Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 087
  • 33 909

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Jos Ruotsi ja Tanska kohtaavat urheilumatsissa, lyhenteet tulostaululla on SWE-DEN. Jäljelle jäävät kirjaimet -DEN -MARK

Jos Kypros ja Venäjä kohtaavat, tulee lyhenne CYP-RUS, ja jäljelle jää kirjaimet -RUS -SIA

Puola ja Andorra kohtaavat, POL-AND, jäljelle jää -AND -ORRA
 

Glove

Jäsen
Lonkerotölkki avautui minulle. Vai olisiko tämä pitänyt kirjoittaa kalsarikänniketjuun? Mulla on tosin verkkarit jalasssa, eikä verkkarikänneille ole omaa ketjua.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Avautui, että joku meni ja voitti 110 miljoonaa Euro Jackpotissa. Mahtaa kyseiselle voittajalle löytyä onnittelijoita sekä seuraa yöelämästä.
 

Undrafted

Jäsen
Biisi, jonka on kuullut sata kertaa. En vaan oikeasti ole koskaan tiennyt kenen biisi se on. Nyt sen taas kuulin ja päätin selvittää asian.

Aika oho-reaktio tuli. En oikeasti tiennyt.


Hauskoja sattumia. Minulla oli sama tilanne kyseisen biisin kanssa. Se oli 90-luvulla jonkin Vietnam-sarjan tunnarina. Välillä kuulin biisin radiostakin. Siihen aikaan hakumahdollisuudet olivat rajallisemmat ja omakin osaaminen suppeampaa. Kerran biisi sattui soimaan, kun silloinen appiukko sattui olemaan lähistöllä. Arvoitus ratkesi ennenkuin ehti sitä kuuluisaa kissaa sanoa. Ketjuun sekaan siis asia, joka avautui minulle noin 25 vuotta sitten.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Hauskoja sattumia. Minulla oli sama tilanne kyseisen biisin kanssa. Se oli 90-luvulla jonkin Vietnam-sarjan tunnarina. Välillä kuulin biisin radiostakin. Siihen aikaan hakumahdollisuudet olivat rajallisemmat ja omakin osaaminen suppeampaa. Kerran biisi sattui soimaan, kun silloinen appiukko sattui olemaan lähistöllä. Arvoitus ratkesi ennenkuin ehti sitä kuuluisaa kissaa sanoa. Ketjuun sekaan siis asia, joka avautui minulle noin 25 vuotta sitten.
Voisiko kyseessä olla Tour of Duty? Sarjaa on näköjään tehty vuosina 1987-90.


 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Biisi, jonka on kuullut sata kertaa. En vaan oikeasti ole koskaan tiennyt kenen biisi se on. Nyt sen taas kuulin ja päätin selvittää asian.

Aika oho-reaktio tuli. En oikeasti tiennyt.



Yksi harvoista Rollareiden biiseistä, joita jaksaa kuunnella. Hyvä biisi.

Hauskoja sattumia. Minulla oli sama tilanne kyseisen biisin kanssa. Se oli 90-luvulla jonkin Vietnam-sarjan tunnarina. Välillä kuulin biisin radiostakin. Siihen aikaan hakumahdollisuudet olivat rajallisemmat ja omakin osaaminen suppeampaa. Kerran biisi sattui soimaan, kun silloinen appiukko sattui olemaan lähistöllä. Arvoitus ratkesi ennenkuin ehti sitä kuuluisaa kissaa sanoa. Ketjuun sekaan siis asia, joka avautui minulle noin 25 vuotta sitten.
Sattumiapa hyvinkin...
Minulle tällä kyseisellä kappaleella on kovastikin merkitystä ja nostalgiaa. Kappale liittyy olennaisesti "musiikilliseen heräämiseeni" ja on ensimmäinen ostamani levy elämässäni.
Muistan vielä elävästi, kun äitini kanssa kävimme ostamassa sen Tampereella musiikkikaupasta kesällä 1966. Olimme lomalla mökillämme eikä minulla ollut tietenkään mahdollisuutta kuunnella levyä ennenkuin palasimme ennen koulujen alkua kotiin - olivat pitkiä viikkoja ne, hypistellä aarettaan voimatta muuta...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Henkilön nimeä klikatessa palstalla, näkee myös vanhan käyttäjänimen kun painaa tuosta merkistä.
 

Liitteet

  • A5D35C4E-1240-4F7E-ABE5-E98BDB6B57A3.jpeg
    A5D35C4E-1240-4F7E-ABE5-E98BDB6B57A3.jpeg
    146,4 KB · kertaa luettu: 202

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Henkilön nimeä klikatessa palstalla, näkee myös vanhan käyttäjänimen kun painaa tuosta merkistä.
Pitääkin aloittaa uusi ura stalkkerina.

Avautui jälleen, että ikkunanpesu onkin ihan kivaa hommaa. Pieni kaffetauko tähän väliin, kohta jatketaan.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Globen on nykyisin virallisesti "Avicii-Arena". Enää täytyisi tietää kuka/mikä on "Avicii". Mitä seuraavaksi, Helsingin Olympiastadionista tulee Ed Sheeran Stadion?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täten ilmoitamme että "todistetusti (liite)" aukesi tänään ensimmäinen voikukka meidän tontilla. Saattoi se toki olla auki eilenkin mutta en huomannut.
 

Liitteet

  • IMG_20220523_084328_HDR.jpg
    IMG_20220523_084328_HDR.jpg
    564,1 KB · kertaa luettu: 39

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pääskyt ovat saapuneet Helsinkiin. Tämän asian huomasin, kun kävin äsken kaupassa. Tai oikeastaan kuulin, sillä tässä pöhnässä ei näe kunnolla mitään pikkulintuja.

Tuolla ne lentelevät erilaiset pääskyt pääskyset ja muut lentävät maassakulkevat sitten erikseen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Globen on nykyisin virallisesti "Avicii-Arena". Enää täytyisi tietää kuka/mikä on "Avicii". Mitä seuraavaksi, Helsingin Olympiastadionista tulee Ed Sheeran Stadion?
Juu, en itse(kään) kuuntele miehen musiikkia, mutta tiedän toki kuka hän oli. Epäilen, että taisit sinäkin tietää, kun osasit toiseen musamieheen kuitenkin rinnastaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu, en itse(kään) kuuntele miehen musiikkia, mutta tiedän toki kuka hän oli. Epäilen, että taisit sinäkin tietää, kun osasit toiseen musamieheen kuitenkin rinnastaa.
Lisäisin vielä sen, että kun ottaa huomioon kaverin olevan Ruotsin musiikkihistorian neljänneksi eniten myynyt artisti/yhtye (jos Wikipediaan on luottaminen), niin en suurena ihmeenä pidä sitä että on saanut Ruotsissa nimeään kantavan areenan. Traaginen ja ennenaikainen poismenokaan ei asiassa varmasti ainakaan jarruttanut.

Ja olisi varmaan korkeammallakin tuolla listalla, ellei olisi tehnyt uraansa ns. nykymusabisneksessä. ABBA on tietenkin kungen eikä ehkä Roxetteakaan ohittaisi, mutta väittäisin, että Ace of Base jäisi taakse.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juu, en itse(kään) kuuntele miehen musiikkia, mutta tiedän toki kuka hän oli. Epäilen, että taisit sinäkin tietää, kun osasit toiseen musamieheen kuitenkin rinnastaa.
Se on vissiin tätä nykyaikaa, että ihmiset ei kuule kaikista isoistakaan nimistä, jos ei seuraa juuri sitä alaa. Voi olla suurikin tähti jossain Bollywood-musikaaleissa tai haavipallossa, eikä juuri kukaan Suomessa silti tunnista nimeä, paitsi asianharrastajat.

Itsehän kyllä tiedän tämän Avicii-hepun, kun sen kuolemasta uutisoitiin niin monessa paikassa aikanaan. Silloin kuulin ensi kerran nimen. Ja sitten oli Jatkoajalla se keskustelu siitä, olisiko hänet pitänyt tietää, joka painoi nimen lähtemättömästi mieleeni.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Itsehän kyllä tiedän tämän Avicii-hepun, kun sen kuolemasta uutisoitiin niin monessa paikassa aikanaan. Silloin kuulin ensi kerran nimen. Ja sitten oli Jatkoajalla se keskustelu siitä, olisiko hänet pitänyt tietää, joka painoi nimen lähtemättömästi mieleeni.
Eiköhän jokainen Jatkoajassa pidempään ollut ymmärtänyt tuon viestini.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehdottaisin Tauskistadiumia.

Toivottavasti Helmarit eivät ainakaan pelaisi kotiotteluitaan siellä, koska nimen perusteella kyseessä olisi sellainen paikka, missä naiset saavat säännöllisesti selkäsaunoja.
 

hege

Jäsen
Tauskiareena voisi olla paikka missä järjestää GeeBee-turnaus, joskin luulen että oikea GeeBee olisi Tauskin kaltaisen naistenhakkaajan laittanut levyksi noin viidessä sekunnissa ihan eläke-ikäisenäkin.
 

Glove

Jäsen
"Läheltä" voi olla aika laaja käsite asiayhteydestä riippuen. Uutisotsikko oli "jättiläisasteroidi kiitää läheltä maata perjantaina." No se "läheltä" on tässä tapauksessa noin neljä miljoonaa kilometriä. Mun mielestä se on aika kaukana, mutta avautui, että jonkun mielestä se on lähellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös