Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 981 193
  • 34 886

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No sitten minäkin olen tehnyt väärinpäin. Mutta yleensä ruskean kastikkeen ohjekin neuvoo tekemään niin päin että ensin rasva ja sitten jauhot. Kai siihenkin joku syynsä sitten on, miksi ensin pitää paahtaa jauhot.

Erikoinen ohje Masterchefissä annettavaksi. Mees nyt jollekin ranskalaiskokille sanomaan, että kun tehdään roux niin jauhot paahdetaan ilman rasvaa. Siinä saa kumartua nopeasti ettei saa paistinpannusta naamaan. Jostain luin, että tulisi pähkinäisiä makuja jauhoon kun ne paahtaa kuivana. Uskoo ken tahtoo.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruskeakastike tehdään niin että ensin paahdetaan jauhot ja sitten vasta laitetaan rasva. Olen tehnyt tämän "väärinpäin" aina. Opin tämän kun katsoin Masterchef-Suomea. Ehkä voisi kokeilla mutta ehkä ei....
Kai se käy kumminpäin vain. Meillä laitetaan ensin rasva ja kyllä puoliso ainakin saa paahdettua jauhot todella ruskeiksi. Mutta niin kuin tuossa ohjelmassakin niin lastan pitää liikkua tosi nopeasti.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA
Kai se käy kumminpäin vain. Meillä laitetaan ensin rasva ja kyllä puoliso ainakin saa paahdettua jauhot todella ruskeiksi. Mutta niin kuin tuossa ohjelmassakin niin lastan pitää liikkua tosi nopeasti.
En oo moisesta tavasta kuullukkaan, ja vasta ekan jaksonkin sarjaa katttonut, mutta tuohan täytyy testata.

Aina voi oppia uutta.

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
Avautui että on myös yhtä hyvin mahdollista että sairastuin tosta useita viikkoja sitten vanhaksi menneestä Fazerin suklaasta jota söin puolikkaan (avaamattoman) levyn viime yönä. Makuhaittoja ei ollut joten annoin mennä. Ehkä mun kannattaa toi loppulevy kuitenkin varmuudeksi heittää huomenna rodeen, tiedä mitä bakteereja siitä sain.

Note to self: älä säilö herkkuja niin kauan että niistä menee päiväys.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Erikoinen ohje Masterchefissä annettavaksi. Mees nyt jollekin ranskalaiskokille sanomaan, että kun tehdään roux niin jauhot paahdetaan ilman rasvaa.
Sehän se juttu oli että ruskeakastike tehdään toisinpäin kuin Velouté-kastike...

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA
Kävin varhain aamusta hommissa ja jätin auton maksulliseen paikkaan säästääkseni itseäni 10 metrin kävelyltä omalta ruudulta, kun arvelin ennen 8.00 poistuvani jolloin sakotusaika alkaa. No siinähän se bongari oli jo heti kasin jälkeen kuvailemassa, mutta totesi ettei lähetä eteenpäin kun heillä on joku 5min. odotusaika tjn.

Avautui siis että säästin parkkisakon vaikka luulin pelin olevan varsin selvä. Tulipa siinä sitten päivän jatkojakin kiitoksen kera toivotettua parkkipatelle vieläpä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Monesti kerrotaan jonkun seuran tarjonneen "mottipäistä" summaa jollekin pelaajalle. Nyt selvisi paljonko tämä mystinen "mottipäinen" summa oikeasti on. Se on 7500€ + 5000€ eli 12500€.

Eli halvalla kaikki siirtyvät Tapparaan tai Kärppiin.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fanimatkojen dösissä on usein myös joku perhebussi, mutta miks HSL ei ota samaa käyttöön. Nytkin mä oon ainut, jonka on bisse kädessä. Nynny Express.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedätteks te sen kun lätkämatseissa fanit huutaa katsomossa että "Mi-ro Heiskanen, se on Miro Heiskanen".

No tossa pari päivää sitten iski orastava delirium ja äänet alkoi kuulua päässä, vähän tohon säveleen jotain, delikan saaneet varmaan tietää. Mä sitten mielessäni lausuin oman nimeni ja se äänihän alkoi sitä hokemaan.

Että ihan kiva oli torin laidalla kaljaa kitata fanien huutaessa mun nimeä. Mutta puolisen tuntia riitti, laitoin napit korviin ja vaihdoin rokkenrolliin.

Laakso muuten oli täynnä niin toissa yö meni Malmin sairaalassa. Yks päivä riitti, tarpeeksi kun olin saanut pameja niin lähdin lätkimään. Kaljalle.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monesti kerrotaan jonkun seuran tarjonneen "mottipäistä" summaa jollekin pelaajalle. Nyt selvisi paljonko tämä mystinen "mottipäinen" summa oikeasti on. Se on 7500€ + 5000€ eli 12500€.

Toimittaja Pajala käyttää The Sir Penan kielikuvaa aivan väärin. Tuollaiset summat olivat Penalle taskurahoja. O tempera, o mores.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Opus-yhtyeen Herwig Rüdisser on syntynyt loppuvuonna 1956. Live is Life alkuperäinen video (nähtävissä Youtubessa) julkaistiin vuonna 1985. On hyvinkin mahdollista, että hän on vasta 28-vuotias sillä videolla. Viiksistä ja olemuksesta häntä voisi kuvitella yli 50-vuotiaaksi. Tuolla kappaleella on kyllä siinä mielessä huono kaiku, että se on Tapparan maalilaulu.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ei tämä nyt ihan tänään avautunut, mutta tällä kaudella kumminkin. Jos kannattamasi joukkue häviää pelin lähes 100-0-hallinnan jälkeen, niin se ei oikeuta edelleenkään arvostelemaan tai vittuuntumaan pelin lopputuloksen takia, koska muuten pelattiin ihan hyvin.

Tämä tuli (taas) tänään SaiPa-osion posiposikerhon "opastamana" selville.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy