Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 722 845
  • 33 945

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Minäkin vielä varmuuden vakuudeksi muotoilen uudelleen; siis yllättikö sinut tämä yliopisto-opiskelijoiden suppea yleistieto? USA:ssahan yliopisto on aivan eri juttu kuin vaikkapa Suomessa. Poikkeuksena tietenkin jotkut Harvardit sun muut, mutta jonnekin riviyliopistoonhan tunnetusti pääsee, kun on vähän intensiivisemmin pompotellut koripalloa jossakin sivukujalla tai hutkinut baseballmailan kanssa kaverin syöttämää palloa joka koulupäivän jälkeen kolme-neljä tuntia illassa. Pääsyvaatimuksista en muuta tiedä, mutta varmaan jollakin täkäläisten yo-kirjoitusten tasoisten testien läpäisyllä oltaisiin jo pitkällä?

Siis, niinkuin sanoin. Tiesin kyllä, että heidän yleistietonsa on yleensä heikkoa jne. Mutta yllätyksenä tuli, että se on NIIN heikkoa, mitä olen joutunut todistamaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Avautui minulle, että onpa idioottimaista toimintaa edes miettiä jatkavansa monen tuhannen kilometrin päässä työntekoa, kun elämänsä rakkaus odottaa Suomessa, varsinkin kun täältä ei todellakaan pääse ihan joka viikko Suomeen katsomaan kultaansa.
Avautui myös, että eilen oli ensimmäinen kauden avaus 10 vuoteen, kun en ollut paikalla seuraamassa sitä , samoin kuin IFK voitti "jo" toisen avauksen Jokereita vastaan perättäin.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nuoruudessa teetti kovasti työtä määritellä rocknrollia pikkaisen tarkempiin alaluokkiin. Kiivasta väittelyä aiheutti mm. hevin ja haardrokin välinen raja-aita. Mutta vähänpä me tiesimme lokeroinnista. Tänään opin että islantilainen porukka Sigur Rós "is an icelandic slow-motion rock band (according to the band's own definition) with post-rock and shoegaze elements. "

Nyansseja, nyansseja, nyansseja.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Radio Suomen kiekkokierrosta äsken kuunnellessani minulle avautui sellainen asia, että jos jatkoajan jälkeen tilanne on tasan, suoritetaan voittomaalikilpailu. Rankkarikisat ovat siis historiaa.
 

Alttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lukko, Tomi Kallio
Radio Suomen kiekkokierrosta äsken kuunnellessani minulle avautui sellainen asia, että jos jatkoajan jälkeen tilanne on tasan, suoritetaan voittomaalikilpailu. Rankkarikisat ovat siis historiaa.

Haha, itselle taas avautui Radio Megalta matsia kuunnellessa, että Kalpan Bellissimo on tuttavallisemmin Pellisen Simo.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle avautui vasta tänään että Big Brother -äänestyksessä ei olekaan virallista valvojaa tarkistamassa äänestystulosta. Marko putosi kolmen sadasosaprosentin erolla vaiika "johti" kisaa vielä puoli tuntia ennen äänestyken loppua kymmenellä prosentilla!
Menikö kaikki varmasti oikein vai tehtiinkö vilppiä?
Tule apuun Aulis Gerlander!
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Minulle avautui vasta tänään että Big Brother -äänestyksessä ei olekaan virallista valvojaa tarkistamassa äänestystulosta. Marko putosi kolmen sadasosaprosentin erolla vaiika "johti" kisaa vielä puoli tuntia ennen äänestyken loppua kymmenellä prosentilla!
Menikö kaikki varmasti oikein vai tehtiinkö vilppiä?
Tule apuun Aulis Gerlander!
Minulle avautui tämän viestin myötä se, että vuosittain toistuva Big Brother on todellakin tärkeä asia joillekin. Ja ei vain joillekin, vaan aika suurelle osalle Suomen jengistä...
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Minulle avautui tämän viestin myötä se, että vuosittain toistuva Big Brother on todellakin tärkeä asia joillekin. Ja ei vain joillekin, vaan aika suurelle osalle Suomen jengistä...

Minulle avautui, kuinka suuri osa viesteistä, joista olen samaa mieltä, tulee Hifkin "leiristä". Pitäisikö korjata suhtautumistaan stadilaisiin?!?!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle avautui, kuinka suuri osa viesteistä, joista olen samaa mieltä, tulee Hifkin "leiristä". Pitäisikö korjata suhtautumistaan stadilaisiin?!?!
Nottei totuus unohdu kaiken euforian keskellä, niin muistathan kuitenkin, senkin lantavarpainen heinähattu, että stadilaiset ovat herrakansaa, joita teikäläisten rämekuukkeleiden tulee nyt ja iankaikkisesti kumartaman.

Se on toki totta, että BB on perseestä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Minulle avautui, kuinka suuri osa viesteistä, joista olen samaa mieltä, tulee Hifkin "leiristä". Pitäisikö korjata suhtautumistaan stadilaisiin?!?!
Paljaskinttuisten helsinkiläisten juurethan johtavat suoraan Rauman, Ulvilan (=Pori), Tammisaaren ja Porvoon pakkosiirrettyihin kauppiaisiin, että ei mikään ihme. Saatat olla kaukaista sukuakin joillekin, sikälimikäli omat juuresi ovat Porissa.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Paljaskinttuisten helsinkiläisten juurethan johtavat suoraan Rauman, Ulvilan (=Pori), Tammisaaren ja Porvoon pakkosiirrettyihin kauppiaisiin, että ei mikään ihme. Saatat olla kaukaista sukuakin joillekin, sikälimikäli omat juuresi ovat Porissa.

Nyt historian tuntemuksen pisteet "Turkkuseen"! Armas Jusleniuksen laitos kantaa hedelmää!

Tosiasia on, että surkean pienen osan helsinkiläisistä juuret ulottuvat noihin perinteisiin. Suurimmalla osalla lähisuku on saapunut Koillismaalta tai Savosta ja lapsuuden tutuin tuoksu on piintynyt Tummeli- lypsyvoide äidin kynisen alla. Mutta tuo joukko taitaa kannattaa Jokereita.....
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulle avautui tämän viestin myötä se, että vuosittain toistuva Big Brother on todellakin tärkeä asia joillekin. Ja ei vain joillekin, vaan aika suurelle osalle Suomen jengistä...

Et ilmeisesti huomannut pientä ironiaa kirjoituksessani. Koko äänestyshän on silkkaa rahankeruuta. Kansa saa äänestää mitä tai ketä haluaa, mutta tuotantoyhtiö päättää kuka pudotetaan! Jokaisesta puhelusta kilahtaa selvää rahaa järjestäjille! Minulle itselleni on aivan sama ketkä siellä ovat itseänsä munaamassa!
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Et ilmeisesti huomannut pientä ironiaa kirjoituksessani. Koko äänestyshän on silkkaa rahankeruuta. Kansa saa äänestää mitä tai ketä haluaa, mutta tuotantoyhtiö päättää kuka pudotetaan! Jokaisesta puhelusta kilahtaa selvää rahaa järjestäjille! Minulle itselleni on aivan sama ketkä siellä ovat itseänsä munaamassa!

Voiko Big Brotherin voittajaa veikata jossain tyyliin vedonlyöntitoimisto? Nimittäin joku "tuotantosta" voisi kerätä hyvä rahat itselleen jos (ja kun) tuo on sopupeliä...
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Et ilmeisesti huomannut pientä ironiaa kirjoituksessani. Koko äänestyshän on silkkaa rahankeruuta. Kansa saa äänestää mitä tai ketä haluaa, mutta tuotantoyhtiö päättää kuka pudotetaan! Jokaisesta puhelusta kilahtaa selvää rahaa järjestäjille! Minulle itselleni on aivan sama ketkä siellä ovat itseänsä munaamassa!
Totta tuo, että ironiaa en huomannut - sairaan vaikea laji. Mutta se ei muuta sitä, mitä aiemmassa viestissä kirjoitin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eilen avautui mulle, että 1990 syntyneet ovat tänä vuonna jo täysi-ikäisiä. Tuntuu ihan oudolta jotenkin, kun alitajuisesti on pitänyt -90 syntyneitä ihan kakaroina.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen avautui mulle, että 1990 syntyneet ovat tänä vuonna jo täysi-ikäisiä. Tuntuu ihan oudolta jotenkin, kun alitajuisesti on pitänyt -90 syntyneitä ihan kakaroina.

Täysi-ikäisyys ei ole sama asia kuin aikuisuus. Noista 18-vuotiaista iso(in) osa ON kakaroita henkisesti. Isokokoisia lapsia, niitä vittumarkoja ja pissaliisoja.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Avautui juuri miten hävittäjälentäjät toimivat jos kusihätä iskee lentäessä.
Niin ja tosiaankin se että Öhmanilla on Suomen passi.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ei saa pitää hullua jännityksessä! Kusee lentohaalariin vaiko oksennuspussiin?
No juu, olisihan sen voinut samalla kertoa. Eli niillä on kuiva sieni muovipussin sisällä, reisitaskussa ja ne kusaisee sinne. Sieni sitten turpoaa eikä kusi hölsky tai lentele pitkin ohjaamoa. Saman dokumentin mukaan oksentaminen tapahtuisi myös sellaiseen pussiin. Kakkoshädästä ei kerrottu mitään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös