Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 534
  • 33 924

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska Huippuvuoret, Norjan "manner" on pienempi kuin Suomi.
No perkele, näinhän se on, sanoi konsernijohtaja.

Syytän Googlea ja Wikipediaa, koska gooleen kun laittaa Norja niin punaviivalla on rajattu vain manner-Norja, ja sitten kun wikipediasta katsoo listausta, niin siellä on kaikenmaailman Grönlantia eritelty omakseen.

On se manner-Norjakin lähes Suomen kokoinen, ei silmällä uskoisi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Avautui juuri, että Celtic FC ei olekaan Dublinista vaan Glasgowsta. Vai pikemminkin uudellenavautui... kai..?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui että kaikki mun suosikki lätkäjengit on tällä hetkellä seitsemänsiä sarjoissaan.

Pelicans: 7. Liigassa
Leksand: 7. SHL:ssä
Dallas: 7. NHL:ssä jos molemmat konferenssit lasketaan

:D
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Islannissa on poroja. Ne eivät toki ole natiiveja siellä, mutta joku neropatti päätti tuoda niitä maahan 1700-luvulla, ilmeisesti sen takia että maassa saataisiin porotalous pyörimään. Se ei kuitenkaan ole missään vaiheessa lähtenyt liikkeelle oikein kunnolla kun ei niitä saa edes metsästää.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Islannissa on poroja. Ne eivät toki ole natiiveja siellä, mutta joku neropatti päätti tuoda niitä maahan 1700-luvulla, ilmeisesti sen takia että maassa saataisiin porotalous pyörimään. Se ei kuitenkaan ole missään vaiheessa lähtenyt liikkeelle oikein kunnolla kun ei niitä saa edes metsästää.
Burgermiehissä he selitti, että siellä on arvonta ketkä saa kaataa X-määrän poroja.

Oikeaa asiaa:
Jatkoaika.com on myös 65, nyt vasta hokasin sen... No mun nuoruudessa ei pelattu vittu jatkoaikaa vaan pelattiin kesät ja talvet hokia pipo päässä!!
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Timo Rautiaiselta kysyttiin 2000-luvun alussa miltä tuntuu olla kuuluisa? Artisti vastasi, että jokainen voi sitä kokeilla laittamalla kenkälankkia naamaansa ja menemällä tämän jälkeen Prismaan ostoksille.

Blackface ei ole tätä päivää, mutta muuten olen aina pitänyt vertausta jopa nerokkaana.

Tänään jaoin punaviinipullopalkalla jouluiloa ystävien ja tuttavien lapsille sekä lapsenmielisille Kouvostoliiton aattoillassa ja keikkojen jälkeen päätin poiketa hakemaan vielä pari juttua joulopöytään Prismasta ennen sen sulkemisaikaa täysissä pukkivermeissä. Eli kokeilla hieman light-versiota Rautiaisen heitosta.

Kieltämättä pitkiä katseita tuli kouvoloideilta, mutta pääosin suhtautuminen oli positiivista, kun hyviä jouluja toivottelin kanssa-asiakkaille.

Pahoittelut tosin sille kaverille, joka juustohyllyillä selkeästi säpsähti möreää ”hyvää joulua!”-toivotusta ja kuiskasi takaisin hiljaisesti ”Moi…” ja pidensi askeltaan eri suuntaan.

Eli avautui, että jotain perää tuossa vertauksessa selkeästi on, vaikka toki jouluaatto nyt vielä on suht normaali ajankohta törmätä Pukkiin Prismassa.

Katsotaanpa juhannusaattona uudestaan.
 

Liitteet

  • IMG_0083.jpeg
    IMG_0083.jpeg
    885,4 KB · kertaa luettu: 237

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pari kuukautta itseäni nuoremmasta serkusta on tulossa vaari vain 40-vuotiaana. Kyllä se aika rientää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotona kyllä olis montakin kaulaliinaa, mutta ei sattunut mukaan ja olis pieni tarve, mutta mitä sitä nyt jostain kaupasta ostaisi kun hakee tuolta Kierrätyskeskuksen ilmaisnurkkauksesta vaikka jonkun muijan vanhat pöksyt ja kietaisee ne kaulan ympärille.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ruotsin edellisestä U20-kullasta on jo 12 vuotta. Jotenkin virheellisesti muistin, että olisivat voiton napanneet ihan joitain vuosia sitten.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen tässä viimeisen kolmen viikon ajan poistellut todella vanhoja päivityksiäni Facebookista ja näiden päivien aikana minulle on avautunut, että kaikenlaista paskaa sitä onkin tullut suollettua julkisuuteen. Onneksi pahimmat aivopierut on jo deletoitu.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Alkuperäinen nimihän oli Station 1, joten Stonen kanssa tuolla nimellä ei kait varsinaisesti ole historiaa. Ennemminkin hauska sattuma, vai mihin tuolla Stonella mielestäsi viitataan?

En tiedä. ST1 on aina ollut vain ST1 minulle. Stone vain tuossa yksi päivä juolahti kylmäasemaa katsoessa mieleen. Mietin, että miten ei ole tullut ennen hoksattua noinkin selvää yhteyttä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Joskus on tullut ihmeteltyä, että miksi New Orleansin musaskeneä kutsutaan Nola-skeneksi, mutta olen sivuuttanut asian olettamuksella, että se on joku tietty kaupunginosa tai vastaavaa. No tänään avautui, että eiköhän tuo ole lyhenne kaupungin ja osavaltion nimistä New Orleans, LouisianA.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kun samassa seurassa kiekkoilevat ruotsalaisveljekset alisuorittavat pahoin, he muuttuvat siskoksiksi.

Jos olisikin sisarpari eikä peli kulje niin alkavatko jotku kutsua heitä veljeksiksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös