Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 862
  • 33 995

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Syy tähän on se, että unelmavävy Ahonen oli suurinpiirtein viimeinen urheilija jota olisin häppäveikoksi epäillyt.

Unelmavävy taikka ei niin kieltämättä tietynlainen kunnioitus Janne Ahosta kohtaan kyllä rapisi pois. Korrrrostan että mulle on periaatteessa ihan sama miten urheilija on vapaa-aikansa viettää, mutta hieman erikoiselta vaan tuntuu että ensin rääkätään itseään mielettömän kovalla harjoittelulla, ruokavaliolla ja matkustamisella ihan äärirajoille ja sitten ennen kisaa vedetään niin kovat kännit että kisapäivänä on jos ei nyt jurrissa enää niin krapulassa kuitenkin. Varmasti Ahonen on usein krapuloissaan menestynytkin, sitä en voi tietenkään sanoa, mutta luulisi että menestysmahdollisuudet on ainakin lähtökohtaisesti paremmat ilman edellispäivän dokaamista. Mutta onhan se tavallaan siistiä että Suomessa tämäkin asia tehdään selkeästi originellilla tavalla: ei niinkään dokaamista huippu-urheilun ehdoilla vaan selkeästi huippu-urheilua dokaamisen ehdoilla. Ilmankos joillakin urheilijoilla uran jälkeinen elämä on vähän vaikeaa..
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Tämä ylle kirjoitettu taas on mielestäni puolestaan kohtuullisen turhaa stressaamista urheilijan omista valinnoista. Janne valitsee, on valinnut ja kantanut seuraukset. Itsehän ymmärrän varsin hyvin, että ihmisiä ne urheilijatkin ovat, siinä missä muusikotkin. Dokaaminen ei ole minkään tietyn ammattiryhmän geneettinen piirre.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Hiihdossa ei kyllä voi pärjätä krapulassa. Fyysisesti mahdotonta. Myllylähän sitä paitsi aloitti ammattikemistin hommat lahden dopingkäryn jälkeen. Herää muutenkin kysymys, että jos on doupannut niin kun ne hommat jättää niin jääkö koukkuun johonkin muuhun. Tiedän tyypin, joka oli koukussa viinaan, jätti sen ja jäi koukkuun uhkapeleihin. Joku toinen olisi voinut jäädä koukkuun jeesukseen.

Sen sijaan Nykäsen, Karalahden, Räikkösen ja Ahosen uskon ihan varmasti harrastaneen ammattiaan jurripäissään.
Voi pärjätä. 3 vuotta sitten ystäväni, kansallisen tason juoksija, veti Tukholman maratonin melkoisessa krapulassa ja sijoitus oli 100 parhaan joukossa. En usko että hiihto on niin erilainen maratoniin verrattuna ettei julmetun kunnon omaava aktiivikilpailija voi vetää hiihtokisaa läpi. Ei varmasti mitalleille, mutta ns pistesijoille kyllä.
Olin itse ns huoltajan ominaisuudessa mukana eli kupittelin illalla laivalla, näin minkä määrän vinkkua kaveri veti huiviin ja seurailin juoksua tukholman terassien antimista nauttien ja olin katsomassa kun kaveri juoksi maaliin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Meikäläiselle avautui, että krapulassa näyttää hyppy kulkevan. Avautui myös, että suomalaisten menestys mm. hiihdossa, mäkihypyssä ja jääkiekossa saattaa olla kokonaan krapulan ansiota.

Yllä olevissa linkeissä kuvat Matti Nykäsestä ja Timo Jutilasta sekä videot Risto Jussilaisesta ja Mika Myllylästä.

Mietitäänpä mäkihyppyä lajina. Ei kai sinne selvinpäin uskaltaisi edes nousta, saatikka että pitäisi lankut jalkoihin sidottuna tulla latua pitkin alas. Tanakan humalatilan moinen tempaus vaatiikin. Väliäkös tuolla jos hyppy kulkee ja hyvin Ahosella ja Nykäselläkin aikanaan kulki.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Avautuipa sellainen asia tässä, että en enää koskaan palkkaa yhtään naista töihin.

En mihinkään, milloinkaan!!!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Mäkihyppy on kova laji. Kokeilkaa. Nimim. n. 35m.

Toinen juttu. Pelle Miljoona on kovassa vedossa.

Kolmas. DBTL on ihan hanurista, eli samaa sarjaa turun kanssa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että mullahan lähes uudenveroinen DONNAYN putkikassi vuodelta 1979...löytyi vanhempien luota varaston ylähyllyktä. Eikös tää ole melko retroa jo...kertokaa te tietäväiset.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui, että tälläkin palstalla aika usein käytetty aforismi "ne tekevät sen itse" on alunperin vuodelta -66 ja Paavo Haavikon kynästä. Runo, jossa tuo sittemmin aika usein siteerattu lause on, menee kokonaisuudessaan näin:

Pyydän hiljaisuutta. Tulee maailman ehkä paras saksalaisvitsi
von Papenin luvalla, ja vapaasti:

suurinta, olipa aika mikä hyvänsä,
suurinta on palvella
hallitusvaltaa, olipa se kuka hyvänsä.
Se on kuin palvelisi maataan.

Ei se niin hyvä vitsi ollut.
Pyydän hiljaisuutta.
Parodia on jo kauan ollut mahdotonta.
Ne tekevät sen itse.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
En tule ikinä harrastamaan golfia.

Olen joskus tuota harkinnut, kun vaikuttaa sopivan luonnonläheiseltä, rennolta ja herraskaiselta, onhan sitä joskus hauska hakeutua itseään parempien seuraan. Mutta siinä vaiheessa kun parin tunnin pallonmätkinnän jälkeen joku tulisi työntämään greenihaarukan käteen ja käskisi korjaamaan nurmikkoon aiheuttamani lommot, löytäisi kysyjä valintansa mukaan joko greenihaarukan tai rautavitosen hanuristaan.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Täytyy myöntää, että minulle avautui vasta vähän aikaa sitten, että nimimerkki Azul on nainen. No, eipä sillä mitään väliä tasa-arvon aikana ole.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Avautui, että tuo Kanaalin arvoitus - Laaksosen pisteet -ketju varmasti viittaa edelliselläkin sivulla esillä olleeseen hanurinsoittoharrastukseen.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No, sehän tässä juuri avautui Laula se suomeksi!-ketjun innoittamana kun googletin laulujen sanoja ja kohteena oli Slayerin Angel of death. Siinähän karjutaan, "your lifes worth" eikä "you like work".
 

J.Petke

Jäsen
Rakastuin juuri tässä Conania katsellessa Sienna Milleriin.

Avautui myös se seikka että olen aivan helvetin täynnä jo eräiden jääkiekkojoukkueiden kannattajia täällä jatkoajassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Avautui, että puolustusvoimia komentaa tällä hetkellä Puheloinen. Lienee jonkinlainen äänteidenmuodostuselimiin iskevä parasiitti.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että puolustusvoimia komentaa tällä hetkellä Puheloinen. Lienee jonkinlainen äänteidenmuodostuselimiin iskevä parasiitti.

Suomen isänmaantoivot on hyvällä linjalla, jos PUHEloisella löytyy yhtä hyvät puheenlahjat kuin meidän kapteenilta...

Itselleni avautui tänään, että ihmiset osaavat kohtuullisen hienosti ryhmittyä metron ja junan tullessa aukeavan oven molemmin puolin. Eli ulos tulevat ihmiset pääsevät pois junasta/metrosta, ja sisään menevät koukkaavat ns. sivusta. Mutta mikä vittu siinä on, että aina kaikki sporaan tunkevat ihmiset ryhmittyvät suoraan siihen oven eteen?? Niin, ettei sporasta pääse pois kuin kylmästi hyppäämällä ihmisten syliin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Avautui, että Man v. Food on loistava sarja.
Conanissa oli haastateltavana päähenkilö (en tiedä avautuiko juurikin tästä itsellesikin), ja varsin mielenkiintoiselta ohjelmalta kyllä kuulosti. Harmikseni en huomannut "meidän" Travel Channelilla ohjelmaa, kun heti digiboksista pläräsin tulevat ohjelmat läpi... Näkyykö tuo ohjelma Suomessa?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Avautui sellainen asia, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä Footless ja minä olemme tavanneet, kenties meidät on jopa esitelty. Ihan vähintäänkin meillä taitaapi olla (useampi) kymmenen yhteistä tuttua.
 
Viimeksi muokattu:

Oakley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punanutut
Sama avautui myös mulle tänä kesänä
Myös minulle tämä on avautunut pikku hiljaa, sillä Avaimen Punainen tiili -albumi on paras suomi-hiphop albumi mitä on ikinä tehty (..ja myös ainut suomi-hiphop cd-levy mikä minulta tällä hetkellä löytyy cd-hyllystä ja tulee löytymään)
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olen ollut tässä asiassa väärässä jo vuodesta 1975. Tänään se viimein valkeni.
Juice nimittäin laulaa biisissään "minä olen viljaa". Eikä suinkaan "minä olen hiljaa", kuten joku tyhmempi voisi luulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös