Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 768 972
  • 34 071

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Äsken avautui eräs seikka:

Partakoneeseen kannattaa panostaa rahaa. Ainakin sen rontti satasen.

En voi ymmärtää kuinka partakone voi jyrsiä ihoa, leikkaamatta partaa. Varttin hieronnan jälkeen tarvii ottaa mäkki naftaliinista.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Squit kirjoitti:
Äsken avautui eräs seikka:
Partakoneeseen kannattaa panostaa rahaa. Ainakin sen rontti satasen.

En ole vielä nähnyt sellaista partakonetta, joka leikkaisi oikeasti kunnolla. Ainoa oikea keino on perinteinen partahöylä jos haluaa sileää jälkeä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
kansalaisluottamus

Avautui tuonkin sanan merkitys kun luin Maria Åkerblomin kiehtovaa ja mielenkiintoista tarinaa. Ennen siis voitiin tuomita rikoksesta tuomittu henkilö myös menettämään kansalaisluottamuksensa määrätyksi ajaksi. Aikaisemmin olin tutustunut termiin vain Mutapainin ystävien kautta: "naaman väristä päätellen edustaja Huttunen on nauttinut muutakin kuin kansalaisluottamusta."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansalaisluottamus
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Olen aina tiennyt, että turkulaisissa on jotain poikkeavaa. Jokin piirre erottaa heidät muusta väestöstä. Jos kaupungilla vastaasi kävelee turkulainen, tiedät hänet turkulaiseksi. Et itsekään osaa sanoa miksi, kuitenkaan ikinä et erehdy. Se on jotain, joka on ikään kuin kätkössä näkyvillä, jotain jota ei pysty sormella osoittamaan. Kun sen havaitsee silmänurkasta, sen on keksivinään, mutta kun kääntyy katsomaan, se on jo poissa. Viimein nimimerkki Jii:n postaus Rannekelloketjuun avasi silmäni.

Jii kirjoitti:
Känny pitää kaivaa esille, ranne on sen sijaan siinä sormien ja kyynärpään puolivälissä aina mukavasti hollilla.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopii hyvin tähän kategoriaan. Mielestäni itse seuraan kohtuu paljon jääkiekkoa, ja jonkun verran siitä tiedänkin.

Kuitenkin asia, joka avautui minulle oli se, että liigassa onkin 14 joukkuetta, eikä 13.

En ole koskaan ajatellut joukkueita lukumääräisesti, joten en sen kummemmin ole lukuihin kiinnittänyt huomiota.

Lisäksi kaikissa kausiveikkauksissa joukkueet saatetaan veikata sijalle 10-13. Miksi? No siksi, kun Kalpa on aina veikattu sijalle 14, joten jotenkin tuosta on varmaan syöpynyt mieleen tuo 13. Ei niin ole kiinnittänyt huomiota Kalpaan, vaikka kuitenkin pidän sitä liigajoukkueena, siinä, missä muitakin.

Mutta nyt selkis, jos liigaan nousee uusi joukkue, on se 15. joukkue, ei 14.
 
Taidan olla todella nörtti. Lauantai-iltana ohjelmoin mieluummin kuin katson missikisoja.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Mulle avautui vasta äskettäin että "se yks ihan sairaan hyvä AC/DC:n biisi" on Big Gun. Biisihän löytyy muistaakseni vain Last Action Hero-elokuvan soundtrackilta, ja minä tyhmä olin tietenkin selannut kaikki studioalbumit ja ihmetellyt miksei sitä biisiä löydy mistään...
 

Rocco

Jäsen
Mikrossa saa keitettyä perunoita. Eikä kestä kuin n. minuutti per peruna. Kätevää.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Rocco kirjoitti:
Mikrossa saa keitettyä perunoita. Eikä kestä kuin n. minuutti per peruna. Kätevää.
Täytyykö ne keittää yksitellen minuutin erissä, vai voinko laittaa esimerkiksi kahdeksan perunaa kahdeksaksi minuutiksi?
 

Rocco

Jäsen
teemu73 kirjoitti:
Kerrotko myös miltä ne maistui, eli kannattaako oikeasti kokeilla.
Kannattaa. Ihan kuin aito keitetty peruna. Tosin pysyy ehjänä eikä tule yhtään vetinen.

Kuori peruna.
Kääri ympärille pari kerrosta kohtalaisen kosteaa talouspaperia. Sellaista joka ei valu vettä, mutta on selkeästi märkä.
Peruna talouspaperissa mikroon ja minuutti tai pari mikrossa.

Koitin kerrallaan "keittää" vain yhden, mutta en tiedä miten käy useamman kanssa. Varmaan vaan aika pitenee vähän.
 
En tiennyt, että Merikukka Forsius kuulostaa ihan transulta. Sen kyllä tiesin, ettei tytsyllä ole mitään edellytyksiä päättää tärkeistä asioista. "Öö siis kyllä niinku mun mielestä öö niinku häirikkö... öö susia vois niinku ampua".
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Veikkauksen sivujen kautta veikatessa, kannattaa ennen oikean merkin valintaa klikata kyseistä ottelua. Avautuu sarjataulukko ja aika kattavat tilastot otteluparista. Melko näppärää.
 

J.Petke

Jäsen
Aikamoisena vatipäänä tajusin vasta äsken että väri viininpunainen on todellakin saman värinen kuin punaviini ja siitä juontaa nimitys viininpunainen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
J.Petke kirjoitti:
Aikamoisena vatipäänä tajusin vasta äsken että väri viininpunainen on todellakin saman värinen kuin punaviini ja siitä juontaa nimitys viininpunainen.
No perkele. Aikamoinen vatipää olet, pakko myöntää. Mutta hyvä kun otit puheeksi, heti alkoi tehdä mieli punkkua, pitääpä korkata.

Toisin sanoen asia, joka avautui meikäläiselle, oli tällä kertaa punkkuputeli.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tajusin juuri, että Jatkoajan etusivun yläreunan Veikkauksen mainosbannerissa luuraa Muksuluurista tuttu Touko-Pouko.

Mutta miten Touko-Pouko liittyy lätkälegendoihin?
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Shejbalin allekirjoituksesta "Se, joka lyö takas, aloittaa tappelun" ymmärsin SM-Liigan kurinpitopäällikköä sijaistavan Pekka Ilmivallan Henry-tuomion.

Videolta näkyy, että Holma lyö ensin Henryä. Burkehan se tappelun siis aloitti - kuten Ilmivalta päätöksessään toteaa - lyömällä takaisin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miksu kirjoitti:
Veikkauksen sivujen kautta veikatessa, kannattaa ennen oikean merkin valintaa klikata kyseistä ottelua. Avautuu sarjataulukko ja aika kattavat tilastot otteluparista. Melko näppärää.

"Aika kattavat" laittaisin kyllä lainausmerkkeihin. Eiväthän ne ole aina kuin muutaman viikon jäljessä nykytilanteesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Rosettan kivi on nähty livenäkin, mutta jotenkin sitä on silti onnistunut ihmettelemään, että miten ne hieroglyfit nyt hieroglyfejä tulkitsemalla ratkesivat.

Tietenkin siksi, että siinä oli sama teksti myös kreikaksi.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mestiksessä pelataan viihdyttävää kiekkoa. Tai ainakin tämä TuTo-Jukurit pleijaripeli on ollut mukavaa katseltavaa.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun kokkaa vaikkapa lihaisaa kastiketta, niin valkosipuli kannattaa lisätä vasta aivan kypsennyksen loppuvaiheessa. Jos sen lisää heti alussa, maku laimenee huomattavasti. Olen valaistunut.
 

Miljonääri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappaja, Nashville Predators, FC Köln
Tykki kirjoitti:
Kun kokkaa vaikkapa lihaisaa kastiketta, niin valkosipuli kannattaa lisätä vasta aivan kypsennyksen loppuvaiheessa. Jos sen lisää heti alussa, maku laimenee huomattavasti. Olen valaistunut.
Joo ja mitä pienemmäksi saat sen valkosipulin silputtua(Tee ihan paperin ohuita siivuja), niin sitä paremmalta maistuu. Kokeile vaikka.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miljonääri kirjoitti:
Joo ja mitä pienemmäksi saat sen valkosipulin silputtua(Tee ihan paperin ohuita siivuja), niin sitä paremmalta maistuu. Kokeile vaikka.
Amen! Mahdollisimman ohuita siivuja, ja ne vielä nopeasti kuullotat pannulla ennen ruokaan lisäämistä. Jos taas haluat maistaa oikein hirveän makuista valkosipulia, niin käytä vaikka valkosipulipuristinta. Tuon laitteen myyminen pitäisi kieltää oikeasti lailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös