Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 730 762
  • 33 987

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Vaasan ruispalat maistuvat hieman hapankorpuille suoraan leivänpaahtimesta. Helevetin hyvvää ihan vain margariinin kera.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs se jossain muualla tarkoittaa? (kin)
Koskaan aiemmin kuullutkaan koko sanaa.
En tiedä. Ehkä vähän hassusti kirjoitin tuon, näin kännipäissäni. En ole muualla kuin Oulussa kuullut tuota sanaa. Luulin sen tarkoittavan kebabbia, mutta netistä katsottuani selvisi sen olevan oululainen nimitys pizzalle. Tai no nyt kun uudestaan katsoin, niin saattaa se vissiin tarkoittaa muutakin pikaruokaa.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
En tiedä. Ehkä vähän hassusti kirjoitin tuon, näin kännipäissäni. En ole muualla kuin Oulussa kuullut tuota sanaa. Luulin sen tarkoittavan kebabbia, mutta netistä katsottuani selvisi sen olevan oululainen nimitys pizzalle. Tai no nyt kun uudestaan katsoin, niin saattaa se vissiin tarkoittaa muutakin pikaruokaa.

Olin juuri tulossa sanomaan, mutta ainakin itse käsitän känkyn ählämeitten tekemänä pikaruokana, oli se sitten pitsaa tai kebua. Kotipizza taasen ei tunnu "känkyltä". Puhumattakaan kaupan pitsoista.

Alkuperäiseltä merkitykseltäänhän känkky oli oululainen perinneruoka nimeltään rasvarieska. Todella houkutteleva nimi jollekin kinkkupiiraalle. En ole maistanut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oulusta kun kerta oli puhetta.. Viime vuosina mä olen aika useinkin käynyt Oulussa ja joitakin hauskoja tai hassuja eroja olen huomannut verrattuna tänne Helsinkiin. Ensinnäkin miksi ihmeessä sitä mautonta majoneesia tungetaan niin hirveästi joka ruokaan, varsinkin grillillä. (Myöskin Subwayn patongeissa se kastike/majoneesi pistetään sen salaatin päälle, ei siis sen täytteen/lihan päälle, mutta samapa tuolla.) Ja varsinkin halvimmissa pizzapaikoissa kinkku on lähes oletustäyte. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun se kinkku on sitä saatanan hötyä. Bussimatkat maksavat älyttömästi ja aikataulut ovat ihmeellisen huonoja. Jotenkin kuvittelisi, että tuon kokoisessa kaupungissa olisi toimivampi joukkoliikenne, mutta ehkä se on sitten sopivin sinne. Oulun keskustassa kävellessä ei kyllä arvaisi, että siellä asuu niinkin paljon ihmisiä, niin pieni ja ankea kun se on. Vaatekauppoja on myöskin vaikea löytää, varsinkin naisilla. Ja loppukesästä siellä käydessäni tein myös sellaisen havainnon, että ihmisillä oli t-paitakelillä takki päällä. Ei siis esim. pitkähihainen paita, vaan sellainen junttimainen kansitakki tms. Kaupoissa myydään limukkaa ja ulkolaisia tomaatteja, ja muitakin hassuja sanoja on ihan julkisesti esillä. Ja Oulun keskusta on aivan täynnä polkupyöriä. Ja naiset ovat helppoja, heh. Tässä siis joitakin huomioita..
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eilen avautui, että ukkini näytti lähes tunnistamattomalta vuonna 1946. Tunnistamattomalla tarkoitan lähes 60 kiloa hoikempaa ja siistiä olemusta.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kannattaa tutustua tuohon luomulihan tuotantoon hieman syvemmin. Ei se ole todellakaan niin autuaaksi tekevää kuin ihmiset luulevat.
Jos haluan tulla autuaaksi teen sen varmasti jollain muulla keinoin kuin lihaa ostamalla.

Muutaman kerran vuodessa on sellainen tilanne että pitää talouteen hankkia lihaa (vieraille, tutuille, kylänmiehille) joita ei aina viitsi kasvisruoilla kiusata. Jos saan paremman mielen siitä että ostamani nauta ei ole koko elämäänsä ollut naamastaan kiinni sidottuna navetan seinään niin mun mielestäni se on kiva juttu.

En halua kuunnella linkittämääsi tiedostoa. On ihan liian kiva sunnuntai menossa jotta pilaisin sen Heikelän/Jennin/jonkun marcen äänellä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Avautui, ettei Datsun ole käynyt pettterin kanssa Tallinnassa A-luokan reissuilla.
Arvasin että tähän tartutaan, mutta helppohan tuo olikin. Tää on tämmöistä.

Oikeassa oldt, nyt kun asiaa ajattelen mä olisin vaikka koko loppuelämäni ilman kuin lähtisin maksullisiin. Mulla on tuosta vähän sellainen orjakauppa-fiilis. Ei hyvä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Jos saan paremman mielen siitä että ostamani nauta ei ole koko elämäänsä ollut naamastaan kiinni sidottuna navetan seinään niin mun mielestäni se on kiva juttu.
Tässä yksi syy, miksi minäkin kiinnostuin luomusta lihan osalta. Olen kuitenkin oppinut, että luomu ei ole mikään autuaaksi tekevä taikasana. Meillä syödään nyt kolmatta vuotta maitotilan lehmää, joka on elänyt suht perinteiseen tyyliin, eli kesät niityllä, talvet sisällä. Voi olla ettei ihan luomua ole, koska en ole edes ottanut selvää antibiooteista tai mitä rehua se on saanut. On kuitenkin lähiruokaa ja elänyt niin onnellisesti kuin tuotantoeläin voi elää.

Vastaavasti kasviksista valitsen aina lähitilan vaihtoehdon ennen ulkomaista luomua. Mulla päätöstä ohjaa lähituotannon tukeminen, mutta joku hippi voisi ajatella myös mitä sapuskan rahtaaminen tai ulkolaisen tilan paperittoman työntekijän elinolosuhteet vaikuttaa kannattamilleen arvoille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
Alkuperäiseltä merkitykseltäänhän känkky oli oululainen perinneruoka nimeltään rasvarieska. Todella houkutteleva nimi jollekin kinkkupiiraalle. En ole maistanut.

Ei se nyt mikään piirakka ole. Hieman paksumpi rieska jossa mukana siankylkeä/silavaa tai jotain sinnepäin. Olen maistanut, ei ollut ihmeellinen kokemus. Aika mauton ja hillittömän rasvainen.

Lisätietoja ja kuvia seuraavasta linkistä: http://www.kaenkky.com/?p=artl&id=83
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Idols stara Anna A haluaisi mitä suuremmin imeä kiekkolegenda Jukka Tammen meisseliä. Melko utopistinen ajatus mutta aina näkee jotain uutta kun katsoo Tanssii tähtien kanssa- ohjelmaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minulle taasen avautui, että Mikko Kuustonen on muuttunut Jeesuksesta tavalliseksi ihmiseksi, jolla olisi edessään loistava tulevaisuus vihkipappina Las Vegasissa.

Vähissä ovat ihmisen ajankulut sunnuntai-iltaisin. Laiskuuttako lienee vai mitä...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Lisäksi avautui, että tämä "Vedetään hatusta" on harvinaisen surkea tekele, nyt kun sitä ensimmäisen kerran satuin katsomaan. Minkä ei sinänsä pitäisi olla kai yllätys, kun ohjelman takana on MTV3.

En uskalla edes ajatella, millaista tuota olisi katsoa selvinpäin.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Lisäksi avautui, että tämä "Vedetään hatusta" on harvinaisen surkea tekele, nyt kun sitä ensimmäisen kerran satuin katsomaan. Minkä ei sinänsä pitäisi olla kai yllätys, kun ohjelman takana on MTV3.

Tämä on totta, mutta sitä vastoin heti perään tuleva Hiphop Hamlet on mielestäni jopa yllättävän hyvää komediaa, ainakin maikkarin esittämäksi ohjelmaksi.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
On siinä joskus omat hetkensä, mutta miksi taas on mukana tylsä nainen joka ei edes yritä?
Juuri näin.
Siinä on tällä kaudella omat hetkensä, muttä H-P Björkmania kaipaisi mukaan viime kaudelta..
Minttu Mustakallio ei ole mun mielestä hauska. Kuustonen on positiivinen yllätys, mutta kun siltä ei mitää odottanut niin ei ole kuin ylöspäin suunta. Varauksellinen peukku kiertävälle neljännelle esiintyjälle..
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
On siinä joskus omat hetkensä, mutta miksi taas on mukana tylsä nainen joka ei edes yritä?

Miksi ne jutut pitää panna poikki juuri siinä kohtaa, kun niistä alkaisi kehittyä jotain?

Ei sen puoleen, YLE:lläkään ei näköjään kulje yhtään sen paremmin. Avautunut kokemani ja lukemani perusteella on nimittäin, että Jari Tervo on parhaimmillaan Uutisvuodossa, sen sijaan kirjailijana saati käsikirjoittajana hänen suorituksensa on ollut kovin vaatimaton, ainakin tähän asti.
 

penzwei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Lisäksi avautui, että tämä "Vedetään hatusta" on harvinaisen surkea tekele, nyt kun sitä ensimmäisen kerran satuin katsomaan. Minkä ei sinänsä pitäisi olla kai yllätys, kun ohjelman takana on MTV3.
Jos oikeasti haluaa avata itselleen, että kuinka tönkköä ja surkeaa tämä sonta on niin suosittelen katsomaan Brittiläistä alkuperäisversiota Whose line is it anyway tai jopa (omasta mielestäni) parempaa Drew Careyn isännöimää jenkkiversiota.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jos oikeasti haluaa avata itselleen, että kuinka tönkköä ja surkeaa tämä sonta on niin suosittelen katsomaan Brittiläistä alkuperäisversiota Whose line is it anyway tai jopa (omasta mielestäni) parempaa Drew Careyn isännöimää jenkkiversiota.

Jos tuo Maikkarin ohjelma on se, joksi sitä luulen, niin luulen ettei oikeasti hauskaa esimerkkiä tarvitse ulkomailta hakea, kunhan vaan on oikeat miehet ja naiset asialla (Leena Uotila on tuossa seuraavassa klipissä esimerkki, ettei se kaikilta lähde) http://www.youtube.com/watch?v=ZTZK6m36zHw

Linkki vie otteeseen suomalaisesta viihdeohjelmasta parin vuosikymmenen takaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Avautunut kokemani ja lukemani perusteella on nimittäin, että Jari Tervo on parhaimmillaan Uutisvuodossa, sen sijaan kirjailijana saati käsikirjoittajana hänen suorituksensa on ollut kovin vaatimaton, ainakin tähän asti.
Tervon kirjailijanuran huiput ovat proosarunokokoelma Muistoja Pohjolasta sekä esikoisromaani Pohjan hovi. Molemmat 90-luvun alusta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Alkaa avautumaan, että Ässien jämäpakin roolista on hämmästyttävän lyhyt matka huikeaan kuuluisuuteen stadissa, ihmiset tulevat suorastaan jonottamaan nähdäkseen hänet kirkkaissa valoissa - once in a lifetime?

Edit: Meanwhile in North!
Avautui, että junnupakin paikka Kärpissä on seinän ja kakkosmoken välissä - nyrkkistä ei tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös