Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 704 852
  • 33 904

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
"Palkittu toimittaja" Rebekka Härkönen toimii näköjään nykyisin poliisihallituksen ja Veikkauksen käsikassarana.
 

Ralph

Jäsen
Jalkapallon MM-kisoihin on rapiat pari viikkoa, enkä tiedä vieläkään ketä kannustaa. Italia on ollut ja tulee aina olemaan minulle ykkönen, mutta eipä ole kisoissa ei. Chile on noussut viime vuosina kakkossuosikiksi, mutta ulkona kisoista on myöskin.

Isoista maista ehkä Argentiinan voitto olisi mieluisin, varsinkin jos Paulo Dybala saa kunnolla peliaikaa. Keskivertomaista Kroatia, Serbia, Meksiko ja Tanska ovat ehkä mieluisimmat. Ja koska minua haukutaan täällä trolliksi, myös tietenkin Venäjä. Mutta kuka on ykkössuosikki? En tiedä, ehkä tiedän vielä ennen kisojen alkua.

Saa ehdottaa mulle suosikkia, mutta kaikki homo-Portugalit, gloryhunter-Espanjat ja kuperkeikka-Brasiliat jätetään laskuista heti kättelyssä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Saa ehdottaa mulle suosikkia, mutta kaikki homo-Portugalit, gloryhunter-Espanjat ja kuperkeikka-Brasiliat jätetään laskuista heti kättelyssä.
Onks pakko olla suosikkia? Mun mielestä on hirveän teennäistä kehittää minkäännäköistä suhdetta sellaiseen maahan/joukkueeseen, johon ei ole järkevää sidettä. Kyllä matseista voi nauttia vaikkei olisikaan sen isommin kenenkään puolella. Heitä vaikka vitosen viihdebetsejä niin saa toivoa toisen voittoa,

Altavastaajat ja hienoa futista pelaavat maat on myös aina hyviä ideoita ottelukohtaisiksi suosikeiksi. Antaa pelin näyttää sanoisi Petteri Sihvonen.

Ei tuolla edes ole suuremmin väliä, sillä lopussa Saksa kuitenkin voittaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vaikea sanoa, ketä Venäjällä kannattaisi. Italian rasvaletit kun eivät kisoihin kyenneet niin vaikeuttaa valintoja. Portugali ja Ranska tietenkin, Englanti saisi viimeinkin menestyä ja sitten nämä Etelä-Amerikan maat miinus kaksi suurta. Afrikan maille toivoisi myös menestystä, mutta heille käy kuten Englannille. Marokkoa olen jotenkin digannut, eikö ne oo kisoissa ja valmentajana se kumma tyyppi Ranskasta vai onko jo lähdetetty. Niin joo, Belgia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Englantia tietty pitää jalkapallossa aina kannattaa! Rassukoilla on ollut niin vaikeaa ja jalkapallo on siellä tärkeä asia, että saisivat kerrankin menestyä. Chilestä ja Belgiasta oon kanssa viime kisoissa tykkäillyt, Chile on jotenkin näköjään onnistunut tumpeloimaan ittensä ulos ni sit jää vaan Belgia. Puola sais kanssa pärjätä koska puolalaiset on kivoja, joten Puola korvatkoon Chilen. Sit kaikki pikkumaat eli siis semmoset joilla ei menestystä ennakkokaavailuissa povata ovat myös sympaattisia eikä harmita jos joku niistä pärjää. Mut niistä pitää yksi valita jonka menoa täytyy seurata ja tosissaan toivoa just niiden menestystä, joten otetaan tuolta vaikka Japani joka saa nyt luvan olla semmonen MM-futiksen SaiPa.

Islanti oli viime kisoissa kiva, mutta sitten ne vittupäät voittivat epäreilusti Suomen joten minun puolestani kaikilta saarelaisilta saisi leikata kädet olkapäästä irti niin etteivät enää pääse sitä vitun taputuspaskaansa ikinä tekemään. Italia tupeloi ittensä onneks pihalle niin ei tarvii niitä katella. Ruotsin ei tarvii pärjätä yhtään koska ne on ruotsalaisia ja ryssät saisivat vaikka kuolla koska ovat ryssiä. Muuten ei oo antipatioita ainakaan tällee lähtökohtaisesti, toki tylsää jos jotkut espanjat ja saksat taas rymistelee finaaliin mutta jos pelaavat nätisti niin ei se väärin ole.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Brasilialla on pirteän väriset paidat, eksoottisesti (vai oliko se eroottisesti) sambaavia kannustajia katsomossa, ja pelaajilla on jänniä nimiä, kuten Cafu, Aldair, Romario ja Zico. Ei mitään tylsää etunimi/sukunimi hömpötystä, vaan tyylikkäät taitelijanimet. Niin kuin Madonna, Beyonce tai Cher musiikin puolella.

Tyhmä oot, jos et Brasiliaa valitse.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
1998 olin vielä Brasilian puolella. Hyvä kun hävisivät. 2002 meni viimeistään maku sen voiton ja sitä seuranneen pelaajien jeesuspalvonnan vuoksi. Ja Ronaldon pillukarvaletin.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Diego Armando oli mun ensimmäinen man crush ja siitä eteenpäin olen liputtanut Argentinan puolesta. Espanja ja Englanti varmaan seuraavina omina seurattavina jengeinä. Inhokkia ei oo, sillä futiksen mm-kisat on tapahtumana mulle sellainen, että eipä juuri siistimpää oo.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Politiikka on täysin yhdentekevää, arvo 0. Raha määrää suunnan ja vauhdin. Ryssien pakotelistat. Jokereita on hyvä kiusata, koska vastus on niin heppoinen että tällä saadaan halvalla hyvä mieli ja tunne ettäollaan hyvisten puolella. Mutta kun raha puhuu isoilla luvuilla, niin kyllä kelpaa ABB:n, Wärtsilän yms unohtaa hetkeksi parin hassun siviilin tappaminen. PERKELEEN PELLET.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Portugali, Espanja ja Marokko pelaavat samassa lohkossa jalkapallon MM-kisoissa. Milloinkohan viimeksi alkulohkossa ollut kolme maata, jotka ovat maantieteellisesti noin lähellä toisiaan.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jalkapallon MM-kisoihin on rapiat pari viikkoa, enkä tiedä vieläkään ketä kannustaa. Italia on ollut ja tulee aina olemaan minulle ykkönen, mutta eipä ole kisoissa ei. Chile on noussut viime vuosina kakkossuosikiksi, mutta ulkona kisoista on myöskin.

Isoista maista ehkä Argentiinan voitto olisi mieluisin, varsinkin jos Paulo Dybala saa kunnolla peliaikaa. Keskivertomaista Kroatia, Serbia, Meksiko ja Tanska ovat ehkä mieluisimmat. Ja koska minua haukutaan täällä trolliksi, myös tietenkin Venäjä. Mutta kuka on ykkössuosikki? En tiedä, ehkä tiedän vielä ennen kisojen alkua.

Saa ehdottaa mulle suosikkia, mutta kaikki homo-Portugalit, gloryhunter-Espanjat ja kuperkeikka-Brasiliat jätetään laskuista heti kättelyssä.

Itse päätin, että ainakin Islannin ja Belgian kelkassa ollaan. Onneksi futista pystyy katsomaan lähes täysin neutraalisti, niin en myöskään yöuniani menetä häviöiden myötä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo futista mm-tasolla ja toki myös em-tasolla tulee seurattua ihan jo tapahtuman/lajin takia, toisin kuin esim. lätkää. Tämä siis vain oma mielipiteeni. Esimerkki mitä tarkoitan. Jos futiksen mm-kisat on etelä-amerikassa, niin herään yöllä katsomaan matsia vaikka en olisi vetoa lyönytkään. Jos lätkän mm-kisat on pohjois-amerikassa, niin en takuulla herää ilman, että olisin lyönyt vetoa kohtuusuuresti. Tossa on se ero omalta kohdaltani.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nuorempana kannatin Brasiliaa, nykyään Brasilia lähinnä vituttaa. Ronaldosta ja Ronaldinhosta vielä tykkäsin, sitten tuli Neimar, sanat ei riitä kuvaamaan sitä myötähäpeää kun se operoi kentällä. Vanha rottajengi, Argentiina, mua on alkanut miellyttää vaikken oikein jaksakaan sitä yhtä katalaania.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Nuorempana kannatin Brasiliaa, nykyään Brasilia lähinnä vituttaa. Ronaldosta ja Ronaldinhosta vielä tykkäsin, sitten tuli Neimar, sanat ei riitä kuvaamaan sitä myötähäpeää kun se operoi kentällä. Vanha rottajengi, Argentiina, mua on alkanut miellyttää vaikken oikein jaksakaan sitä yhtä katalaania.
Nuorempana kannatin Real Madridia, nykyään lähinnä toivoo että joku muu voittaisi chämppärin paitsi jos finaalivastustajaksi sattuisi Barca. Raulin ja Ikeriton aikaan tykkäsin, sitten tuli C. Ronaldot ja vastaavat. Tosin jos joku erikoisinhokki pitäisi porukasta valita niin Sergio Ramosilta saisi mennä polvet ympäri, sen verran dikin oloinen tyyppi. Mielellään onnettomuudessa jossa vastakappaleena hajoaisi pelikunnottomaksi Uruguayn hammaspeikko Suarez.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Nuorempana kannatin Real Madridia, nykyään lähinnä toivoo että joku muu voittaisi chämppärin paitsi jos finaalivastustajaksi sattuisi Barca. Raulin ja Ikeriton aikaan tykkäsin, sitten tuli C. Ronaldot ja vastaavat. Tosin jos joku erikoisinhokki pitäisi porukasta valita niin Sergio Ramosilta saisi mennä polvet ympäri, sen verran dikin oloinen tyyppi. Mielellään onnettomuudessa jossa vastakappaleena hajoaisi pelikunnottomaksi Uruguayn hammaspeikko Suarez.

Mulla oli, myönnän, ongelmia Figon ja Beckhamin kanssa ja muutenkin kymmenes europysti (siis pääskabassa) sai odottaa liian kauan kiitos seurajohdollisten päätösten. Ramosista toki diggaan - ja myös Suarezista, vaikka seurajoukkue se kummallinen. Nää fanitukset on outoja juttuja.

Muistan miten mua vitutti Ronaldinhon siirto PSG:stä aikoinaan.
 

Ralph

Jäsen
Vain Saksa on voittanut miehissä jalkapallon MM-kultaa ennen kuin on isännöinyt itse kisoja. Miesten jalkapallossa on lopulta vain kahdeksan maailmanmestaria ja jokainen on joskus toiminut myös isäntänä.

Uruguay voitti ensi kerran ensimmäisissä kotikisoissaan. Samoin Italia, Englanti ja Argentiina. Brasilia voitti kahdeksan vuotta kotikisoistaan, Espanja 28 vuotta ja Ranska 60 vuotta ensimmäisten kosikisojensa jälkeen, toki kotikisoissa myöskin. Mutta Saksa voitti Sveitsissä ensimmäisen kultansa ja isännöi itse kisoja vasta 20 vuotta myöhemmin.

Hollanti on käynyt lähellä ja myös Tshekkoslovakia sekä Unkari aikoinaan. Kukaan ei ole kuitenkaan kisoja isännöinyt. Belgialta odotetaan taas paljon, mutta eipä ole nekään isännöinnyt kisoja. Saksan temppua yritetään siis toistaa.

EM-kisoissa on ihan eri juttu. Niissä on löydetty yhteensä kymmenen eri mestaria eli enemmän kuin MM-kisoissa. Ja näistä kymmenestä kuusi on voittanut kultaa ennen kotikisoja. Näistä kuudesta neljä ei ole koskaan kisoja isännöinyt.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Churchillin legendaariset sodanaikaiset radiopuheet olikin juopuneen jorinoita.

Olen jostain lukenut että Winny joi ison lekan viskiä per päivä, ja lopppuvuosinaan pari. Kova jätkä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös