Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 883 218
  • 34 594

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Riippuu vähän autosta. Hyundaissa näkyy olevan aika iso ero bensa- ja dieselauton hankintahinnassa.

On melkoisen suuri joo. 9000 eurolla ostaa kyllä löpöä sen verta, ettei dieseli kannata... Vaan millä autolla se sitten kannattaisi. Eikö noi hintaerot ole useampia tonneja automerkillä millä tahansa?

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Autoilla kun yleensä tuppaa olemaan myös jonkinlainen jälleenmyyntiarvo, joka nykyään säilyy diesel-autoilla paremmin kuin bensa-autoilla.

Säilyykö tässäkin tapauksessa jälleenmyyntiarvo sen 9000 eur enemmän dieselillä kuin bensapelillä? Epäilen.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Säilyykö tässäkin tapauksessa jälleenmyyntiarvo sen 9000 eur enemmän dieselillä kuin bensapelillä? Epäilen.

En tiedä mitä tarkoitusta varten noita katumaastureita ollaan ostamassa, mutta jos sillä on tarkoitus tehdä muutakin kuin ajaa pillurinkiä torilla, niin tuo dieselmoottori(305 /1800-2500) on hieman erilainen käytössä kuin tuo bensapumppu(184/4500). Se on sitten tietenkin eri asia paljonko tuosta dieselin väännöstä kukin on valmis maksamaan, ja onko tuo hintaero liioiteltua.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
En tiedä mitä tarkoitusta varten noita katumaastureita ollaan ostamassa,

Omassa tapauksessani 100 kilsan duuniajoja päivässä ja venetrailerin, noin 750 kg satunnaisia vetoja ja laskuja rampeissa yhteensä noin 50 000 kilsan verran vuodessa. Trailerin kanssa pelleillessä etuvetoisella kun ei tee mitään, jos etupyörien alla ei ole betonia. Muuten veturiksi kelpaisi moni muukin pirssi..

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omassa tapauksessani 100 kilsan duuniajoja päivässä ja venetrailerin, noin 750 kg satunnaisia vetoja ja laskuja rampeissa yhteensä noin 50 000 kilsan verran vuodessa. Trailerin kanssa pelleillessä etuvetoisella kun ei tee mitään, jos etupyörien alla ei ole betonia. Muuten veturiksi kelpaisi moni muukin pirssi..

Tuossa tapauksessa en kusisikaan tuon kaksi litraisen bensapumpun suuntaan. Lähinnä sinun kannattaisi ottaa dieselin rinnalle toiseksi vaihtoehdoksi tuo 2,7 litrainen bensakone ja miettiä kumman niistä haluat.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat

Niin, tarkoitin suhteellista jälleenmyyntiarvoa. Eli "saman tasoisissa" bensa- ja diesel-autoissa ei varmaan hirveän suurta eroa ole, jos verrataan absoluuttista arvonpudotusta esim vuoden aikana. Siinä mielessä tuo 9000e on tuossa laskelmassa täysin harhaanjohtava.

Tietoa autojen arvon säilymisestä: http://www.ajovalo.net/Arvo1.htm
Bensa vs. Diesel: http://www.ajovalo.net/Diesel.htm

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuossa tapauksessa en kusisikaan tuon kaksi litraisen bensapumpun suuntaan. Lähinnä sinun kannattaisi ottaa dieselin rinnalle toiseksi vaihtoehdoksi tuo 2,7 litrainen bensakone ja miettiä kumman niistä haluat.

Juu tokkiinsa. Otin vaan sen mukaan verroksi. Mulla on nyt alla 250 kaakkinen 2.3 L kone, joten senkin ominaisuudet ja hyvät puolet on tiedossa. Kakkua vaan tahtoo traikun kanssa palaa matka-ajossakin luvattoman paljon. 12.4 litraa taisi olla keskivertoluku kun kävin ruovedellä kääntymässä..

Lisäksi keskinopeuksia normin duuniviikon aikana kun pällistelee, kertoo data että keskinopeus on 64 km/h ja kulutus 10.4 litraa satasella. Kummasti siinä vaiheessa alkaa tuumailemaan dieselipeliä.. ehkä mä kestän ajaa motarilla duunimatkat sitä oikean puolen kaistaakin :D

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
On melkoisen suuri joo. 9000 eurolla ostaa kyllä löpöä sen verta, ettei dieseli kannata... Vaan millä autolla se sitten kannattaisi. Eikö noi hintaerot ole useampia tonneja automerkillä millä tahansa?

Useampia tonneja kyllä, muttei ihan tuota luokkaa. Tässä esimerkiksi Opelin hinnasto: http://a248.g.akamai.net/f/248/325/...microsite/Hinnasto/pdf/PriceListCars_2007.pdf Noilla hinnoilla saa jo paljon realistisemman laskelman aikaiseksi ja sitten kun huomioi ne asiat mitä tuo masiina ei huomioi niin kyllä se dieseli vaan suhteellisen vähäisilläkin ajoilla käy kannattavaksi. Itselläni on muuten bensakone, mutta seuraavassa autossa ei tule olemaan.

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Kirjoitan tänne liikaa kun yhtäkkiä melkein joka ketjussa on viimeisen viestin kirjoittanut mtmela.

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Tikkurilan rautatieaseman lipunmyynti menee kiinni arkipäivisin jo kello kuusi. Onko muilla rautatieasemilla homma sama? Luulisi, että vähän pitempään olisivat edes auki..

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minulle avautui viikonvaihteessa, että naiset eivät oikeasti osaa kasata/koota lastenvaunuja. Luulin pitkään, että vaimoni ei "osaa" sitä aivan samalla tavoin, kun en itse "osaa" taitella kestovaippaa (ei vaan nappaa), mutta ei se näytä luonnistuvan, vaikka olisi pakko ja kukaan ei ole auttamassa. Miten vaikeata voi olla painaa kahta nappia yhtäaikaa ja työntää aisaa eteenpäin? "Mihin eteenpäin" oli vaimoni vastaus ohjeeseeni.

Suosikkijoukkue
HIFK
Jouduin vastentahtoisesti käymään Helsingin Itäkeskuksessa, eli Itiksessä, pari päivää sitten ja siellä minulle avautui merkittävä seikka alennusmyynneistä. Nimittäin kun kaupoissa mainostetaan ns. loppu-alea, se lienee toisella kotimaisella muodossa 'rea slut' tai 'slut rea'. Vielä tikkukirjaimin sama: REA SLUT/SLUT REA. No, ei siinä mitään, paitsi jos sattuu olemaan nainen, jonka äidinkieli on englanti ja etunimi Rea. Voi olla, että jopa Chris Rea olisi ihmeissään moisista ale-plakaateista.

scholl

Jäsen
On olemassa laji nimeltä ampumajuoksu.

Itse olen tuota lajia aika paljonkin harrastanut 80 luvulla ampumahiihdon kesälajina. Syy miksi laji on olemassa on kai käytännönpakko. Piekkariampumaratojen tuntumassa on harvoin teitä (tai ainakin silloin oli), missä voi vetää rullilla (pl. ehkä joku Vihti). Niinpä on paljon yksinkertaisempaa järjestää ampumajuoksu esim. Sandikassa. Tosin sitä kivääriä ei tarvitse kantaa koko ajan selässä juostessa, vaan niille oli ainakin siihen aikoihin aina telineet. Mukava laji tuo oli. Leppoisaa kesätekemistä. Varsinkin jos vertaa ampumiseen tuulisella säällä pakkasessa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen tuota lajia aika paljonkin harrastanut 80 luvulla ampumahiihdon kesälajina....

Minulle avautui, että olen harrastanut schollin kanssa samaa lajia, samassa paikassa ja samalla vuosikymmenellä, siinä aika alkupuolella 80-lukua.

Luultavasti eri seurassa kuitenkin, ellet ole MeKo:n miehiä, mitä rohkenen epäillä, koska Mellunkylän Kontio piti majaansa puotinharjun ja kontulan välimaastossa siinä vanhan hyppyrimäen yläpuolella.

Niin, minähän olen 6 vuotta vanhempi, joten tuskin olemme samassa sarjassa kisanneet.

Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Useampia tonneja? Vilkaisepa vaikka tuota:
http://tinyurl.com/2oplhd

Toki Saabilta löytyy sitten 1.8 bensakoneitakin, mutta tuo nyt vain esimerkkinä.

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
"Etsin kunnes löydän sun" onkin Mark Grassfieldin eli Markku Aron biisi, eikä Dannyn. Huikea klassikko. Nyt takaisin töiden pariin.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minulle on juuri auennut, että vaikka netissä joskus tärppäisikin, niin Golden AWe:lla ei ole aikaa panna.

Minulle aukesi nyt että on kyllä, mutta tarvitaan vain joku joka kiihottuu tekemään temput istuessani hikoilevana näppäimistön edessä tekniikkapöytäni ääressä. Revi siitä iskulauseita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy