Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 928 649
  • 34 697

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Osta seitiä. Eihän se yhtä hyvää ole kuin lohi, mutta pakasteseitinä maksaa aika vähän ja menee siinä keitossa.
Lohijauheliha maksaa 5e 400g. Kai sekin keitossa menee?

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lohijauheliha maksaa 5e 400g. Kai sekin keitossa menee?

Hyvä idea, vois kokeilla uppoaako lapsille.

Eilen taas vanhemmuuden huippuhetkiä, kun kutsuin lapset syömään illalla juurikin tuota seitikalakeittoa. Vanhempi tyttö (6-vuotias) huutaa ”ei taas tuota kamalaa keittoa”. Siinä mietin miksi tässä ees jaksaa noille ruokaa laittaa. Joku einespaska maistuis paremmin :D

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
MTL
Eilen taas vanhemmuuden huippuhetkiä, kun kutsuin lapset syömään illalla juurikin tuota seitikalakeittoa. Vanhempi tyttö (6-vuotias) huutaa ”ei taas tuota kamalaa keittoa”. Siinä mietin miksi tässä ees jaksaa noille ruokaa laittaa. Joku einespaska maistuis paremmin :D
Joku noiden päiväkoti-ikäisten aivoihin on koodattu keittoihin liittyen, että niitä pitää aina lähtökohtaisesti vastustaa. Sitten kun puoliväkisin (eli siis täysin väkisin) alkaa syöttämään niin lopulta syövät iloisesti ja pyytävät lisää. Toki on niitäkin päiviä, kun nakkikeitosta syödään vain nakit ja mihinkään kasvikseen ei kosketa vahingossakaan. Eikä sellaiseen nakkiin, joka koskettaa jotain kasvista.

On muuten myös päiväkoti-ikäisten vanhempana avautunut kuinka paljon kaikkia virustauteja ihan kotisuomesta löytyy, joista ei ollut ennen kuullutkaan. Tällä kertaa kokeilussa adenovirus. En suosittele.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskus tuli vastaan aiemminkin. Nyt toista samplea hakiessa löysin tämän taas. Eli Nokia tune on laina!

Ja soitettu kitaralla - tätä en ollut itse ajatellut, ennen kuin luin tämän jutun:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Osta seitiä. Eihän se yhtä hyvää ole kuin lohi, mutta pakasteseitinä maksaa aika vähän ja menee siinä keitossa.
Eikös seitin tarjoaminen mene jo ihan ihmisoikeussopimuksia vastaan kun ei kelpaa kuin jätteeksi? terv. kouluruuasta traumatisoitunut.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tietokonereppuuni mahtuu näköjään juuri sopivasti 24 tölkkiä olutta ilman läppäriä (hain Lidlistä autolla 24 päkin, mutta heidän olut oluttaan on mahdoton kantaa yhdellä kädellä niin lastasin ne autosta reppuun kotipihassa). Läppärin kanssa menisi varmaan pari vähemmän. Kai tuo on se ero minkä voi juoda riippuen siitä onko töissä vai vapaalla.

Suosikkijoukkue
Pelicans ennen Ylliä ja Yllin jälkeen
Mun saamani peukutukset on ottanut jo jonkin aikaa kovaa vauhtia kiinni mun kirjoitettuja viestejä. Se on aika hyvin siihen nähden miten paljon mulla on asiaa.

Tiedän, ihan helvetin tärkee huomio näin lauantain myöhäisiltaan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mun saamani peukutukset on ottanut jo jonkin aikaa kovaa vauhtia kiinni mun kirjoitettuja viestejä. Se on aika hyvin siihen nähden miten paljon mulla on asiaa.

Tiedän, ihan helvetin tärkee huomio näin lauantain myöhäisiltaan.
Porukka vaan tykkää sun ylikalliista pizzoista!!

axe

Jäsen
Autossa käyttämistäni rokkiradiokanavissa soi liian usein sellaista turhan geneeristä nykyrokkia (n. vuoden 1994 jälkeen tehtyä) angstisen ummettuneelta kuulostavilla laulajilla. Yks on muutaman kerran osunut korvaani ääntelemässä Feels overdone ennen kuin kanava on kääntynyt. Äsken sen tullessa katsahdin siihen radion infonäyttöön ja opin että se onkin Fields of Verdun.

Haywire

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Autossa käyttämistäni rokkiradiokanavissa soi liian usein sellaista turhan geneeristä nykyrokkia (n. vuoden 1994 jälkeen tehtyä) angstisen ummettuneelta kuulostavilla laulajilla. Yks on muutaman kerran osunut korvaani ääntelemässä Feels overdone ennen kuin kanava on kääntynyt. Äsken sen tullessa katsahdin siihen radion infonäyttöön ja opin että se onkin Fields of Verdun.
Älä hemmetti, Sabaton on harvinaisen hyvää kikkeliheviä. Kyseinen Fields of Verdun kertoo Verdunin taistelun mielipuolisuudesta 1. maailmansodassa.

Muutenkin heillä on historia hyvin hallussa. Käyvät biiseissä läpi mielenkiintoisia tapahtumia maailmansodista ja ihmisten kohtaloista tai sankaruudesta. Mm. Simo Häyhä ja Lauri Törni ovat saaneet omat biisinsä.

Mielestäni yksi parhaista metallibändeistä sanoitustensa vuoksi.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli vähän vastaava mieleen jostain 10 vuoden takaa, kun kävin katsomassa Silvennoinen & Maijanen Bandia (RIP vaan molemmille). Alustivat mielestäni yhden biisin, että nyt soitetaan Q-Stonen "Soul Terrain". Siltä se kuulosti laulettaessakin. Kun kotona katsoin bändin diskografiaa, ei sieltä tuollaista biisiä löytynyt.

No, se oli tietysti...

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuli vähän vastaava mieleen jostain 10 vuoden takaa, kun kävin katsomassa Silvennoinen & Maijanen Bandia (RIP vaan molemmille). Alustivat mielestäni yhden biisin, että nyt soitetaan Q-Stonen "Soul Terrain". Siltä se kuulosti laulettaessakin. Kun kotona katsoin bändin diskografiaa, ei sieltä tuollaista biisiä löytynyt.

Nuoriso ei muista, miten uutta musiikkia hankittiin ennen internetiä ja suoratoistoa. Pidettiin sormea rec-napilla radiota kuunnellessa ja sitten yritettiin saada vielä kirjoitettua bändin ja kappaleen nimikin jokseenkin oikein niihin kasetin ärsyttävän pienirivisiin kansilipareihin. Välillä meni oikein, välillä ei.

Mulla oli esimerkiksi yhdellä kasetilla The Stone Rosesin kappale nimeltä I Wanna Be a Door. Pidin kappaleen nimeä vähän outona, mutta hei - olihan The Doorsin nimikin runosta otettu metafora. Jossain vaiheessa sitten paljastui, mutta eihän tussilla kirjoitettua kappaleen nimeä enää saanut korjattua:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Nuoriso ei muista, miten uutta musiikkia hankittiin ennen internetiä ja suoratoistoa. Pidettiin sormea rec-napilla radiota kuunnellessa
Fiksumpi kuten minä osasi käyttää sitä namiskaa missä kaksi pystyraitaa...

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nuoriso ei muista, miten uutta musiikkia hankittiin ennen internetiä ja suoratoistoa. Pidettiin sormea rec-napilla radiota kuunnellessa ja sitten yritettiin saada vielä kirjoitettua bändin ja kappaleen nimikin jokseenkin oikein niihin kasetin ärsyttävän pienirivisiin kansilipareihin. Välillä meni oikein, välillä ei.
...
Fiksumpi kuten minä osasi käyttää sitä namiskaa missä kaksi pystyraitaa...
Noh, mun nuoruudessani käynti musiikkikaupassa riitti aika pitkään. Isä tosin toi kerran Köpiksen reissultaan kelanauhurin, jota kyllä ahkerasti käytettiin, mutta silloinkin vinyyli oli kova sana kaikkine julisteineen ja kappaleiden sanoituksineen, eikähän kelanauhalle olisi mitään voinut kirjoittaakaan - kasetit olivat vasta tulossa...

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ensi kuussa ei tule senttiäkään toimeentulotukea, joten joudun keplottelemaan läpi kuukauden vesi ja leipä -dieetillä. Tilillä on sen verran rahaa, että saan maksettua osuuteni vuokrasta, joten pihalle en lennä, mutta muiden laskujen kanssa tulee olemaan tiukkaa. Vitutusta lisää pari täysin turhaa hankintaa, joihin hupeni rahat, mutta semmoista se elämä joskus on. Ei kun lottoamaan.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Elon Muskin ketjua lukiessa minulle avautui, että jos nään henkilön tekemässä hyvin paljon natsitervehdykseltä näyttävän eleen viestittääkseen äärioikeistolle, ja erehdyn kutsumaan tätä hyvin paljon natsitervehdykseltä näyttävää elettä nimellä "natsitervehdys", olen äärivasemmistolainen.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime yön Nashville - San Jose ottelussa on jotain tuttua. Ensin peli oli 1-5, mutta sitten peli kääntyi ja viimeisen maalin tekijänä Forsberg.

hege

Jäsen
Elon Muskin ketjua lukiessa minulle avautui, että jos nään henkilön tekemässä hyvin paljon natsitervehdykseltä näyttävän eleen viestittääkseen äärioikeistolle, ja erehdyn kutsumaan tätä hyvin paljon natsitervehdykseltä näyttävää elettä nimellä "natsitervehdys", olen äärivasemmistolainen.
Olet siellä liki Punaisen Armeijakunnan ja muiden Action Directejen kanssa samassa lokerossa ja oikeastaan niin äärivasemmistossa että jos yhtään vasemmalle menisi niin siltä tulisi vastaan Elon ja äärioikeisto tai jos kättä kurotat niin voitkin ehkä Elonin käteen ylettää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy