Asia, joka ”avautui” minulle

• 6 883 482
  • 34 594

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Enpä kyllä pitkän työpäivän jälkeen todellakaan haluaisi tehdä lisää töitä, kuten pestä autoa.

Pitää sitä kumminkin jotain tehdä jos ei aivan sohvaperunaksi heittäydy. Ne työt ahdistavat jos niitä on pakko tehdä. Ei sitten jos niitä saa tehdä. Itse en varmaan enää sopeutuisi kerrostalolaatikkoon, sen paremmin lähiössä kuin keskustassakaan.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sillan alla on vapaa!

Aina ne ei ole. Menin muutamia vuosia sitten virtsalle sillan alle, kun ajattelin siellä olevan vapaata. Eipä ollut vaan joku oli perustanut sinne kotinsa.

Poistuin tarpeideni jälkeen mitkä sain siirrettyä riittävän kauaksi, mutta ahdisti olla siellä. En olisi mennyt, jos olisin tiennyt siellä jonkun asuvan.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ideaalitilanteessa asuisin keskustassa. Jos olisi rajattomasti rahaa ja aikaa.

Olen asunut aiemmin eräässä keskikokoisessa vajaan 800 000 asukkaan kaupungin keskustassa. Ei siellä keskustassa minkään museoiden tai urheilujuttujen takia asuta, vaan aidosti paremman julkisen liikenteen ja kattavamman ravintolatarjonnan vuoksi.

Asuin noin minuutin kävelymatkan päässä sporapysäkiltä josta niitä lähti minuutin-kahden välein. Moni työkaveri asui lähiössä josta oli matkaa töihin joku 30-45min kun itse pääsin ovelta ovelle reilussa kymmenessä minuutissa. Samoin keskustassa asuessa tuli käytyä ulkona syömässä lähes päivittäin.

Nyt asun taas Suomessa ja eräässä uudehkossa vantaalaisessa lähiössä. Ei täällä mitään ole, mutta eipä Suomessa ole muutenkaan varaa joka ilta ravintolassa syödä. Julkista liikennettäkään ei pysty työmatkoihin käyttämään joten keskusta-asuminen on tällä hetkellä aika poissa laskuista.

Maalla en jaksaisi asua. Juhannuksena olin kaverin mökillä ja edellisestä varsinaisesta mökkireissusta olikin jo vierähtänyt semmoiset 14 vuotta aikaa.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Niinjoo tässä Spectressä tuota C:tä eli Max Denbighiä näyttelee sama jätkä kuin Uudessa Sherlockissa Moriartya. On kyllä niljakkaan oloinen tyyppi. Juuri sellainen pikku hiiri joka ei osaa tapella mutta sitä ei meinaa nitistää millään. Pthyi.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niinjoo tässä Spectressä tuota C:tä eli Max Denbighiä näyttelee sama jätkä kuin Uudessa Sherlockissa Moriartya. On kyllä niljakkaan oloinen tyyppi. Juuri sellainen pikku hiiri joka ei osaa tapella mutta sitä ei meinaa nitistää millään. Pthyi.
Heh, ensimmäistä kertaa näin eilen kyseisen elokuvan, sitä odotti alusta lähtien että missä vaiheessa Moriarty paljastetaan pahikseksi.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avautui tuossa kun Maija Vilkkumaa puhui radiossa Cheekin suosiosta, että Vilkkumaa on Jarea aivan helvetisti ärsyttävämpi ja rasittavampi persoona.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kasettipesällä varustetut stereot on tehnyt paluun kauppojen hyllyille. Pakkohan sitä Eject-nappia oli painaa pitkästä aikaa. Avautui.

Puke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Björneborg Moderators
Syltty Stallone olisi halunnut alun perin Rocky III leffaan tunnusmusiikiksi Queenin "Another One Bites The Dust" - kappaleen.

Queenin kiellettyä musiikkinsa käytön kyseisessä leffassa, otti Stallone sitten yhteyttä lähes yhtä tunnettuun Survivor - yhtyeeseen ja pyysi heitä tekemään tunnarin elokuvaansa. Syntyi "Eye Of The Tiger"...

Nuoruuteni ja maailma muutenkin olisi kovin erilainen jos Queen olisi suostunut kappaleensa käyttämiseen. Ja tuskin kukaan olisi myöskään koskaan kuullut Survivorista ja olisi myös jäänyt todennäköisesti syntymättä seuraavan Rocky leffan tunnari "Burning Heart".

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Syltty Stallone olisi halunnut alun perin Rocky III leffaan tunnusmusiikiksi Queenin "Another One Bites The Dust" - kappaleen.
Ja tuotantoyhtiö (ei tosin se joka leffan sitten suostui tekemään) olisi halunnut, että alun perin Rockya olisi näytellyt Robert Redford tai Burt Reynolds (RIP). Stallone piti päänsä ja loppuhan on historiaa. Se ensimmäinen Rocky on kyllä pirun hieno elokuva, kuten myös sarjan kutososa.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kasettipesällä varustetut stereot on tehnyt paluun kauppojen hyllyille. Pakkohan sitä Eject-nappia oli painaa pitkästä aikaa. Avautui.

Loistava uutinen. Ehkä vielä joskus Hurriganes-kasettini soivat kotonakin.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tykkään MasterChefista, mutta harmittaa ne kokkailukohtaukset.
Mun mielestä se vähä mitä olen em. ohjelmaa katsellut muistuttaa hyvin pitkälti kokkaamista. Ainakin maallikko saa sellaisen kuvan että ne ainakin yrittää ihan aidonnäköisesti valmistaa evästä siellä. Draamaelokuvassa joka pohjautuu löyhästi tosielämän henkilöön joka on ammattinyrkkeilijä, niin olisi luullut että olisi yritetty hakea edes ripaus realismia niihin kohtauksiin. On varmaan Wepneriäkin sattunut sieluun sitä katsella, varsinkin kun ei itse netonnut rainasta pennin jeesusta vaikka Syltty on itse kertunut että kyllähän Rocky olisi jäänyt syntymättä ilman Bayonne bleederiä. Mutta tosiaan, hyvä draama. Siis tuo alkuperäinen, mihin se olisi pitänyt jättääkin.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Jokunen aika takaperin minulle avautui, että

a) muikut ovat perin maukasta, edullista, helposti valmistettavissa olevaa ja jopa terveellistä syötävää.

Pari päivää sitten odotellessani voisulassa uunin lämmössä pötköttävien kalavainajien kypsymistä alkoi päässäni soida Froikkarien biisi "En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa", Luoja ties miksi. Siinä vaiheessa minulle avautui, että

b) Pekka Myllykoski oli nero

ja

c) "Vanhan liiton" taidokkaista lauluntekijöistä, kuten edellämainittu, Juice, Gösta, Junnu Vainio jne. suurin osa on poistunut keskuudestamme suhteellisen nuorina, tosin melko kuluttavan elämäntavan vuoksi.

No, tuon kappaleen kertosäkeessä sanotaan "Eiks oo kumma kuinka likööri ja enkelikööri...", jolloin minulle avautui, että

d) olisipa perin hauskaa, jos joku keksisi alkaa valmistaa Enke-nimistä likööriä eli Enke-likööriä.

Vaan se kaikkein tärkein ja kaikkein suurimman ahaa-elämyksen minulle antanut avautunut asia tämän puolituntisen aivomyrksyn aikana oli kuitenkin se, että

e) sana enkelikööri viitannee englannin kielen sanaan angel choir eli enkelikuoro ==> sana 'kööri' tarkoittaa alunalkaen kuoroa, vaikka arkikielessä tuota tulee käytettyä jos jonkinlaisesta ryhmittymästä, ihan vaan vaikka urheilutapahtumaan menevästä seurueesta. "Ollaan menossa matsiin, lähetkö kööriin?"

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pekalla oli paljon kontakteja alkuperäislähteisiin ja sieltähän nuo sanaleikit tulee.

Harmillisesti tuo on vain vähän sitä huonompaa tuotantoa, mutta ei se mitään. Sain onneksi rastin ruutuun parisuhteiden välissä ja olen ollut silleen ruman kanssa.

Syön myös aina muikkuja, jos joku suostuu myymään.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tommi Kivistö pelaa Jokereissa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että jos hälytyksiä on useampia ja on pitänyt pientä kirjoitustaukoa niin jos ei niitä heti lähde aukomaan niin vanhimmat katoavat mystisesti jonnekin. Kirjauduin pienen kesäbreikin jälkeen palstalle ja minulla oli yhdeksän hälytystä odottamassa. Katsoin jonkun muun jutun välillä, ja sen jälkeen hälytyksiä näkyikin enää neljä uusinta. Ei auttanut, vaikka menin profiiliasetuksiin katsomaan "kaikki hälytykset". Ilmeisesti noissa on sitten joku aikaraja.

No, tuskin minä tai maailma mitään tästä menetämme vaikka en nähnyt missä ketjussa oli minua huudeltu, mutta mielenkiintoinen ilmiö silti. Mikähän noissa lienee aikaraja, jonka jälkeen ne häipyvät? Kuukausi?

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Avautui, että jos hälytyksiä on useampia ja on pitänyt pientä kirjoitustaukoa niin jos ei niitä heti lähde aukomaan niin vanhimmat katoavat mystisesti jonnekin. Kirjauduin pienen kesäbreikin jälkeen palstalle ja minulla oli yhdeksän hälytystä odottamassa. Katsoin jonkun muun jutun välillä, ja sen jälkeen hälytyksiä näkyikin enää neljä uusinta. Ei auttanut, vaikka menin profiiliasetuksiin katsomaan "kaikki hälytykset". Ilmeisesti noissa on sitten joku aikaraja.

No, tuskin minä tai maailma mitään tästä menetämme vaikka en nähnyt missä ketjussa oli minua huudeltu, mutta mielenkiintoinen ilmiö silti. Mikähän noissa lienee aikaraja, jonka jälkeen ne häipyvät? Kuukausi?
Näyttää olevan kuukausi. En juuri koskaan katso noita hälytyksiä, joten niitä oli minulla 998 ja vanhimpien hälytysten päiväys 19.8.2018.

EDIT: Ja nähtävästi oli muuten niin että tuo hälytysten kokonaismäärä oli joltain paljon pidemmältä ajalta, mutta hälytyksistä näytetään vain viimeisen kuukauden aikana tulleet.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nämä hälytykset on jääneet täysin tuntemattomiksi. En ole koskenut mihinkään asetuksiin, mutta ei vain näy. Joku on joskus tägännyt, mutta ei siitä mitään ilmoituksia tule. Ihan hyvä niin.

Väärä ketju, koska tämä ei avaudu miten ne joillain toimii ja miksi.

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautui, että näpistelyvarkaudet ovat sekä tekijälleen että kaupalle hengenvetoon verrattavissa oleva arkinen asia.

Kävellessäni eilen K-Kaupan ohi ovesta marssi ulos pieni ukonkäppänä kolme lonkerosixiä sylissään. Perässä tuli raksaduunarin kuteissa oleva heppu, joka huusi kaupan sisään ukkoa vilkuillen, että "tarvitsetko apua"? Kukaan ei kuitenkaan lonkerovarkaan perään lähtenyt. Tämä talssi rauhallisesti edelläni ja satuimme kääntymään samaan suuntaan kaupan sivusta. Ohimennen vilkaisi minua olkansa takaa, muttei mitenkään kokenut läsnäoloani parin metrin päässä uhaksi. Seuraavassa risteyksessä tiemme erkanivat. Sen verran ehdin näkemään, että rötösherra päätyi laskemaan saalista kadunvarteen nurmikolle, ehkä 200 metriä kaupasta. Poliiseja ei ainakaan silloin näkynyt ja tuskinpa oli tulossakaan.

Tiesin kyllä, että juoksukaljojen takia ei nykyään kannata työntekijöiden tai sivullisten terveyttään vaarantaa, mutta jotenkin koko tilanteen täydellisen kliininen seesteisyys alkoi naurattaa. Ei huutoa, ei peräänjuoksijoita, ei draamaa. Ainoastaan "taas yksi päivä toimistolla" ja inventaariotilastoihin merkintä. Ja kirpeät kännit sille yhdelle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy