Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 770 097
  • 34 075

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Blackie kirjoitti:
Sub TV:n sivujen Big Brother-keskustelujen nimimerkki Pierunydin2 = Kilpailusta tippunut Hanna.

Edit: Niin, tuo nimimerkki on itse paljastanut olevansa Hanna, joten siellä sivuilla se puolustelee tekemisiään ja Iinan tekemisiä talossa.
Itseasiassahan tuota nimimerkkiä käyttää Iina enemmän.
Mutta tarkoitettu kummallekin, tulee sanoista Pierubarbi (=Hanna) ja Pahuuden Ydin (=Iina).
Kakkonen taas siitä että ilmeisesti heidän ensimmäinen yritys ja nimimerkki bannattiin palstalta, BB uskon puutteesta johtuen.
Yhteinen siksi koska Hanna asustelee Iinan luona toistaiseksi.

Mitä, eeeen seuraa BB:tä...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Pari asiaa avautui tuossa ihan viime minuuttien aikana:

1) Juustolla maustetut maissilastut ovat hyviä. Nam.

2) Juustolla maustettujen maissilastujen syömisen jälkeen sormet haisevat aivan oksennukselle. Yök.

Tämä ei siis johdu siitä, että olisin ollut syömisen jälkeen "puhumassa suuressa puhelimessa" sormet kurkussa, vaan ihan oikeasti, lastuista tuleva aromi haisee sormissa aivan samalle kuin oksennus.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Melkein vois laittaa turhan tiedon ketjuun, mut laitan tänne kun koin ahaa-elämyksen:

a) Yhdysvalloissa kuoli enemmän ihmisä henkirikoksen uhreina vuosina 1997-1999, kuin mitä kuoli heikäläisiä yhteensä Vietnamin sodassa.

B) vielä karumpi henkirikollisuudesta maassa tulee kun kerron että enemmän amerikkalaisia on kuollut henkiriksen uhreina vuoden 1950-jälkeen, kuin mitä on heitä kuollut kaikissa sodissa yhteensä(789 000 vs 651 000).

Aikamoista. Hieno maa.

PS. lähde: Leonard Beeghley: Homicide, A Sosiological Explanation
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cimbe kirjoitti:
Melkein vois laittaa turhan tiedon ketjuun, mut laitan tänne kun koin ahaa-elämyksen:

a) Yhdysvalloissa kuoli enemmän ihmisä henkirikoksen uhreina vuosina 1997-1999, kuin mitä kuoli heikäläisiä yhteensä Vietnamin sodassa.

B) vielä karumpi henkirikollisuudesta maassa tulee kun kerron että enemmän amerikkalaisia on kuollut henkiriksen uhreina vuoden 1950-jälkeen, kuin mitä on heitä kuollut kaikissa sodissa yhteensä(789 000 vs 651 000).

Aikamoista. Hieno maa.

PS. lähde: Leonard Beeghley: Homicide, A Sosiological Explanation

Minulle vastaava silmien avaus oli, kun näin Etelä-Afrikan murhaluvut. Maassa tapetaan (oletan, että sana "murder" sisältää kaikki hengenriistot)absoluuttisesti enemmän ihmisiä kuin USA:ssa ja edellä surmia per capita -tilastossa on vain Kolumbia. Jotenkin asettaa tietyt joka päivä uutisissa olevat konfliktit perspektiiviin, kun muistaa, että rauhanoloissakin jossain pätkitään ihmisiä moninkertaista tahtia. Esim. Israel-Palestiina -rähinä saa n. 7-8 vuodessa saman verran raatoja aikaan kuin E-Afrikka vuodessa.

Btw, Eestin per capita murhaluku on suurempi kuin USA:n. Hienoja maita toki kaikki mainitut.

Lähteet: googlen ulottuvissa
 

Vanaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipahan vaan mieleen, että niinkin suuri kaupunki kuin Kajaani, on 13 kertaa suurempi kuin Pariisi. Kajaani maailman kartalle!!
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
HIFK on voittanut 6 jääkiekon Suomen mestaruutta (1969, 1970, 1974, 1980, 1983 ja 1998) näistä ainoastaan kerran (1980) Ilves ei ollut mitaleilla, sen sijaan Tappara (1974) on ainoastaan kerran ollut mitaleilla. Kaikkiaan Tappara on kuitenkin tuon vuoden 1969 jälkeen voittanut 17 mitalia ja Ilves vain 11. Turhaa ja hyödytöntä tietoa, mutta silti mielenkiintoista, tilastoa siis parhaimmillaan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mane kirjoitti:
Turhaa ja hyödytöntä tietoa, mutta silti mielenkiintoista, tilastoa siis parhaimmillaan.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä. Tilastoista puheen ollen; sattuiko kukaan muu käymään NHL-tilastosivustolla, jonka osoite oli hockeyabstract.homestead.com? Kyseinen sivusto, the Hockey Abstract, oli aivan mahtava tilastofriikille, sisälsi nimittäin NHL:stä erikoisia ja erittäin mielenkiintoisia tilastoja, joita en ole nähnyt missään muualla. Valitettavasti sivusto hävisi n. kaksi vuotta sitten. Toivottavasti nuo tilastot ovat kuitenkin jossakin tallessa, olisi ikävää nähdä tuollaisten historiallisten juttujen katoavan.
 

scholl

Jäsen
Tuli nyt sellainen asia mieleen, että konserttihan taitaa olla konserton monikko. Tuo systeemihän on käytössä ainakin italian kielessä ja näin ollen konsertti koostuu siinä esitetyistä konsertoista. Ihme vaan se, että esim. rock-konserteissa kappaleet eivät sitten olekaan nimeltään konserttoja.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lawless kirjoitti:
Kyseinen sivusto, the Hockey Abstract, oli aivan mahtava tilastofriikille, sisälsi nimittäin NHL:stä erikoisia ja erittäin mielenkiintoisia tilastoja, joita en ole nähnyt missään muualla. Valitettavasti sivusto hävisi n. kaksi vuotta sitten. Toivottavasti nuo tilastot ovat kuitenkin jossakin tallessa, olisi ikävää nähdä tuollaisten historiallisten juttujen katoavan.
Let's travel to the past, way back to the year 2004... (paljon kuolleita linkkejä jo sivustolle kertynyt, mutta riittäähän siellä tilastojakin yhä)
http://web.archive.org/web/20040313132841/http://www.hockeyabstract.homestead.com/index.html

Kannattaa muutenkin tutustua http://www.waybackmachine.org/ -sivustoon. Ei muuta kuin linkki kenttään ja Jatkoajastakin löytyy versiot pitkälle menneeseen.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutiveijari kirjoitti:
Kannattaa muutenkin tutustua http://www.waybackmachine.org/ -sivustoon. Ei muuta kuin linkki kenttään ja Jatkoajastakin löytyy versiot pitkälle menneeseen.
Muchas gracias! Paljon kiitoksia! Netti se jaksaa yllättää kerta toisensa jälkeen ja nyt tämäkin asia avautui minulle. Todella hyödyllinen sivusto, ehdinkin jo kuvitella, että Googlen välimuisti olisi ainoita paikkoja, josta saa noita jo kuolleita sivuja kaiveltua.

EDIT: Viestiä muokattu asiallisen huomautuksen johdosta. Epsanjan osaamisessa on vielä hiottavaa...
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Lawless kirjoitti:
Muchos gracias! Paljon kiitoksia! Netti se jaksaa yllättää kerta toisensa jälkeen ja nyt tämäkin asia avautui minulle. Todella hyödyllinen sivusto, ehdinkin jo kuvitella, että Googlen välimuisti olisi ainoita paikkoja, josta saa noita jo kuolleita sivuja kaiveltua.

Haluaisitko korjata vastauksesi muotoon muchas gracias. Ihan vain vinkiksi vastaisuuden varalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle avautui se, että joskus on aivan uskomattoman paljon älykkäämpää olla käytännöllinen kuin tyylikäs. Iskin nimittäin aamulla jalkaani Salomonin vaelluskengät/talvilenkkarit, vaikkei ne ihan ykkösen näköiset olekaan. No, kuinka ollakaan, päivällä parkkipaikat ja kadut olivat parin sentin sohjossa kauttaaltaan, mutta meikäläinen se painaa menemään kuin taistelunorsu. Pomo hyppi nahkakengillään kuin neiti etsien sulaa maata, mutta minä paahdoin miehekkäästi läpi loskan. Kyllä sitä taas tunti itsensä mieheksi. Pitäisiköhän mennä huomenna ilman paitaa töihin.
 

scholl

Jäsen
Amazon.de:llä, Amazon.fr:llä sekä Amazon.co.uk:lla on nykyään yhteiset pakkauksensa. Olen tilannut tavaraa sekä Amazon.de:ltä sekä Amazon.co.uk:sta enkä ole viime aikoina katsonut, koska nuo paketit on harmonisoitu. Pari vuotta sitten oli ainakin vielä erilliset. Hauskaa on lisäksi se, että kun tilasin nyt Amazon.co.uk:sta suhteellisen harvinaista kirjallisuutta, joka haalittiin varmaankin jostakin jenkeistä ja meni sellaiset 4 vkoa ennenkuin toimitus lähti niin lähettäjä on ollut Amazon, D-34355 Staufenberg, eikä Amazon.co.uk Briteissä. Havaitsin asian siitä, kun paketissa oli Luftpostin logo.

Onkohan siis tilanne niin, että toimitus USA->D-Land->Suomi on halvempaa kuin USA->GB->Suomi.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Vanhan räppipumpun, N.W.A.:n nimi tullee sanoista Niggers With Attitude? Ainakin näin olin ymmärtävinäni Straight Outta Compton-biisin sanoista.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vihdoinkin minulle avautui tuo piilosana Bluesin logosta. Ja samalla avautui Blegin etymologia. Nauroin hetken ääneen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen joskus harhautunut kuvittelemaan, että osaisin puhua englantia hyvin. Viimeiset pari päivää ovat kuitenkin opettaneet minulle paljon uutta siltäkin saralta.

Radio Novan juontaja on eilen ja tänään opettanut tehokkaasti kyseisen valtakielen lausumista: Molempina päivinä on kuultu Ugly Kid Joen biisi Cats in the Cradle, ja kumpanakin päivänä ennen sekä jälkeen kappaleen juontaja on selkeästi osoittanut todelliseksi lausumismuodoksi "Käts in tö Krädöl."

Robbie Williamsin biisi "Tripping" lausutaan vasten omaani sekä Mr. Williamsin käsitysten vastaisesti "traiping."

Vastaavaa mediavälitteistä tukiopetusta en ole saanut sitten 1990-luvun lopun, kun kuulin radiosta joltain kanavalta Oasiksen kappaleen "dount luuk bäk in eintser."
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Iker kirjoitti:
Olen joskus harhautunut kuvittelemaan, että osaisin puhua englantia hyvin. Viimeiset pari päivää ovat kuitenkin opettaneet minulle paljon uutta siltäkin saralta.

Radio Novan juontaja on eilen ja tänään opettanut tehokkaasti kyseisen valtakielen lausumista: Molempina päivinä on kuultu Ugly Kid Joen biisi Cats in the Cradle, ja kumpanakin päivänä ennen sekä jälkeen kappaleen juontaja on selkeästi osoittanut todelliseksi lausumismuodoksi "Käts in tö Krädöl."

Robbie Williamsin biisi "Tripping" lausutaan vasten omaani sekä Mr. Williamsin käsitysten vastaisesti "traiping."

Vastaavaa mediavälitteistä tukiopetusta en ole saanut sitten 1990-luvun lopun, kun kuulin radiosta joltain kanavalta Oasiksen kappaleen "dount luuk bäk in eintser."

No entäs juudais praist jonka olen aina luullut lausuttavan judas priist. Oppia ikä kaikki.
 

HemmoP

Jäsen
Ossi kirjoitti:
Vihdoinkin minulle avautui tuo piilosana Bluesin logosta. Ja samalla avautui Blegin etymologia. Nauroin hetken ääneen.


Naurata tyhmempiäkin ja selvennä hieman, saan itse päänsärkyä jos tuijottelen niitten vaakunaa....
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
HemmoP kirjoitti:
Naurata tyhmempiäkin ja selvennä hieman, saan itse päänsärkyä jos tuijottelen niitten vaakunaa....
Älä tuijota sitä vaakunaa. Tuijota sitä logoa, johon löytyy linkki sekalaisten kysymysten ketjun loppupuolelta.
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ossi kirjoitti:
Vihdoinkin minulle avautui tuo piilosana Bluesin logosta. Ja samalla avautui Blegin etymologia. Nauroin hetken ääneen.

Niin minullekin. Siitä kiitos Jatkoajalle. Olen taas viisaampi. Nauramista ei kohdallani tosin tapahtunut, mutta se on varmaan sen takia että pullonsuu on aina huulilla. Voisi vaikka hukkua alkoholinesteeseen eikä se nyt tällä hetkellä ole suotavaa, kun on niin pirun paljon projekteja vielä edessä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Ihmisen, tai ainakin minun aivoni ovat kummalliset. Tuosta logosta aukeni heti kyllä tuo "piilosana", kun kerran tiesin näiden vinkkien perusteella sitä katsoa. Tuon hoksaamisen jälkeen alkuperäinen teksti ei enää hahmotukaan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Huh. En ole ainoa tampio joka on vaan ottanut blegin annettuna. Jotenkin olen kuvitellut että se on väännös HK:n sinisestä, siis että tuo bleg äännettäisiin blöö. Nolottaisi jos ei naurattaisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Twite kirjoitti:
Jotenkin olen kuvitellut että se on väännös HK:n sinisestä, siis että tuo bleg äännettäisiin blöö. Nolottaisi jos ei naurattaisi.
Tuota, joo. Nyt kun kerran avasit pelin, niin hyppään samaan veneeseen. Oma mielikuvani meni jotenkin näin: Salonoja--> HK:n sininen + Blues = Bleg (ja itse äänsin sen alitajunnassani juuri blööksi, joka taas assosioituu HK blööksi jne...)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös