanan kahvi vitun ituhippi.

Katainenkin muuten näytti tänään möllöttävän Narinkkatorilla. Ja se Ben Schwarzenegger jakeli mainoksia. Vai miten sen nimi kirjoitetaan.

Tämän viestin kopioiminen junttiketjuun kielletty.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tämän viestin kopioiminen junttiketjuun kielletty.

Repesin nauramaan (tai no nenän kautta ehkä vähän tuhisin), kun näin tämän lopetuksen. Rehellisesti sanoen, liikutin jo kursoria lainatakseni viestin juuri tuonne junttiketjuun. Samoin meinasin tehdä tuon "neljä päivää selvinpäin" -viestisi osalta. Nyt on pakko jättää lainaamatta, kun ihan itse tiedostit tilanteen.

Tavallaan siis minulla olisi muutenkin ollut asiaa tuohon junttimaisuusketjuun, kun sinne olisin kirjoittanut olevani samaa mieltä siitä, että tupakointi on junttimaista. Samoin kuin örveltäminen vappuna. Alkoholin juomista en muutenkaan ymmärrä, mutta en sitä nyt junttimaiseksikaan leimaa. En myöskään henkilöi näitä mainitsemiani asioita kehenkään yksittäiseen palstakirjoittajaan.

Minulle avautui tänään myös monia juttuja. Painoin ne ihan mieleeni, jotta voisin ne täällä kertoa. Nyt en vain muista niitä. Avautui, että minulla on todella huono muisti. Joka päivä käy useittain (haluan käyttää tätä äsken keksimääni sanaa, vaikka se ei ole sana) niin, että juuri olen sanomassa asian esimerkiksi kaverin kanssa keskustellessa ilmaisen viestintäpalvelun (kuten WhatsApp) kautta, mutta sitten parahultaisella hetkellä mieleni tekee tepposet ja lähettää mietteeni unholaan. Kunnes taas myöhemmin muistan asian unohtaakseni sen uudelleen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto tolla kissalla on paljon paremmat eväät kuin mulla. Eilen toi veti peuraa ja tänään lammasta, vittu meitsi halvinta sika-nautaa.

Eläinkaupasta vielä jotain kalliimpaa safkaa...
 

Nick Neim

Jäsen
Hitto tolla kissalla on paljon paremmat eväät kuin mulla. Eilen toi veti peuraa ja tänään lammasta, vittu meitsi halvinta sika-nautaa.

Vaihtakaa täksi illaksi eväät päikseen. Tuskin se kissa mitään vastaan sanoo.

Olettaen, että puhut eläimestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Avautui, että pettterillä on kissa. Ei jotenkin vaan sovi maalaamaani profiiliin kaverista.

En sitten tiedä minkälaisilla ihmisillä kuvittelet kissoja olevan. Tuskin se varsinainen ihmettelyn aihe olisi, jos petterilla ei olisi kissaa, mutta en yhtään ihmettele, että on.

Mainiota seuraa ja helppohoitoista porukkaa eli samalla voi dokailla aivan hyvin. Ja useimmilla on joku kaveri kuka voi sitten Tallinnan reissun aikana laittaa ruokaa. Muutenkin kissat pärjäävät jonkun vuorokauden omillaan aivan hyvin, kunhan on vettä ja jotain raksuja.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olisin ollut enemmän yllättynyt, jos pettterillä olisikin ollut kissan sijasta vaikka afgaaninvinttikoira. Kissat ovat hienoja elättejä juuri niiden itsenäisyyden vuoksi. Riittää, että heidät ruokkii ja juottaa, joten omaa aikaa jää reilusti enemmän kuin koirien kanssa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kirjastoissa tai divareissa Pahkasikoja selailevien ”poikalapsien” ikä on melkoisen helposti arvattavissa. Eikä yksikään selailija koskaan ole tyttö/nainen!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olisin ollut enemmän yllättynyt, jos pettterillä olisikin ollut kissan sijasta vaikka afgaaninvinttikoira. Kissat ovat hienoja elättejä juuri niiden itsenäisyyden vuoksi. Riittää, että heidät ruokkii ja juottaa, joten omaa aikaa jää reilusti enemmän kuin koirien kanssa.

Kissa - tuo lemmikkieläinkunnan autisti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kissat on just söpöjä, mutta onko kukaan nähnyt koskaan söpöä koiraa? Niinpä. Ei sellaisia ole, paitsi ehkä joku kissan kokoinen koira. Koirat näyttävät jotenkin kuvottavilta. Mua oikein ällöttää sellainen kuolaava koira, jolla kieli vielä roikkuu ulkona. Kissoja voi silitellä ja rapsutella ja haliakin, mutta koiria ei tee mieli edes koskettaa. Siis suoraan sanottuna mä pelkään koiria. Melkeinpä tekis mieli potkia niitä kauemmas, mutta en uskalla kun saattavat purra. Kissat taas ovat mukavia ja varmasti kiistatta fiksumpia kuin koirat. Koirien silmistäkin jotenkin näkee sen niiden tyhmyyden. Kissat lisäksi ovat paljon helpompia. Koirat syövät hirveästi ja ykskin tuttu joutuu ulkoiluttamaan sen koiraa kaks kertaa päivässä tai muuten se rakki paskoo lattialle tai jotain. Ja onko satavarma ettei koirat koskaan hauku? Ei ole.

Joo metsästyksessä varmaan metsästyskoirat ovat parempia, ja sokeitakin opastamaan ja huumeita haistamaan, mutta järjellä ajateltuna tavallisille ihmisille luulisi kissan sopivan paljon paremmin. Joitakin syitä tuolla aiemmin jo luettelin, ja kyllähän niitä keksisi vaikka kuinka paljon lisääkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kissat on just söpöjä, mutta onko kukaan nähnyt koskaan söpöä koiraa? Niinpä. Ei sellaisia ole, paitsi ehkä joku kissan kokoinen koira. Koirat näyttävät jotenkin kuvottavilta. Mua oikein ällöttää sellainen kuolaava koira, jolla kieli vielä roikkuu ulkona. Kissoja voi silitellä ja rapsutella ja haliakin, mutta koiria ei tee mieli edes koskettaa. Siis suoraan sanottuna mä pelkään koiria. Melkeinpä tekis mieli potkia niitä kauemmas, mutta en uskalla kun saattavat purra. Kissat taas ovat mukavia ja varmasti kiistatta fiksumpia kuin koirat. Koirien silmistäkin jotenkin näkee sen niiden tyhmyyden. Kissat lisäksi ovat paljon helpompia. Koirat syövät hirveästi ja ykskin tuttu joutuu ulkoiluttamaan sen koiraa kaks kertaa päivässä tai muuten se rakki paskoo lattialle tai jotain. Ja onko satavarma ettei koirat koskaan hauku? Ei ole.

Joo metsästyksessä varmaan metsästyskoirat ovat parempia, ja sokeitakin opastamaan ja huumeita haistamaan, mutta järjellä ajateltuna tavallisille ihmisille luulisi kissan sopivan paljon paremmin. Joitakin syitä tuolla aiemmin jo luettelin, ja kyllähän niitä keksisi vaikka kuinka paljon lisääkin.

Kaiken tuon lisäksi useimmat koirat vielä haisevatkin.

No vittu ähhihi.

On tietysti totta, että koirissa on tietty ominaishajunsa, jopa eeppinen löyhkä eli dunkkis eli döfis. Muttah...! Kissa sinänsä on monesti täysin hajuton tapaus, niin metaforisesti kuin konkreettisesti. Vaan entäpä ns. kissaihminen? Kissaihmisen tunnistaa tuhannen kilometrin päähän kissankusen hajusta. Eipä sovi yleistää, on tietysti kissaihmisiä, joiden kissi tihuuttaa virtsaansa vain tähdätysti, ovatpa kuitenkin harvassa nämä ihmiset ja etenkin kissit.

Koirankin voisi opettaa tekemään tarpeensa hiekkalaatikkoon, vaan miksi pitäisi? Eläväinen ja sosiaalinen koira voittaa tässä eepillisessä taistelussa kissan noin miljoona - sata. Kissa - koira -vastakkainasettelupari on tietysti samassa korissa vastakkainasettelujen tee - kahvi, kahvi mustana - kahvi maidolla, tee sokeritta - tee sokerilla, niin että kannattaako edes vertailla?

Sitä paitsi koira laskee paljon isompia käpyjä ja paljon enemmän kusta kuin kissa, että ei siksikään kannata opettaa koiraa tuottamaan eritteitä sisätiloihin.

Haluaisin sanoa vielä yhden asian koiran ja kissan erosta. Jos kissi raapii ja puree, niin kissihän on silloin vain omanarvontuntoinen ja itsenäinen eläin. Mutta jos koira puraisee ihmistä, niin yleinen mielipide on: nukutuspiikki persieen. Lisäksi näissä tapauksissa syytetään yleensä omistajaa, kun tämä ei osaa kouluttaa koiraa oikein. Jos kissa raapii ihmiseltä esimerkiksi silmän puhki, niin asiassa ei syytetä omistajaa. Eihän omistajaa voi syyttää siitä, että älytöntä kissaa ei vain voi kouluttaa olemaan raapimatta ihmistä, koska kissa on niin tyhmä eläin. EHHEHE.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harva kissa raapii ja puree. Kyllä koirissakin on vaikka millaista luonnevikaista, mutta ei poikkeustapauksista kannattaisi puhua. Ja jos kissankusi haisee, kannattaa hommata hyvää kissanhiekkaa. Mä en tiedä haisevatko ne kaupan halvimmat, vai onkohan joku hakenut itse jostain soramontusta. Helpompi kissan jätöksiä on siivoilla kuin koiran, ainakin täällä kaupungissa, ja varsinkin kun miettii että se koira on aina pakko viedä ulos. Entä jos ei millään jaksaisi, kuten esimerkiksi joka toinen päivä? Joo kissankarvat vaatteissa on kyllä huono puoli, varsinkin kun mä käytän usein mustia vaatteita, mutta toisaalta joiltakin koirilta lähtee myös karvaa. Sukulaisten koiralta vielä enemmän kuin tuolta kissalta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti

ditrim

Jäsen
Mitä täällä nyt selitetään? Kissat nyt on ihan vitun homoja. Ja kissaihmiset on teuvolomaneja. Koirat on äijiä, niitten kanssa seikkaillaan eikä vaan homostella jossain sohvan nurkassa.

Sakset avautui pari tuntia sitten. Oi oi
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mitä täällä nyt selitetään? Kissat nyt on ihan vitun homoja. Ja kissaihmiset on teuvolomaneja. Koirat on äijiä, niitten kanssa seikkaillaan eikä vaan homostella jossain sohvan nurkassa.

Sakset avautui pari tuntia sitten. Oi oi
Kissanpennulla saa pillua. Otapa pieni kissanpoikanen takkisi sisään liepeestä kurkkimaan ja mene baariin. Kissiä ihastelevia naisia kiehnää ympärilläsi hunajoivana laumana, ja otuksen isäntä saa myös mukavasti huomiota. Joku satunnainen susiruma viherämmä käy ehkä paheksumassa kissan tuommoista kuskaamista, mutta paskanko väliä. Valkkaat vaan mukavimman noista näteistä ihastelijoista ja lähdet painamaan.

Kun kissa kasvaa isoksi, niin se menettää söpöytensä. Sellaisella katilla ei irtoa pimppaa kuin vanhoilta huuhkaimilta. Mutta ei hätää. Hukutat vain vanhan kissan ämpäriin ja hankit uuden kissanpennun, niin jo tunkee taas pillua ovista ja ikkunoista.
 

ditrim

Jäsen
En tiedä onko kyse kännistä vai mistä, mutta toi PK186cm:n viesti naurattaa mua joka kerta kun luen sen. Ja olen lukenut sen jo monta kertaa. Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös