Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 511
  • 33 934

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Eilen avautui että Jukka Keskisalo on "jo" 28-vuotias, kun tähän asti olen luullut häntä vähintään 3-4 vuotta nuoremmaksi. Joten eipä voi hänestäkään enää sitten puhua Suomen nuorena tulevaisuuden toivona.
Tuntuu, että Suomessa urheilijalupaukset ikääntyvät nopeammin kuin muissa maissa. Vastahan Mikael Forssel oli kultakutreineen Suomen jalkapallon tulevaisuus ja Kimi Räikkönen meinasi rikkoa kaikki ennätykset voittamalla formuloiden maailmanmestaruuden tyyliin nuorimpana ikinä koskaan missään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu, että Suomessa urheilijalupaukset ikääntyvät nopeammin kuin muissa maissa. Vastahan Mikael Forssel oli kultakutreineen Suomen jalkapallon tulevaisuus ja Kimi Räikkönen meinasi rikkoa kaikki ennätykset voittamalla formuloiden maailmanmestaruuden tyyliin nuorimpana ikinä koskaan missään.
Niinpä. Räikkönenkin alkaa olemaan kohta sarjan vanhimpia kuljettajia. Tuntuu että eihän siitä ole kuin pari vuotta, kun hävisi mestaruuden parilla pisteellä. Silloin sitä hoki, että on niin nuori kaveri, että parempi vain kun ei vielä voita ja jää nälkää ottamaan sitten monta mestaruutta myöhemmin. Tämähän siinä juuri on, kun saattaa silloin ihan nuorena oleva mahdollisuus olla se viimeinen, vaikka Kimi nyt voittikin mestaruuden. Niin ne vain vanhenee ja kohta alkaa pelaamaa kunnolla NHL:ssäkin 90-luvulla syntyneitä kavereita.
Tuli aina tutkittua pelaajien tilastoja ja katsottua ikää. 1980-syntynyt tuntuu edelleen nuorelta vaikka kohta alkaa 30 vuotta painamaan mittarissa.
 

30/30150

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Minulle avautui jo jokunen vuosi sitten että Freddie itseasiassa syntyi Zanzabarilla Tansaniassa, mutta vanhemmat olivat toki inkkari-pinkkareita.

Minulle taas avautui viime keväänä, että mm. Tansaniassa on ollut aika massiivisen kokoinen ja hyvin pärjäävä Intialaisvähemmistö jo jonkin aikaa. Samaan aikaan avautui, että vastaavia Intialaisvähemmistöjä on joka puolella maailmaa ja Intialaiset ovat "kuuluisia" tavastaan verkostoitua ympäri maailmaa.

Sinänsä se on aika mielenkiintoista, kun ajattelee näiden kehitysmaiden tilannetta, niin on vähän outoa sisäistaa ajatus siitä, että jokapuolella maailmaa suurin osa esim. yrittäjävetoisista ruokakaupoista on intialaisen yrittäjän takana.

Eli Simpsonien Apu-kauppias perustuu ihan oikeaan stereotypiaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Etelä-Afrikan kansallishymni alkaa jollain tutulla uskonnollisella lastenlaululla (lastenlaulun sävel otettu tuosta). Ainakin muistan laulaneeni sitä joskus lapsena, mutta nimi ei tule mieleen. Seuraava säkeistö onkin sitten Ranskan kansallishymnistä eli marseljeesista.
 

Randy Marsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Etelä-Afrikan kansallishymni alkaa jollain tutulla uskonnollisella lastenlaululla (lastenlaulun sävel otettu tuosta). Ainakin muistan laulaneeni sitä joskus lapsena, mutta nimi ei tule mieleen. Seuraava säkeistö onkin sitten Ranskan kansallishymnistä eli marseljeesista.

Siunaa koko maailmaa...

Sama tuli mieleen äsken kun tuota palkintojenjakoseremoniaa katseli/kuunteli sivusilmällä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etelä-Afrikan kansallishymni alkaa jollain tutulla uskonnollisella lastenlaululla (lastenlaulun sävel otettu tuosta). Ainakin muistan laulaneeni sitä joskus lapsena, mutta nimi ei tule mieleen. Seuraava säkeistö onkin sitten Ranskan kansallishymnistä eli marseljeesista.

Sama asia avautui mullekin. Taisi laulu olla Siunaa koko maailmaa vai onko sen nimi Kuule, Isä Taivaan pyyntö tää. Oli kumpi tahansa, niin sävel oli sama.

edit. hidas ku mikä
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Etelä-Afrikan kansallishymni alkaa jollain tutulla uskonnollisella lastenlaululla (lastenlaulun sävel otettu tuosta). Ainakin muistan laulaneeni sitä joskus lapsena, mutta nimi ei tule mieleen. Seuraava säkeistö onkin sitten Ranskan kansallishymnistä eli marseljeesista.


"Siunaa koko maailmaa", virsi 501, jos en väärin muista. Minun ehdoton suosikkivirsi ala-asteella!!! Oi niitä aikoja!

E. vielä hitaampi.

E2. Sanat poistettu, kun ei kuulemma saa täällä julkaista
 
Viimeksi muokattu:

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
"Kuule, Isä taivaan, pyyntö tää: auta, ettei kukaan yksin jää. Katso, Isä, lasta kärsivää, siunaa koko maailmaa. siunaa koko maailmaa"

"Siunaa koko maailmaa", virsi 501, jos en väärin muista. Minun ehdoton suosikkivirsi ala-asteella!!! Oi niitä aikoja!

E. vielä hitaampi

Laulujen sanoja ei vissiin saa kopioida. Tosin jos vain totesit noin, niin sitten se on sallittua.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Mulle avautui juuri että nännien teippaaminen on niin olennainen osa kävelyurheilua että sitä pitää korostaa tämän tästä selostuksen yhteydessä. Bubi ja Bubin random-neva-höörd-selostajapari siis vauhdissa. Jostain kumman syystä en ollut nännien teippaamista koskaan aiemmin ajatellutkaan..Hitto, röitä pitäisi tehdä mutta nännien teippaaminen valtaa mielen.

Lisäavautumisena tuli että MM-kisojen kävelijät viipottavat oikeasti aika pirun kovaa vauhtia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mulle avautui juuri että nännien teippaaminen on niin olennainen osa kävelyurheilua.
On se juoksu-urheilussakin olennaista, ainakin jos maratonia juoksee. Itsellänikin viime viikonloppuna meni ilmeisestikin Niken urheilupaidan vuoksi nänni vähän ruvelle, kun kävin vain tunnin juoksemassa. Olen kuitenkin iholtani siloinen kuin vauvan pylly, niin ei tuollainen pieni rupi nänneissä olisi oikein soveliasta tässä kokonaisuudessa.

En kuitenkaan koskaan teippaile nännejäni piiloon, sillä miehuuteni syvin linnake - teippaamattomat nännit - tulee säilyttää.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Minulle avautui se, että näköjään lapsuusajan lempileikuistani katu hait(street sharks) on ollut myös ohjelma televisiossa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Murhaaja Ed Gein oli varsin näppärä käsistään. Harvempi sitä ompelee itselleen asua ihmisnahasta tai nikkaroi samasta materiaalista lampunvarjostimia ja naamioita.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Nautiskeltuani muutaman päivän todella kylmästä oluesta ja ihmeteltyäni vihanneslokeroon jäätyneitä porkkanoita, avautui minulle että jääkaappini lämmönsäätönappulan asteikko 0-5 ei kuvaakaan Celsius-asteita, vaan suhteellista jäähdytystehoa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänä aamuna jotain vanhaa Rainbow'ta kuunnellessani minulle avautui että Ari Koivusen ääni muistuttaa hämmästyttävän paljon nuorta Ronnie James Diota.

Ja ennen kuin kukaan alkaa tylyttämään niin en tietenkään tarkoita sitä että Koivusella olisi Dion äänialaa tai että hän olisi yhtä hyvä laulaja kuin Dio, mutta äänenvärissä on todella paljon samaa.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänä aamuna jotain vanhaa Rainbow'ta kuunnellessani minulle avautui että Ari Koivusen ääni muistuttaa hämmästyttävän paljon nuorta Ronnie James Diota.

Minulle avautui, että olen yhä nuori. Olihan Diokin jo 33-vuotias ekan Rainbow-levyn aikoihin eli 31-vuotiaana olen jopa varhaisnuori.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle avautui, että olen yhä nuori. Olihan Diokin jo 33-vuotias ekan Rainbow-levyn aikoihin eli 31-vuotiaana olen jopa varhaisnuori.

No totta helvetissä! Minullekin tuli juuri 31 täyteen ja tunnen itseni suorastaan lapseksi! Tai lapselliseksi, ihan miten vaan...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olihan Diokin jo 33-vuotias ekan Rainbow-levyn aikoihin
Virallisen version mukaanhan Dio on todellakin syntynyt 1942, mutta veikkaanpa äijän pullahtaneen maailmaan 30-luvun puolella. Johan herran ensilevytyksetkin ajoittuvat 50-luvulle... Luulisin että 1938-39 olisi lähempänä totuutta.
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on kyllä jo melkeen vitutusketju kamaa mutta huomasin tuossa että seuraavat pidemmät vapaat on vasta jouluna. Itsenäisyyspäiväkin sattuu sunnuntaille.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Hetken asiaa mietittyäni avautui, että JA:n keskustelupalsta on kuin yksi suuri virtuaalinen BB-talo.

No eipä ole tuotanto kovinkaan mielenkiintoista porukkaa saanut tänne haalittua.

Lätkakauden alku on lähenemässä. Viikkotehtävänne on saivarrella, viisastella ja olla muuten vaan puusilmiä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No eipä ole tuotanto kovinkaan mielenkiintoista porukkaa saanut tänne haalittua.
Niin, ja taitaa seksikkyydenkin kanssa olla niin ja näin. Pannaanko Jatkoajassa edes? Juoppoja täällä ainakin on, mutta heiluuko peitto?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös