Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 980
  • 33 987
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei varsinaisesti avautunut, vaan iski silmään tai jotain. Hanoi Rocksin ja Dingon kulta-ajoista on jo noin 30 vuotta aikaa, huh...
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui äsken pätkän Bad Boys -leffasta katsellessani, että takavuosien suosikkikovanaamani ja Conair-leffastakin aikanaan bongaamani näyttelijäsuuruus Marty McSorley oli mukana myös tässä elokuvassa.

Tästä roolisuorituksestaan en ollut aiemmin lainkaan tietoinen, kun en ole koskaan tätä Bad Boysin ensimmäistä osaa kokonaan katsonut. Cam Neely, Brendan Shanahan ja Marty McSorley ovat kaikki suuria nimiä elokuvamaailmassa ja siinä sivussa herroilla on ihan ok meriitit myös kiekon läpsyttelystä.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Asuin pari vuotta maassa jossa viinietikka oli suosittu ja lähes pakollinen mauste niin ranskalaisissa perunoissa kuin perunalastuissakin, en silloin koskaan siitä tykännyt. Nyt tässä pari vuotta sieltä pois muuttamisen jälkeen rupesi tekemään älyttömästi mieli salt&vinegar perunalastuja, tänään lopultakin onnistuin löytämään niitä kaupasta ja nuohan ovat todella hyviä, pitääkö tässä kokeilla seuraavaksi lurauttaa viinietikkaa ranskalaistenkin joukkoon.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Sotakirveet on haudattu ja kaikki Mestis-janarit ovat lyöttäytyneet yhteen nostamaan Sporttia liigaan. Lapsenuskolle voisin melkein näyttää hyväksyvää peukaloa, mutta säästän sen karsintojen loppuun hyväyritys-peukaloksi.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minulle avautui se, että jotkut ihmiset ovat aika pahasti hukassa nimien suhteen. Joonas Jalvahti, Juha Kiiholma ja Amazon Race. Herranjestas...
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Minulle avautui se, että jotkut ihmiset ovat aika pahasti hukassa nimien suhteen. Joonas Jalvahti, Juha Kiiholma ja Amazon Race. Herranjestas...

Unohdit tuosta kaikkein tärkeimmän, eli Kalle Kaijonmaan. Kaijomaata on sanottu jo vuodet Kaijonmaaksi, jopa oman joukkueen fanien keskuudessa.

Edit. Unohdin muuten Adam Mashurin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Listasta jäi myös Pavel Skreb ja Yohann Auvity. Ei se oo niin vaikeeta kun joukkueen fanitkaan eivät nimiä osaa oikein kirjoittaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jaaha, naapurin autovuokraamossa työskentelee uusi blondi. Mitä nyt tuli ikkunasta nähtyä, niin ihan hyvät istumalihakset hällä on. Kesää odotellessa.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Jaaha, naapurin autovuokraamossa työskentelee uusi blondi. Mitä nyt tuli ikkunasta nähtyä, niin ihan hyvät istumalihakset hällä on. Kesää odotellessa.

Mielikuva Alwahlasta kiikarit silmillä ikkunan ääressä päivää paistattelemassa.

Sovitaan vaikka että tämä avautui minulle, ettei ole offtopic.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Mielikuva Alwahlasta kiikarit silmillä ikkunan ääressä päivää paistattelemassa.

Sovitaan vaikka että tämä avautui minulle, ettei ole offtopic.

En tarvitse kiikareita, koska tämä näkymä avautui alle neljän metrin päähän silmistäni. Vielä kun se naapurin tytär tulisi topissaan tuohon samaan kohtaan niin...
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Listasta jäi myös Pavel Skreb ja Yohann Auvity. Ei se oo niin vaikeeta kun joukkueen fanitkaan eivät nimiä osaa oikein kirjoittaa.

Yksi yleisimmistä lienee myös Dustin Bufyglien. Lisäksi tuskallisen moni ei osaa kirjoittaa meidän rakkaan jääkiekkoliigamme nimeä oikein, vaan SM-Liiga.

Noh, rehellisesti sanottuna piti oikein tarkistaa googlesta mikä tuossa Auvityssä meni väärin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Yksi yleisimmistä lienee myös Dustin Bufyglien.
Se kun vielä avautuisi, että miksi nimi joka kirjoitetaan Byfuglien lausutaan jotenkin "Bafflin". Ihan sama kuin Pertti-Ylermi lausuttaisiin "Pasi".


Olisi kannattanut samalla tarkistaa miten Byfuglien kirjoitetaan.
Veikkaanpa, että se on kirjoitettu väärin ihan tarkoituksella, esimerkin vuoksi.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta joukkueesta pitää lisätä ikisuosikki Ilari Melartin. En ymmärrä, miten pari selostajaakin on tuohon lähtenyt mukaan. Kaverilla lukee nimi paidan selässä, liigan tilastoissa, on puheenaiheena vähän väliä Jatkoajassa ja silti siihen saadaan vielä se -in perään. Perkele.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No se voi olla.. Tuosta Byfuglienin ääntämisestäkin kuulee jos jonkinlaista versiota;"Baif(u)uglien", "Buflin" ja mitä vielä.

Kai se kaikille on avautunut, että "byfuglien" on norjalaista perua ja tarkoittaa "kylälintu". Jostain siihen on matkan varrella tullut ylimääräinen i-kirjain.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Omasta joukkueesta pitää lisätä ikisuosikki Ilari Melartin. En ymmärrä, miten pari selostajaakin on tuohon lähtenyt mukaan. Kaverilla lukee nimi paidan selässä, liigan tilastoissa, on puheenaiheena vähän väliä Jatkoajassa ja silti siihen saadaan vielä se -in perään. Perkele.

No tämähän johtuu tietysti siitä, että sivistyneet selostajat sekoittavat Ilari Melartin eklektisen ja akateemisen miniatyyrimuotojen taitajaan, säveltäjä Erik "Erkki" Melartiniin.

Nimistä puhuttaessa, minusta outo poikkeus löytyy Green Bay Packersin legendaarisen ja sittemmin petturimaisesti Minnesota Vikingseihin siirtyneen QB:n Brett Favren nimestä. Sitä ei lausuta "favrei" tai vastaavasti, kuten alunperin yritin sitä joillekin jenkkiläisille ääntää, vaan "farv". Ihmettelin tätä, koska Chevrolet-autoakaan ei äännetä "chervolei", vaan "chevrolei".

Ja eipä ole muutenkaan helppoa jenkkiläisillä, siellä esimerkiksi menee reilusti yli puolet enemmän aikaa pelkkään luennolla olevien nimilistan tavuttamiseen kuin vaikkapa Suomessa. Sitä kuitenkin ihmettelin, että siellä tuli joku N'kulu Babdobuluatoribabu tai Brzcseiotza Wojciechowzchseoyska mutta proffa kysyi pelkän nimen perusteella, mistä minä olen kotoisin (nimeäni en nyt mene paljastelemaan mutta ei ole kovin kummoisempi kuin vaikkapa "koivumäki", vähän ehkä helpompi vielä). Ehkä se suomalainen nimi oli sittenkin eksoottisempi kuin muut.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Luin miehestä, jolle 55 vuoden päästä syntymästään selvisi, miten hänen sukunimensä lausutaan. Miehen nimi kirjoitettiin: "Colmonderley". Mainittakoon, että kyse oli Britistä.

Miten itse lausuisitte nimen?


Ja tässä tietenkin oikea vastaus:

"Chamly"
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Luin miehestä, jolle 55 vuoden päästä syntymästään selvisi, miten hänen sukunimensä lausutaan. Miehen nimi kirjoitettiin: "Colmonderley". Mainittakoon, että kyse oli Britistä.

Miten itse lausuisitte nimen?


Ja tässä tietenkin oikea vastaus:

"Chamly"

Nojoo, ei ois kyllä haistellu ihan ensinäkemältä. Olen nyt kirjoitellut vähän kumpaankin ketjuun, eli asioihin jotka ei avaudu ja asioihin jotka ovat avautuneet, mutta mikä on muuten oikea tapa lausua tuon tämän kauden HPK:n kaverin Alex Leavittin sukunimi? "Liivit" vai "Levit"? Vai onko tässäkin joku spoileri, ja oikea vastaus on "kalervokummola"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös