Roger Moore
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Viivi Pumpanen on ihan pumpattava.
Itse asuin Vaasassa viisi vuotta enkä koskaan kuullut puhuttavan mistään rautatieaseman maasillasta vaikka tiedän kyllä sen ainoan sillan rautatieaseman vieressä.
Kyllä sen ihan virallinenkin nimi on maasilta.Kyseessä on ylikulkusilta.
Maasilta on sen sijaan esim. tässä näkyvä rakennelma, joka ylittää kuivan maan osuuden. (Linkki ohjaa kuvaan kerrassaan upeasta Päin seinää -elokuvasta.)
Oisin veikannut sun kohdalla Funkyladyä... Mä tykkään Anttilasta, usein en kyllä käy.Ei hitto kalja ei meinaa pysyä hanskassa. Sellaiset raksamiesten näppylähanskatko tässä pitäis ostaa. Joo. Mikä on teidän suosikkivaatekauppa? Mun on K-rauta.
Ei hitto kalja ei meinaa pysyä hanskassa. Sellaiset raksamiesten näppylähanskatko tässä pitäis ostaa. Joo. Mikä on teidän suosikkivaatekauppa? Mun on K-rauta.
Oisin veikannut sun kohdalla Funkyladyä... Mä tykkään Anttilasta, usein en kyllä käy.
Kyllä sen ihan virallinenkin nimi on maasilta.
Esimerkkejä: Google maps, Paikallisliikenteen pysäkit.
Niin on aina puhuttu, siitä lähtien kun se valmistui. Oli termi oikea tai ei, niin se on tuon sillan virallinen nimi. Jos joku sitten on sitä mieltä että "väärin nimetty", ottakoot yhteyttä Vaasan kaupunkiin, niin saavat isot päättäjät ottaa kantaa jos se nimettäisiin uusiksi vaikkapa ylikulkusillaksi. Tai vaikkapa jokuvitunsillaksi. Tai voidaan unohtaa koko silta ja nimetään pelkät päät sillanpäiksi. Pohjoispää Jariksi ja eteläpää Kariksi (Sportleganda #22).Vaasassa on puhuttu aina maasillasta, ainakin minun ystäväpiirissäni.
Avautui, etten tiedä, kuka on Pehkonen. Joskus luin koulussa muistaakseni kirjoituksen nimeltä Pehkosen muorin talo. Onkohan sukua?On nostanut kyllä pisteitään siinä ohjelmassa missä on Pehkosen kanssa. Ei uskoisi, että Pumpanen on noista se missi, kun toinen on se kitisijä. Pumpanen on tosiaan ihan normaalin oloinen naikkonen.
Avautui, että Oleg Znaroks on Latviasta/Saksasta. Toki etunimestä olisi jotain voinut päätellä, mutta kun näyttääkin umpiryss.. venäläiseltä. Nyt oli oikeasti lähinnä shokki.
Eli kyseessä on todellisuudessa ehta rys... korjaan entinen neuvostoliittolainen? Muistankin kun joskus jossain julkaisussa, olisiko ollut jääkiekkolehti tai sitten Urheilusanomat tai se vanha Urheilulehti, oli juttua siitä että Venäjän ottaa komentoonsa latvialainen valmentaja. Jutussa sitten mainittiin, että "Vaikka Znarok on Latvian kansalainen, hänet mielletään venäläiseksi". Liekö tämä mielleyhtymä tulee sitten tuolta?Znarok on syntynyt Ust-Katavissa, Tseljabinskin alueella, entisessä Neuvostoliitossa. Hän pelasi junnuna Tseljabinskin Traktorissa ja muutti parikymppisenä Riikaan pelaamaan ja sai Latvian kansalaisuuden, kun Latvia itsenäistyi 90-luvun alussa. Saksan kansalaisuuden hän on ilmeisesti saanut pelattuaan siellä kymmenisen vuotta.
...Vaikuttaa just sellaselta myyrältä joka sahaa Latvian omaa oksaa äiti-Venäjän hyväksi, valtakunnankansleri Vladolf Putlerin ohjeistuksella.
No sepä! Ei ole koskaan tullut mieleen asia, että miksi sen sillan nimi on Maasilta.Olen hieman yllättyynyt että vaasalaiselle avautuu sana maasilta vasta nyt, kun yksi Vaasan tunnetuimpia maamerkkejä on rautatieaseman maasilta.
Asunnottomalla ja varattomalla on ilmeisesti varaa laittaa teatterielokuviin vuodessa pikalaskutoimituksella 700-800 euroa.
Jos viittaat siihen lukemaan jonka @alwahla ilmoitti leffaäänestysketjussa (50 ensi-iltaa), niin mistä päättelet hänen käyneen katsomassa jokaisen niistä elokuvateatterissa? Valtaosa tämän vuoden leffoista loppuvuoden teatterijulkaisuja lukuun ottamatta on saatavilla myös tallenteina ja netistä, vuokra- tai ostostriimeinä tai eri tv-kanavilta. Esimerkiksi Plejmosta (suosittelen) saa vuokrattua pikkurahalla leffoja, ja kirjastoista saa ilmaiseksi lainattua varsinkin alkuvuoden elokuvia hyvin. Kuulemma jotkut hurjat katsovat elokuvia maksamatta niistä mitään esimerkiksi warettamalla (mikä on toki sinänsä tekijänoikeusrikos).
En tiedä tai väitä tietäväni miten ja missä alwahla on leffansa katsonut, mutta ainakin omalla kohdallani on yleensä niin, että vähintään kolmasosa tai joskus puoletkin vuoden leffoista tulee nähtyä tallenteina/vuokrastriimeinä teatterin sijasta, kaikkia ei tarvitse nähdä välittömästi teatterissa vaan niitä voi vähän odotella kunnes netulevat vuokralle tai myyntiin. Tämä vuosi on tosin ollut poikkeus ja olen nähnyt valtaosan katsomistani elokuvista teatterissa, mutta en olekaan nähnyt toistaiseksi kuin 25 ensi-iltaa. Joulun jälkeen tulee varmaan vielä joku leffa katsottua, odotan pukinkontissa olevan tänäkin vuonna Finnkinon joululippuja.
Olisi aikamoinen uudistus katsoa teatterissa ensi-iltansa tänä vuonna saaneet elokuvat muualla kuin teatterissa.
Mikä uudistus se olisi? Teatterissa ensi-iltansa saaneet elokuvat tulevat 2-3kk viiveellä katsottaviksi vuokra- tai myyntiversioina. Siltikin ne elokuvat ovat saaneet ensi-iltansa ensin teatterissa. Ihan samahan se on missä formaatissa ja miten ne on katsonut, jos ne on ylipäätään katsonut.
En ole käynyt leffateatterissa katsomassa leffoja sitten X-Men Origins: Wolverinen ensi-illan, joten rahaa ei kulu senttiäkään leffalippuihin.Asunnottomalla ja varattomalla on ilmeisesti varaa laittaa teatterielokuviin vuodessa pikalaskutoimituksella 700-800 euroa.