Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 886 113
  • 34 596

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Rahamuseo on hieman muuttunut sitten viime vierailuni, joka tapahtui vuonna 2008. Muutos on ollut kieltämättä parempaan suuntaan.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ruotsissa (Brasilia/Saksa) ja Tanskassa (Australia) on nyt ulkomaalaiset kuningattaret.
Suomessakin presidentin puoliso on muutaman viikon kuluttua ulkomaalainen (Iso-Britannia tai Ecuador).
Norja on Skandinavian maista takapajuisin.

Ruotsissa (Brasilia/Saksa) ja Tanskassa (Australia) on nyt ulkomaalaiset kuningattaret.
Suomessakin presidentin puoliso on muutaman viikon kuluttua ulkomaalainen (Iso-Britannia tai Ecuador).
Norja on Skandinavian maista takapajuisin.
Eihän kuninkaallisuus tottele sisänsä valtion rajoja. Eli kuninkaalliset ovat kuninkaallisia siitä huolimatta, missä maassa sattuvat asumaan tai hallitsemaan. Ei Ruotsin kuninkaallisissakaan enää taida virrata yhtään ruotsalaista verta.

En ole tässä mikään expertti, eikä kuninkaalliset oikein kiinnosta, mutta tällainen käsitys minulle on muodostunut.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
200g juustoa sisältää energiaa saman verran kuin vajaat pari litraa olutta
Tämän takia olenkin vähentänyt juuston syömistä.

Avautui että Li Anderssonin puoliso Juha Pursiainen on pelannut liigaa SaiPassa.

godspeed

Jäsen
Se, että mua jotenkin tympäisee kaikki edistyneet tilastot ja maaliodottamat.

Oon vanhan liiton kiekkosetä.

Ihan paskoja termejä, joilla jengi yrittää vaan päteä. Sanoihan se Lehterän Terokin, että ei pidä minään, tai ei ymmärrä niitä. On niin old school myös. Ja mitä se Pennasen Anttikin jotain russutti, että ei noilla jutuilla itsessään tee mitään.

En ole vanhan liiton kiekkosetä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Sepä.

Vielä kun saataisiin voittolaukauskilpailu pois. Jääkiekko-ottelu voisi päättyä myös tasapeliin jatkoajan jälkeen.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ite kaipaan edelleen roverin paluuta jääkiekon kentällisiin.
Samalla pitäisi saada eteenpäin menevät syötöt kiellettyä. Mennyt ihan pilalle koko laji sen jälkeen kun tuollainen sallittiin.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Jatkoaikakin pois, mutta silloin olisi palstan ylläpidolla ongelma uudeksi nimeksi...

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Boston-Colorado pelin maalikoostetta katsellessa avautui, että onneksi en ole Bruins-kannattaja. Aivan kamalan kuuloinen puhetyyli sikäläisillä. "Peaastenak shuuts änd Gijooogieeev seivs."

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Formula 1 autot ovat noin 5,6 metriä pitkiä joka on lähes yhtä pitkä kuin Rolls-Royce Ghost (n. 5,7 metriä) pidemmällä akselivälillä.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koivuhaloista lähtee huomattavasti enemmän lämpöä kuin kuusi- tai mäntyhaloista. Koko alkutalven käyttänyt lähinnä kuusta ja mäntyä. Tänään lämmitin koivulla ja yllätyin kyllä kuinka kuumaksi takka pääsi, täytyy ensi kerralla muistaa laittaa vähemmän kerralla jos pelkkää koivua poltan.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Koivuhaloista lähtee huomattavasti enemmän lämpöä kuin kuusi- tai mäntyhaloista. Koko alkutalven käyttänyt lähinnä kuusta ja mäntyä. Tänään lämmitin koivulla ja yllätyin kyllä kuinka kuumaksi takka pääsi, täytyy ensi kerralla muistaa laittaa vähemmän kerralla jos pelkkää koivua poltan.
Voin myös kertoa, että märkä puu syttyy huonommin sekä tuottaa vähemmin energiaa.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Vuosi 2009 oli suomalaisen jääkiekon lehdistötilaisuuksien kulta-aikaa. Joukkoon mahtuu mm. Alpo Suhosen "saatanan buddha" Alatalolle, Hokin ja K-Vantaan "me pyöritetään monen sadan tonnin juttua", Ässät-Sport-karsintasarja useine highlighteineen pääkapellimestarina tietysti Solkungen, sekä Risto Dufvan JYPin ensimmäisen mestaruuden playoffien tajunnanvirta presseissä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Suomen sana norsu on variaatio sanasta mursu.

Kaikkea sitä oppii Melkein mensasta.
Jo Mikael Agricola käytti sanaa ”norsunluu” tarkoittamaan mursun syöksyhampaita, jotka olivat norsunluun veroinen arvokas materiaali. Sanan kirjoitusasuun on mahdollisesti vaikuttanut saamen hyljettä tarkoittava sana nuorˈjo, njuorˈjo. Myöhemmin, kun mursun syöksyhampaiden käyttö väheni alkoi norsunluun tunnetuksi tekemä sana ”norsu” tarkoittaa tätä eläintä mursu-sanan jäädessä tarkoittamaan merinisäkästä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suomen sana norsu on variaatio sanasta mursu.

Kaikkea sitä oppii Melkein mensasta.
Jo Mikael Agricola käytti sanaa ”norsunluu” tarkoittamaan mursun syöksyhampaita, jotka olivat norsunluun veroinen arvokas materiaali. Sanan kirjoitusasuun on mahdollisesti vaikuttanut saamen hyljettä tarkoittava sana nuorˈjo, njuorˈjo. Myöhemmin, kun mursun syöksyhampaiden käyttö väheni alkoi norsunluun tunnetuksi tekemä sana ”norsu” tarkoittaa tätä eläintä mursu-sanan jäädessä tarkoittamaan merinisäkästä.

Onneksi joku keksi laittaa Suomen etymologisen sanakirjan interwebsiin. Toki hyvin vaarallinen juttu kyseessä voi päätyä tutkimaan sanojen alkuperää ja päätyä vaikka ja minne.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Awak Kuier on 195 cm pitkä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy