Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 711 534
  • 33 924

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meillä on vielä hitaampi pesukone (oma, ei taloyhtiön)... Päivittäinen pesuohjelma (40°C) kestää koneen mukaan 65 minuuttia mutta saa olla iloinen jos se pesee pyykit puoleentoista tuntiin. Puuvillapesuohjelma (60°C) on sitten kaksi tuntia ja se pitää melko hyvin paikkansa.
Meidän oma 10 vuotias Candy, perusohjelma 3h. Käytetään normaalisti "pikaohjelmaa" joka kestää 1,5h.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
4K -resoluutiolla kuvatut elokuvat ovat useimmiten todella rumia katsella ja latistavat hyvänkin leffan katsomiskokemuksen tehokkaasti. Kaikki on liian tarkkaa ja selvää, joten esimerkiksi Avengers: Endgame näyttää 4K:lla joltain halvalta tv-sarjalta.
HD:n kanssa ei ollut koskaan sellaista ongelmaa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
4K -resoluutiolla kuvatut elokuvat ovat useimmiten todella rumia katsella ja latistavat hyvänkin leffan katsomiskokemuksen tehokkaasti. Kaikki on liian tarkkaa ja selvää, joten esimerkiksi Avengers: Endgame näyttää 4K:lla joltain halvalta tv-sarjalta.
HD:n kanssa ei ollut koskaan sellaista ongelmaa.
Tässä tulee usein vastaan se miten hyvin tai huonosti tv on säädetty, mitä asetuksia käytetään ja miten hyvin tai huonosti tv prosessoi materiaalia.
Omassa kotiteatterissa 4K materiaali näyttää aivan loistavalle, kun taas joidenkin kaverien luona 4K ottaa kipeää silmiin ja sieluun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Marko Jantusesta on tekeillä elokuva. Kuvaukset on saatu juuri päätökseen ja elokuvan pitäisi olla teattereissa syksyllä.

Solar Filmsin tuottaman elokuvan kuvaukset saatiin päätökseen perjantaina. Ohjaaja Aleksi Mäkelän mukaan työryhmä vietti 23 kuvauspäivästä noin puolet Lahdessa.
- Täällä on ollut hyvä kuvata. Kaikki on lähellä, joten pystytään tekemään useita lokaatioita päivässä. Pääkaupunkiseudulla täytyy varata paljon enemmän aikaa siirtymiin, Mäkelä kuvailee.

(Etelä-Suomen Sanomien juttu Jarna-elokuvasta, maksumuurin takana kylläkin)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Blondien Debbie Harry oli nuorempana todellinen kissa. Ja nykykunnossaankin paljon Madonnaa viehättävämpi, vaikka onkin 13 vuotta vanhempi.
Musiikillisesti näitä kahta ei voi edes verrata toisiinsa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Toinen asia, joka avautui minulle hetki sitten, on se, että britit ovat aikamoisia vässyköitä. Parinkymmenen asteen pakkasessa oleminen on ilmeisesti brutaalia ja vain hyvin rohkeat ihmiset, kuten vaikkapa 94-vuotias Attenborough voivat selvitä siitä.

 

Glove

Jäsen
Toinen asia, joka avautui minulle hetki sitten, on se, että britit ovat aikamoisia vässyköitä. Parinkymmenen asteen pakkasessa oleminen on ilmeisesti brutaalia ja vain hyvin rohkeat ihmiset, kuten vaikkapa 94-vuotias Attenborough voivat selvitä siitä.

Taitaa ainoat pakkaaessa viihtyvät kansakunnat olla pohjoismaiden ihmiset, venäläiset ja kanadalaiset. Muut on vässyköitä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa ainoat pakkaaessa viihtyvät kansakunnat olla pohjoismaiden ihmiset, venäläiset ja kanadalaiset. Muut on vässyköitä.
Alaskassakin asuu varmasti pakkaskansaa
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minulla ja (suurella) urheilusankarillani on jotain muutakin yhteistä kuin syntymävuosi. Janne Ahonen kertoi eilen Ylen urheilustudiossa olevansa (toipuva) alkoholisti. En minä sitä keskustelua katsellut mutta luin netistä (linkki alla). Mutta ihan lopusta kuulin kun Jarna (Marko Jantunen) sanoi että joka päivä hän päättää että tämän päivän olen ilman päihteitä. Se on hyvä päätös ja minä joudun tekemään sen päätöksen jonain päivinä useamman kerran...

Ahonen kertoi Urheilustudiossa olevansa tänä päivänä toipuva alkoholisti. Hän oli kahdeksan vuotta juomatta, kunnes korkki aukesi jälleen viime keväänä. Hän oli aiemmin ajatellut olevansa sen verran kova tyyppi, ettei tarvitse muuta kuin tahtoa lopettamiseen, eikä hän ollut hakenut apua riippuvuuteensa.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään minulle avautui, että on olemassa kaksi julkkista, joiden nimi on Antti Pääkkönen. Toinen tunnetaan ihan Antti Pääkkösenä ja toinen Antti L. J. Pääkkösenä.

Lisäksi minulle avautui, että viimeinen natsi-Saksan kenraalikuntaan kuulunut kenraali Heinrich Trettner kuoli vuonna 2006 ja oli 98-vuotias kuollessaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin äsken kaupassa ja juuri ennen kuin astuin rappukäytäväni ulko-ovesta ulos, vastaani tuli noin 30-vuotias brunetti, joka oli varsin näpsäkän näköinen tapaus. Tähän mennessä ainoat naapurit, joita olen nähnyt, ovat olleet senioreita tai sitten ikäisiäni miehiä. Ei mitään käsitystä, oliko kyseessä asukas vaiko vieras, mutta ainakin sain moikattua häntä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos Adolf Hitlerin isä ei olisi vaihtanut sukunimeään vuonna 1876, monen kieli olisi mennyt solmuun.
Heil Shicklgruber!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minulla ja (suurella) urheilusankarillani on jotain muutakin yhteistä kuin syntymävuosi. Janne Ahonen kertoi eilen Ylen urheilustudiossa olevansa (toipuva) alkoholisti. En minä sitä keskustelua katsellut mutta luin netistä (linkki alla). Mutta ihan lopusta kuulin kun Jarna (Marko Jantunen) sanoi että joka päivä hän päättää että tämän päivän olen ilman päihteitä. Se on hyvä päätös ja minä joudun tekemään sen päätöksen jonain päivinä useamman kerran...



Ahosen näin baarissa Rukan maailmancupin aikaan olisko ollut 2018? Osuu tuohon kahdeksan vuoden juomattomaan aikaan, mutta ehkä hän oli siellä vaan selvin päin hengailemassa. Ainakin vaikutti asialliselta käytökseltä, en stalkannut juomisiaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kapuas on maailman pisin saaressa oleva joki. Se sijaitsee Indonesian puoleisessa osassa Borneota ja on 1143 kilometriä pitkä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kapuas on maailman pisin saaressa oleva joki. Se sijaitsee Indonesian puoleisessa osassa Borneota ja on 1143 kilometriä pitkä.
Tästä tuli mieleen, että katselin taannoin Expedition Unknownia ja siitä opin tällaisen. Osa nimistä tosin piti selvittää jälkikäteen.

Manitoulin Island Kanadan Ontariossa on maailman suurin järvessä (Lake Huron) sijaitseva saari.
Lisäksi sillä sijaitseva Lake Manitou on maailman suurin järvi, joka on saarella, joka sijaitsee järvessä.
Manitoulininsaarella on myös maailman suurin saari, joka on järvessä, joka on saarella, joka on järvessä: Treasure Island. Tuo Treasure Islandin järvi ei tosin ole Lake Manitou, vaan naapuri Mindemoya Lake.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanuli, aika koukuttava on tuo uusi hittipeli
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oho mikä mekko oli Maikkarin säätytöllä aamulla. Eikö se joku Yleltä muihin hommiin lähtenyt tunnustanut itsekin se, minkä kaikki jo tiesikin, että ne stailataan mummoiksi. Harmaaksi tapetiksi. Ja jatkoaikalaiset kuolasi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tiedättekö sen ihmistyypin, joka esim. tuo alkoholistitalouteen tosi hyvää viiniä, semmosta artesaania ihan vain pelkkää viattomuuttaan? Minulle "avautui" että tämmöinen ihmisryhmä on olemassa. Heitä ei voi syyttää mistään eivätkä he tiedä olevansa syyllisiä mihinkään.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oho mikä mekko oli Maikkarin säätytöllä aamulla. Eikö se joku Yleltä muihin hommiin lähtenyt tunnustanut itsekin se, minkä kaikki jo tiesikin, että ne stailataan mummoiksi. Harmaaksi tapetiksi. Ja jatkoaikalaiset kuolasi.

Jenna Salminen. Juu oli ilmeisesti yökerhoon lähdössä.

Poseraukset ja liikehdintä karttojen edessä viittaa missitaustaan. Nätti on.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nuoret opiskelevat lukiossa vähän kieliä kun niistä ei ole oikeastaan hyötyä korkeakouluvalinnoissa. Niin, nykyään vissiin pitää koko ajan lukiossa miettiä mistä saa hyvin pisteitä todistusvalinnoissa ja opiskella sen mukaan.

Lukiossa Kanervo kävi muutamia kursseja saksaa, mutta lopetti, kun ylioppilaskirjoitukset rupesivat mietityttämään.
– Ajattelin, että siitä ei ole todistusvalinnan kannalta mitään hyötyä, joten se jäi muiden aineiden alle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kummelin Musacorner-sketsit ovat kyseisen komediaporukan aliarvostetuinta tuotantoa.

1, 2, 3 jne.

Kieltämättä ihan kovia siivuja nuo ovat ja toki Iso-peben dominoivalla isännän otteella.

Ja ei vieraatkaan ihan vaatimattomia ole.

"Me ei tehdä musiikissa virheitä. Mutta me ei myöskään tehdä virheitä elämässä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös