Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 699 834
  • 33 886

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kehäteiden sisällä on toki elämää. Kehäteiden ulkopuolella on älyllistä elämää.
Aina kun näen liikennemerkin "aukkoja hirviaidassa", pohdin miksei varoiteta samalla aukoista sivistyksessä... Kehäteiden sisällä ei ole hirviaitoja
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina kun näen liikennemerkin "aukkoja hirviaidassa", pohdin miksei varoiteta samalla aukoista sivistyksessä... Kehäteiden sisällä ei ole hirviaitoja
Tämä kuuluisi kenties enemmän ihmettely-ketjuun. Ajoin aikoinani eräänä aamuna Oulusta kohden Raahea. Pitkän suoran ja hirviaidan kohdalla huomasin, kuinka hemmetin iso hirvi nosta aetujalkansa aidan päälle, joka antaa hieman periksi. Punnertaa itsensä yli ja lähtee laukkailemaan pitkin tietä, jossa oli rajoitus 100km/h.
Mitä helevetin järkeä on tehdä aitoja, jotka eivät toimi? Käytetään ne varat Helsingin aitaamiseen, jotta pysyvät siellä.

Yritti ola herja, ei syytä pahastua...
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Hirvistä puheenollen. Pari kuukautta sitten ajelin Oulusta Helsinki-Vantaalle. Matka oli tarkalleen 600km. Ensimmäisen ja viimeisen hirven matkalla näin Helsinki-Vantaan P4 parkin vieressä olevassa liikenneympyrässä. Noh, onhan se He-Vakin kehien ulkopuolella.

Koominen tilanne kaikinpuolin
 
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juttelin ihmisen kanssa mikä ei ole koskaan käynyt kehäykkösen ulkopuolella paitsi joskus kerran festareilla. Tuosta on jo viitisentoista vuotta aikaa, mutta ei ole kyllä ollenkaan varmuutta olisiko tilanne jotenkin muuttunut paremmaksi.

Nuo missään koskaan käymättömät peräkammarin pojat (ja tytöt) on kyllä suloisia, vaikka vähän avuttomia, tapauksia. Vähän kuin amishit, tosin amisheilla on vissiin se vaellusvuosi tai jokin, jolloin pääsevät näkemään maailmaa kotikylän ulkopuoleltakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Teen sitten loppu vuoden palkatta töitä. Tämä on taas tätä "naisen euro on 80 senttiä"- juttua.

Tänään vietetään Euroopan samapalkkapäivää, joka muistuttaa naisten ja miesten välisestä palkkaerosta. Euroopan komission mukaan naisten palkanmaksu päättyy kuvaannollisesti tänään, ja loppuvuoden naiset tekevät töitä ilman palkkaa.
Euroopan samapalkkapäivä on tänään – "Palkkaeron kurominen kestää nykyvaihdilla vuosikymmeniä" (linkki mtv3:n sivuille samapalkkapäivästä kertovaan juttuun).
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmiset eivät ymmärrä keskiarvoja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Teen sitten loppu vuoden palkatta töitä. Tämä on taas tätä "naisen euro on 80 senttiä"- juttua.

Tänään vietetään Euroopan samapalkkapäivää, joka muistuttaa naisten ja miesten välisestä palkkaerosta. Euroopan komission mukaan naisten palkanmaksu päättyy kuvaannollisesti tänään, ja loppuvuoden naiset tekevät töitä ilman palkkaa.
Euroopan samapalkkapäivä on tänään – "Palkkaeron kurominen kestää nykyvaihdilla vuosikymmeniä" (linkki mtv3:n sivuille samapalkkapäivästä kertovaan juttuun).
Mä oon taas aina miettinyt mihin mun rahat häviää. Pari vuotta sitten tajusin että rahat häviää sen vuoksi kun naiset saa 80% miesten palkasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Teen sitten loppu vuoden palkatta töitä. Tämä on taas tätä "naisen euro on 80 senttiä"- juttua.

Aina voi saikuttaa, mutta näiden maassa maksetaan vain 80% palkkaa, jos niin tekee. Sekä miehille, että naisille.

Ihmiset eivät ymmärrä keskiarvoja.

Eihän se ole kovin helppoa ymmärtää, kun opettajat laittelevat päästötodistuksiiin mitä sattuvat keksimään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Teen sitten loppu vuoden palkatta töitä. Tämä on taas tätä "naisen euro on 80 senttiä"- juttua.
Miehen euro on kyllä naisen 80 senttiä. Ainakin minun. Kun tienaan euron, verottaja vie 20 prossaa ja vaimo loput.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Itse tienaan vain prosentteja siitä mitä minua pätevämmät työntekijät. Ja sekös harmittaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miehen euro on kyllä naisen 80 senttiä. Ainakin minun. Kun tienaan euron, verottaja vie 20 prossaa ja vaimo loput.
Minun euroni on minun ja mieheni eurot on hänen. En käy hänen tilipussiaan verottamassa. Meillä on erilliset tilit ja maksamme omat menomme itse. Minä maksan suurimman osan taloon liittyvistä menoista (vero, sähkö, vakuutus). Sinänsä tienaan myös enemmän kuin mieheni... Ja jos ottaisin vastaan rahaa mieheltäni niin olisin huora koska antaisin seksipalveluja maksua vastaan. Ei oma mielipide vaan jonkun "asiantuntijan" ajatelma jonka luin jostain naistenlehdestä vuosia sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mielenkiintoinen logiikka asiantuntijalla. Ei kai se haittaa.
Mutta eikös tuossa ole pettämätön logiikka... Huora tarjoaa seksipalveluja niistä maksaville. Eli huoria kaikki akat jotka saa mieheltään elatusta jos vaan erehtyvät myös seksiä harrastamaan miehensä kanssa. Pöh, eiks just oo nii? Eiku siis...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tossa pitsaa tehdessä hokasin, että homejuustopaketissa on ihan paikallaan se viimeinen käyttöpäivämäärä...

Riippuu päivämäärästä. Yleensä kyllä homejuusto säilyy varsin hyvin viimeisen päiväyksensä yli. Samoin kananmunat, sillipurkit ynnä muut. Toki aistinvarainen tulkinta on aina paikallaan.

On sitä välillä omassakin jääkaapissa ollut valkohomejuustoa joka on muuttanut väriään vihreäksi, ei ole mennyt se jatkoon.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun euroni on minun ja mieheni eurot on hänen. En käy hänen tilipussiaan verottamassa. Meillä on erilliset tilit ja maksamme omat menomme itse. Minä maksan suurimman osan taloon liittyvistä menoista (vero, sähkö, vakuutus). Sinänsä tienaan myös enemmän kuin mieheni... Ja jos ottaisin vastaan rahaa mieheltäni niin olisin huora koska antaisin seksipalveluja maksua vastaan. Ei oma mielipide vaan jonkun "asiantuntijan" ajatelma jonka luin jostain naistenlehdestä vuosia sitten.

Mua jäi häiritsemään, että vero, sähkö ja vakuutusko on suurin osa taloon liittyvistä menoista? Teillä siis varmaan on velaton omistusasunto, koska useimmiten vuokra/lainanlyhennys on kyllä aika paljon noita suurempia asuntomenoja? Mites teillä toi vesimaksu sitten? Ja jätehuolto? Kuka maksaa netin? Onko sähkölämmitys, vai pitääkö siitä maksaa vielä jotain erikseen sähkön lisäksi?

Kyllä se on niin että naisen euro on naisen euro ja miehen euro on naisen 80 senttiä. Ja alle satakiloiset punnitaan neuvolassa. Ja ruokailun jälkeen on aika palata sorvin ääreen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tossa pitsaa tehdessä hokasin, että homejuustopaketissa on ihan paikallaan se viimeinen käyttöpäivämäärä...

Jos muut elintarvikkeet homehtuu vanhetessaan, niin eikös olisi loogista, jos homejuusto alkaisi menettämään homettaan vanhetessaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Riippuu päivämäärästä. Yleensä kyllä homejuusto säilyy varsin hyvin viimeisen päiväyksensä yli. Samoin kananmunat, sillipurkit ynnä muut. Toki aistinvarainen tulkinta on aina paikallaan.

On sitä välillä omassakin jääkaapissa ollut valkohomejuustoa joka on muuttanut väriään vihreäksi, ei ole mennyt se jatkoon.
Juustothan alkaa olla vasta syömiskelpoisia punalappuisina. Esim just Aurajuusto kun muuttuu murenevasta sellaiseksi limaiseksi niin nam. Vähän sama juttu ihan tavallisissakin juustoissa.
Olikos se niin kananmunien osalta että kun elintarviketta ei ole pakattu tiiviisti, niin byrokratia määrää sille jonkun säilymisajan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mua jäi häiritsemään, että vero, sähkö ja vakuutusko on suurin osa taloon liittyvistä menoista? Teillä siis varmaan on velaton omistusasunto, koska useimmiten vuokra/lainanlyhennys on kyllä aika paljon noita suurempia asuntomenoja? Mites teillä toi vesimaksu sitten? Ja jätehuolto? Kuka maksaa netin? Onko sähkölämmitys, vai pitääkö siitä maksaa vielä jotain erikseen sähkön lisäksi?
Multa taas jäi sulkujen sisältä pois "sana" esim. enkä viitsinyt sitä lisätä kun huomasin. Velkaa ei ole ja vuokraa ei omastaan tarvi maksaa. Vesi tulee omasta kaivosta. Jätevedet menee sakokaivojen kautta imeytykseen. Mies tilaa ja maksaa sakokaivojen tyhjennyksen. Netin maksan minä. Talossa on suorasähkölämmitys jota tuetaan tulisijoilla. Puut tulee omalta tontilta tai suvun metsästä (eikä maksa mitään). Mies on tehnyt jätteiden kuljetussopimuksen joten hän myös maksaa jätefirman maksut. Minä maksan ekomaksun. Tässä näitä vastauksia vakkei niillä niin väliä... Lisääkin saa kysellä mutta en varmaan viitti vastata.
 

Pekkis

Jäsen
Jos muut elintarvikkeet homehtuu vanhetessaan, niin eikös olisi loogista, jos homejuusto alkaisi menettämään homettaan vanhetessaan?

Toi olis kyllä ihan jees juttu. Nyt on vähän hankalaa erottaa se home, joka niin olennaisena osana pitsaan kuuluu siitä homeesta, joka saa perseen punaisena laulamaan.

Pitsa ilman homejuustoa on yhtä turhaa purtavaa kuin pitsa ilman valkosipulia.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Olen alkanut unohdella asioita, ei mitään merkittäviä mutta kuitenkin. Välillä takertelen että saan lauseen loppuun kun haen jotain sanaa eikä se vain tule ulos. Työt kasaantuvat ja tuntuu etten voi jakaa taakkaa muille kun heilläkin on kiire mutta hommaa alkaa olla niin paljon, että välillä menen täysin jumiin kun en tiedä mistä edes aloittaisin. Tästä johtuen töitä kasaantuu lisää.

Muutamia kertoja on nyt lähiaikoina ollut kun on pitänyt keskittyä pelkästään siihen ettei tapahdu totaalista romahdusta, varsinkaan julkisella paikalla. Töissä ihmetellään kun olen aina niin rauhallinen enkä kimmastu mistään vaikka työhuoneen ovella on koko ajan porukkaa kyselemässä apua ja neuvoja.

Avautui siis että vaikka minua varoiteltiin tästä alasta ja siitä ettei kannata kahmia liikaa töitä, niin taidan olla lähellä hermoromahdusta.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Tai sitten tuo JTX on kyseisen sivuston takana/osana sitä, kerran mainostaa joka saatanan peliketjuun tuota paskasivustoa.

Avautui siis että JTX:n voisi melkein pistää ignoreen.

Joo lisänä tosiaan tuon paskastripin mainostus. Kaveri on joko maailman oudoimpia trolleja, noiden molempien sivustojen takana ilman mitään tajua hyvästä, tai omaa todella paskan huumorintajun.

Mutta mitään henkilökohtaista ei ole kaveria kohtaan, ihmettelen vaan (Tämä tiedoksi ylläpidolle).

Nyt tulee melkoinen blast from the past. Ylläolevat lainaukset on kirjoitettu heinäkuussa 2010. Viestit löytyvät täältä

Näin yli kahdeksan vuoden jälkeen haluaisin tämän avautuvan minulle: asettiko palstaveli lake79 minut ignoreen?

Omasta mielestäni olin tietenkin maailman oudoimpia trolleja, mutta totuus saattaa osua myös sinne todella paskan huumorintajun seuduille. Pelleilystähän seurasi muistaakseni kahden viikon kirjoituskielto. Kärsin joka sekunnista.
 
.
Avautui siis että vaikka minua varoiteltiin tästä alasta ja siitä ettei kannata kahmia liikaa töitä, niin taidan olla lähellä hermoromahdusta.

Nyt, kun kerran myönnät asian, niin toivon, että olet jo hakeutumassa työterveyslääkärin vastaanotolle pikapuoliin, sillä ei kenenkään tarvitse romahtaa aivan täysin, ennen kuin saa apua. Hyvä kumminkin, että tiedostat asian, niin luultavasti sinulla on paremmat mahdollisuudet toipua uupumuksesta kuin niillä, jotka eivät välitä selvistä merkeistäkään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tosiaan @pyyksteri , nyt sinne työterveyslääkärin pakeille. Samassa jamassa olin kolmisen vuotta sitten ja yritin päästä stressistä suomalaiseen tapaan eli alkoholilla. Helpotti hetkeksi. Lopputulos oli kuukauden myllyhoito ja yhteensä kolme kuukautta sairaslomaa. En suosittele.

Hyvää tuossa oli se että huomasin etten olekaan korvaamaton. Ja tietenkin se että nykyisin tunnistaa omat rajat. Ei esim lomalla tai muuten vapaalla tarvitse olla 24/7 tavoitettavissa ilman että tulisi huono omatunto. Tätä edesauttaa paljon että nykyinen työnantaja blokkaa puhelimeen tulevat mailit 18-06 välisenä aikana. Pääsen toki noihin käsiksi jos oikeasti on pakko, mutta ei enää ole sitä sisäistä ”pakkoa” kytätä maileja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös