Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 765 982
  • 34 067

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Isä Mitro sanoi muistaakseni, ettei Lordi edusta kansan kristillisiä arvoja ja sen pitäisi siksi jäädä kilpailusta pois. Eihän Lordi mitään kristillisiä arvoja edustakaan, ei edes tämän kansan. Siinä Isä Mitro oli oikeassa. Mutta toisaalta, kristilliset arvot taitavat tänä päivänä olla vain pienen joukon juttu, ja juuri tähän joukkoon kuulunee se ortodoksien aktiivijoukkokin, jonka kanssa Isä Mitro on pitkälti tekemisissä. Tässä mielessä on toki ymmärrettävää, että Isä Mitro muodosti kantansa tehtävänsä ja asemansa perusteella. Koko kansan mielipidettä se ei onneksi edustanut.

Nojoo, mutta kannattaisi pitää mölyt mahassaan tämmöisissä asioissa. Eipä se tosin minua haitannut/loukannut, mutta pisti vaan ihmetyttämään, kun olin pitänyt ko. henkilöä kaikinpuolin harvinaisen fiksuna tapauksena kirkonmieheksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nojoo, mutta kannattaisi pitää mölyt mahassaan tämmöisissä asioissa. Eipä se tosin minua haitannut/loukannut, mutta pisti vaan ihmetyttämään, kun olin pitänyt ko. henkilöä kaikinpuolin harvinaisen fiksuna tapauksena kirkonmieheksi.

Kaipa se on näissäkin asioissa usein niin, että kirkonmieskin joutuu ottamaan kantaa aiheeseen virkansa puolesta, jos (ja kuten tässä tapauksessa epäilen: ja kun) joku seurakuntien aktiiviväestöstä huolestuu asiasta. Ja eipä kai Isä Mitro olisi virkansa puolesta muunlaista lausuntoa oikein antaakaan.

Eipä sillä, pidän häntä siltikin ihan fiksun oloisena kirkonmiehenä, vaikka varmasti meillä on suurestikin näkemyseroja monista asioista pitkälti maailmankatsomustemme erilaisuuden vuoksi. En toisaalta tunne kyseistä kaveria edes median kautta kovinkaan hyvin, joten en osaa sanoa myöskään, onko näkemykseni hänestä edes lähelläkään totuutta.

EDIT: GooGletuksella löytyi tuollainen aiheeseen liittyen:
http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=285&Itemid=109

Joskin tuo Kotimaa taitaa olla kyllä joku kristillinen lehti. Mutta hieman lisätietoa aiheesta jälkikäteen. Nuo BBC:n jutun viittauksissa mainitut lausumiset kyllä vaikuttavat aika naurettavilta, enkä sellaisia oikein arvosta.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Kaljaahan saa ainakin vielä toistaiseksi isommissa päkeissä halvemmalla, siis jos miettii hintaa per pullo, mutta tölkeissä asia on toisinpäin. Kyllä mä tiesin että tölkkipäkkien ostaminen ei ole ainakaan kovinkaan paljoa halvempaa, mutta kuvittelin että olisi suunnilleen sama hinta, siis päkeissä myytävät tölkit verrattuna irtotölkkien ostamiseen. Mutta esimerkiksi citymarketissa maksaa karhun tölkit yksittäin 0.99 senttiä, kun taas sellainen 8-päkki aivan samoja tölkkejä maksaakin muistaakseni hieman yli kympin.
Nyt on jo pitkään, pitkään saanut monessa kaupassa puolikkaita Carlsberg-tölkkejä 6-packin hintaan 10,90. Yksittäisen vastaavan tölkin maksaessa 2,15.

Tänään Citymarketissa oli vastaava 6-pack 9,95. En tullut katsoneeksi yksittäisen tölkin hintaa, mutta tuskinpa se oli halvempi kuin 1,67€.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Nyt on jo pitkään, pitkään saanut monessa kaupassa puolikkaita Carlsberg-tölkkejä 6-packin hintaan 10,90. Yksittäisen vastaavan tölkin maksaessa 2,15.

Tänään Citymarketissa oli vastaava 6-pack 9,95. En tullut katsoneeksi yksittäisen tölkin hintaa, mutta tuskinpa se oli halvempi kuin 1,67€.

Itse olen tykästynyt Fostersin 6-packiin, 6*0,44L juotavaa, hinta siinä 9€ korvilla riippuen paikasta. 2€ kpl irtonaisina... vuotta 2008 ja tölkkiveron poistumista odotellessa..
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyisin tulee seurattua formuloita melko huonosti, mutta kuitenkin korviin on kantautunut tallin nimi Toro Rosso. Nyt vasta tajusin että Toro=härkä ja Rosso=punainen, punainen härkä eli Red Bull eli entinen Sauber vai mikä lieneekään. Jee!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nykyisin tulee seurattua formuloita melko huonosti, mutta kuitenkin korviin on kantautunut tallin nimi Toro Rosso. Nyt vasta tajusin että Toro=härkä ja Rosso=punainen, punainen härkä eli Red Bull eli entinen Sauber vai mikä lieneekään. Jee!

Sauber=Red Bull
Minardi=Toro Rosso
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Keskisalon tehtävä

Minulle avautui otsikon klikkaamisen jälkeen jonkun matkaa luettuani, ettei tässä uutisessa puhuttukaan Jukka Keskisalosta.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1422741

Olisi kyllä aika naurettavaa, jos kautensa loukkaantumiseen päättänyt urheilija otettaisiin mukaan korkean paikan leirille, koska hänelläkin on tehtävänsä:

"Keskisalon tehtävä on pitää teltta pystyssä. Lisäksi sen täytyy pitää teltta riittävän kireällä, että vesi ja lumi eivät tule sisälle."
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosimiesten citymaasturia on jälleen saatavilla. Koska dieselinä?
Ooh!

Kyllä on Niva uudistunut etenkin ulkoisesti aika rajusti sitten omien 1980-luvun poikavuosien, tekniikaltaan ja mm. sisuksiltaankin pirssi on varmasti jo 1988 Pajeron tasolla. Huhujen mukaan mm. takaistuinten niskatuet tulevat malliston varustelistaan jo alkuvuodesta 2014.

Edit: Kuten linkin varustelistasta huomaa, hansikaslokero ja häikäisysuojat ovat mukana jo tässä vuoden 2007 mallissa!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ooh!

Huhujen mukaan mm. takaistuinten niskatuet tulevat malliston varustelistaan jo alkuvuodesta 2014.

Edit: Kuten linkin varustelistasta huomaa, hansikaslokero ja häikäisysuojat ovat mukana jo tässä vuoden 2007 mallissa!

Nivelletty vodkapulloteline puuttuu. Lienee Venäjällä vakiovaruste, mutta Suomessa autoveron takia poistettu.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Eilen aukesi erästä ohjelmaa katsellessani miksi merimiehillä oli aikoinaan yleensä ainakin yksi kultainen korvarengas. Näin he turvasivat itselleen varat hautapaikkaan, mikäli olisivat kuolleet maalla.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Tajusin juuri, että osa Tapparafaneista on edelleen kiukkusia porilaisille siitä, että Ässät alisti Tapparan toissavuoden play-offeissa totaalisesti.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Länsi-Euroopassa autoillessa Lada Niva on ainoa Lada-merkkinen auto mitä siellä silloin tällöin näkee.

Sen takia ainakin itse koen tuon auton poliittiselta leimaltaan neutraalimmaksi kuin pappa-Ladat, Samarat tai 110:t.

Koskakohan Daewoo..anteeksi Chevrolet tuo tämän markkinoille?

http://autoworld.szm.com/en/index.htm
 
Viimeksi muokattu:

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Tajusin juuri, että osa Tapparafaneista on edelleen kiukkusia porilaisille siitä, että Ässät alisti Tapparan toissavuoden play-offeissa totaalisesti.

Itse onanoin edelleen vuonna 1990 tapahtuneelle auringonpimennykselle. Seuraavan kerran sama tulee tapahtumaan vuonna 2126.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
The Merchant of Venice-elokuvasovitusta katsellessa avautui mistä englannin kielessä käytetyt ilmaisut shylock ja "pound of flesh" ovat peräisin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Nightwishin tulevalta albumilta löytyvä kappale Amaranth on aivan uskomattoman hyvä!! Olen aiemminkin bändiä kuunnellut, mutta jotenkin tämä kappale iski kuin salama kirkkaalta taivaalta!!

Levy on näköjään pakkohankinta..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös