Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 713 261
  • 33 930

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo eilen matkustin junalla. Se vanha pikajuna on kyllä paljon tyylikkäämpi ja tunnelmallisempi kuin nämä ankeat ja muoviset intercityt tai pendolinot, joiden penkeissäkään sä et millään löydä hyvää asentoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laihtuminen on kyllä paljon helpompaa kuin lihominen. Jos sä haluat lihota, sun pitää tehdä sen eteen jotain, tunkea sitä saamarin pullaa suuhun, mutta jos sä haluat laihtua, sun ei tarvitse tehdä yhtään mitään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olen ihan varma seuraavasta asiasta:

Camel-yhtyeen Lady Fantasy on ollut innoittaja MacGyverin tunnussävelmälle.

Camel, Lady Fantasy, 1974. Prog-Rock Classic. - YouTube

Macgyver theme song - YouTube

Kuunnelkaa itse. Haluaisin etenkin palstan muiden progehöyrypäiden kuten Ted Raikkaan, Pisin Kääpiön, Vanhapuuman, -Kantorin-, Leonin, sicin ja muiden herrojen mielipiteen asiasta. Se olisi minulle tosi tosi eri tärkeä.
Olen yleensä hyvin herkkä spottaamaan mahdollisia melodioiden lainaamisia ja suoranaisia varkauksia. Vaikka Lady Fantasy on suosikkini Camelin tuotannosta, en ikinä Macgyveriä katsoessani hoksannut yhtäläisyyttä. Enkä tehnyt sitä nytkään. En nostaisi syytettä.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avautui, että Dortmundin toppari Neven Subotićilla on neljän eri maan kansalaisuus; Jenkkien, Saksan, Serbian ja Bosnia ja Herzegovinan. Kansainvälinen mies.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Just äsken avautui, että schollin pelikielto on päättynyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tän syksyn oon taas nukkunut sängyssä, mutta tätä ennen nukuin ainakin vuoden patjalla lattialla. Oli se kyllä jotenkin parempaa. Hitto pitäiskö sitä taas nostaa tää sänky pystyyn.
 

Nick Neim

Jäsen
Hannes Hyvönen pelailee edelleen jääkiekkoa. Niinkin kovatasoisessa maassa kuin Norjassa. Ykkösdivaria. Hanneksellekin aika monta jengiä ja maata kertynyt tässä vuosien varrella. Jokohan tämän kauden jälkeen malttaa lopettaa, vai vieläkö matka jatkuu..
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimimerkki scholl tuntee ilmeisesti rahamiehiä. Lainaus islam-ketjusta.

Olen monelta kysynyt, mukaan lukien Donald Trumpilta, enkä ole saanut kunnollista vastausta siihen, miksi helvetissä me koulutamme kalliilla tykin ruoaksi sotilaita?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Homous ei sittenkään tuhoa tai luo kohtuuttoman kiusallista meininkiä jokseenkin skidisti lätkäjätkäjuntti-porukkaan. Aluksi toki kaverin avautuminen oli jokaiselle vähän outoa, mutta tämä tasavirtamieshän on sittenkin sama ihminen kuin aina ennenkin. Heureka. En panisi, mutta pelikirjallisia asioita kuulen tältä ko. jampalta mielelläni matsien yhteydessä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Tänään on sitten näköjään se päivä, kun pitää mennä työpaikalle vapaa-ajalla. Ei tosin haittaa pätkääkään. On kyseessä vähän isomman luokan kokous, että saataisiin nuo työpaikan asiat edes siedettävälle tollalle tai edes nuo suoranaiset laittomuuden loppumaan. Pian heiluu kyllä varmaan irtisanomiset, mutta taitaa mennä tällä kertaa oikein, eli toimihenkilöt saavat etsiä itselleen uutta työpaikkaa.

Avautui, että kyllä aika menee nopeasti. Vastahan pari vuotta tässä on ilmoitettu liittoon palkkasaatavia ja syrjintää sun muita juttuja kuukausittain / viikottain. Pääluottamusmiehen mukaan pelkästään meidän yksikkö on tyyliin TOP 3 työllistäjä hänelle koko Suomessa. Hyvä tietty, että me pidetään hänet työllistettynä, ettei tarvii sormia pyöritellä toimistolla. Ollaan mekin Suomessa edes jossain siellä kärkipäässä!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui äsken, että Åren hiihtokeskuksen pr-päällikkö on vaan kaunistunut viime vuodesta. Yli 180-senttinen blondi, jonka ikä alkaa kolmosella, on sellainen MILF, että ihan jalat menevät alta.

Ai niin, Toscaninissa tehdään hyvää ruokaa ja se on ihan viihtyisä rafla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui äsken, että Åren hiihtokeskuksen pr-päällikkö on vaan kaunistunut viime vuodesta. Yli 180-senttinen blondi, jonka ikä alkaa kolmosella, on sellainen MILF, että ihan jalat menevät alta.

Ai niin, Toscaninissa tehdään hyvää ruokaa ja se on ihan viihtyisä rafla.

Tämä on paskaa jota en salli.
Linda Morellia veikkaan, vaikka ei tuo toinen Linda ja Helenakaan varsinaisesti silmään satu.
SkiStar AB - kontaktpersoner
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Vankilassa lusivat rötöstelijät saavat nykyään helpommin pillua kuin vesikampauksen voimalla baareissa ravaavat aikamiespojat.

"Rehellinen suomalainen mies" my ass.
 

scholl

Jäsen
24h paikka tarkoittaa sitä, että siihen saa pysäköidä max 24h ajaksi. Luulin, että niille paikoille saa jättää niin pitkäksi aikaa kuin lystää. Jotenkin epälooginen tuollainen 24h. Miten niin juuri vuorokaudeksi saa pysäköidä?

Joka tapauksessa eilen oli jossain lehdessä juttu, että joku tyyppi oli saanut parkkisakon, kun oli pysäköinyt samaan ruutuun kuin edellisenäkin päivänä ja eturenkaan venttiili oli autossa samassa asennossa niin siitä venttiilistä lappuliisa päätteli, ettei autolla muka olisi ajettu. Kun kuski valitti asiasta niin hänelle sanottiin, että pitää olla todisteina jotain kuitteja siitä, että autolla on ajettu.

Mulle ei avaudu sinänsä logiikka 24h parkkipaikkojen taustalla. Nehän on yleensä jossain hevonkuusessa, jossa on asuintaloja lähellä. Eli jos katupaikat ovat täynnä niin siinä on sitten jossain lähistöllä tyhjä tontti, jossa on 24h parkkipaikka, jonne ihmiset vievät autonsa. Onko sillä sitten niin väliä onko se auto siinä vuorokauden vai kolme. Älytöntä tollainen, että pitää muistaa ajaa joka päivä. Ei tosin koske minua, kun en asu tuollaisella seudulla, mutta näin yleisesti ottaen: idea on posketon. Näin kesällä kun itse liikun paljon prätkällä niin mulla voi mennä viikko tai parikin, etten aja autoa ollenkaan, joten olisin välittömästi kusessa.

Tämä ei ole ainoa ihmeellinen asia pysäköinnissä, mutta huomiolle pantava joka tapauksessa. Ja hyvä, että minäkin nyt opin, mitä 24h parkkipaikka tarkoittaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
24h paikka...

Tuossa on varmaan taustalla myös se, että pysäköinninvalvonta on vastuussa myös hylätyistä autoista. Ilman tuollaista seurantaahan hylätty auto voisi seisoa 24h-parkkiksella ikuisesti. Jossain vaiheessa kun väärin pysäköity auto on saanut tarpeeksi monta sakkolappua, se hinataan pois. Ennen hinausta autoon taidetaan tästä laittaa vielä jokin ilmoitus.

Taitavat myös käyttää joskus keinona sitä, että merkkaavat pienen jäljen asvalttiin renkaan taakse. Tällaisen olen ainakin joskus huomannut, enkä asialle muuta selitystä keksinyt.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Tuossa on varmaan taustalla myös se, että pysäköinninvalvonta on vastuussa myös hylätyistä autoista. Ilman tuollaista seurantaahan hylätty auto voisi seisoa 24h-parkkiksella ikuisesti. Jossain vaiheessa kun väärin pysäköity auto on saanut tarpeeksi monta sakkolappua, se hinataan pois. Ennen hinausta autoon taidetaan tästä laittaa vielä jokin ilmoitus.

hylätyt autot ovat erikseen ja niitä on itseasiassa paljon nimenomaan kadun varsilla ja sitten on näitä mestareita, joilla on auto, mutteivat käytä niitä ikinä. Pari kertaa vuodessa katujen lakaisun yhteydessä auto siirtyy seuraavalle kadulle ja sitten se seisoo siellä. Mutta joka tapauksessa: mitä väliä sillä on, seisooko auto 24h vai kolme päivää? Siis ihmisillähän voi olla jotain tekemistä, jonka vuoksi eivät jouda joka päivä autoa ajamaan. Itse esim. olen ollut tällä viikolla flunssassa, jos asuisin tollaisella paikalla minun pitäisi kipeänäkin mennä ajamaan autoa esim. pari metriä.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Avautui että, ennen Jatkoajan aktiivista lukemista, Jokerit oli seura muitten joukossa.

Kiitos monien Jokerifanien jotka täällä kirjoittaa, olen näiden henkilöiden takia alkanut vihaamaan Jokereita.

Mulkut, vaikea seurata enää narrien pelejä, kun fanien tekstit saavat sykkeen nousemaan.

Pääsitte ihon alle, onneksi olkoon.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
hylätyt autot ovat erikseen ja niitä on itseasiassa paljon nimenomaan kadun varsilla ja sitten on näitä mestareita, joilla on auto, mutteivat käytä niitä ikinä. Pari kertaa vuodessa katujen lakaisun yhteydessä auto siirtyy seuraavalle kadulle ja sitten se seisoo siellä. Mutta joka tapauksessa: mitä väliä sillä on, seisooko auto 24h vai kolme päivää? Siis ihmisillähän voi olla jotain tekemistä, jonka vuoksi eivät jouda joka päivä autoa ajamaan. Itse esim. olen ollut tällä viikolla flunssassa, jos asuisin tollaisella paikalla minun pitäisi kipeänäkin mennä ajamaan autoa esim. pari metriä.

Scholl, kun olet tuollainen kosmopoliitti: onko missään muualla maailmassa pysäköintikieltoaluemerkkiä? Pikkusiskon pojan ylioppilasjuhlissa kun muutama vieras sai parkkisakon kadunvarsipysäköinnistä paikalla, jossa pysäköintikieltoon ei ole yhtään mitään syytä. Eli umpiperäkatu, jossa ajaa ehkä n. 10 autoa päivässä eikä tee tiukkaakaan, vaikka molemmilla puolilla katua olisi auto parkissa.

Kävimme siskon miehen kanssa katsomassa, että sopivalta suunnalta tullessa siihen pysäköintikieltoaluemerkkiin on n. 1,2km matkaa. Kukahan sitä oikeasti muistaa, että 'aha, olempa pysäköintikieltoalueen sisällä', varsinkin kun kieltoon ei ole mitään järkevää syytä. Ja paikka ei ollut edes Turku, vaan Espoo.

Suomessahan keskimäärin kaikki, mitä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä. Muualla asia on yleensä päin vastoin.

t. hanu
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Avautui että, ennen Jatkoajan aktiivista lukemista, Jokerit oli seura muitten joukossa.

Kiitos monien Jokerifanien jotka täällä kirjoittaa, olen näiden henkilöiden takia alkanut vihaamaan Jokereita.

Mulkut, vaikea seurata enää narrien pelejä, kun fanien tekstit saavat sykkeen nousemaan.

Pääsitte ihon alle, onneksi olkoon.

Minulla ei ole yhtään mitään jokerifaneja vastaan. Vaan Kummola / Harkimo / Helkovaara -trion takia pelkästään tuo 2003 mestaruus tuomareihin vaikuttamalla on jättänyt aika pahan maun suuhun. Sen jälkeen Jokerit on mullekin ollut kirosana.

t. hanu
 

scholl

Jäsen
Kiitos kysymyksestä. En tiedä, mutta Sveitsissä on normikaduillakin pysäköitävä vain siihen kohtaan mihin on maalattu, että saa pysäköidä, vaikkei olisi maksullista, eikä mitään. Outoa siellä on se, että nokka saa olla kumpaan suuntaan vaan ja se näyttää vähän irvokkaalta. Tosin en tiedä edes onko Eidgenosseilla edes nämä säännöt koko maassa vai vaihtelevatko kanttoonittain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös