Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 747 540
  • 34 010

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
HIFK:n tilanne juuri nyt. TPS viime kaudella. Kärppien pitkä alavire pitkän menestyksen jälkeen. Sama homma Jokereilla ollut pitkän aikaa. Oman suosikkijoukkueen HPK:n yli 5 vuotta kestänyt mestaruuskrapula jne jne.

Avautui, että SM-liigan mestaruuden voittaminen ja sarjassa menestyminen on huono asia.
 
Luettuani Huonot toimittajat vauhdissa -ketjua, avautui minulle, että maassamme on alkanut kovin satsauksin uusi kotimainen realitysarja Kalajoen hiekat. Vaikka pidän itseäni melko aktiivisena tv-katsojana, niin kyseisestä sarjasta en ole enkä ollut koskaan kuullutkaan. En tosin usko menettäneeni ihan hirveästi.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Luettuani Huonot toimittajat vauhdissa -ketjua, avautui minulle, että maassamme on alkanut kovin satsauksin uusi kotimainen realitysarja Kalajoen hiekat. Vaikka pidän itseäni melko aktiivisena tv-katsojana, niin kyseisestä sarjasta en ole enkä ollut koskaan kuullutkaan. En tosin usko menettäneeni ihan hirveästi.

Karmeinta kuraa, jota olen koskaan Suomen televisiossa nähnyt. Et siis todellakaan ole menettänyt yhtään mitään. Ohittaa jopa Big Brotherin ja Salatut Elämät.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Esa Keskinen saattaa olla asiallinen kiekkoasiantuntija YLElle, mutta älkää herran jumala kyselkö siltä mitään Ilveksestä! Eikä varmaan kannata Tepsistäkään. Sen verta noissa Ilves-kommenteissa haisee saunakaveruus. Tyyliä on monia, mutta jos ns. asiantuntija ei kykene ilmaisemaan rehellistä mielipidettään kaverisuhteiden takia, on kyllä ihan väärissä hommissa.

Avautui myös että Kiina on iso maa. Ja siellä voi tapahtua kaikenlaista.

http://www.youtube.com/watch?v=R1AwknhZLYs
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui, että työntekijät Euroopassa pöllivät kaupoista vuodessa 10 miljardin euron edestä tavaraa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
HIFK:n tilanne juuri nyt. TPS viime kaudella. Kärppien pitkä alavire pitkän menestyksen jälkeen. Sama homma Jokereilla ollut pitkän aikaa. Oman suosikkijoukkueen HPK:n yli 5 vuotta kestänyt mestaruuskrapula jne jne.

Avautui, että SM-liigan mestaruuden voittaminen ja sarjassa menestyminen on huono asia.

Totta. Bluesin kaikki toiminta (siis itse kiekon pelaamista lukuunottamatta) on ajettu jokseenkin totaalisesti alas molempien saavutettujen mitalien jälkeen. Ekalla kerralla tj.ilmoitti että "kaikki jotka haluaa, saa lähteä" ja pelaajabudjettia karsittiin rajusti. Viime kevään jälkeen päätettiin lopettaa kokonaan mainonta, Fan clubin avustaminen, cheerleaderit, jokseenkin kaikki ottelutapahtumiin kuuluva show sekä vastaavasti korottaa lippuhintoja.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Avautui, etten ole ikinä odottanut mitään levyjulkaisua yhtä paljon kuin tulevaa Nightwish-albumia ja elokuvaa. Tuomas Holopainen on aina ollut suurin nero nykymusiikissa ja kun ajatusta elokuvasta miettii uusimmassa Soundissa olleen kymmenen sivun mittaisen jutun jälkeen, on odotukset sekä levyä että elokuvaa kohtaan isot. Tulee molemmat löytymään satavarmasti levyhyllystä julkaisupäivänä, kuten Dark Passion Playkin aikanaan. Nyt odotan kuitenkin jotain paljon suurempaa tekelettä. Levyltä löytyy muun muassa jazzia ja viimeinen kappale on tehty aiempien kappaleiden pätkistä. Erittäin mielenkiintoinen ajatuksena jo. Jone Nikula ainakin kehunut levyn maasta taivaisiin Rockilla oltuaan toimittajien ennakkokuuntelutilaisuudessa. Elokuvaa joutuu odottamaan valitettavasti kevääseen asti.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ässät-Kerho otteluketjusta avautui, että porilaiset ovat aika herkkänahkaista porukkaa.
Minulle asia avautui jo joskus 70-luvun lopulla.

Eikä se heidän herkkänahkaisuutensa rajoitu ainoastaan jääkiekkoon. Jopa kesän 2009 Sonispheren vessajonoista kritisointi otti yllättävän koville perusporilaiselle itsetunnolle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että työntekijät Euroopassa pöllivät kaupoista vuodessa 10 miljardin euron edestä tavaraa.

Tämän päivän lehti tiesi kuitenkin kertoa, että Suomessa työntekijöiden näpistely on harvinaista. Minkähän verran maailmalla pöllitään kaupan työntekjöitä?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ässät-Kerho otteluketjusta avautui, että porilaiset ovat aika herkkänahkaista porukkaa.
Itsellenikin tuli kyllä aika isona yllätyksenä se miten paljon katsojien huutelu aiheuttaa mielipahaa toisissa katsojissa.

Tästä eteenpäin nuija-huudon voisi korvata epäkelpo tuomari-huudolla, aijai muutetaan muotoon parane pian jne jne.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui, että nyt se nimimerkki HIFK on saanut sinne toisaalle jo ihan oman ketjun, J88:n oma väittelyketju. Näköjään noin 400 viestiä siinä ketjussa ja ketju on avattu tämän kuun aikana. No, ei kai siinä.

Minulle on myös avautunut, että modet ovat ihania ja vastaavat uuden linjansa mukaisesti selkärankaisesti esitettyihin kysymyksiin. Haleja ja puseja! (senkin natsihomot)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ostin viime tammikuussa Playstation 3:n. Halvallahan se lähti ja otaksuin yhdeksi halvan hinnan syyksi sen, että siinä on vain yksi ohjain ja sekin on letkuohjain. Tämä voisi periaatteessa mennä myös Pitäisikö itkeä vai nauraa -ketjuun. Vasta viime viikolla tajusin, että kyllä se ohjain ihan langaton on. Ikävä kyllä vehkeen akku on tuhoutunut, kun ohjain on ollut koko ajan latingissa. Pelaaminen on ollut viime viikkoon asti tervanjuontia, koska on pitänyt olla nenä kiinni ruudussa. Tuo letku kun ei ole metriäkään pitkä.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Ostin viime tammikuussa Playstation 3:n. Halvallahan se lähti ja otaksuin yhdeksi halvan hinnan syyksi sen, että siinä on vain yksi ohjain ja sekin on letkuohjain. Tämä voisi periaatteessa mennä myös Pitäisikö itkeä vai nauraa -ketjuun. Vasta viime viikolla tajusin, että kyllä se ohjain ihan langaton on. Ikävä kyllä vehkeen akku on tuhoutunut, kun ohjain on ollut koko ajan latingissa. Pelaaminen on ollut viime viikkoon asti tervanjuontia, koska on pitänyt olla nenä kiinni ruudussa. Tuo letku kun ei ole metriäkään pitkä.


Tämän voisin linkittää tuohon itkeäkkö vai nauraa-ketjuun :D. En haluaisi nauraa tälle asialle, joten tyydynkin vain hymähtämään koska onhan tuo nyt perseestä, vaikkakin omalla tavallaan huvittavaa.

Itselle on avautunut se, että naisen perään voi haikailla ihan liian pitkään. En ois koskaan uskonu tämmöstä tapahtuvan, mutta nähtävästi seon täysin mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Itselle on avautunut se, että naisen perään voi haikailla ihan liian pitkään. En ois koskaan uskonu tämmöstä tapahtuvan, mutta nähtävästi seon täysin mahdollista.

Minulle se on avautunut jo pitkän aikaa sitten, eikä edelleenkään helpota juurikaan. Nyt on eksän perään haikailtu 2,5 vuotta. Valitettavasti olin hänen ensimmäinen kumppaninsa, joten näemmä väkisin halusi hakea huonompia esimerkkejä todetakseen minut hyväksi mieheksi. Ovi on edelleen hänelle auki. Milloin vain. Nyt hänellä on mies, joka juo molempien rahat eikä suostu menemään töihin. Edellinen oli muuten vaan mulkku. Niin, kannatti vissiin lähteä etsimään muuta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Avautui, että Juicen luottomuusikoihin kuulunut Antti Tammilehto on oikeasti Topi Sorsakosken, eli edesmenneen Pekka Tammilehdon veli. Dokkaria odotellessa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jo 20 vuoden ajan olen kuvitellut, että Beatlesin Long And Winding Road kertoo pitkästä ja tuulisesta tiestä. Kauan olen ihmetellyt sitä ääntämystä [wainding]. En jaksanut kaivaa foneettisia merkkejä nyt esiin.

Eihän se mistää tuulisesta tiestä kerro. Se kertoo mutkaisesta tiestä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Jo 20 vuoden ajan olen kuvitellut, että Beatlesin Long And Winding Road kertoo pitkästä ja tuulisesta tiestä. Kauan olen ihmetellyt sitä ääntämystä [wainding]. En jaksanut kaivaa foneettisia merkkejä nyt esiin.

Eihän se mistää tuulisesta tiestä kerro. Se kertoo mutkaisesta tiestä.
No vittu! En ole ollut elossa kuin 20-vuotta, mutta sanotaan nyt että jo 13-14 vuoden ajan olen kuvitellut, jne...

Kerrankin oikeasti avautui jotain tätä ketjua lukiessa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Röökillä parvekkeella käydessä avautui, että yläkerran naapurilla on naurusta päätellen Jason Spezza vieraana. Kuulemma nykyään työttömänä, sekin on ihan kokopäivähommaa. Ilmanko Senaattorien peli yskii.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kattelin pirtudokkaria Yle Teemalta ja siinä todettiin, että kieltolain aikana Suomessa tehtiin 20-luvulla kolminkertainen määrä henkirikoksia 100 000 asukasta kohden nykyhetkeen verrattuna. Päätin sitten hiukan tutkiskella muita tilastoja ja ilmiselvää se on. Suomessa henkirikosten määrä on koko ajan ollut laskussa. 20-30-luvun kultaisina aikoina tapettiin oikein urakalla, mutta sitten on koko ajan määrät laskeneet.

Kuitenkin tuntuu siltä, että yleinen mielikuva on se, että murhia ja tappoja tapahtuu paljon enemmän nykyisin ja elämä on muutenkin turvattomampaa. Taitaa olla enemmän iltapäivälehdistön hysterian luomisen ansiota.

Ei edes ne perkeleen mamut ole saaneet tätä asiaa muutettua. Eniten täällä tapettiin sakkia ihan ugrilaisissa merkeissä.

Epäilen, että väkivaltaa oli muutenkin ennen paljon enemmän. Ennenvanhaan vain harvemmin tehtiin rikosilmoitusta pikku mukiloinneista.
 

orpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks, Kärpät
Minulle se on avautunut jo pitkän aikaa sitten, eikä edelleenkään helpota juurikaan. Nyt on eksän perään haikailtu 2,5 vuotta. Valitettavasti olin hänen ensimmäinen kumppaninsa, joten näemmä väkisin halusi hakea huonompia esimerkkejä todetakseen minut hyväksi mieheksi. Ovi on edelleen hänelle auki. Milloin vain. Nyt hänellä on mies, joka juo molempien rahat eikä suostu menemään töihin. Edellinen oli muuten vaan mulkku. Niin, kannatti vissiin lähteä etsimään muuta.

Noinhan se menee. Kusipäät ym.ne pärjää, niin se vaan menee. Ja luulen, että niin kauan kun ovi on auki, niin nainen ei ainakaan takaisin tule. Siksipä koitan ite parhaani mukaan unohtaa (mutta mitä enemmän koittaa unohtaa, sitä heikommin se onnistuu) ja sulkea oven, niin sitten saattaa nainenki huomata että "se on sittenkin mies" ja rupeaa kinuamaan takaisin..mutta tuskinpa ne koskaan takaisin tulee.

Eipä tästä tässä ketjussa enempää, kuuluu tuonne naisasioihin, eikä sinnekään enää kehtaa samasta asiasta aina inistä. Asia vaan on avautunut niin isossa mittakaavassa,etten ois koskaan voinut uskoa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kuitenkin tuntuu siltä, että yleinen mielikuva on se, että murhia ja tappoja tapahtuu paljon enemmän nykyisin ja elämä on muutenkin turvattomampaa. Taitaa olla enemmän iltapäivälehdistön hysterian luomisen ansiota.

Luin ite Marko Hamilon "Luonnollisesti Hullu"- kirjan ja avautui tämä sama asia sekä monta siihen liittyvää tekijää, suosittelen lukemaan. Väkivaltarikokset ovat tosiaan vähentyneet eikä nuo mielenterveysongelmatkaan muistaakseni ole juuri lisääntyneet. Nykypäivänä vaan paskalehdistö repii kaikesta hirveät lööpit ja keksii omiaan aina niiden juttujen yhteyteen. Toki nää kouluammunnat ja muut isommat tradegiat vaikuttavat osaltaan tähän vääristyneeseen mielikuvaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jo 20 vuoden ajan olen kuvitellut, että Beatlesin Long And Winding Road kertoo pitkästä ja tuulisesta tiestä. Kauan olen ihmetellyt sitä ääntämystä [wainding]. En jaksanut kaivaa foneettisia merkkejä nyt esiin.

Eihän se mistää tuulisesta tiestä kerro. Se kertoo mutkaisesta tiestä.

Ei helvetti tässä voinut kuin nauraa itselleen. Pitkä ja tuulinen tiehän tuo on ollut aina...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös