Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 712 721
  • 33 925

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@nummenkallio
Ensi vuonna on seurakuntavaalit, innolla äänestämään!
Hienoa! Olen niissä muuten joskus äänestänytkin. Pienoinen haaste on tosin se, että itsensä kaltaista ehdokasta on vaikea löytää. Rokista, urheilusta ja kaljasta tykkäävät nuorehkot miehet ovat aliedustettuina seurakunnissa. Viimeksi äänestin muistaakseni jotain nuorta naista.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Anton Levtchi on suomalainen. Hänen nimensä tuli vastaan Leijonien tilastoissa. Mietin, että onko hän saanut Suomen kansalaisuuden. Tarkempi perehtyminen asiaan selvitti enemmän. Olin luullut, että hän on tsekki tai kanadalainen.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä kuuluisi melkein enemmän ei avautunut -ketjuun, mutta jatketaan vaaleista.

Mulle tuli loppusyksystä vaalikirje jostain Kaleva-rahastosta (vai oliko vakuutuksesta). Lähinnä, että olin äänioikeutettu, äänestyslippu, kirjekuori ja sitten ne ehdokkaat. Minuutin ihmettelin, että ketä äänestäisin ja tyydyin heittämään koko nivaskan takkaan, koska tuntuisi ihan saatanan tyhmältä äänestää jotain random-henkilöä josta en tiedä yhtään mitään jossain random-vaaleissa, kun en edes tiedä mitä tekevät siellä.

Veikkaan, että tuo liittyi meidän henkivakuutukseen, mutta ei löytynyt mielenkiintoa selvittää asiaa yhtää enempää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anton Levtchi on suomalainen. Hänen nimensä tuli vastaan Leijonien tilastoissa. Mietin, että onko hän saanut Suomen kansalaisuuden. Tarkempi perehtyminen asiaan selvitti enemmän. Olin luullut, että hän on tsekki tai kanadalainen.
Minä luulin, että Levtchi on venäläinen, tosin pitkään Suomessa asunut sellainen. Ja kyllähän kaverin sukujuuret Venäjällä ovatkin, eli ei ihan väärin, mutta syntymäpaikka on Varkaus, eli suomalaiseksi tuomittakoon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä luulin, että Levtchi on venäläinen, tosin pitkään Suomessa asunut sellainen. Ja kyllähän kaverin sukujuuret Venäjällä ovatkin, eli ei ihan väärin, mutta syntymäpaikka on Varkaus, eli suomalaiseksi tuomittakoon.
Ehkä parempi noin kuin että "syntymäpaikka Suomi ja varkaudesta tuomittakoon"
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tässä on nyt tullut oltua aikalailla puoli vuotta ilman alkoholia. En ole sitten aikuisiän ollut koskaan paria kolmen viikon settiä lukuunottamatta ilman alkoholia. Toki alkoholi on itselleni ollut lähes 10 vuotta pelkkää olutta. Nyt tuokin on jäänyt kokonaan.

Suvussani on molemmilta puolilta ollut alkoholismia ja itse vedin vuodet 2005-2011 todella kovaa. Tuolloin -11 lopetin väkevien käytön ja baareissa pyörimisen. Silti bisse oli isosti läsnä ja se kova porukassa juhlinta siirtyi kotona juomiseen.

Nyt tuntui oudolta kun isä sanoi(ja aiemminkin jo huomioinut) että näytän terveemmältä ja painokin on pudonnut ja kroppa on muuttunut timmimpään kuntoon. Kuulemma ryhdikkäämmän oloinen olen.

Toki muutkin ovat huomauttaneet että olen muka jotenkin muuttunut mies.

Itse en tunne sisimmässä oikeastaan yhtään mitään kummallista ja ainoa tunne on kiusallisuus kun kehutaan.

Isäni on pitänyt ihmeenä että onnistuin tässä, mutta hän toisaalta vetää jo kymmenettä vuotta ilman mitään nk. paheita. Alkoholi ja rööki.

En oikein tiedä miksi tätä kirjoitan, mutta avautui että tässä on oltu selvänä puoli vuotta ja missään vaiheessa ei ole edes houkuttanut oluen ottaminen. Ehkä jokin kiintiö tuli henkisellä puolella täyteen ja sain tarpeekseni. Ja kaipasin muutosta kun kuitenkin tässä liki 35 on jo mittarissa.

Olen lukenut monien taistelua alkoholismia tai liiallista käyttöä vastaan ja en jotenkin sovi kuvastoon. Tämä ei pelota, mutta mietin että olenko ollut onnekas kun tässä on nyt puoli vuotta myös yleinen fokus ollut pääasiassa kaikkialla muualla.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kremlistä on taas päästy kirjoittamaan jatkoaikaan. Ehkäpä joku ns. vanha tuttu.
 
K

Kiekkokatsoja

Imurin kun puhdistaa sisältä, ja vaihtaa pölypussin, niin siitä tulee jälleen lähes uusi. Joo saa laittaa niksipirkkaan.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Fingerpori-elokuvan täytyy mennä heittämällä kaikkien aikojen huonoimpien suomalaisten elokuvien listalla ihan sinne TOP-3.

Kova temppu, jos pystyy lyömään kiilaa klassiseen kolmikkoon Ponterosa, Pekka ja Pätkä Suezilla sekä Makkarakalakeittoa, sano Tympee Huttunen.

Pekka ja Pätkä neekereinä ei ole noiden tasolla paskuudessa, koska siinä on aika kova bongorumpusoolo Pätkältä. Ja Sensuela ei kuulu keskusteluun, koska se on kiistaton mestariteos.

Valitettavasti en nähnyt Fingerpori-elokuvan TV-ensi-iltaa, mutta luotan siihen että se esitetään tästä lähin pari kertaa viikossa seuraavan 20 vuoden ajan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sain lapsena luettavaksi vanhoja Tintti-sarjakuvakirjoja. Niissä mm. Milou oli Milla, kapteeni Haddock oli kapteeni Capu ja Tuhatkauno oli Kierto.
Kapteeni kittasi koko ajan malspiikkiä, jonka toki arvasin olevan jotain alkoholia.
Avautui, että malspiikki on merimiesslangissa iso neula, eikä alkoholijuoma. Oikeastihan kapteeni Haddock kittaa viskiä. Vanhoissa 60-luvun Tintti-käännöksissä vain haluttiin silloisen alkoholipolitiikan mukaisesti suojella lapsia viinan kiroilta. Otaksuttiin siis, että piirretyt sarjakuvat on tarkoitettu lapsille - joille ainakaan Hergé ei teoksiaan suunnitellut.
Lähde:

 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Pitää näköjään evakuoida mökiltä pari taskukirjaa hyvään talteen (ei niin välillä kosteaan ja kylmään):
Aku Taikaviitta sekä Mikki kiipelissä. Ovat vielä ihan hyvässä kunnossa, joskus noista saattaa saada rahaakin.

Voisin tarjota ystävälle - hän noita kerää. Mutta tuskin nämä on puuttuvia, häneltä kuulemma puuttuu vain 2 taskukirjaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Malspiikki on köysien pleissauksessa vielä nykyisinkin käytetty työkalu - muistuttaa jättikokoista parsinneulaa...

Avautui että olen käyttänyt useasti malspiikkiä. Nimityksellä "palikka" tai "pulikka".
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Oikean tavan avata ovea. Linkki vie youtubeen, ja opetusvideoon.

Nyt täältä perunakuopasta voi huolettomin mielin lähteä sivistyksen pariin ja ovia aukomaan, mutta vain noita vasemmalle avautuvia. Tarkkana saa olla kunnes tulee opastus muihin suuntiin aukeaville oville - ylös, alas, mitä näitä suuntia onkaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Nyt täältä perunakuopasta voi huolettomin mielin lähteä sivistyksen pariin ja ovia aukomaan, mutta vain noita vasemmalle avautuvia. Tarkkana saa olla kunnes tulee opastus muihin suuntiin aukeaville oville - ylös, alas, mitä näitä suuntia onkaan.
Kyllä kyllä. Avautui, että voisin itse ryhtyä tekemään kyseisiä opetusfilmejä, kun kerran markkinoita on. Olen aikaisemmin tehnyt pari aikuisille suunnattua "juttua". "Onneksi" jäsen johnny bee guutti, ei pääse tähän kuittaamaan.
Lisäys. Muijja varmaan kuittailisi, että puhutko "lyhyt" elokuvastasi.
Jotta ei väärinkäsityksiä, niin -Vastaan, EN.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ola Salo ensi viikon Efter Nion koostelähetyksessä pelaamassa labyrinttiä.

Wikipediasta avautui, että bändinsä The Ark oli aikanaan hyvin vahvan närks!/mielensäpahoitus-cancelöinnin uhri tähtilipun alla.

"Loppuvuodesta 2006 yhtye aloitti Yhdysvaltain kiertueen esiintymällä Ruotsin uuden suurlähetystön pihalla. Lähes koko kiertue jouduttiin kuitenkin perumaan sen jälkeen, kun Salo vitsaili yli lentäneen lentokoneen olevan matkalla Valkoiseen taloon. Sekä laulaja että suurlähettiläs Gunnar Lund pahoittelivat tapahtunutta lehdistön välityksellä, mutta eivät halunneet jatkaa kiertuetta mediakohun vuoksi."
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Pitää näköjään evakuoida mökiltä pari taskukirjaa hyvään talteen (ei niin välillä kosteaan ja kylmään):
Aku Taikaviitta sekä Mikki kiipelissä. Ovat vielä ihan hyvässä kunnossa, joskus noista saattaa saada rahaakin.

Voisin tarjota ystävälle - hän noita kerää. Mutta tuskin nämä on puuttuvia, häneltä kuulemma puuttuu vain 2 taskukirjaa.
Ykköspainoksia? Hae hyvä ihminen talteen. Terv. Keräilijä
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sain lapsena luettavaksi vanhoja Tintti-sarjakuvakirjoja. Niissä mm. Milou oli Milla, kapteeni Haddock oli kapteeni Capu ja Tuhatkauno oli Kierto.
Kapteeni kittasi koko ajan malspiikkiä, jonka toki arvasin olevan jotain alkoholia.
Avautui, että malspiikki on merimiesslangissa iso neula, eikä alkoholijuoma. Oikeastihan kapteeni Haddock kittaa viskiä. Vanhoissa 60-luvun Tintti-käännöksissä vain haluttiin silloisen alkoholipolitiikan mukaisesti suojella lapsia viinan kiroilta. Otaksuttiin siis, että piirretyt sarjakuvat on tarkoitettu lapsille - joille ainakaan Hergé ei teoksiaan suunnitellut.
Eikös kapteeni Haddock juonut Loch Lomond -viskiä. Jostain olis jäänyt mieleen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eikös kapteeni Haddock juonut Loch Lomond -viskiä. Jostain olis jäänyt mieleen.
Kyllä, alkuperäisissä sarjakuvissa näin oli. Sen jälkeen kun kääntäjä ja ilmeisesti myös kustantajan asenne vaihtui, niin viskiä uskallettiin antaa Haddockin juoda myös suomenkielisissä, pehmeäkantisiksi muuttuneissa Tinteissä. Neljässä ensimmäisessä 60-luvulla julkaistussa kovakantisessa albumissa "Capu" kittasi "malspiikkiä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös